دانش قهوه, رست قهوه

راه ‌اندازی رستری قهوه ؛ چک لیست و نکات

راه ‌اندازی رستری قهوه ؛ چک لیست و نکات

هنگام راه ‌اندازی رستری قهوه یا گسترش آن، موارد زیادی را باید در نظر بگیرید: اینکه کدام قهوه‌ها را ذخیره کنید، چگونه مشتریان را جذب کنید، چگونه قیمت‌گذاری کنید، بازاریابی، استخدام کارمندان و سپس ساختن رستری.

یک رستری خوب برنامه ریزی شده، می تواند به شما کمک کند تا منابع خود را به حداکثر برسانید و از استفاده کارآمد از فضا، زمان و انرژی خود اطمینان حاصل کنید. از سوی دیگر، برنامه ریزی نادرست می تواند گردش کار شما را کُند کند، باعث مشکلات ایمنی و بهداشتی شود و فضای کافی برای همه چیزهایی که نیاز دارید را در اختیار شما قرار ندهد و ممکن است در نهایت برای شما هزینه و زمان داشته باشد.

آخرین چیزی که می‌خواهید این است که آنقدر روی رفع مشکلات برنامه‌ریزی سایت متمرکز باشید که نتوانید زمان و توجه خود را به بهبود فروش، نمونه‌برداری از قهوه و اصلاح پروفایل‌های رست اختصاص دهید.

راه ‌اندازی رستری قهوه ؛ چک لیست و نکاتبرای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه ریزی برای راه ‌اندازی رستری قهوه ، رایان کاراتیموس، رئیس Usonian Systems که مشاوره تخصصی و تجهیزات تخصصی را برای برشته‌کننده‌های قهوه و کافه‌ها در سراسر آمریکای شمالی و همچنین چندین رست‌کننده که با آنها کار می‌کند، ارائه می‌دهد، صحبت هایی دارد.

 

اهداف خود را درک کنید

طرح راه ‌اندازی رستری قهوه شما باید اهداف کسب و کار شما را منعکس کند، چه کیفیت، حجم، گسترش یا هر هدف دیگری. دانستن اهداف، ماموریت و امور مالی شرکت شما در کوتاه مدت و بلند مدت، انتخاب و ساخت سایت مناسب را آسان تر می کند.

کندیس مدیسون، مدیر اجرایی در The Crown: Royal Cupping Lab & Tasting Room است. او می گوید:«اگر نمی دانید و نمی توانید چشم انداز پروژه خود را به طور واضح و قطعی بیان کنید، چگونه می توانید از کسانی که باید رهبری کنید یا سرمایه گذاران/همکارانی که باید به آنها پاسخ دهید، انتظار داشته باشید که هدف نهایی و چرایی آنها را درک کنند.»

او ادامه می دهد: «ساده ترین مکان برای شروع برنامه ریزی ، پرسیدن سوالات چه کسی، چه چیزی و چرا است. سوالات کجا و چگونه باید بعد از آنها باشد.»

راه ‌اندازی رستری قهوه ؛ چک لیست و نکاتاو به شما پیشنهاد می کند از اینجا شروع کنید:

چرا به فکر راه ‌اندازی رستری قهوه افتاده اید؟ هدف شما چیست: کیفیت، حجم، توانمندسازی کسب و کار خرده فروشی موجود شما برای صرفه جویی در هزینه با کاهش هزینه ها؟

مشتریان شما چه کسانی هستند؟

محصول نهایی شما چیست؟

تنها زمانی که چشم انداز شما مشخص شد، می توانید برنامه ریزی جنبه های عملی تر برای راه ‌اندازی رستری قهوه را شروع کنید.

 

چک لیست راه ‌اندازی رستری قهوه

اکنون زمان آن است که به جزئیات دقیق نگاه کنیم. یک چک لیست ایجاد کنید که بتوانید از آن برای هدایت برنامه ریزی راه ‌اندازی رستری قهوه خود استفاده کنید. مطمئن شوید که می توانید نکات زیر را علامت بزنید.

  • حجم برشته کردن

رایان می‌گوید:«یک نقطه شروع ضروری برای راه ‌اندازی رستری قهوه دانستن حجم رست پیش‌بینی‌شده است. اکثر شرکت‌های رست قهوه در حال رشد تصور خوبی از این حجم دارند. برای یک استارت آپ، این می تواند مشکل باشد، اما خوب است که به طور واقع بینانه خوش بین باشیم.»

این همه عوامل دیگر را تعیین می کند: تجهیزات، فضا، گردش کار و موارد دیگر. در حالی که پیش‌بینی این امر می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما برای طرح کسب‌وکار شما و هرگونه پیشنهاد بودجه نیز مهم خواهد بود. تحقیقات بازار باید در محاسبات شما وجود داشته باشد و شما باید در مورد توانایی های خود واقع بین باشید و میزان ریسکی که می خواهید بپذیرید را بررسی کنید.

  • محل

موقعیت مکانی رستری شما به چیزهای زیادی از جمله بودجه، پیش بینی های تجاری، نام تجاری و الزامات قانونی بستگی دارد. رایان توصیه می‌کند با بررسی منطقه‌بندی، کدهای محلی و محدودیت‌ها شروع کنید. ممکن است لازم باشد برای تغییر کاربری ساختمان درخواست دهید.

با این حال، دولت محلی را فقط مجری تشریفات اداری ندانید. رایان می‌افزاید: «معمولاً اتاق بازرگانی محلی، کمیته بهبود کسب‌وکار یا رهبران محلی، ایده‌های خوبی دارند و گاهی اوقات می‌توانند به اعتبار مالیاتی یا سایر یارانه‌ها کمک کنند.»

بسته به کشور و ایالتی که در آن فعالیت می کنید، باید قوانین مختلفی را رعایت کنید. اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی را که باید انجام دهید می دانید. کندیس می‌گوید:«آژانس‌های خاص (و جزئیات تماس آنها) که باید برای دریافت مجوزهای ساختمانی با آنها هماهنگ کنید، چه کسانی هستند؟

بازرسی های بهداشتی و الزامات EPA و FDA را در نظر بگیرید. آیا سایت شما با استانداردهای کیفیت هوای شهرداری شما مطابقت خواهد داشت. آیا باید برای دود سوز بودجه اختصاص دهید یا باید مکان سایت خود را به طور کامل تغییر دهید؟ اگر می‌خواهید قهوه ارگانیک را برشته کنید و به آن برچسب بزنید، برای انجام این کار، امکانات شما باید کاملاً دارای کد باشد. استانداردهای ایمنی مواد غذایی مورد نیاز کارخانه خود را در نظر قرار دهید. آیا برنامه ایمنی غذایی دارید؟ در مورد طرح تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانیHACCP  چطور؟»

سازماندهی این امر مستلزم زمان و شاید سرمایه گذاری در تجهیزات یا فرآیندها است. بر این اساس این امر را در برنامه و بودجه خود بگنجانید.

  • اندازه و فضا

به احتمال زیاد پس از راه ‌اندازی رستری قهوه ، ظرف چند سال آن را گسترش بدهید. رایان توصیه می کند هنگام انتخاب سایت، پیش بینی رشد خود را در نظر بگیرید. اگر حجم تولید خود را دوبرابر یا سه برابر کنید، آیا باید مکان‌ها را جابه‌جا کنید یا در عوض فضای بیشتری دارید؟ همچنین، آیا قصد دارید یک فروشگاه خرده فروشی داشته باشید و اگر چنین است، آیا می خواهید در همان مکان باشد؟

کندیس می‌گوید: «آیا انبار قهوه سبز شما در همان محل خواهد بود؟ اگر چنین است، چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید؟ (به برنامه ریزی آینده فکر کنید) آیا باید این انبار را از سایر کالاها جدا کنید؟»

به این فکر کنید که آیا کیسه‌ها را به صورت دستی یا ماشینی، جابجا می‌کنید یا خیر. اگر از ماشین آلاتی مانند لیفتراک یا سیستم های جابجایی قهوه رست شده استفاده می کنید، ببینید آیا استحکام، ارتفاع سقف و کف (را در نظر گرفته اید؟

راه ‌اندازی رستری قهوه ؛ چک لیست و نکاتشما همچنین به فضایی برای کنترل کیفیت نیاز دارید. کندیس می‌گوید: «اگر در حال برشته کردن هستید، احتمالاً باید معیارهای قهوه سبز محموله‌های دریافتی را جمع‌آوری کنید و احتمالاً معیارهای قهوه سبز محموله‌های دریافتی را بررسی کنید و برای انجام این کار به فضا و تجهیزات نیاز دارید.»

همچنین فکر کنید که میز کاپینگ و وسایل مختلف دیگر کجا باید باشند؟ در مورد کیت های نمونه برداری و آزمایش دانه سبز چطور؟

ابزارهای کمکی تعیین می کنند که دستگاه رستر شما در کجا قرار می گیرد، اما باید به گردش کار در دستگاه نیز توجه کنید. مسیری که قهوه شما طی خواهد کرد را مشخص کنید. به این فکر کنید که کارکنان شما چگونه در محل باید تردد کنند. آیا این فضا، کار آنها را تسهیل می کند یا آنها را مجبور می کند در فضاهای تنگ کار کنند؟

کندیس می‌گوید: «همچنین باید به کانال‌های توزیع، سهولت دسترسی و ایمنی مکان راه ‌اندازی رستری قهوه برای کارکنان و مشتریان فکر کنید. در مورد جریان رفت و آمد چطور؟ آیا پیمایش محموله های ورودی و خروجی آسان خواهد بود؟ پارکینگ و جایگاه های وسایل نقلیه نیز باید برای مشتریان و کارمندان به طور یکسان در نظر گرفته شود.»

 

  • خدمات رفاهی

معمولاً در فرآیند برنامه ریزی برای راه ‌اندازی رستری قهوه، خدمات شهری به اندازه کافی در نظر گرفته نمی شوند. با این حال، برنامه ریزی ضعیف تاسیسات بر هزینه های نصب و اجرای روزانه کسب و کار شما تأثیر می گذارد.

رایان می‌گوید: «راه‌اندازی صدها اینچ خط گاز پرهزینه است و می‌تواند بر عملکرد دستگاه‌های برشته‌کننده تأثیر بگذارد. دودکش رستر شما کجا خواهد بود؟» همه برشته‌کنندگان نمی‌توانند به دلیل موانع دودکش را مستقیماً بالا ببرند. در نتیجه هزینه بالاتری برای خروج دود متحمل می شوند و کارآیی رستر نیز کاهش می یابد.

مطمئن شوید که نصب تجهیزات را در بودجه خود لحاظ کنید. رایان هشدار می‌دهد:«به خاطر داشته باشید، ممکن است برای نصب تجهیزات به یک معمار، مهندس (تجهیزات برشته کردن سنگین هستند و برخی از ساختمان‌ها قدیمی هستند و ممکن است نیاز به بازسازی داشته باشند)، یک طراح داخلی و تاجر نیاز داشته باشید. چیزی که اغلب در برنامه ریزی فراموش می شود، برنامه ریزی برای نصب و هزینه های مربوط به تجهیزات، از جمله حمل و نقل است.»

  • تجهیزات

پاتریک مالونی، مالک و رئیس شرکت Blue Fire Coffee Roasters، Inc.، می‌گوید: «مهم‌ترین کاری که یک مالک احتمالی در راه ‌اندازی رستری قهوه انجام می‌دهد، انتخاب یک رستر قهوه است.»

راه ‌اندازی رستری قهوه ؛ چک لیست و نکاتاو می گوید که تصمیم گیری بر اساس قیمت می تواند وسوسه انگیز باشد، اما در تجربه او، این کار همیشه کوته بینانه است. در عوض، او توصیه می کند که از خودتان بپرسید بپرسید: 1. مشتریان من چه کسانی هستند/ برند خود را به چه کسانی بفروشم؟ و 2. بهترین برشته‌کننده و راه‌اندازی که این کار را به ثمر می‌رساند کدام است؟

رایان پیشنهاد می کند به آینده فکر کنید. «آیا یک رستری کوچک برای رشد کردن دارید یا یک رستری بزرگ برای رشد کردن؟»

با این حال، رستر تنها تجهیزاتی نیست که باید در نظر بگیرید. آیا به دودسوز نیاز دارید؟ در مورد دستونر یا تجهیزات بارگیری چطور؟ و آیا به تجهیزات بسته بندی فکر کرده اید؟ آیا به میزهای ترکیبی، آسیاب، ماشین های بسته بندی و دستگاه توزین و پرکننده نیاز دارید؟

کندیس اضافه می کند که ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در تجهیزات بر اساس الزامات بهداشتی و ایمنی، هم از نظر کیفیت هوا و هم از نظر سر و صدا داشته باشید.

مطالعه کنید: خرده برشته کاری یا میکرو رستری چیست؟

از تمام کمک هایی که در دسترس شماست استفاده کنید

شروع راه ‌اندازی رستری قهوه آسان نیست. احتمالاً باید مجموعه‌ای از متخصصان، از طراحان داخلی گرفته تا معماران را درگیر کنید. از دست دادن تنها یک مرحله در فرآیند می تواند منجر به هزینه های متحمل شده و اتلاف زمان شود.

راه ‌اندازی رستری قهوه ؛ چک لیست و نکاتچه به تنهایی این کار را انجام دهید و چه از شرکتی مانند Usonian Systems برای کمک به راه ‌اندازی رستری قهوه خود استفاده می کنید، وقت بگذارید و با کارشناسان صحبت کنید. از مشاوران قهوه گرفته تا مشاوران دولت محلی و برشته کاران با تجربه که می توانند در مورد رشد کسب و کار مشاوره دهند، کمک آنها شما را در مسیر درست راهنمایی می کند.

پاتریک می گوید: «به یاد داشته باشید که قهوه صنعت بزرگی است و بیشتر مردم می خواهند مفید باشند. از درخواست کمک نترسید. همه چیز وقتی درست می شود که اطراف خود را با افراد خوب پر کنید.»

منبع: Perfect Daily Grind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *