دانستنی های قهوه, دانش قهوه

راز های نوشیدن قهوه ترک

 چگونه قهوه ترک را بنوشیم؟

مناطق عربی و ترکیه ارائه دهنده قهوه ترک و یا Türk kahvesi هستند؛ ولی قهوه ترک تنها قهوه ای نیست که در این نواحی و مناطق استفاده می‌شود . قهوه خورها و دوستداران قهوه قطعأ هیجان زده می‌شوند که این نوع نوشیدنی گرم و بسیاردلنشین را امتحان کنند.

تا به امروزه در فرایند و تولید این قهوه تغییر چندانی نشده است ، یعنی آسیاب کردن دانه های ریز قهوه تا جوشاندن آن در ظرف های بدون فیلتر. که برای یادگیری کامل آن به مقاله طرز تهیه قهوه ترک مراجعه کنید. نتیجه‌ی دم کردن قهوه ترک یک نوشیدنی کف آلود و غلیظ است که طعم و مزه‌ی آن آسمانی است و توصیه می‌شود که به هر مقدار شیر یا شکر که دوست دارید در قهوه یتان استفاده کنید.با قهوه ایلیا همراه باشید تا با رازهای نوشیدن قهوه ترک بیشتر آشنا شوید.

رازهای نوشیدن قهوه

اول، به محض سفارش دادن قهوه خود باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید شکر در قهوه خود باشد یا خیر. اگر شما در قهوه تان شکر می‌خواهید باید تصمیم بگیرید در چه سطحی از شیرینی برایتان کافی است : با کمی شکر ؛ نیمه شیرین با حدود یک قاشق چای خوری شکر ؛ یا شیرین با دو یا چند قاشق چای خوری شکر . دلیل این است در حین دم کردن قهوه ترک شکر به آن اضافه می‌شود نه بعد از آن.

ترک

همیشه همراه باقهوه ترک یک لیوان آب و   [tooltip hint=”شیرینی ترکیه ای که از ژل ونشاسته وشکر تهیه می‌شود”]lokum[/tooltip] سرو می‌شود ، ولی در صورتی که این شیرینی خوشمزه موجود نبود می‌توانید از شیرینی های جایگزین استفاده نمود . قبل ازچشیدن طعم و مزه ی لذیذ قهوه ترک باید کمی آب برای پاک کردن طعم باقی مانده از غذا یا نوشیدنی که قبلا مصرف کردیم و برای تازه کردن جوانه های چشایی خود بنوشیم.

اگر قهوه ترک در فنجان کوچک برای شما سرو شد تعجب نکنید ؛ چون برای لذت بردن از خوردن و مزه مزه کردن این نوشیدنی با ارزش به نسبت کم سرو می‌شود و بیشتر به هنگام برگزاری یک گفتگو و بعد از غذا یا به هنگام صبح با صبحانه‌ی دلچسب خود مورد  استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف قهوه ترک بدون عجله و مزه مزه کردن آن توصیه می‌گردد و اجازه دهید اولین جرعه قهوه ترک در زبانتان پخش شود و حواس خود مزه ی تلخی دانه های ریز را احساس کنند ؛ با این کار می‌توانید از پیدایش آن قدردانی کنید.

انتظار می‌رود که روی قهوه کف یا فوم زیادی وجود داشته باشد که به عنوان یک شاخص از قهوه که به بهترین شکل ساخته شده و یا هیچگونه اشتباهی همراه با آماده سازی آن وجود نداشته است. برخی از مردم در نواحی شرقی میانه معتقدند که اگر قهوه بدون کف برایشان سرو شود توهینی به آن هاست.

اگر شما فوم روی قهوه را دوست ندارید آن را نباید به بیرون از جام خود بریزید در عوض فقط آن را به دقت و به آرامی با دهان فوت کنید تا کمی کنار رود .

زمانی به تمام شدن قهوه پی می‌برید که نوشیدنی‌تان غلیظ تر شده و بدانید که بخشی از نوشیدنی که به شدت حالت خاکی  و دارای طمع ناخوشایند است دلیل بر اتمام قهوه است.

یک موضوع جالب در مورد قهوه ترک ، ته نشین شدن ذرات قهوه در ته فنجان است  که در واقع برای فال گرفتن استفاده می‌شود. که برای آشنایی بیشتر با روش گرفتن فال قهوه می‌توانید به مقاله  فال قهوه مراجعه کنید.

در آخر، شما ممکن است از لیوان آبی که برای شما در اول سرو شده پیش از اتمام فنجان قهوه از آن باز بنوشید که این کار باعث می‌شود دوباره مزه دهان خود یک بار دیگر تازه شود ؛ به هر حال اشکالی ندارد. برای اینکه کافئین قهوه بیشتر ثابت بماند از درخواست برای یک فنجان دیگر خودداری کنید و بخواهید برای شما یک فنجان چای سرو شود.

حالا که شما یک ایده در مورد چگونه نوشیدن قهوه ترک دارید ، درنگ نکنید و از امروز از نوشیدن قهوه ترک خود لذت ببرید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *