دانش قهوه, دانستنی های قهوه

اهمیت قهوه و کیفیت آن در منوی کافه و کافی شاپ

اهمیت قهوه و کیفیت آن در منوی کافه و کافی شاپ

وقتی نوبت به غذا می رسد، از هیچ جزئیاتی دریغ نمی شود: تازگی مواد، چاشنی و روش پخت و پز، ارائه همه در نظر گرفته می شود. پس چرا در مورد قهوه این حساسیت وجود ندارد؟

امروزه، حتی با وجود اینکه مصرف کنندگان بیش از 74.2 میلیارد دلار تنها در ایالات متحده صرف خرید قهوه می کنند، یافتن یک قهوه خوب در رستوران ها و منوی کافه و کافی شاپ های کوچک دشوار است. اما از آنجایی که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای تشنه یک قهوه خوب خواهند شد، این می تواند فرصتی مناسب برای کافه ها باشد.

منوی کافه و کافی شاپ«آنته دینه»، کارشناس قهوه در شرکت «دالا کورته» و مدیر پروژه در رستری قهوه تخصصی 80plus در بارسلون، در مورد اینکه چگونه کافه ها و رستوران های کوچک می توانند قهوه خوب را به طور موثر و سودآور سرو کنند، در ادامه حرف هایی دارد.

مشاهده کنید: قهوه ترکیبی مدل ولوتی ایلیا

چرا کیفیت قهوه مهم است؟

همانطور که نوشیدنی ضعیف یا نان ارزان سرو نمی کنید، نباید قهوه بی کیفیت هم سرو کنید. چراکه اگر قهوه کیفیت خوبی داشته باشد، مکمل بقیه منوی کافه و کافی شاپ شماست و برندتان را ارتقاء می دهد.

آنته دینه بازدید اخیر از یک رستوران ستاره دار میشلین را به یاد می آورد. او می‌گوید: «شام شگفت‌انگیز بود، جفت کردن نوشیدنی با غذا واقعاً خوب بود. اما وقتی از پیشخدمت پرسیدم قهوه چیست، پاسخ مطمئنی نداشت. من واقعاً می‌خواستم بدانم که آیا آنها در مورد تامین کننده قهوه شان چیزی می دانند یا نه؟ اما دانش آنها در مورد کل موضوع بسیار ضعیف بود.»

اما این فقط رستوران های درجه یک نیستند که باید نگران باشند. هر رستوران یا کافه ای که به دلیل کیفیت و یا قدمت شهرت دارد، باید بپرسد که آیا قهوه آنها مطابق با برندشان است یا خیر.

آنته می‌گوید: «فکر می‌کنم این مشکل بزرگی است که در اغلب رستوران ها و کافه ها مشاهده می کنیم.»

آنته تاکید می کند: «مصرف کنندگان و مشتریان امروزه به دلیل زیاد بودن اطلاعات در اینترنت و همه جا، آگاه تر شده اند و بنابراین، اگر ادعا دارید کار و مکان کسب و کار شما با کیفیت است، پس نمی توانید در منوی کافه و کافی شاپ تان قهوه ای داشته باشید که کیفیت نداشته باشد.»

مطالعه کنید: چگونه برای ارزیابی چشایی قهوه آن را رست کنیم؟

چگونگی انتخاب قهوه برای منوی کافه و کافی شاپ

تا اینجا متوجه شده اید که باید قهوه خوبی سرو کنید. اما چگونه می دانید چه چیزی خوب است؟ قهوه خود را از چه کسی بخرید؟ چه خاستگاه، چه سطح رستی و چه مشخصات طعم به بهترین وجه با منوی کافه و کافی شاپ و برند شما مطابقت دارد؟

اگر تازه وارد قهوه تخصصی شده اید، کار کردن با یک رستر قهوه محلی می تواند ارزشمند باشد. نه تنها حمایت از کسب و کارهای محلی یک راه عالی برای تقویت تجارت در منطقه شماست، بلکه این رسترها به طور مداوم در دسترس هستند تا به شما کمک کنند بهترین قهوه را انتخاب کنید. در مورد آموزش به شما مشاوره می دهند و حتی برای موارد اضطراری فنی و خدماتی کمکتان می کنند.

اهمیت قهوه و کیفیت آن در منوی کافه و کافی شاپهمانطور که آنته می گوید، یک برشته کننده محلی «در واقع می تواند همیشه در کنار شما باشد و در همه چیز از شما حمایت کند.»

هنگام انتخاب قهوه‌های خود برای منوی کافه و کافی شاپ ، باید بتوانید نمونه های مختلف را شناسایی و انتخاب کنید و برای این کار هم می توانید در قهوه آزمایی های رستری ها شرکت کنید.

آنته پیشنهاد می‌کند که مشخصات قهوه ای را که سرو می‌کنید، در نظر بگیرید تا برای پیشنهاد دادن آن به مشتری ها چیزی برای گفتن داشته باشید. مشخصاتی مانند بادی، عطر، بافت، شیرینی، طعم و مواد تشکیل دهنده همگی در انتخاب قهوه نقش دارند.

آنته می افزاید: «قهوه حتی در مقایسه با بسیاری از نوشیدنی ها دو برابر غنی تر است. این مورد می تواند تجربه غذاخوردن را افزایش دهد، زیرا قهوه می تواند غذای سرو شده را تکمیل کند و به عنوان جفتی برای بسیاری از غذاها محسوب شود. همچنین فقط دانستن اینکه که یک اسپرسو چه طعمی هایی می تواند داشته باشد، فکر می کنم برای مصرف کننده بسیار جالب است.»

اما این اشتباه را مرتکب نشوید که فقط یک بار باید منوی کافه و کافی شاپ خود را تنظیم کنید. آنته یادآوری می کند: «[قهوه تخصصی] به صورت فصلی تغییر می کند. خوب است که مکرراً با رستری های محلی خود در مورد اینکه کدام قهوه به خوبی با منوی غذایی فعلی شما جفت می شود، گفتگو کنید، به خصوص اگر فصلی نیز باشد.»

مشاهده کنید: انواع آسیاب برقی در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

خرید تجهیزات مناسب

شما نمی توانید با تجهیزات ضعیف قهوه های عالی درست کنید. حتی اگر بهترین دانه های قهوه را داشته باشید. اما چگونه تصمیم می گیرید روی چه ابزارهایی سرمایه گذاری کنید؟

اگر مشتریان شما به طور کلی بیشتر به نوشیدنی‌های بر پایه اسپرسو مانند لاته، کاپوچینو و آمریکنو عادت دارند، حداقل یک دستگاه اسپرسوساز و آسیاب می‌خواهید. خبر خوب این است که اسپرسو در مقایسه با قهوه فیلتری، نسبتاً ساده تر و راحت تر است.

آنته اهمیت کیفیت آسیاب را برجسته می کند. به این دلیل که یکنواخت بودن قهوه آسیاب شده یکی از فاکتورهای مهم در کیفیت اسپرسو است. علاوه بر این، کافه های شلوغ ممکن است نیاز داشته باشند که سرعت آسیاب را نیز در نظر بگیرند.

پس از آن دستگاه اسپرسو ساز است. آنته هشدار می دهد که فکر نکنید دستگاه بزرگتر، بهتر است. او می‌گوید: «به‌جای یک اسپرسوساز بزرگ‌تر و گران‌تر، بهتر است به یک دستگاه اسپرسوساز کوچک، اما قوی‌تر فکر کنید.»

اهمیت قهوه و کیفیت آن در منوی کافه و کافی شاپاو تاکید می‌کند که رستوران‌ها و کافه‌های متمرکز بر کیفیت، باید به جای سرعت تولید اسپرسو، استخراج مداوم با دمای ثابت را در اولویت قرار دهند. «اگر رستوران است، در هر دقیقه 15 قهوه سرو نمی‌کنید، بنابراین اگر فضا وجود ندارد یا خیلی گران است، نیازی به دستگاه سه یا دو گروهی نیست.»

در نهایت، هنگام خرید تجهیزات خود، به یاد داشته باشید که تمیز کردن و نگهداری تاثیر زیادی بر کیفیت قهوه دارد. دستگاه اسپرسوساز شما باید به خوبی تمیز شده باشد، کیفیت آب و سختی آب متناسب با تجهیزات شما باشد و تیغه های آسیاب شما باید به طور مرتب از نظر علائم سایش و ترک کنترل شود. برنامه ای تهیه کنید و مطمئن شوید که این چک کردن ها به صورت منظم انجام می شود.

مطالعه کنید: چگونه یک ترکیب اسپرسو بسازیم؟

به چه میزان آموزش پرسنل نیاز دارید؟

در این مرحله تقریبا به انتخاب قهوه برای منوی کافه و کافی شاپ تان نزدیک شده اید. شما تجهیزات خود را انتخاب کرده اید و در اینجا باید کارکنان خود را برای استفاده از آنها آموزش دهید.

اما اگر قهوه پیشنهاد اصلی شما نیست، چقدر می خواهید روی آموزش سرمایه گذاری کنید؟ از طرفی دیگر هم، باید آن را با میزان درآمدی که می توانید از پیشنهادات قهوه خود انتظار داشته باشید، متعادل کنید. همچنین شما نمی خواهید از هیچ موردی در منوی کافه و کافی شاپ خود غافل شوید.

آنته می گوید: «هر کافه ، هر بار، هر رستوران، به کارکنان [آموزش] می دهد که چگونه غذاها را توضیح دهند و چگونه نوشیدنی ها را سرو کنند. بنابراین، چگونه ممکن است که نتوانند برای تهیه یک اسپرسوی عالی، چند روز یا فرض کنید یک ساعت در روز، برای ماه اول برای آموزش پرسنل سرمایه گذاری کنند؟ [قهوه] بخشی از تجربه غذا است و باید برای آن وقت گذاشت.».

بنابراین، کارکنان واقعاً چقدر باید اطلاعات داشته باشند؟ در پاسخ باید گفت که طعم و مزه قهوه در اولویت است و ابتدا باید به پرسنل چگونگی دم آوری یک قهوه خوب را آموزش دهید. سپس نوبت به چگونگی ارائه و سرو آن می رسد.

منوی کافه و کافی شاپهمانطور که گفته شد، کارکنان باید در مورد قهوه بدانند تا بتوانند آن را برای مشتریان توضیح دهند. آنته می گوید: «نکته مهم این است که آنها اصول اولیه قهوه را به طور کلی می دانند. تفاوت بین شسته، عسلی و طبیعی چیست؟ چگونه می توان عصاره گیری کامل را انجام داد، چگونه دستگاه را تمیز و قهوه را تازه نگه داشت و…»

سرو قهوه ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما ارزشش را دارد. هیچ آیتمی در منوی کافه و کافی شاپ شما نباید برند شما را از بین ببرد، از آن شیرینی های کره ای گرفته تا قهوه تازه دم کرده.  وقتی شروع به بررسی آن کردید، تنظیم یک برنامه قهوه خوب به طرز شگفت آوری آسان است.

منبع: Perfect Daily Grind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *