قهوه و سلامتی, دانش قهوه

تاثیر قهوه بر بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون (PD) یک اختلال عصبی ناتوان کننده است.در اروپا تقریباً 1.2 میلیون نفر مبتلا به پارکینسون.برسی های زیادی بر روی تاثیرات قهوه بر این بیماری انجام گرفته است با ما در قهوه ایلیا همراه باشید تا به بررسی این اثرات بپردازیم .

تاثیر قهوه بر بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون

 

بیماری پارکینسون چیست؟

بیماری پارکینسون ( PD ) یک اختلال عصبی ناتوان کننده است.در اروپا تقریباً 1.2 میلیون نفر دچار این بیماری هستند.ویژگی های اصلی این بیماری کم کردن سرعت عملکرد، لرزش در حالت استراحت، سفتی عضلانی، اختلال در راه رفتن، و اختلال رفلکس پاسچر. ضایعه پاتولوژیک و زمینه تخریب تدریجی سلول های عصبی دوپامینرژیک در مغز میانی است. در حال حاضر هیچ درمانی برای جلوگیری از پیشرفت روند این بیماری در دسترس نیست و پژوهش های تجربی و اپیدمیولوژیک در شیوه زندگی، رژیم غذایی و عوامل خطر زیست محیطی، از جمله مصرف قهوه و تاثیر قهوه بر بیماری پارکینسون متمرکز شده است.

رابطه قهوه با خطر ابتلا به بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون

 

امروزه تاثیر قهوه بر پارکینسون یک موضوع اثبات شده است و پزشکان استفاده از قهوه را به عنواع یک عامل پیشگیری کننده توصیه می کنند.تعداد زیادی از مطالعات اپیدمیولوژیک از جمله مطالعاتی که در سال 2014 انجام شده است رابطه ی معکوس بین نوشیدن قهوه و خطر ابتلا به این بیماری را نشان می دهند.طبق این مطالعات کسانی که روزانه 3 الی 4 فنجان قهوه مصرف می کنند 24 تا 32 درصد کمتر دچار بیماری پارکینسون می شوند.این مطالعات که در طول بیش از 18 سال انجام شد نشان داد که بین نوشیدن قهوه و کاهش ابتلا به پارکینسون رابطه ی خطی وجود دارد.

 مقالات بیشتر  : Coffee and Parkinson

منبع نوشته : Jama Network

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *