قهوه و سلامتی, دانش قهوه

قهوه و سرطان پروستات

قهوه و سرطان پروستات

قهوه نوشیدنی ای بسیار خوش عطر و خوش طعم است که روز به روز افراد بیشتری را به خود جذب میکند. همه‌ی ما به خوبی می‌دانیم که قهوه برای سلامتی انسان مفید است و تاثیرات خوبی در بدن انسان به جای می‌گذارد. یکی از فواید نوشیدن قهوه تاثیر آن بر احتمال ابتلا به سرطان است. بیماری سرطان پروستات یکی از شایعترین انواع سرطان در مردها به طوری که به عنوان دومین بیماری مهلک و کشنده در بین مردهای آمریکایی بعد از سرطان ریه است . نوشیدن قهوه ممکن است علاوه بر هوشیاری ، زندگی مردها را نیز نجات دهد.

قهوه و سرطان پروستات

طبق مطالعاتی که اخیرا در بخش سلامت همگانی مدرسه هاروارد بر روی 48 هزار مرد انجام گرفت و در مجله‌ی مرکز سرطان بین‌الملل انتشار یافت ، حاکی از آن بود که هرچه میزان مصرف قهوه در مردان بیشتر باشد احتمال ابتلای آنها به بیماری سرطان پروستات مهلک کمتر خواهد شد.

احتمال ابتلا به سرطان پروستات مهلک در مردانی که هر روز شش فنجان قهوه یا بیشتر مصرف می‌کنند ، حدودا 60 درصد نسبت به افرادی که اصلا قهوه مصرف نمی‌کنند کمتر شده بود. این گروه علاقه‌مند به قهوه حدود 20 درصد از ابتلا به انواع سرطان مبری بودند.

قهوه و سرطان پروستات

خوشبختانه افرادی که در روز فقط سه فنجان قهوه مصرف کردند نیز حدود 30 درصد احتمال ابتلا به سرطان پروستات آنها کاهش یافته بود. البته کفئین دار و بدون کافئین بودن قهوه‌ی مورد مصرف توسط این افراد هیچ تاثیری نداشته است و به نظر می‌رسد این اثر محافظت کننده‌ی قهوه در برابر سرطان بستگی به وجود ترکیبی غیر از کافئین است. ممکن است وجود ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهاب در قهوه و همچنین موادی که سطح انسولین خون را کنترل می‌کنند و درون قهوه وجود دارند، از ابتلا به سرطان نیز جلوگیری نمایند.

قهوه و سرطان پروستات

نوشیدن قهوه باعث کاهش احتمال ابتلا به بیماریهایی مانند پارکینسون ، دیابت نوع 2 و سرطان کبد نیز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *