آموزش, روش های دم کردن قهوه

طرز تهیه قهوه اسپرسو و نکاتی برای حرفه ای شدن

طرز تهیه قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو، نوشیدنی دلپذیریست که این روزها نقل همه مجالس و پایه ثابت اکثر فروشگاه های قهوه فروشی در سطح کشور شده است. قهوه اسپرسو همچنین یکی از پرطرفدارترین قهوه های دنیا به شمار میرود.

شاید بتوان دلایل مهم محبوبیت آن را سرعت بالای فرآیند طرز تهیه قهوه اسپرسو، غلظت بالای قهوه خروجی، تاثیر گذاری زیاد و سرعت در تاثیر گذاری بر بدن دانست. امروزه در ایران و جهان دستگاه های بسیاری برای تهیه این قهوه دوست داشتنی ساخته شده است. دستگاه هایی که می‌توانند با گاز و یا برق و با کیفیت های متفاوت یک قهوه اسپرسو تولید کنند.

ما در این مقاله قصد داریم در گذری کوتاه، به تاریخچه و چیستی قهوه اسپرسو بپردازیم. سپس به آموزش طرز تهیه قهوه اسپرسو به وسیله دستگاه های برقی می رسیم. در آخر هم نکاتی برای حرفه ای تر شدن در تهیه این معجون دوست داشتنی را آموزش خواهیم داد. با قهوه ایلیا همراه باشید.

اما به دلیل مفصل بودن این آموزش شما می‌توانید آموزش طرز تهیه قهوه اسپرسو با قهوه جوش روگازی موکاپات را در مطلبی مجزا مطالعه کنید.

قهوه اسپرسو چیست ؟

طرز تهیه قهوه اسپرسو

طبق تعریف عامی که همه آن را پذیرفته اند، اسپرسو (Espresso) به نوعی قهوه غلیظ اطلاق می‌شود که در اوایل قرن بیستم میلادی در شهر میلان کشور ایتالیا و توسط آنجلو موریندو ابداع شد.

به طور خلاصه هم داستان تولد این روش دم آوری قهوه این بوده که بعد از محبوبیت قهوه در میان همه مردم، بسیاری از آنها مانند کارگران وقت کافی نداشتند تا منتظر آماده شدن قهوه باشند. برای همین باید روش سریع تری جایگزین می شد. در این میان آقای موریندو دستگاه اسپرسو را اختراع می کند تا کارگران ایتالیایی به سرعت قهوه شان را تحویل بگیرند.

البته این را هم باید یادآور شد که قهوه اسپرسو یک مدل از دانه قهوه نیست. بلکه یک روش تهیه قهوه است. روشی که با عبور دادن آب نزدیک به نقطه جوش با فشار زیاد از میان دانه‌های آسیاب شده قهوه، تهیه می‌شود . اسپرسو همچنین پایه تهیه بسیاری از نوشیدنی ها مثل کاپوچینو ، کافه لاته ، کافه ماکیاتو ، کافه آمریکانو و … است .

میزان کافئین موجود در اسپرسو در واحد حجم از سایر نوشیدنی‌ها بیشتر است. به این دلیل هم هست که اکثر اوقات در مقیاس‌های کوچک سرو می‌شود. به طورکلی، یک اسپرسو ۶۰ میلی لیتری دارای ۸۰ الی ۱۵۰ میلی گرم کافئین است. در حالیکه یک قهوه معمولی با حجم ۲۴۰ میلی لیتر داری ۹۵ الی ۲۰۰ میلی گرم کافئین است.

مشاهده کنید: انواع پودر قهوه اسپرسو در فروشگاه آنلاین قهوه ایلیا

تفاوت قهوه اسپرسو با دیگر انواع قهوه

همانطور که گفته شد، اسامی مختلف برای قهوه، با توجه به روش های دم آوری آنها انتخاب شده اند. برای مثال قهوه ترک یک روش خاورمیانه ای برای دم آوری قهوه است. این روش درجه آسیاب بسیار ریزی می خواهد و با ابزاری به نام جذوه یا همان قهوه جوش ترک درست می شود. حال این چیزها درباره قهوه اسپرسو نیز صدق می کند.

به طورکلی قهوه اسپرسو روشی است که در آن آسیاب قهوه ریز است. برای دم آوری آن هم آب جوش را با فشار زیاد از میان دانه های آسیاب شده عبور می دهند. البته با تخصصی شدن صنعت قهوه در چند دهه اخیر، حتی فرآیند برشته کردن (رست) قهوه نیز برای انواع دم آوری ها حائز اهمیت شده است.

به طوری که برشته کاری های تخصصی در سراسر جهان، پروفایل های مشخصی را جهت برشته کردن قهوه برای روش اسپرسو دارند.

مشاهده کنید: انواع قهوه ترکیبی ولوتی مناسب برای اسپرسو در فروشگاه آنلاین قهوه ایلیا

عوامل متغیر در طرز تهیه قهوه اسپرسو

برای تهیه یک اسپرسو عالی و ایده آل مواردی وجود دارد که حتما باید رعایت شوند. عواملی که ما آن ها را عوامل متغیر می‌نامیم . برخی از این عوامل در مورد اکثر روش های دم آوری قهوه و همچنین در طرز تهیه قهوه اسپرسو صدق می کنند. ولی برخی دیگر صرفا مخصوص قهوه اسپرسو هستند. حال در زیر به بررسی این موارد می‌پردازیم.

آب : بیش از 90 درصد قهوه عصاره گیری شده را آب تشکیل می دهد. برای همین طعم اسپرسو شما به مقدار بسیار زیادی وابسته به آبی است که از آن استفاده می‌کنید. میزان رسوبات و مواد معدنی موجود در آب باعث کاهش شدید کیفیت قهوه و آسیب رسیدن به دستگاه و تجهیزات می‌شود. اگر در حال حاضر با این مشکلات رو به رو نشده اید، پس بهتر است هرچه سریعتر آب مورد استفاده خود را بهتر بشناسید.

دستگاه های سنجش میزان سختی و سایر اطلاعات آب عموما دستگاه های گران قیمتی هستند. ولی شما می‌توانید اطلاعات مربوط به آب مصرفی تان را از اداره آب شهر و منطقه خود جویا شوید. سپس در صورت بالا بودن میزان رسوبات و مواد معدنی ناخواسته می توانید تصمیم بگیرید که از دستگاه تصویه آب استفاده کنید یا خیر. هرچند بهترین انتخاب می تواند آب معدنی با درجه سختی بین 100 تا 180 باشد.

درجه آسیاب : قبل از شروع به تهیه قهوه مسلما نیاز است که آن را آسیاب کنید. با توجه به روش دم آوری قهوه، میزان آسیاب قهوه نیز متفاوت است. اگر خودتان قهوه را آسیاب می‌کنید، در طرز تهیه قهوه اسپرسو باید آن را نرم یا به اصطلاح Fine آسیاب کنید. به نحوی که وقتی پودر قهوه را زیر انگشتانتان لمس می‌کنید، زبری کمی مانند دانه های نمک احساس کنید.

دقت کنید که اگر آسیاب خیلی ریز باشد، آب از بین آنها عبور نمی کند و قهوه به اصطلاح می سوزد. اگر هم درشت تر از میزان مناسب باشد، آب خیلی سریع از بین پودر قهوه رد می شود و عصاره گیری درستی انجام نمی شود.

مشاهده کنید: انواع آسیاب قهوه در فروشگاه آنلاین قهوه ایلیا

راهنمای درجه آسیاب قهوه

مقدار یا دوز : برای تهیه یک دوبل اسپرسو بهتر است از 18 تا 21 گرم پودر قهوه استفاده کنید. زمانی که شما قهوه بیشتری استفاده می‌کنید این افزایش بر کلیت کیفیت قهوه خروجی و طعم و مزه آن تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید با آزمون و خطا میزان قهوه را با توجه به سلیقه خودتان تعیین کنید. اما توجه داشته باشید در اضافه کردن قهوه زیاده روی نکنید ، چون ممکن است ایراداتی مانند فشار به پمپ دستگاه، عدم خروج صحیح قهوه و تلخی بیش از حد را به همراه داشته باشد.

فشرده ساختن (تمپ کردن) : فاکتور مهم در طرز تهیه قهوه اسپرسو فشرده کردن یا به اصطلاح تمپ کردن قهوه است. این کار که به وسیله تمپر انجام می شود، باعث محدود شدن جریان آب و در نتیجه همجواری بیشتر آب با قهوه می‌شود. فشرده ساختن قهوه جزو جدا ناشدنی در تهیه قهوه اسپرسو با دستگاه های اسپرسو ساز است. برای همین از اهمیت بالایی برخوردار است.

میزان فشرده شدن قهوه به میزان فشاری که شما به تمپر وارد می‌کنید بستگی دارد. فشار توصیه شده برای فشرده ساختن قهوه 30 پوند معادل 13.5 کیلوگرم است. همچنین شما می‌توانید برای فراگیری روش صحیح تمپ کردن قهوه به صورت تصویری به مطلب تمپر قهوه و طرز استفاده از آن مراجعه کنید.

مشاهده کنید: انواع تمپر و تمپ مت در فروشگاه آنلاین قهوه ایلیا

دما : دمای ایده آل آب برای تهیه قهوه بین 90 تا 96 درجه سانتیگراد است و برخی از اسپرسو ساز ها این امکان را فراهم می‌کنند تا ما بتوانیم این دما را کنترل کنیم. اگر دستگاه شما این قابلیت را دارد می‌توانید با تست کردن دماهای مختلف نتایج حاصل شده را با هم مقایسه کنید و بهترین دما را برگزینید. اگر هم دستگاهتان قابلیت تنظیم دما ندارد، کافی است به شرکت سازنده اعتماد کنید و پس از روشن کردن دستگاه به اندازه کافی صبر کنید تا دستگاه کاملا گرم شود.

میزان قهوه خروجی : در مورد قهوه های دمی مواردی که اندازه گیری می‌شوند، میزان پودر قهوه ورودی (مورد استفاده) و میزان آب ورودی است. ولی در مورد قهوه اسپرسو میزان پودر قهوه ورودی ( مورد استفاده ) و قهوه خروجی را اندازه گیری می‌کنیم.

بسته به مقدار قهوه ای که استفاده می‌کنید و اندازه سبد دستگاهتان، یک شات قهوه بدون در نظر گرفتن وزن فنجان باید حدود 30 گرم خروجی داشته باشد. البته اگر می خواهید دقیق تر عمل کنید، بهتر است نسبت هایی که به صورت استاندارد معروف شده اند را در نظر بگیرید. مثل نسبت 1 به 2 که می گوید مثلا اگر 18 گرم قهوه داخل پرتافیلتر دارید، باید چیزی حدود 36 میلی لیتر عصاره گیری کنید.

زمان : با دوز و میزان خروجی ذکر شده، چیزی حدود 25 تا 35 ثانیه زمان می برد تا عصاره گیری کامل شود. اگر فنجان شما در نیمی از این زمان پر شد، برای شروع کار بد نیست و در آینده با تمرین و دقت بیشتر به همین نتیجه درست رسید.

مشاهده کنید: زمان سنج برای دم آوری قهوه در فروشگاه آنلاین قهوه ایلیا

طرز تهیه قهوه اسپرسو

دستگاه اسپرسو ساز خانگی و آسیاب قهوهوسایل مورد نیاز جهت تهیه قهوه اسپرسو عبارت اند از :

  1. دستگاه اسپرسو ساز به همراه وسیله ای که قهوه را درون آن فشرده می کنید (پرتافیلتر) و در زیر دستگاه اسپرسو ساز متصل می شود.
  2. آسیاب قهوه مناسب
  3. تمپر قهوه جهت فشرده سازی
  4. ترازوی دیجیتال کوچک (در صورت موجود بودن)
  5. فنجان قهوه

مراحل:

  1. مخزن آب دستگاه اسپرسو ساز خود را تا جایی که به عنوان حداکثر ظرفیت مشخص شده است آب کنید. دقت داشته باشید که آب حتما سرد و بدون املاح اضافی باشد. همچنین دقت داشته باشید که آب مقطر ممکن است صدمات جبران ناپذیری به دستگاه شما بزند پس هرگز از آن استفاده نکنید. با توجه به تجربه ما بهترین آب برای استفاده چه در دستگاه اسپرسو ساز برقی و چه گازی آب تصفیه شده است.
  2. دستگاه خود را روشن کنید و منتظر شوید تا کاملا گرم شود. با توجه به اندازه دستگاه شما و مدل آن ممکن است این گرم شدن بین 10 تا 30 دقیقه زمان ببرد. البته اصولا دستگاه های خانگی در زمانی بین 1 تا 2 دقیقه به گرمای مورد نیاز می رسند به جز موارد خاص . زمانی که احساس کردید دستگاه به خوبی گرم و آماده شده است به مرحله بعد بروید.
  3. دکمه کار کرد دستگاه را بزنید تا دستگاه چند ثانیه کار کند و آب جوش به صورت عادی خارج شود . این امر باعث می‌شود که آب تازه در دستگاه وارد شده و در دستگاه جریان پیدا کند و از طرف دیگر کلیه اجزای در ارتباط با قهوه، هدگروپ و سایر اجزا داخلی گرم و آماده می‌‌شوند. پس از قطع کردن جریان آب بهتر است درون پرتافیلتر و سطح بیرونی هدگروپ را به وسیله یک پارچه خشک و تمیز کنید.
  4. ابتدا برای تست کردن درجه آسیاب و پاک شدن اثر قهوه ای که قبلا آسیاب کرده اید چند دانه قهوه را آسیاب کنید. سپس زمانی که از کیفیت خروجی مورد نظرتان اطمینان حاصل کردید، اقدام به آسیاب کردن قهوه مورد مصرفتان کنید. دقت داشته باشید که بهتر است همیشه به اندازه میزان استفاده تان قهوه را آسیاب کنید تا همیشه قهوه تازه داشته باشید .
  5. حال حدود 15 تا 21 گرم (بسته به اندازه پرتافیلتر) از پودر قهوه را درون سبد پرتافیلتر ریخته و با توجه به آموزش روش تمپ کردن، آن را فشرده کنید. بعد از آن می‌توانید با استفاده از انگشت اشاره خود سطح قهوه فشرده شده را تست کنید تا از فشردگی آن اطمینان حاصل نمایید.
  6. پرتافیلتر را سر سرجای خود درون هدگروپ ببندید و تهیه قهوه را آغاز کنید. اگر دستگاه شما اتوماتیک است که با توجه به یک یا دوکاپ بودن پرتافیلتر دکمه مورد نظر را فشار دهید تا عملیات تهیه قهوه شروع شود و فنجانتان به اندازه از پیش تعیین شده پر شود و در غیر این صورت دکمه شروع را بفشارید و پس از رسیدن فنجان به وزن مورد نظرتان و یا تغییر رنگ عصاره قهوه از قهوه ای به سفید دکمه قطع آب را فشار دهید تا عملیات خروج قهوه پایان یابد.

یک شات قهوه اسپرسوفوت کوزه گری: اما قبل از اینکه این مقاله را تمام کنیم، بیایید با هم چند نکته در طرز تهیه قهوه اسپرسو که به نوعی فوت کوزه گری است را بررسی کنیم :

  1. فنجان قهوه خوری خود را از قبل کمی گرم کنید.
  2. به میزان آسیاب دانه قهوه خود دقت کنید تا درشت یا زیاد ریز نباشد.
  3. در داخل قهوه ساز خود از آب سرد استفاده کنید.

در پایان هم برای فهم بهتر این مقاله می‌توانید ویدئو آموزشی طرز تهیه قهوه اسپرسو را نیز مشاهده کنید.

‫1/5 ‫(1 نظر)

نوشته های مشابه

191 دیدگاه در “طرز تهیه قهوه اسپرسو و نکاتی برای حرفه ای شدن

  1. ابوذر گفت:

    سلام مرسی از سایت خوبتون، ی سوالی که داشتم در مورد تمپر کردنه که چقد باید فشرده بشه
    سوال بعد این که توی دستگاه های حرفه ای فشار دستگاه چند باره
    سوال سوم خامه ای روی اسپرسو رنگش و پایداریش چطور باید باشه سوال بازم دارم ولی فعلن همین بسه
    مرسی اگه پاسخ بدین با تشکر

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام ابوذر جان.
      در مورد سوال اولتون وارد قسمت آشنایی با ابزارها و تجهیزات شوید.در این قسمت مطلب کاملی در مورد تمپر قهوه وجود دارد.
      در مورد سوال دوم فشار دستگاه ها با هم متفاوت هستند ولی بیشتر دستگاه ها دارای فشار 15 بار هستند.
      در مورد سوال سوم رنگ خامه ی روی قهوه باید کرمی باشد البته نه زیاد روشن و نه زیاد تیره.پایداری خامه باید زیاد باشد یعنی هنگامی که فنجان را روی میز می گذارید تا 5 دقیقه هم از بین نرود.
      همچنین میتوانید با مراجعه به بخش نظرات پست طرز تهیه قهوه راهکارهایی که برای افزایش دوام خامه اسپرسو ذکر شده است را نیز مطالعه کنید .

  2. بهنام گفت:

    سلام.
    عذرمیخوام در تهیه اسپرسو به روش موکاپات هم قهوه نیاز به فشرده شدن داره یا نه؟
    ممنون میشم علت رو هم بگین.
    سپاس

    1. علی شمس گفت:

      با عرض سلام
      عموما قهوه را در موکاپات تمپ نمی‌کنند به دلیل اینکه فشار بخار محفظه آب در موکاپات آن قدر زیاد نیست که بتواند از میان قهوه تمپ شده عبور کند

  3. پژمان عابدی گفت:

    سلام
    مرسی از اموزش خوبتون
    دستگاهی ک من دارم 3حالت تو قسمت اسپرسوش داره رو حالت اول ک میذارم(Steam)هیچ بخار یا ابی از خروجی نمیاد.میخواستم بپرسم این مشکلی ایجاد نمیکنه.یا منفجر که نمیشه؟چون تحت فشارم هست.نمیدونمباید چیکار کنم.تا5دقیقه ام صبرکردم.به نظرتون ایراد دستگاهه یا زمان بیشتری لازمه؟مرسی از راهنماییتون

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام
      مشکلی که دارین به نظر یه مشکل فنی در عملکرد دستگاه میاد ، چون غیر طبیعیه وقتی روی حالت بخار قرار میگیره اسپرسو ساز باید شروع به خروج ابتدا آب جوش و بعد از چند ثانیه بخار آب نماید
      پیشنهاد میکنم دستگاه رو به یک تعمیر کار نشون بدین

      1. مهدی گفت:

        سلام و عرض ادب
        سپاس بابت سایت خوبتون
        من اسپرسوساز مباشی ۲۰۳۰ دارم،از اسپرسویی که میگیرم راضی هستم
        فقط بعد از گرفتن اسپرسو برای شستن بسکت یا پرتافیلتر همیشه قهوه‌ی داخل پرتافیلتر آبکی هست،هیچ‌وقت نشده که بعد از اتمام کار دستگاه قهوه سفت و فشرده و خشک باشه.
        علتش چی میتونه باشه؟ممنون میشم از راهنماییتون

    2. دیناش گفت:

      حرارت باعث ایجاد فشار میشه. و با دمپ کردن بهتر میشه

  4. منصور گفت:

    سلام
    ضمن خسته نباشید بنده مینی پرسو و یک اسیاب سفارش داده ام لطفا راهنمایی کنید از کدام نوع قهوه دانه نیز بایستی از سایت شما انتخاب کنم که هم طعم و بوی خوب و هم کافئین نسبتا خوبی داشته باشم با تشکر

    1. علی شمس گفت:

      با سلام خدمت شما دوست گرامی
      جهت بهره بردن از بهترین طعم و عطر از بین قهوه های عربیکا نیکاراگوئه ، کنیا ، پرو و یا اتیوپی در بسته بندی 500 گرمی یکی را انتخاب کنید
      وجهت تامین کافئین از بین قهوه های روبوستا چری ، اندونزی مدیوم و یا ویتنام مدیوم در بسته بندی 250 گرمی یکی را انتخاب نمایید
      دلیل این پیشنهاد این است که در ترکیب این دو قهوه با هم بیشتر طعم و عطر مورد توجه قرار گیرد تا میزان کافئین
      البته میتوانید هر دو را به یک میزان تهیه نمایید و به صورت برابر نیز با یکدیگر مخلوط کنید .

  5. مجیدجمالی گفت:

    سلام من دستگاه نوا 140 دارم لطفا بگین برای این دستگاه میزان یا درجه ی زبری قهوه ی آسیاب شده چقدر باید باشه تا اسپرسوی خوبی بده و دقیقا چقدر فشار لازمه به تمپر وارد کنم که کافی باشه،شما گفتید 13.5 کیلوگرم.خوب با دست وتمپر یعنی چطوری این مقدارو واردکنم؟؟و در آخر بهترین قهوه ای که برای این دستگاه خوبه استفاده کنم چیه لطفا اختصاصی اگه میکسی چیزی هست نام ببرید.باتشکرفراوااااااااان…

    1. علی شمس گفت:

      سلام خدمت شما دوست گرامی
      میزان درجه آسیاب قهوه برای اسپرو ساز های برقی خانگی کمی نرم هست که اصطلاحا به آن حالت شکری میگویند ، حالت شکری یعنی اینکه قهوه را بعد از آسیاب وقتی بین دو انگشت لمس میکنید به زبری شکر باشد
      اگر تا به حال تجربه آسیاب کردن قهوه نداشته اید بهتر است با آسیاب کردن میزان کمی قهوه مثلا 20 گرم چندین بار تست کنین و بهترین میزان را بست بیاورید
      در مورد تمپ کردن قهوه ، وقتی که پورتافیلتر را پر میکنید و با انگشت روی آن را صاف میکنید میزان فشار به تمپر باید به اندازه ای باشد که سطح قهوه نسبت به لبه بالایی پورتافیلتر نیم سانتی متر معادل 5 میلیمتر پایین تر برود این میزان برای تمپ کردن کافی است
      در مورد بهترین قهوه ، نوع قهوه کاملا به ذائقه شما بستگی داد ، اگر قهوه تلخ با کافئین بالا میپسندید قهوه روبوستا مصرف کنید و اگر قهوه با طعم و عطر بالا میپسندید قهوه عربیکا و اگر بین این دو هر دو قهو هرا تهیه کنید و با هم میکس نمایید تا به بهترین نتیجه برسید
      اما اگر پودر قهوه آماده مد نظرتان است میتوانید از قهوه های برند لاوازا استفاده نمایید.

  6. على گفت:

    سلام
    بابت كرم موكاپات تو نت اينو پيدا كردم لطفميكنين اگه نمونه هاي موجود تو بازار ايران و قيمت و محل خريدشونو معرفي كنين ?
    https://pochihlai.com/2012/05/15/moka-milk-frother

  7. محمدرضا گفت:

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    من درگیر راه اندازی یه کافی شاپ هستم.
    میخواستم واسه خرید یه دستگاه خوب اسپرسو ساز که اکثر امکانات و واسه بدست اوردن یه اسپرسو عالی بهم پیشنهاد کنین .
    ممنون میشم قیمتش و نهوه خریدشم بهم بگین

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام.
      ابتدا برای شما آرزوی موفقیت میکنم.
      در پاسخ به سوال شما باید بگم برندهای مختلفی در ایران نمایندگی دارند که معروفترین اونها استوریا ، لاسپازیاله ، جیمبالی ، بیزرا و وگا هستند.بر اساس تقاضایی که احتمال میدید در کافه شما وجود داشته باشه میتونید تعداد گروپ رو مشخص کنید یعنی یا تک گروپ و یا دو گروپ و یا سه گروپ انتخاب کنید.بیشتر دستگاه ها در سطوح متوسط از نظر کارایی شبیه هم هستن و تفاوت های ظاهری دارن .اما در سطح فوق حرفه ای تفاوت های زیادی با هم دارن.پیشنهاد من برای شما استفاده از دستگاه های استوریا و یا جیمبالی هستش که میتونید از نمایندگی های مجاز در هر شهری و یا نماینده تهران تهیه کنید.

      1. محمدرضا گفت:

        سلام اقا محسن عزیز
        ممنون از راهنمایتون…
        خوب مشکل اینجان که دستگاه خوب و نمیشناسم او اینکه واسه یه کافی شاپ که بتونم یه استارت خوب داشته باشم به چه و چند دستگاه نیاز دارم.
        اگه بتونین راهنمایم کنین که به کدوما نیاز دارم.
        و اسم و مدلش رو بهم بگین که بتونم تهیشون کنم واقعن ممنون میشم ازتون.
        اگه که تو همین سلیتم هستش چیزای که میخوام ،بهم معفی کنین که عالی هستش.
        بازم ممنون وسپاس گذارتونم….

        1. محسن مداحی گفت:

          شما میتونید دستگاه استوریا مدل پراتیک و یا پرلا ( 2 گروپ ) و یا دستگاه جیمبالی m27 دو گروپ اتوماتیک رو تهیه کنید.در سایت ما دستگاه استوریا موجود هست ولی دستگاه جیمبالی رو باید تلفنی سفارش بدید.
          پیشنهاد من به شما دستگاه اوماتیک هستش چراکه کار کردن با این دستگاه ها خیلی رضایت بخش و حرفه ایه/

  8. محمدرضا گفت:

    سلام مجدد اقا محسن عزیز
    استوریا تک گروپ ندارین موجود؟
    همین مدل تک گروپش که تو محصولاتتون هست ولی موجود نیستشهم بدرد کار من میخوره؟
    اتوماتیک هستش؟

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام.شما میتونید با واحد فروش عمده تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنند.
      شماره تماس واحد فروش عمده : 03132257007

  9. سعید گفت:

    سلام دستگاه بومان bomann خریدم از نظر جنس و کیفیت خوبه یا نه لطفاً راهنمایی کنید

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام .
      بنده کلیپ عملکرد دستگاه bomann رو دیدم و از نظر قهوه خروجی و کرمای قهوه دستگاه خوبی به نظر میرسه اما متاسفانه این دستگاه رو تا بحال از نزدیک ندیدم و نمیتونم راهنمایی کاملی درباره‌ی کیفیت ساخت محصول برای شما داشته باشم.ضمن اینکه این دستگاه با برند دیگه‌ای به نام Vitek نیز عرضه میشه . امیدوارم که قهوه ی خوبی برای شما تولید کنه و از نوشیدن قهوه در منزل لذت ببرید .

  10. محمدرضا سروریان گفت:

    باسلام من میخواستم اسپرسوساز nova142بخرم لطفا بگید که کیفیتش خوبه وقدرت لازم رو داره متشکرم

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام
      نوا مدل 142 نداره و اگر در بازار چنین مدلی رو دیدید مطمئن باشید تقلبی هستش و فقط برای اینکه فروش بره اسم نوا رو روی محصول گذاشتند.

  11. سعید گفت:

    با سلام و تشکر فراوان بابت مطالب بسیار خوب و کاملتون
    میخواستم ببینم اسپرسو ساز نوا 149 برای مصرف خانگی برند خوبی هست یا نه؟
    با این اسپرسو ساز میشه یه اسپرسو (غلیظ) و خوب درست کرد؟
    و ایا این دستگاه میتونه کف شیر غلیطی درست کنه
    لطفا منو راهنمایی کنید

    1. علی شمس گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      به طور کلی برند نوا ، در میان اسپرسوس ساز های خانگی برند خوب و قابل اعتمادی هست . مدل نوا 149 هم اخرین مدل تولید شده از این برند با امکانات و عملکرد بسیار خوب میباشد.
      در مورد غلظت قهوه خروجی ، بله یک اسپرسو غلیظ و بسیار دلچسب رو برای شما آماده میکنه .
      در مورد کف شیر ، تهیه کف شیر به طور کلی نیازمند تمرین هست ولی خب فشار پمپ بخار جهت تهیه کف شیر هم قابل قبوله

  12. ali گفت:

    سلام دوست عزیز من دستگاه اسپروساز یک گروپ fellor مدل EM480 خانگی دارم و قدیمی هست و اتومات نیست البته کارم رو راه میاندازه ولی اگر خواستم یک اتومات خانگی بخرم که همه مدل رو خودش درست کنه چی رو پیشنهاد میدین و همینطور اسیاب خانگی که بازخودش اتومات باشه ، چی مناسب هست . ممنونم

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام.پیشنهاد من یکی از دو برند روتل سویس و یا سائکو ایتالیا هستش.
      اسپرسو ساز اتوماتیک روتل مدل Verona
      اسپرسو ساز تمام اتوماتیک روتل مدل adagio
      اسپرسو ساز تمام اتوماتیک روتل مدل Universa
      قهوه ساز تمام اتوماتیک سائکو مدل Lirika OTC

  13. هانی قاسمپور گفت:

    سلام وقت بخیر
    ی دستگاه برقی خونگی دارم چه قهوه ای استفاده کنم که کافئین بالایی داشته باشه?
    مرسی

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام.
      از قهوه های روبوستا استفاده کنید.به لینک زیر مراجعه کنید
      http://goo.gl/eYcC12

  14. مجید گفت:

    سلام. من از اون قهوه ساز هایی که سه قسمتی هست استفاده میکنم . همونایی که زیرش اب میریزن. وسظ قهوه و بالاشم قوریشه. اما غلظت قهوه اسپرسو که من درست میکنم با قهوه بیرون که میگیرم فرق داره و اصلا غلیظ نیست . راهنمایی میکنید لطفا

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام.
      اسم دستگاه شما موکا پات یا همان اسپرسوساز روگازی هستش.
      به طور کلی قهوه ای که با موکاپات آماده میشه غلظت قهوه تهیه شده توسط اسپرسوساز های برقی رو نداره.علت هم پایین بودن فشار تولید شده در مخزن موکاپات برای تهیه قهه است.

  15. amin گفت:

    سلام
    من یه دونه NOVA148خریدم. تو دستگاهم از قهوه ای که خریدم خامه خوبی بدست نمی یاد!!! در حالی که تو دستگاه های دیگه مثلا NOVA140و … همون قهوه با همون آسیاب را تست کردم و خامه مورد قبولی میده.
    حتی یه بار با فشار تمپ کردم و یه بار با فشار کم تمپ کردم ولی فرق نکرد.
    این نکته را هم بگم که گاهی بعد از طی زمان کمی از شروع خروج مایع اسپرسو از یکی از خروجی های گروپ آب با حباب خارج میشه به نحوی که یک جریان پیوسته مایع اسپرسو نداره یه جورایی انگار مایع داره تو هوا میچوشه و داخل کاپ ریخته میشه!!!

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام.نکته ای که در دستگاه نوا 148 و نوا 149 باید رعایت بکنید اینه که حتما قبل از اینکه پورتا فیلتر رو روی دستگاه ببندید و شروع به تهیه قهوه بکنید باید یکبار دکمه ی دستگاه را به سمت شروع به کار قهوه بچرخونید تا کمی بخار و آب از زیر هد گروپ خارج بشه و بعد پورتا فیلتر رو ببندید و از دستگاه قهوه بگیرید.بعد از اتمام کار و تهیه قهوه هم باید پورتافیلتر رو باز کنید.

      1. amin گفت:

        سلام
        ممنون از پاسختون
        من همیشه و برای همه دستگاه هایی که باهاش کار میکنم به علت انجام پیش گرمی مسیر خروجی آب و دستگاه و … این کار را انجام میدم.
        اما متاسفانه انجام این کار مشکل را حل نکرده!!!

  16. mina گفت:

    سلام.من یه دستگاه خانگی قهوساز و اسپرسو ساز دارم.چند وقتی استفاده نشده و ظاهرا اسپرسوسازش رسوب بسته.چون از سوراخ های پایینیش هیچ آبی نمیاد.ظاهرا داخل محفظه رسوب بسته که قابل دسترسی نیست برام.اونقدر فشار آب داغ زیاد میشه که از در محفظه میزنه بیرون و مجبور میشم دستگاهو خاموش کنم.لطفا بگید چه جوری تمیز کنم دستگاه رو؟

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام. باید دستگاهتون رو به یکی از تعمیرگاه های شهرتون ببرید تا عملیات رسوب زدایی رو براتون انجام بدن

  17. رامین گفت:

    سلام
    سپاسگذارم ازمطالب مفیدتان
    برای آسیاب دانه قهوه باآسیاب N600 برای دستگاه نوا۱۴۰چه درجه ای ازدرجه های مندرج برروی آسیاب بهتراست
    آیادرجه آسیاب برای همه دانه قهوه هایکسان می باشد

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      درود بر شما درجه ریز یا fine … شما میتوانید به این لینک مراجعه کنید : راهنمای میزان آسیاب قهوه

  18. حسن گفت:

    سلام آیا اسپرسوی تولید شده بادستگاه اتوماتیک بهتر است ویا دستگاههای مثل گاستبروک

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      درود
      با دستگاه هایی مثل گاستروبک

  19. حسن گفت:

    سلام اگر در منزل آسیاب قهوه نداشته باشیم می توان قهوه آسیاب شده برای مدت کوتاه مثل یک ههفته بگیریم آیا خاصیت خود را از دست می دهد ویا نه

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      اگر در محفظه ای در بسته و دور از نور خورشید نگهداری شود تا مقدار زیادی از خاصیت خود را حفظ میکند

  20. majid گفت:

    سلام و خسته نباشید
    مشکل من موقع اسپرسو درست کردن اینه که اسپرسو بعد از زمانی کمی آماده میشه و خیلی تلخ هست و مزه تلخ و ترش اسپرسو های بیرونو نمیده.. تو راهنماش نوشته که زمان اماد یا دم کشیدن اسپرسوتون باید ۳۰ ثانیه طول بکشه! ولی مال من کمتر از ۱۰ ثانیه آماده میشه.
    نمیدونم مشکل از کجاست چون با فشار های مختلف هم تمپ کردم.
    دستگاه من نوا ۱۳۹ و قهوه ای که استفاده میکنم پرو هست. بیرون که همین قهوه (اسپرسو) رو سفارش میدم خیلی عالی درست میکنن و دلچسبه.. بنظر شما مشکل از کجاست؟
    و اینکه یک شات خوب با همین قهوه ساز و فیلتر تکش چند میلی لیتر هست؟
    مرسی

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام . در پاسخ به سوالتون باید عرض کنم که نوع قهوه و درجه آسیاب اون بسیار مهمه تا شما کرمای خوب به همراه یک طعم عالی رو داشته باشید . نکته دوم اینکه در دستگاه های اسپرسو ساز برقی حتما قبل از تهیه قهوه باید یکبار دستگاه رو بدون قرار دادن پورتا فیلتر روشن کنید تا آب و بخار داخل لوله تخلیه شود و سپس پورتا فیلتر رو ببندید و اقدام به تهیه قهوه بکنید.
      هر شات قهوه اسپپرسو معمولی 25 تا 30 میلی لیتر است

  21. محمد گفت:

    سلام در حال راه انداختن یک قهوه فروشی راه هستم
    آیا آسیاب قهوه ایرانی خوب است
    تا حالا کسی استفاده کرده؟
    تو اطلاعاتش نوشته سرعتش ۶۰ کیلو گرم در ساعت است
    پیشنهاد شما چیست؟

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      لطفا نام آسیاب را ذکر کنید
      آسیاب های ایرانی و صنعتی با بهترین کارکرد هم وجود دارد

  22. حسن گفت:

    سلام کیفیت اسپرسو از دستگاه نوا بهتر است و یا برویل

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      برویل قاعدتا بهتره چرا که دستگاهی صنعتی و حدود هفت ، هشت برابر گران تر از نوا است

  23. پیام گفت:

    سلام من قبلا یه دستگاه اسپرسو ساز حانگی گاسونیک داشتم مدل Gem 867 که خوب حدود قیمتش ۲۵۰ بود توی بازار و باهاش قهوه خوبی درست میکردم و راضی بودم بعد از چند وقت یه دستگاه دلونگی تقریبا قدیمی مدل Bar m200 گرفتم که حوب اصل ایتالیا بود و قیمتشم گرونتر البته دست دوم .با این دستگاه دلونگی هرکاری میکنم با هر روشی و هر تمپی و هر دانه ای اصلا کرمای خوبی نمیده . اینم بگم که اصول ساختار ریزش اب بالای این دو دستگاه باهم تفاوت داشت .در گاسونیک اب بصورت دوشی شکل و از چندین نازل میومد ولی در ولونگی از یک سوراخ اب میاد ولی با یک لاستیک که روی پورتا فیلتر قرار میدی ابو پخش میکنه و دوم اینکه سیستم پورتا فیلتر دستگاه های جدید دوجداره هست ولی این فقط عین فیلتر معمولی و سوم اینکه در زیر پورتا فیلتر یکسری مجاری در سیستمهای جدید هست برای خروج قهوه ولی توی این ددونگی فقط یک سوراخ مستقیم خودم احتمال میدم دلیل نداشتن کرمای خوبم از این ۳ دلیل باشه ولی میخواستم بدونم شما نظری دارین در مورد این دستگاه دلونگی که قدرتش ۱۷۰۰ وات واقعی و۱۵ بار هست و ادعا داشته که دستگاه خیلی خوبیه حتی روش نوشته non stop یعنی بدون وقفه و حتی توی اون زمان سیستم ifd روش داشته.والا منکه گبج شدم چون خودمم ادم فنی هستم واقعا نمیدونم باید چکار کنم ولی هرجوری هست میخوام درستش کنم ممنون میشم راهنماییم کنین.

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام . دلایلی که گفتید کاملا صحیح هستند و طراحی متفاوت پورتا فیلتر در دستگاه های جدید علت اصلی داشتن کرمای عالی هستش . اما برای اینکه بتونید از این دستگاه کرما بگیرید میتوانید یک لایه فیلتر کاغدی برش خورده در پورتا فیلتر قرار بدید و بعد روی اون پودر قهوه بریزید . با این روش میتونید کرمای خوبی از دستگاه بگیرید .

      1. پویا اسفرجانی گفت:

        البته یکی از دلایل کرما طراحی پرتا فیلتره،فشار بخار و توان موتور هم بسیار تاثیر گذاره

  24. حسن گفت:

    بهترین قهوه عربیکا از لحاظ عطر و طعم چیست

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      نمیتوان گفت بهترین کدام است بستگی به ذائقه هر فرد متفاوته

  25. حسن گفت:

    سلام یک فنجان اسپرسو خوب وعالی باید چند درصد آن را کرم تشکیل دهد و من می خواهم از بین برویل و گاستبروک یکی را انتخاب کنم کدام اسپرسو با کیفیتی را می دهد

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      درصد خاصی نداره ولی معمولا اگر 7 میلی متر کرما داشته باشه خوبه… برویل وگاستروبک قهوه مشابه می دهند

  26. دانیال گفت:

    سلام . تشکر بخاطر سایت خیلی خوبتون
    من یه دستگاه گاستروبک 42606 دارم و ازش اسپرسو و لته و کاپوچینو میگیرم ولی بطور تجربی . میخاستم ببینم اگه بخام چیزای دیگه رو یاد بگیرم ، شما اموزش میدین؟ یا جایی رو میتونید معرفی کنید توی اصفهان که برم و اموزش ببینم ؟ برای کافه نمیخام . برای مصرف شخصی خودم و خانواده توی منزل میخام یاد بگیرم . فقط لته و اسپرسو و کاپوچینو میتونم بزنم خیلی ابتدایی و ساده .

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام .به زودی مجموعه های آموزشی و کتاب آموزشی قهوه ایلیا منتشر خواهد شد و با مطالعه و تماشای ویدیئو ها و تمرین به هدف خخود خواهید رسید .البته مراکز آموزشی مثل موسسه آروین هم به صورت تخصصی در اصفهان مشغول هستند .

  27. behnam گفت:

    سلام من يك دستگاه خونگي دلونگي گرفتم و همه مارها رو انجام مي دم ولي به نظرم قهوم خيلي خيلي تلخ مي شه و به نظرم قهوه over heat مي شه!
    ولي دستگاه روي قسمت گرم كردن مي برم و چراغ اوكي مي زنه و اون موقع مي برم رو قهوه ساز و راهي نيست كه آب رو به ارن درجه نرسونم!
    اين دستگاه ها احتمال تنظيم كردن گرماي آب رو هم نفكر نكم داشته باشه!
    راه حا بديد لطفا يا شايد من اشتباه مي كنم در مورد حرارت آب
    يك سوال ديگه اي دماي مناسب براي آب جوش قهوه چند درجه هستش؟

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      لطفا مدل کامل دستگاهتون رو اعلام کنید
      دمای مناسب خروجی هدگروپ حدود 80 درجه سانتی گراد است

      1. فاطمه گفت:

        سلام دستگاه من wilfa هست .خروجی قهوه من سه قسمتی میشه و معمولا تو ۱۰ ثانیه قهوه میده این مدل قهوه دادن درسته؟

  28. نازی گفت:

    نمیشه بدون دستگاه درست کرد ؟ ….. مثل قهوه فوری نمیشه پودرشو با آب جوش قاطی کنی بخوری ؟

    1. محسن مداحی گفت:

      خیر نمیشه . اسپرسو نام یک قهوه نیست در اصل یک روش برای دم کردن قهوه است .

  29. محمد گفت:

    سلام. تو شهر ما قهوه فروشی هایی هستند ک با دستگاه های نوا و میباشی و امثال اینا دارن کار میکنن میخواستم بدونم واقعا امکانش هست.چون منم میخواستم مغازه بزنم میشه بایک دستگاه نوا 139شروع کرد؟

    1. امید غفوری گفت:

      درود. اسپرسو سازهای نوا جزو بهترین اسپرسو سازها در این رنج قیمت می‌باشند و برای شروع کار یک کافی شاپ و استفاده در کافی شاپ‌های کوچک گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند. اگر هزینه‌ی بیشتری می‌توانید صرف کنید محصولات بیم و اسپرسو ساز همسول را نیز در فروشگاه بررسی کنید.

  30. اشکان گفت:

    سلام ممنون بابت سایت خوبتون.
    من ی دستگاه اسپرسو خانگی گرفتم تو سبدی که داخل هدگروپ قرار میگیره فقط یک سوراخ وجود داره اما بقیه سوراخ ها بسته ست.باید بقیه سوراخ ها رو باز کنم یا نه؟!!!

    1. امید غفوری گفت:

      سلام
      خیر شکل طبیعی سبد به همان صورت می‌باشد. می‌توانید از این لینک استفاده کنید : https://goo.gl/zKYvMM

  31. مجيدي گفت:

    با سلام و احترام

    من دستگاه نوا149 خريدم. اما نميدونم چطور و در چه مواقعي از steam استفاده كنم.

    ممنون ميشم راهنمايي كنيد.

    1. امید غفوری گفت:

      درود
      از نازل بخار برای تهیه کف شیر و نوشیدنی‌هایی مانند لاته و کاپوچینو استفاده می‌شود. می‌توانید از این لینک استفاده کنید : https://goo.gl/iIUycq

  32. hanieh گفت:

    سلام من یه موکاپات خریدم اولین باره دارم تو خونه قهوه درست میکنم ولی وقتی دم میذارم 5و6 دیقه اول اصن هیچی به هیچی ولی دو سه ثانیه به بعدش یهو همش با فشار میاد بالا میپاشه همه جا یه بارم درشو فشار برد بالا چیکار کنممممممممممممم تازه قهوشم اصن شبیه قهوه های بیرون نیست یه طعم خاص فوق بدی داره دلیلشون چیه اینا؟

    1. امید غفوری گفت:

      درود
      محفظه‌ی آب و سبد قهوه را به میزان مناسب پر کنید و سعی کنید شعله‌ی گاز را قبل از اینکه قهوه تا دهانه‌ی لوله خروج قهوه بالا بیاید خاموش کنید تا قهوه بصورت آهسته درون محفظه ریخته شود. طعم نهایی قهوه در اسپرسو سازهای روگازی ( موکاپات ) نسبت به اسپرسو سازهای برقی تفاوت دارد و دستگاه‌های برقی یا همراه قهوه‌ی با کیفیت تری را برای شما تهیه می‌کنند.

    2. نرگس گفت:

      سلام از دستگاه اسپرسو ساز مدل مباشی ۲۰۱۶ استفاده میکنم ازجای که باید اب بیاد نمیاد انگاری کرفته شده نمیریزه از دور لاستیک میریزه یک بار اسپرسو به ما داد دیگه اینجوری شد مشکل کجای کاره
      ممنون میشم جواب بدید

      1. مسعود زرفشانی گفت:

        سلام و درود
        احتمال زیاد هدگروپ مشکل داره…به تعمیرکار بدید دستگاهتون رو

  33. سروش گفت:

    من یک کافی شاپ محلی خیلی کوچک با حدود شاید 30 مشتری در روز راه اندازی کنم . به نظر شما چه دستگاهی برای این منظور که هم اقتصادی باشه و هم کیفیت اسپرسو و مابقی محصولات وابسته درحدی باشه که رضایت مشتریان را به همراه داشته باشه مناسبه؟ و هم اینکه خدمات پس از فروش و گارانتی خوبی داشته باشه که بنده نگران هزینه های آتی با توجه به بودجه محدودم نداشته باشم.

    1. امید غفوری گفت:

      برای این مورد بهتر است از اسپرسو سازهای نوا استفاده کنید. کیفیت خود دستگاه و به خصوص کیفیت قهوه‌ی آن بسیار عالیست و در این محدوده قیمت این دستگاه از نظر کیفیت و کارایی بهترین گزینه می‌باشد. از نظر خدمات پس از فروش و گارانتی نیز، قهوه ایلیا این محصول را با ضمانت 6 ماهه عرضه می‌کند. توضیحات و ویدیوهای محصولات نوا را می‌توانید در فروشگاه قهوه ایلیا قسمت اسپرسوسازهای خانگی مشاهده بفرمایید.

  34. moaminsh گفت:

    سلام . من اسپرسو ساز بیم دارم منتهی وقتی که سبد دابل رو هم داخل پرتا فیلتر میزارم و حدودا تا لبه پر از قهوه میکنم بازم کمتر از 20 ثانیه بیشتر از 60 میل اسپرسو بدست میاد .درجه آسیابا مختلف با تمپ کردنا مختلف هم امتحان کردم ولی فرق چندانی نداشته. حالا نمیدونم مشکل از کجاست ! حتی وقتی سبد تک رو میزارم 30 میل اسپرسو به نظرم در 10 تا 12 ثانیه میده.

  35. Ali گفت:

    با سلام شما توی متن فرمودید میزان قهوه باید حدودا بین 18 تا 21 گرم باشه میخواستم ببینم این میزان که فرمودید برای اسپرسو تک شات هست یا دبل شات چون یک جای متن نوشته این میزان برای دبل شات هست و بعد جای دیگه نوشته خروجی قهوه باید بدون احتساب ظرف حدودا 30 گرم باشه و 30 گرم همون معادل 30 میلی لیتر هست که تقریبا اندازه ی یک شات اسپرسو میشه البته جیزی بود که من سرچ کردم و پیدا کردم الان من گیج شدم که 18 تا 21 گرم پودر قهوه که شما گفتید برای یک شات هست یا دبل من همین میزان رو درست کردم و ریختم توی سبد تک شات اینقدر پر شد که اصلا جایی برای تمپ کردن نموند با ترازو اندازه ی تقریبا دقیا گرفتم و بعد هم که دستگاه شروع بکار کرد اصلا خروجی نداشت و ترسیدم دستگاه خراب بشه
    میشه دقیقا راهنمایی کنید که برای تک شات چه میزان پودر قهوه و برای دبل شات چه میزان لازمه ؟ من آسیاب برقی مدل 600N دارم و درجه آسیاب رو روی 2 گذاشته بودم درجه ی آسیاب درست بوده یا زیادی ریز هست؟
    با تشکر فراوان

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام .برای تک شات بین 10 تا 13 گرم و برای دبل شات 18 تا 21 گرم پودر قهوه استفاده کنید .خروجی قهوه در فنجان برای تک شات باید 25 تا 30 میلی لیتر باشد

  36. Amir گفت:

    سلام دستگاه فیلیپس مدل HD8325 گرفتم روشن میشه ولی نه قهوه بیرون میده نه بخار لطفا راهنمایی کنید

    1. امید غفوری گفت:

      سلام. مخزن آب دستگاه را بررسی کنید.

  37. مازيار عسگريان گفت:

    سلام خسته نباشيد
    من دستگاه نوا١٤٩ خريدم
    اما وقتي طبق فيلم راهنماييش اقدام به گرفتن اسپرسو ميكنم خيلي زمان ميبره تا از دستگاه بياد بيرون شات دونفره كه اصن نمياد يه نفره هم طول ميكشه اما تو عكس و فيلم به محض روشن شدن دستگاه مياد بيرون قهوه
    لطفا راهنماييم كنيد ممنون ميشم

  38. Amir گفت:

    سلام من یک دستگاه قهوه ساز خانگیR.T.Sگرفتم میخوام بدونم از لحاظ کیفیت چطوره ؟

  39. وحید گفت:

    سلام
    من با موکاپات قهوه درست میکنم
    قهوه هم السالوادور و جاوا استفاده میکنم
    جدیدا قهوه هام ترشی زننده ای دارن
    میشه بگید مشکل کجاست؟

  40. رویا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت خوبتون
    من دستگاه سه کاره( اسپرسوساز ، کاپوچینو و قهوه ساز ) ویداس رو دارم ولی هنگام تهیه اسپرسو طبق دفترچه راهنما ، اسپرسو کاملا رقیق درست میکنه و اینکه زمانش خیلی کمه . دستگاه سه حالت light و strong و steam راداره و یه کلید بخار که نمیدونم رو چه حالتی باید باشه میخواستم ازتون راهنمایی بخوام برای کار با دستگاه ممنونم

  41. حسن گفت:

    سلام از بین دستگاههای اسپرسوساز گاستروبک کدام مدل آن اشپرسوی با کیفیتری تولید می کند

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست گرامی . اسپرسوساز گاستروبک 42612s .

  42. تارا گفت:

    سلام
    من یه دستگاه اسپرساز اتوماتیک دلونگی مدل ecam 44.660 گرفتم. اما در مورد نوشیدنیهای شیردار دمای قهوه بالا نیست و فقط گرمه. من دلم میخواد نوشیدنی تولیدی مثل چای خیلی داغ باشه. با اینکه دمای دستگاه رو روی اخرین درجه تنظیم کردم. آیا همه دستگاهها دماشون در همین حده؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. جلال رمضانی گفت:

      نهایت توان این دستگاهدر گرم کردن آب همین مقدار هستش.

  43. محسن گفت:

    سلام
    با هر بار پر کردن پرتوافیلتر چه قدر قهوه میشه ازش گرفت ؟
    ایا به اندازه کل مخزن اب میشه؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست گرامی .
      خیر با هر بار پر کردن پرتایلتر اگر سبد قهوه 2 کاپ باشه نهایتا دو شات اسپرسو می‌توان گرفت.

  44. امیر زارع گفت:

    سلام خسته نباشید
    من قبلا کامنت ها و توضیحات مربوط به انواع قهوه سازهارو خوندم
    اما در مورد انتخاب 3 دستگاه مردد هستم
    1-هامسول مد HS230
    2-دلونگی ECP35.31
    3- NOVA 149
    کدامشون بهترین اسپرسو رو میده؟
    کدامشون فوم بیشتری میده؟
    خب خوندم که هامسول کیفیت زیادی داره! دستگاه های نوا اون کیفیت اسپرسویی که هامسول یا دلونگی میده رو نمیده؟؟؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      نازل بخار هامسول و دلونگی تقیریبا یکسان هستش . قهوه خروجی این سه دستگاه به ترتیب هامسول ، دلونگی و نوا از کیفیت بهتری برخوردارند.

  45. علی گفت:

    سلام. دلیل اینکه گاهی در دستگاه اسپرسو ساز موقع خروج قهوه یکی از فنجان ها زودتر پر میشه یعنی جریان قهوه از یکی از نازل های پرتافیلتر قویتره و یکی دیگه ضعیف تر چیه؟ممنون از شما

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست گرامی . این موضوع هیچ ربطی به قویتر یا ضعیف تر بودن نداره چون دو سوراخ پپرتافیلتر فقط وظیفه جداسازی داره و هیچ تاثیر دیگه ای نداره . احتمال این که دستگاه با کمی شیب قرار گرفته باشه یا یکی از سوراخ ها کمی گرفته باشه هست .

  46. مهدی گفت:

    سلام
    من وقتی اسپرسو درست میکنم کارمای روش پایداری لازم رو نداره وخیلی زود از بین میره میشه بگید اشکال کارم کجاست.
    در ضمن از دستگاه دلونگی BCO420 استفاده میکنم.
    ممنون از سایت خوبتون

    1. جلال رمضانی گفت:

      دستگاه شما به دلیل تهیه اسپرسو و قهوه فرانسه همزمان تان لازم برای تهیه اسپرسو را ندارد و به همین دلیل قهوه خروجی جالبی نخواهید داشت. البته به نوع قهوه ای که استفاده می کنید هم بستگی دارد

  47. حسن گفت:

    سلام.من دستگاه نوا۱۴۹تهیه کردم امابه دوتامشکل خوردم.اول اینکه قهوه خارج شده ازسوراخهای گروپ یکسان نیست وهم سوراخهاراچک کردم وهم روی سطح صاف گذاشتم.دوم اینکه دستگاه صدای زیادی میده بخصوص موقع روشن کردن.ممنون میشم راهنمایی کنید.باتشکر

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام جناب . تمپ را هم چک بفرمائید و سعی کنید سطح تمپتون صاف باشه انشاءالله نتیجه میگیرید. نوا در کل صدای زیادی داره و این طبیعی هستش.

  48. مصطفی گفت:

    سلام، وقت بخیر
    میخواستم بپرسم آیا قهوه هم چربی داره؟ آخه چند نوع دان قهوه بخصوص از نوع عربیکا دیدم که چک کردم کف دستم چربی خاصی میگیره و حتی دان اونها براق تر و درخشان تر برخی دیگه هست.
    و سوال دوم اینکه آیا میتونم با سرکه سفید دستگاهم (نوا139) رو تمیز و رسوب زدایی کنم؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      قهوه روغن داره و در درجات رست تیره تر روغن قهوه به سطح آن آمده و دانه براق میشود.

  49. محمد سایه کویی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    یخواستم یه دستگاه اسپرسو بخرم تا سقف 1500000 تومن ولی نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم فقط نمیخوام کپسولی باشه امکان داره پیشنهادتون رو بدونم

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام بهتر است برای راهنمایی با پشتیبانی تماس بگیرید.

  50. رسول علم نژاد گفت:

    سلام گرفتن شات اسپرسو من زمانی نمیبره ولی در ویدیو های اموزشی گفته شده ۲۰ ثانیه طول میکشه ؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      دستگاهی که استفاده میفرمائید چی هستش و تقریبا چقدر زمان میبره . البته دقیقا 20 ثانیه نیست و این زمان به صورت استاندارد نوشته شده .

  51. میلاد گفت:

    سلام میخوام بدونم من که نوا139دارم اگر قبل از اینک پرتافیلتر رو ببندم بذارم دستگاه کار کنه تا کمی آب جوش بریزه وبعد پرتافیلتر رو روی هدگروپ ببندم آیا برای دستگاه مشکل پیش نمیاد

    1. جلال رمضانی گفت:

      خیر مشکل پیش نمیاد بلکه برای دستگاه و قهوه هم بهتر هستش. البته در حد چندین ثانیه

      1. میلاد گفت:

        خیلی ممنون از راهنماییتون

        1. جلال رمضانی گفت:

          سلامت باشید .

  52. میلاد گفت:

    سوال دیگه اینکه چه سایز از تمپر برای نوا۱۳۹ مناسبه؟
    تشکر

  53. امید گفت:

    سلام
    من یک دستگاه گاستروبک دارم
    وقتی مراحل قهو گیری تمام میشه تقاله باقیمونده داخل سبد قوه کاملا خیس و پر اب هست
    در صورتی که مشابه ابن کار رو با دستگاه فیلیپس انجام میدم تفاله باقی مونده کاملا خشک هست
    بنظرتون اشکال کار من کجاست
    ممنون

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. مشکلی نیست در بیشتر دستگاه ها این اتفاق می افته . شما قبل از اینکه پورتا فیلتر رو روی هد گروپ ببندید کمی از دستگاه آب بگیرید.

      1. mohammad گفت:

        سلام من یک دستگاه قهوه ساز دارم مدتیه خامه یاهمون کف قهوه نمیده راهنمایی بفرمایید آیا خرابه

        1. جلال رمضانی گفت:

          سلام. به چندین عامل بستگی داره کرما قهوه . تازگی قهوه ، میزان فشرده شدن، میزان آسیاب و قدرست دستگاه. همه اینها را چک کنید تا علامل اصلی رو پیدا کنید.

  54. farshid گفت:

    سلام من تازه دستگاه خریدم میخوام بدونم وقتی پرتافیلترو اندازه دوشات پر میکنم از هر خروجی ان یک تک شات بدست میاد یا دابل یعنی وقتی دو فنجون میزارم تک شات باید بگیرم یا دابل با کلا یک فنجون بزارم یک دابل بگیرم

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام .میتونید یه دبل بگیرید یا 2 تا اسپرسو تک شات

  55. Maryam گفت:

    سلام من از دستگاه اسپرسو ۳کاره دلمونتی استفاده میکنم، و اسپرسویی که درست میکنم خیلی سریع فنجانم پر میشه و اصلا هم غلیظ نیست خیلی آبکیه شباهتی باقهوه نداره،توی مطالب خوندم علتش تمپ کردنه ولی هر بار همینطوری میشه قهوه م اگه میشه راهنماییم کنین

    1. محسن مداحی گفت:

      ممکنه آسیاب قهوه شما درشت باشه .

  56. Aa گفت:

    سلام .من اسپرسو گرفتم حالت پودر رو به من دادند. با دستگاه قدیمی اسپرسوساز ویداس .ولی ابکی میشه مزه سوختگی میده و دونه های قهوه میاد تو استکان .روش هم کف نمیده .چکارش کنم درست بشه?

    1. جلال رمضانی گفت:

      اگر قهوه به داخل فنجان میاد دستگاهتون اصلا مناسب نیست

  57. مصطفی گفت:

    درود،
    برای بیشتر شدن و بهتر شدن کرمای قهوه چه باید کرد

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. دستگاه قوی تر ، قهوه بهتر

  58. شایان علیزاده گفت:

    سلام و خسته نباشید
    یه دستگاه ناسا مدل ns-509 گرفتم برای خونه،حالا اصلا بلد نیستم باهاش کار کنم،دفترچه هم نداره،یه دفترچه هم تو اینترنت بود دانلود کردم اصلا استفاده نداره،کاملا اشتباه نوشتن،چیکار کنم من؟!

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. این دستگاه دو کاره هست. از طرف اسپرسو دستگاه میتونید مثل توضیحات دئاخل مطلب عمل کنید.

  59. نيما بصيرت گفت:

    سلام
    من يك اسپرسو ساز فوما خريدم اما اين اسپرسو ساز ٤نفره هست اما وقتي ميخوام يك كاپ ازش بگيرم اسپرسو كاملا آبكي و بدون كرم مياد ازش بيرون با توجه به اينكه كاملا دستگاهو از آب پر نميكنم و اندازه يك كاپ آب توش ميريزم،واسه اين مشكل راه حلي هست؟
    ممنونم

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. خیر راه حلی وجود نداره در هر صورت این مشکل به وجود میاد. برای رفع این مشکل باید از دستگاه یک کاپ تهیه نمایید.

  60. Hanif گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یک دستگاه اسپرسو ساز MRS دارم که بعد از درست کردن کف شیر وقتی میخوام قهوه بگیرم دستگاه قهوه رو می سوزونه
    با تشکر

    1. جلال رمضانی گفت:

      ابتدا اسپرسو تهیه کنید و بعد کف شیر تهیه نمایید.

  61. مجتبی گفت:

    باسلام‌وتشکر‌ازراهنماییهای‌خوبتون‌ آیا‌میتوان‌قهوه‌فوری‌گلد‌را‌آسیاب‌کرد‌واسپرسو‌د
    درست‌کرد

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. این کتار در عمل غیر ممکن نیست اما قهوه فوری خود قهوه‌ی تهیه شده است به این معنی که پودری که مشاهده می‌کنید مخلوطی از عصاره ی قهوه است و هیچ پودر قهوه ای داخل آن نیست که بتوان از آن عصاره گیری کرد . پس بعد از تهیه نتیجه ی مطلوب و خوشایندی نخواهید داشت .

  62. بهروز گفت:

    با سلام من یک دستگاهwega دو گروپ دارم.آمپر درجه ی آب باید روی چن باشه تا قهوه ی داغ بده دستگاه.تا چه حد میشه آمپر رو بالا برد؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. بهتره با نمایندگی خود دستگاه تماس بگیرید.

  63. فیروزه گفت:

    با سلام
    من یه دستگاه برینا ۱۹ بار دارم و از کیفیتش کاملا راضیم فقط زمانیکه پرتافیلتر رو بعد استفاده باز میکنم تفاله قهوه کاملا خشک نیست و کمی آب داره، این طبیعیه یا دستگاه خوب کار نمیکنه؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. مشکلی نداره معمولا دستگاه های خانگی این چنین هستند.

  64. کامل و جامع بود ممنون از مقاله خوبتون

    1. جلال رمضانی گفت:

      ممنون و سپاس از شما دوست عزیز

  65. فرشاد گفت:

    سلام . با تشکر از سایت خوبتون . میخواستم بدونم با روش تهیه قهوه ترکی میشه اسپرسو درست کرد ؟ یعنی به جای قهوه ترک اسپرسو بریزم . (البته من در این زمینه تا حالا سابقه ای نداشتم و تازه قهوه درست میکنم )

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. قهوه تهیه شده به این روش دیگه اسپرسو نخواهد بود و همون ترک حساب میشه و با طعم بسیار نا مطلوب

  66. reza گفت:

    سلام . تشکر بخاطر سایت خیلی خوبتون
    من یه دستگاه گاستروبک 42606 دارم اما وقتی اسپرسو اماده میشه دمای پایینی داره و مطبوب من نیست ” دستگاه صفر صفره” 1 ماه خریدم . فکر نکنم درجه دما داشته باشه ایا راهی هست دمای اسپرسو بالا ببره قبل از درست کردن چند ثانیه اب گیری هم میکنم ولی هیچ تاثیری بر دمای خروجی نداره
    با تشکر

    1. جلال رمضانی گفت:

      ممنون و سپاس دوست گرامی.
      اگر دمای آبی که از دستگاه شما بیرون می آید برای تهیه قهوه مناسب نیست مشکل از دستگاه است . اگر دماسنج در اختیار دارین دمای آب خروجی از دستگاهتون رو اندازه گیری کنید. این دما باید حدود 90 تا 95 درجه سانتی گراد باشه. البته باید به چراغ گرم شدن دستگاه نیز توجه داشته باشید.

  67. ابوالفضل گفت:

    سلام من از اب معدنی استفاده میکنم برای دستگاه خوبه یا اب معدنیهم بجوشونم

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام . بهتره از اب معدنی استفاده نشه . از آب جوشیده سرد شده استفاده کنید بهتر هستش.

  68. سینا گفت:

    سلام بنده یه اسپرسوساز مباشی خریدم وقتی مخزن آب رو پر میکنم بعد از یکی دوساعت میبینم آب از زیر دستگاه خارج شده البته کم
    بنظر شما طبیعیه
    تو فکر افتادم کلا هروقت خواستم بخورم آب بریزم توش

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. خیر عادی نیست.
      بهره با پشتیبانی تماس بگیرین برای راهنمایی بیشتر .

      1. رحمان گفت:

        سلام ممنون از اطلاعت و سایت خوبتون، من چند روزی میشه یه دستگاه اسپرسو ساز خونگی سیلورکرست 1475وات خریدم اولاش ک اسپرسو میزدم خیلی خوب فوم میداد ولی الان مث قبلنش فوم نمیده دلیل اصلیش چی میتونه باشه؟ از لحاظ تمپ کردن خوب تمپ میکنم خوب میذارم گرم شه و همچنین از آب تازه استفاده میکنم

        1. جلال رمضانی گفت:

          فوم به نوع قهوه و میزان آسیاب خیلی حساسه. اون ها هم چک بفرمایید. آسیاب رو ریز تر بگیرید و قهوه تازه تر استفاده کنید.

  69. احمد گفت:

    سلام و خسته نباشید .
    میخوایتم بدونم میزان وات دستگاه چ تاثیری داره رو نوع قهوه و فوم اون
    مثلا دسگاه من ۸۵۰ واته و دسگاه های دیگه هم هستن که ۱۱۰۰ یا ۱۲۵۰ وات هستن.
    ممنون میشم توضیح بدید
    با تشکر

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. ممنون .
      توان دستگاه روی کیفیت و غلظت قهوه خروجی و کرمایی که روی آن تشکیل میشه تاثیر میزاره و هرچی توان بیشتر باشه قهوه بهتری بهتون میده.

  70. محمدرضا گفت:

    با سلام وخسته نباشید
    بعد از اتمام کار از زیر دستگاه اسپرسو آب میزنه بیرون که مجبور شدم دستگاه را داخل سینی بگذارم
    به نظرتون دستگاه ایراد داره؟
    اسم دستگاه nikova هستش
    ممنون میشم جواب بدین

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. اگر دستگاه خونگی هستش و مقدار آب به داخل سینی چکه گیر میریزه و چندان زیاد نیست خیر مشکلی نداره ولی اگر از جای دیگه دستگاه نشت داره بله دستگاه مشکل داره

  71. محمد گفت:

    سلام من به تازگی دستگاه نوا 140 خریداری کردم , پاور دستگاه رو روشن کردم بعد از چند دقیقه چراغ هیتینگ خاموش شد بعدش سلکتور رو به سمت راست میچرخونم ولی کلا اب جوش به بیرون نمیرزه ! دستگاه ایراد داره ؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. بله

  72. رضا گفت:

    با سلام، لطفا راهنمایی بفرمایید که از دستگاه های زیر کدام یک برای استفاده خانگی مناسب میباشد (کیفیت خروجی قهوه و خامه شیر):
    دلونگی 685
    نووا 149
    میباشی 2005

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام . به ترتیب
      685، ماشی ، نوا

  73. مهناز رضایی گفت:

    با سلام ، ممنون از آموزش خوبتون ، فقط یک درخواست ، اگر امکانش هست یک آموزشی هم از تهیه قهوه با شیر رو توی انواع قهوه جوش داشته باشید ممنون تون میشم http://yon.ir/TKSdN

  74. مبینا فراهانی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من میخوام یه دستگاه اسپرسوساز خانگی بگیرم که باهاش بشه همه چی درست کرد
    لاته ماکیاتو کاپوچینو و ‌…..
    پیشنهادتون چیاست برای من؟
    و میخوام حدود ۲ تومن براش هزینه کنم

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. به صورت خودکار میخواین این نوشیدنی هارو براتون تهیه کنه یا دستنی ؟

      1. مبینا فراهانی گفت:

        فرق خودکار و دستی بودنش تو چی هست؟؟
        من زیاد اطلاع ندارم
        ولی میخوام همه چی بشه باهاش درست کرد
        از اسپرسو و کاپوچینو و لاته و کارامل ماکیاتو و …..

        1. جلال رمضانی گفت:

          سلام. بهتره برای راهنمایی با پشتیبانی تماس بگیرید.

  75. بابک گفت:

    با تشکر فراوان بابت زحمات زیادی که میکشید .واقعاً جای تقدیر داره.
    توی این ویدئویی که گذاشتید، اونجایی که نوشت adjust dose چی اضافه کرد؟
    توی یه سری از کافه ها هم روی اسپرسویی که میدن یه پودری رو میپاشن نپرسیدم چیه .
    میشه توضیح بدید لطفاً؟
    مرسی

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. چیزی اضافه نمیکنه داخل ویدیو. همون قهوه هستش داره میزان دقیق رو تنظیم میکنه و قهوه را کم و یا زیاد میگیره.

  76. میلاد گفت:

    سلام ببخشید گرم کن فنجان تا چند درجه گرم میشه؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. در حدی نیست کخ دست بسوزه. حدود 20 تا 30 درجه

    2. احمد گفت:

      سلام.اسپرسوساز خوب خانگي و پرقدرت كه قهوه ي با كيفيت ارائه بده تو رنج قيمت يك و نيم،شما چه مدلي رو پيشنهاد ميديد؟
      من بين مباشي و نوا موندم.ممنون ميشم راهنمايي كنيد.

      1. جلال رمضانی گفت:

        مباشی 2010. 2009 . نوا 149

  77. سجاد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    نظرتون راجع به دستگاه بارنی 6851 چی هست ایا کیفیت خوبی داره و در مقابل 149 چه کمبود هایی داره و این که ایا اموزشی برای این دستگاه وجود داره چون خیلی گمنامه ؟ ممنون

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. دستگاه خوبی هستش . در مقابل 149 امکانات و توان بیشتری هم داره و در واقع 149 ازش ضعیفتر هستش. خودکاره و نازل بخارش به مراتب از 149 قوی تر هستش. آموزش خیر ولی ویدیویی که توسط قهوه ایلیا ازش گرفته شده داخل سایت هست.

  78. فرناز گفت:

    سلام وقت بخیر.من دستگاه قهوه ساز دلونگی خانگی دارم.قهوه اسپرسوی کاملا سیاه و بدون کف درست میکنه.برای کف دار شدن باید چکار کنم.تو دستور قهوه سازم نوشته قهوه رو فشرده نکنم

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام.مدل دستگاهتون چیه ؟ بستگی زیادی بخه قهوه تون داره . باید قهوه تازه ، درجه آسیاب مناسب و .. باشد.

  79. Negar گفت:

    سلام ببخشید یک سوال دارم من یک هفته هست اسپرسو ساز دلونگی را خریداری کردم اما هر موقع قهوه می خوام درست کنم با صدا همراه هست
    می خواستم ببینم باید این صدا را داشته باشه یا ایراد داره دستگاه و موقع درست کردن قهوه نباید صدایی ازش بیاد

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. قاعدتا دستگاه در هنگام کار کردن پمپ و اجزای دیگر آن باید با صدا همراه باشد اما اگر صدای غیر عادی از دستگاه شنیده می شود و صدای بسیار بلند که گوش را اذیت کند احتمالا دستگاه سالم نیست.

      1. ساسانی گفت:

        سلام برای دستگاه قهوه ساز توکار بوش چه نوع قهوه ای مناسب هستش چون بعد از راه اندازی قهوه غلظت مطلوب نداره با اینکه تنظیماتش اوکیه
        میخواستم بدونم قهوه ی خاصی باید استفاده بشه برای دستگاه؟

  80. هستی گفت:

    سلام من اسپرسو ساز نیمه صنعتی بارنی خریده ام که خودش هم آسیاب داره، هر کاری کردم با هر درجه ای آسیاب کردم قهوه رو وزن کردم تمپ کردم همه چی رو قبل از استفاده گرم کردم اما زمان تهیهٔ قهوه بیشتر از ۱۰-۱۱ثانیه نشده و اون فوم مورد نظر روی قهوه ام به اندازهٔ دلخواه تشکیل نمیشه در حالیکه تو فروشگاه برای تست این دستگاه فروشنده اسپرسو با فوم عالی درست کرد. قهوه رو هم از خودشون خریده ام. ضمنا درجهٔ آسیاب دستگاه از ۱ تا ۱۵ است نمی دونم چه درجه ای رو توصبه می کنید.قهوهٔ مورد استفاده ام laudatio ، Ganz Bohne است. ممنون میشن راهنمایی کنید.

    1. محسن مداحی گفت:

      درجه آسیاب رو خیلی نرم در نظر بگبربد تا فشار مورد نطر بوجود بیاد و عصاره گیری درست انجام بشه .

  81. مهتاب نبوی گفت:

    من یک دستگاه اسپرسو ساز مارک سیلور کرست دارم اما قهوه بدون فوم می ده با همون قهوه به دستگاه واکاکو فوم ایجاد می شه مشکل کارم چیه؟

    1. محسن مداحی گفت:

      باید قهوه رو به خوبی تمپ کنید .

  82. zeinab گفت:

    گرمای نهان قهوه میخواستم یا همان گرمای ویژه

  83. نوید گفت:

    باسلام من باموکاپات قهوه اسپرسو درست میکنم ایا میتونم از کففی میت (پودرشیر)استفاده کرد؟

  84. نوید گفت:

    باسلام من باموکاپات قهوه اسپرسو درست میکنم ایا میتونم از کففی میت استفاده کرد؟

  85. بهرام گفت:

    درود بر شما،من جوابم را از بین پاسخ و جوابهای شما گرفتم🙏سپاس بابت وقتی که گذاشتید و با حوصله جواب همه را دادید🙏من بتازگی مباشی ۲۰۲۳ گرفتم،عالیه،دقیقا همون که شما گفتی باید باشه,هست.موفق باشید.

  86. بختیاری گفت:

    درود،وقتتون به خیر وشادی.من یه دستگاه مباشی ۲۰۲۰گرفتم ولی روی اسپرسویی که ازش تهییه میکنم کفه میخواستم راهنماییم کنید که چطور یه کرمای خوب بگیرم ممنون از وقتتون

    1. مسعود زرفشانی گفت:

      سلام و درود
      برای کرمای غلیظ از قهوه های با درصد روبوستای بالا استفاده کنید

  87. ابوالفضل گفت:

    سلام وقت بخیر ، من ی دستگاه مباشی ۲۰۳۲ دارم ک فشار ۲۰ بار و توان ۱۲۰۰ وات هست
    ولی حس میکنم قهوه ای ک میده زیاد داغ نیست ، باید چکار کنم ک گرمای قهوه بیشتر بشه

    1. مسعود زرفشانی گفت:

      سلام دوست عزیز
      دستگاه های خانگی بویلرهای کوچکی دارند و هرچند دمای آب را تا 96 درجه گرم می کنند، اما در نهایت حرارت قهوه خروجی میثل دستگاه های صنعتی نیست و کمی پایین تره…اما اگر احساس میکنید دمای قهوه زیاد از حد پایینه، به یک تعمیرکننده اسپرسوساز مراجعه کنید

  88. مرتضی گفت:

    سلام خسته نباشید
    یک سوال برای دستگاه مایر 1500 دارم ؟
    چه میزان پودر نیاز هست چون من 15 گرم میزارم چند میل تا سر تا سر پرتال میشه ؟؟؟
    و دستگاه مایر 1500 چطور دستگاهی است؟!!؟!

  89. سحر گفت:

    سلام. من به تازگی یک دستگاه بارنی ۷۰۳۰ تهیه کردم نیمه صنعتی. ولی قهوه به صورت آبشاری میاد و خامه نمیبنده. چند مدل قهوه یا آسیاب مختلف امتحان کردم ولی نتیجه داده. ممنون میشم راهنمایی کنید

  90. علی گفت:

    سلام م یه دستگاه نوا 141 خریدم اول اینکه قسمت پایینیش که برای ابای اضافیه که میریزه خودبخود اب جم میشه روش که گفتن برای اینه که فشاری که رو دستگاس از اونجا به صورت اب خارج میشه ولی همین موضوع زمانی که دستگاه خاموشه اتفاق میوفته ولی خیلی کمتر یعنی اب مخزنش در حالت خاموشم ازش میریزه تو اون قسمت خاستم ببینم دلیلش چیه ؟

  91. فاطمه گفت:

    سلام وققتون بخیر
    من جدیدا نوا ۱۵۸رو خریداری کردم که در اکثر سرچ هایی که زدم کم یاب معرفی شد
    شما اطلاعاتی درمورد این دستگاه دارین؟

    1. سید علیرضا متولی گفت:

      سلام
      این دستگاه برند NDVA است که به تازگی وارد بازار شده و معمولا به خاطر تشابه اسمی با برند نوا NOVA اشتباه گرفته میشود

  92. آرش زند گفت:

    سلام وقت بخیر و ممنونم بابت سایت خوبتون و توضیحاتتون من یک دستگاه مدل. ندوا 158. 1050 وات خریدم به نظر شما دستگاه خوبیه ممنون میشم بهم اطلاع بدین

  93. ناشناس گفت:

    سلام من از دستگاه Milano lx استفاده میکنم ولی قهوه های مار ک امیکو ابی خوب در نمیاد کم خامه میشه

  94. محمد گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت تیم مجرب ایلیا
    ممنون میشم منو راهنمایی کنید میخوام یه دستگاه اسپرسو ساز برای خونه بگیرم تا حدود ۱۰ میلیون هم میخوام هزینه کنم و سلیقه من قهوه عربیکا یا سینگل‌اورجین هست و طعم خیلی برام مهمه میشه چند مدل بهم معرفی کنید یا با این بودجه نمیتونم عصاره گیری خوبی داشته باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *