روش های دم کردن قهوه, آموزش

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز V60 هاریو

قهوه ساز V60 هاریو یکی از پرطرفدارترین روش های قطره ای می‌باشد . تکنولوژی نهفته در آن بسیار ساده است  و در یک فیلترینگ دستی با فیلتر کاغذی ، دانه آسیاب شده ، آب داغ و یک قوری برای سرو قهوه خلاصه شده است . ولی قهوه خروجی آن بسیار مطلوب و مطبوع است .

V60 هاریو

جهت آشنایی با سرگذشت و معرفی قهوه سازV60 هاریو مقاله هاریو دریچه ای به نسل سوم قهوه را حتما مطالعه کنید .

طرز تهیه قهوه با استفاده از V60 هاریو

  • آسیاب و تفکیک

    V60 هاریو

اولین سوالی که ذهن شما را مشغول می‌کند این است که قصد دارید برای چند نفر قهوه تهیه کنید ؟ در مثال ما برای تهیه دو فنجان بزرگ قهوه 300 الی 400 میلی لیتر آب و 25 تا 30 گرم قهوه نیاز داریم . درجه آسیاب قهوه برای استفاده در این روش باید Medium – Coarse باشد .

[alert style=”success”] برای آگاهی بیشتر حتما مطالعه کنید : راهنمای میزان آسیاب قهوه [/alert]

  • نصب و شستشوی فیلتر

    V60 هاریو

آب را درون کتری (بهتر است از کتل مخصوص استفاده کنید ) ریخته روی گاز می‌گذاریم تا جوش بیاید سپس فیلتر کاغذی را درون V60 هاریو نصب می‌کنیم . آب که جوش آمد ، مقداری از آن را روی فیلتر می‌ریزیم و همه جای فیلتر را خیس می‌کنیم بطوریکه آب خروجی از V60 درون قوری ریخته شود . مزیت این کار این است که با شستشوی اولیه فیلتر ، قهوه ما طعم و بوی کاغذ فیلتر را به خود نمی‌گیرد و از طرفی قوری را داغ می‌کند تا قهوه ما با کیفیت بهتری سرو شود .سپس آب داخل قوری را تخلیه می‌کنیم.

  • ریختن قهوه درون V60 هاریو

    V60 هاریو

پودر قهوه‌ آسیاب شده را ( برای هر فنجان حدود 12 تا 15 گرم ) درون V60 هاریو ، روی فیلتر کاغذی نصب شده ریخته و سپس آب داغ را با کتری ( کتل ) به صورت یکنواخت روی پودر قهوه میریزیم . بهتر است ریختن آب را به صورت دورانی انجام دهیم تا همه‌ی پودر به صورت یکنواخت خیس بخورد .

 ابتدا مقداری کمی آب داغ روی پودر قهوه می‌ریزیم تا تمام سطح آن را فرا گیرد . این کار را برای خروج گاز CO2 که از واکنش اولیه آب با پودر قهوه بوجود می‌آید ، انجام می‌دهیم .

  • ریختن یکنواخت آب داغ

    V60 هاریو

پس از 30 ثانیه انتظار ، آب را با دقت ، یکنواخت و به نرمی بر روی پودر قهوه سرازیر می‌کنیم . نکته مهم این است که آب داغ به هیچ وجه نباید مستقیما روی فیلتر ریخته شود و دمای آب باید حدود 95 سانتیگراد باشد .سعی کنید ریختن آب را از مرکز شروع کرده و دایره‌وار به سمت کناره‌ها بروید .

  • نگهداشتن آب در بالاترین سطح

    V60 هاریو

بهترین زمان دم کشیدن قهوه های فیلتری  2.5 تا 3 دقیقه می‌باشد . پس آب در این مدت باید به نحوی ریخته شود که با حفظ یکنواختی ، میزان سطح آن در بالاترین حد V60 هاریو  قرار داشته باشد .

اگر خواستید برای تعداد بیشتری قهوه دم کنید و میزان آب از ماکسیمم ظرفیت هاریو درحال تجاوز بود ، کمی صبر کنید سپس آب ریختن را ادامه دهید . سعی کنید همیشه سطح آب و قهوه در v60 ثابت باشد . سپس کمی صبر کنید تا عصاره‌ی قهوه از فیلتر عبور کرده و داخل قوری بریزد و بعد آن را سرو کنید .

  • لذت ببرید و متفاوت باشید .

    V60 هاریو

نوع قهوه ، دمای آب و زمان دم کشیدن ، همگی از عواملی هستند که بر روی طعم و عطر فنجان قهوه موثر است . قهوه ایلیا محصولات متنوعی از انواع مختلف قهوه با درجه آسیاب متناسب با V60 هاریو ارائه داده است . V60 هاریو را با قهوه ایلیا متفاوت تجربه کنید .

[alert style=”error”] شما می‌توانید جهت مشاهده و خرید قهوه ساز V60 روی لینک روبرو کلیک نمایید : انواع قهوه ساز نسل سوم [/alert]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *