دانستنی های قهوه, دانش قهوه

گواهینامه قهوه برد فرندلی (Bird Friendly Coffee)

گواهینامه قهوه برد فرندلی ( Bird Friendly Coffee )

برد فرندلی گواهینامه‌ ایست که توسط مرکز پرندگان مهاجر اسمیتسانیان ( SMBC ) که بخشی از باغ وحش واشنگتن است ساخته شد. استانداردهای برد فرندلی یکی از محکمترین و سختگیرانه ترین استانداردهای محیط زیستی به شمار می‌رود.

این گواهینامه ضمانت می‌کند که دانه‌های قهوه کاملا ارگانیک و تحت شرایط قهوه های سایه رشد ، رشد کند.

گواهینامه قهوه برد فرندلی ( Bird Friendly Coffee )

استانداردهای محیطی برد فرندلی

برد فرندلی ابتدا از کشاورزان قهوه میخواهد که تمامی استاندارد های قهوه ارگانیک را رعایت کنند سپس به گونه‌ای درختان خود را پرورش دهند که علارغم ایجاد سایه ، محیطی بسیار مناسب برای پرندگان و دیگر موجودات حیات وحش باشد. در نتیجه قهوه برد فرندلی تمامی مزایای محیطی قهوه ارگانیک را دارا می‌باشد.

گواهینامه قهوه برد فرندلی ( Bird Friendly Coffee )

این استانداردها نیازمند حداقل 40 درصد پوشش سایه است و پیشهنهاد می‌‎کند که اندازه و تراکم درختان به گونه‌ای باشد که سایه بانی برای درختان قهوه باشد. همچنین این استانداردها زیستگاه‌هایی امن برای حمایت ازحیاط وحش به وجود می‌آورند. بررسی‌ها نشان دهنده‌ی این بوده است که مزرعه قهوه‌های سایه رشد مامن بیشتر حیوانات جنلگل‌های دست نخورده است .

[alert style=”success”] حتما مطاله کنید : قهوه سایه رشد [/alert]

قوانین کار

قرارداد برد فرندلی به طور خاص قوانینی برای بیگاری و کار در مزرعه مطرح نکرده است ولی چون این قرارداد پیرو گواهینامه‌ی قهوه ارگانیک است ، از قوانین و مقررات کاری آن استفاده می‌نماید.

معایب گواهینامه برد فرندلی

در این قرارداد هزینه‌ها برای کشاورز زیاد می‌شود . البته ایجاد سایه و محیطی مناسب برای حیوانات دیگر چندان هزینه بر نیست ولی شرایط قهوه ارگانیک هزینه‌هایی برای کشاورز درپی خواهد داشت.

گواهینامه قهوه برد فرندلی ( Bird Friendly Coffee )

در سال 2007 مرکز پرندگان مهاجر اسمیتسانیان قوانین خود را تغییر داد و تمدید قراداد برد فرندلی را از سالی یکبار به سه سال یکبار عوض کرد . به نظر این مرکز تغییراتی که کشاورزان برای بهبود قهوه و سایه و حیاط وحش مزرعه‌های خود ایجاد می‌کنند زمانی بیش از یکسال نیاز دارد تا به ثمر بنشیند و این امر باعث کمک به هزینه‌های کشاورزان شد. اما این مزارع هنوز هم باید گواهینامه‌ی ارگانیک را هر سال تمدید نمایند.

یکی از انتقادهایی که به قهوه‌های دارای  این گواهینامه وارد می‌شود در دسترس نبودن برا مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *