دانستنی های قهوه, دانش قهوه

چند باور غلط در مورد قهوه بدون کافئین

امروزه افراد بسیاری به قهوه ، این نوشیدنی جادویی و بسیار محبوب علاقه پیدا کرده‌اند. برخی قهوه را به خاطر عطر و طعم آن می‌نوشند و برخی دیگر به دلیل کافئین و شادابی به قهوه علاقه دارند. در این میان افرادی هستند که علاقه‌ی زیادی به عطر و طعم قهوه دارند اما به دلیل حساسیت شدید به کافئین موجود در قهوه نمی‌توانند آن را مصرف کنند. به این دلیل ،  صنعت قهوه به تولید قهوه‌ی بدون کافئین یا دی‌کف روی آورد. در میان علاقه مندان به قهوه ، چندین باور غلط وجود دارد که ما در اینجا به چند مورد از آن در مورد قهوه دی‌کف اشاره خواهیم کرد.

[alert style=”success”] حتما مطالعه کنید : قهوه بدون کافئین یا دی‌کف [/alert]

  • طعم بد قهوه دی‌کف

معمولا بیشتر قهوه‌های دی‌کف طعمی بد دارند اما این به دلیل عدم وجود کافئین و یا پروسه کافئین زدایی نیست. طعم بد قهوه‌های بدون کافئین عموما به دلیل استفاده از قهوه‌ی بی کیفیت و ارزان قبل از پروسه‌ی کافئین زدایی است. این در حالی است که تکینیک‌های کافئین زدای امروزی بسیار مدرن بوده و از تکنولوژی بالایی برخوردار است و اگر از قهوه‌ی با کیفیت و گرانقیمت تر استفاده شود طعم قهوه دی‌کف نیز بهتر می‌شود. پس این باور که قهوه دی‌کف طعم بدی دارد اشتباه است.

چند باور غلط در مورد قهوه دی‌کف

  • تولید قهوه دی‌کف با مواد شیمیایی مضر

معمولا قهوه دی‌کف با موادی کافئین زدایی می‌شود که نام آنها چندان خوشایند و آشنا نیست مانند اتیل استات یا متیلن کلراید ، اما نگران نباشید فنجان قهوه بدن کافئین به شما آسیبی نمی‌رساند. اتیل استات به طور طبیعی از اسید استیک و اتانول به دست می‌آید که معمولا در میوه‌ها ، شراب و برخی پرفیوم‌ها موجود است. از طرف دیگر تمامی مقادیر باقی مانده‌ی این مواد بر روی دانه‌ی قهوه در پروسه تفت و رست آن از بین خواهد رفت.

چند باور غلط در مورد قهوه دی‌کف

  • عاری از کافئین

پروسه کافئین زدایی بیشترین مقدار کافئین قهوه را از بین می‌برد اما قهوه را عاری از کافئنی نمی‌کند و مقادیری از کافئین در قهوه باقی می‌ماند. به طوری که یک فنجان قهوه حاوی 230 گرم قهوه بدون کافئین دارای 5 میلی‌گرم کافئین است. اگر شما واقعا به کافئین حساسیت دارید ، بهتر است این موضوع را بدانید و به جای نوشیدنی قهو به سراغ نوشیدنی های بدون کافئین مانند بابونه بروید.

چند باور غلط در مورد قهوه دی‌کف

  • عدم استفاده باریستاها از دی‌کف

باریستاها به دلیل مصرف بالای قهوه در روز و روند کاری خود میزان کافیئنی زیادی دریافت می‌کنند و این موضوع می‌تواند برای آنها خطر آفرین باشد . چشنده‌های قهوه نیز مجبور به تست انواع مختلف و فراوان قهوه در دروز هستند با این که انها قهوه را نمی‌نوشند اما بازهم کافئین زیادی در بدن آنها جذب می‌شود بنابراین این دو زمان‌هایی که بیرون از محیط کاری هستند ترجیح می‌دهند از قهوه بدون کافئین استفاده کنند .

چند باور غلط در مورد قهوه دی‌کف

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *