قهوه و سلامتی, دانش قهوه

تاثیر قهوه بر دیابت نوع 2

دیابت یکی از مزمن ترین بیماری هاست که در بین مردم جهان بسیار شایع است و در حال حاظر بیش از 300 میلیون نفر مبتلا به این بیماری هستند و کنترل آن تنها با رژیم غذایی مناسب میسر است و بر این اساس بررسی های زیادی انجام شده است که نشانگر تاثیر قهوه بر دیابت نوع 2 است.با قهوه ایلیا همراه باشید.

تاثیر قهوه بر دیابت نوع 2

 

کسانی که مبتلا به دیابت نیستند

محققان در دانشگاه هاروارد برای بررسی تاثیر قهوه بر دیابت نوع 2 بیش از 100،000 نفر را به مدت 20 سال مورد بررسی قرار داده اند و با تمرکز بر یک دوره چهار ساله در آنها دریافتند خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 در افرادی که بیش از یک فنجان قهوه در روز مصرف می کنند 11 درصد کاهش می یابد و این کاهش برای کسانی که در روز 3 الی 4 فنجان قهوه مصرف می کنند به 24 درصد می رسد.البته این کاهش خطر به شرطی است که شما به قهوه ی خود شکر اضافه نکنید.

نمودار زیر کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع را بر اساس تعداد فنجان قهوه ی مصرفی در روز نشان می دهد.

کسانی که مبتلا به دیابت هستند

یک مطالعه در سال 2004 برای مشخص شدن تاثیر قهوه بر دیابت نوع 2 نشان داد که مصرف قهوه قبل از غذا در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 باعث بالا رفتن قند خون و مقاومت در برابر انسولین می شود و بر اساس این مطالعات مشخص شد افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که مرتب قهوه مصرف می کنند باید به طور دائم قند خون خود را چک کنند.پس در نظر داشته باشید که قهوه همانطور که برای جلوگیری از دیابت نوع 2 بسیار مفید است ولی برای بیماران مبتلا به دیابت ممکن است خطرناک باشد.

قهوه بدون کافئین برای مبتلایان به دیابت

نوشیدن قهوه بدون کافئین ممکن است مزایای خاص برای کسانی که مبتلا به دیابت هستند داشته باشد. اسید chlorogenic و سایر آنتی اکسیدان ممکن است اثرات بسیار مفید داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *