دانش قهوه, قهوه و سلامتی

تاثیر قهوه بر بیماری دمانس ذهنی

برای بیشتر مردم قهوه نوشیدنی‌ای محرک و انرژی‌زا تلقی می‌شود. زمانی که صبح زود برای بیداری از خواب یا بعد از ظهر برای هوشیار شدن قهوه می‌نوشید ، در عمل یکی از معجزه‌ آساترین داروهای موجود را به بدن خود وارید میکنید که فواید بسیاری برای بدن و سلامتی شما دارد. یکی از این فواید در مقابله با بیماری دمانس ذهنی خودش را نشان می‌دهد . در حالی که باید همیشه مراقب مشکلات ناشی از مصرف بیش از حد قهوه باشید ، نوشیدن دو فنجان قهوه در روز برای سلامتی و بدن شما بسیار مفید است.

 

مطالعه‌ای که در دانشگاه ویسکانسین میلواکی انجام شد ، حاکی از آن است که ذهن زنانی که در روز حداقل دو تا سه فنجان قهوه می‌نوشند کار کردی بهتر خواهد داشت. هدف محققین از این مطالعه این بود که آیا قهوه باعث بهبود کارکرد ذهن بانوان بعد از یائسگی نیز می‌شود ؟ آیا کافئین می‌تواند در یک دوره‌ی ده ساله بر روند دمانس ذهنی تاثیر بگذارد ؟

تاثیر قهوه و بیماری دمانس ذهنی

 

برای تکمیل این بررسی ، طی سالهای 1995 تا 1999 حدود 6467 زن مورد مطالعه قرار گرفتند. سپس تا سال 2007 تحت نظر قرار گرفتند و هرساله عملکرد ذهنی آنها مورد ارزیابی و آزمایش قرار می‌گرفت. همچنین میزان کافئین مصرفی آنها نیز در ابتدا و بعدا در دو نوبت دیگر تااندازه گیری شد.
در نتیجه‌ی این مطالعات و بررسی‌ها ، افرادی که دو تا سه فنجان قهوه در روز مصرف داشته اند ، علائم اختلال ذهنی کمتری از خود بروز داده‌اند. طبق گفته‌ی محقین ، قهوه باعث از بین رفتن و متوقف شدن روند دمانس ذهنی نمی‌شود .بلکه بررسی‌های ما نشان دهنده‌ی این است که مصرف بیشتر کافئین باعث کاهش احتمال به بیماری دمانس ذهنی در زنان می‌شود . یکی از شایعترین انواع دمانس ذهنی، آلزایمر است.

[alert style=”success”] حتما مطالعه کنید : تاثیر قهوه بر بیماری آلزایمر [/alert]
در بررسی و آزمایش دیگری که چندین سال قبل انجام شده بود مشخص شده بود که زنانی که مصرف قهوه‌ی آنها در روز بیشتر از دو یا سه فنجان بوده است اختلالات ذهنی کمتری در سنین بالای 65 از خود نشان داده‌اند.

تاثیر قهوه و بیماری دمانس ذهنی

متاسفانه هیچ دلیل برای اثبات این موضوع برای مردان نیست و آخرین مطالعه و بررسی مردان در مورد این موضوع بدون نتیجه بوده است.
طبق گفته‌ی دکتر ایرا دریزکول ، فوق تخصص و محقق روانشانسی در دانشگاه ویسکانسین می‌گوید : مقدار کافئین مصرفی مانند عاملی محافظت کننده در برابر زوال مغزی و تخریب آن عمل می‌کند و همچنین باعث فرح بخشی در روحیه انسان می‌شود.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *