قهوه و سلامتی, دانش قهوه

تاثیر قهوه بر کبد

برای بررسی ارتباط مصرف قهوه با بیماری کبد، یک بررسی سیستماتیک از مطالعات در مورد اثرات قهوه بر روی تست های آزمایشگاهی کبدی همراه با هپاتیت ویروسی، بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD)، سیروز کبدی و سرطان (HCC) انجام شده است که تاثیر قهوه بر کبد را نشان می دهد.با قهوه ایلیا همراه باشید.

تاثیر قهوه بر کبد

 

مصرف قهوه با بهبود گاما سرم، آسپارتات آمینوترانسفراز و آلانین آمینوترانسفراز باعث جلوگیری از بروز بیماری های کبد در افراد در معرض خطر این بیماری می شود.در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کبدی قهوه باعث کاهش خطر پیشرفت بیماری و مرگ و میر و همچنین کاهش توسعه سرطان( HCC ) شده است. در بیماران مبتلا به هپاتیت مزمن C، قهوه با بهبود پاسخ به درمان ضد ویروسی virologic همراه بود.علاوه بر این، مصرف قهوه معکوس با شدت استئاتوهپاتیت در بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی بود یعنی کسانی که دچار این بیماری بوده اند با مصرف قهوه بهبود پیدا کرده اند. بنابراین با توجه به تاثیر قهوه بر کبد در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کبدی، مصرف روزانه قهوه باید تشویق شود.مطالعات اپیدمیولوژیک متعدد نشان می دهد که مصرف حدود 3 فنجان قهوه یا بیشتر در روز خطر و شدت سمیت کبدی را کاهش خواهد داد و در مطالعات مذکور شواهد قانع کننده مشاهده شد که قهوه را به عنوان طب جایگزین در درمان شایعترین انواع بیماری کبدی معرفی می کند.

تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد مصرف منظم قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را 76 درصد کاهش می دهد و مصرف نامنظم آن خطر ابتلا به سرطان کبد را 43 درصد کاهش می دهد.

در نمودار زیر درصد کاهش ابلا به خطر سرطان کبد را بر اساس میزان قهوه مصرفی به طور منظم مشاهده می کنید.

منبع تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *