آموزش, طرز تهیه انواع دسر و نوشیدنی

طرز تهیه قهوه کافه آئو لایت ( Café au lait )

کافه آئو لایت در حقیقت روش سنتی تهیه و سرو قهوه به همراه شیر در فرانسه هم در خانه و هم در کافه است. این نوشیدنی از قهوه به اضافه شیر داغ تهیه می‌شود و با قهوه سفید ( white coffee ) که با شیر سرد و قهوه تهیه می‌شود متفاوت است.

کافه آئو لایت در کشورهای مختلف اروپا اسامی متفاوتی دارد. این نوشیدنی را در اسپانیا با نام کافه کان لچه ( café con leche ) ، در لهستان کاوا بیالا ( kawa biała ) ، در آلمان به نام میلکافی ( Milchkaffee ) ، درمجارستان با نام تجس کاوی ( tejeskávé ) و در برزیل نیز با نام کافه کام لیت ( café com leite ) یاد می‌کنند. تمامی این اسامی به معنی شیر و قهوه هستند.

طرز تهیه قهوه کافه آئو لایت ( Café au lait )

در منطقه فرانسوی نشین کشور سوئیس ، نوشیدنی شبیه به این با نام کافه رینورز ( café renversé ) مرسوم است که از شیربه اضافه اسپرسو تهیه میشود.

کافه آئو لایت در خانه می‌تواند از قهوه خالص تهیه شود ولی معمولا در کافه‌ها این نوشیدنی با استفاده از اسپرسو ساز و شیر بخار زده شده به همراه اسپرسو تهیه می‌شود. که البته این یک نوشیدنی اسپرسو به اضافه‎ی شیر است و نه دقیقا کافه آئو لایت.

کافه آئو لایت و کافه لاته امروزه تغییراتی نسبت به مدل سنتی خود یافته‌اند. چرا که در در قدیم و در مدل فرانسوی و ایتالیایی آن ، این دو نوشیدنی  درون فنجان چینی سفید و یا کاسه سرو می‌شدند ولی کم کم توسط اسپرسوساز تهیه شدند و درون لیوان‌های شیشه‌ای سرو می‌شوند.

[alert style=”success”] حتما مطاله کنید : نوشیدنی های تهیه شده با قهوه [/alert]

کافه آئو لایت در ایالات متحده

در بیشتر کافه‌ها و قهوه خانه‌های کافه آئو لایت به عنواین یک نوشیدنی بسیار غلیظ از قهوه دمی به اضافه‌ی شیر بخار زده شده تهیه و سرو می‌شود و این کاملا با کافه لاته که از اسپرسو تتهیه می‌شود متفاوت است. این نوشیدنی در آمریکا درون فنجان‌های قهوه سرو می‌شود ولی برخی از کافه‌ها که سعی دارند روش بسیار سنتی فرانسوی آن را دنبال نمایند درون کاسه به سرو این نوشیدنی می‌پردازند.

طرز تهیه قهوه کافه آئو لایت ( Café au lait )

مواد لازم برای تهیه کافه آئو لایت

مقدار سرو برای دو نفر .

300 گرم قهوه دمی خالص .

300 گرم شیر داغ یا بخار زده .

2 تکه دارچین برای تزیین.

طرز تهیه قهوه کافه آئو لایت ( Café au lait )

طرز تهیه کافه آئو لایت

ابتدا قهوه را دم نمایید. برای این کار می‌توانید از موکاپات یا دستگاه‌های فرانسه ساز و نسل سوم استفاده نمایید.

سپس شیر را به نقطه‌جوش برسانید و یا با استفاده از نازل بخار دستگاه اسپرسوساز کمی آن را بخار دهید .

اکنون شیر را بر روی قهوه ریخته و با دارچین تزیین نمایید و نوش جان کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *