دانش قهوه, قهوه و سلامتی

تاثیر قهوه بر بیماری آلزایمر

بیماری آلزایمر ( AD ) شایع ترین علت ایجاد زوال عقل است. تخمین زده می شود که بین 50- 70 ٪ از افراد مبتلا به زوال عقل از AD رنج می برند.در کشور ما نیز این تعداد افراد مبتلا به این بیماری رو به افزایش است.مطالعاتی در مورد تاثیر قهوه بر بیماری آلزایمر انجام شده است.با قهوه ایلیا همراه باشید.

تاثیر قهوه بر بیماری آلزایمر

آلزایمر چیست؟

 

بیماری آلزایمر ( Alzheimer’s  disease )  که به اختصار آلزایمر خوانده می‌شود، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین تظاهر زوال عقل اختلال حافظه‌است. اختلال حافظه معمولاً بتدریج ایجاد شده و پیشرفت می‌کند. در ابتدا اختلال حافظه به وقایع و آموخته‌های اخیر محدود می‌شود ولی بتدریج خاطرات قدیمی هم آسیب می‌بینند.در موارد شدید بیمار برای انجام کارهای اولیه شخصی نیاز به کمک پیدا می‌کند و ممکن است توانایی کنترل ادرار و مدفوع را هم از دست دهد. بیمار دچار زوال عقل ممکن است در تکلم و یافتن کلمات مناسب مشکل پیدا کند و در نتیجه کم حرف و گوشه گیر شود.

تاثیر قهوه بر بیماری آلزایمر چگونه است؟

آلزایمر

امروزه از هر 20 نفر انسان با سن بالای 60 سال یک نفر دچار آلزایمر است و این عدد رو به افزایش است.اکثر مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد انسان هایی که به طور منظم قهوه مصرف می کنند در طول عمر خود کمتر به بیماری آلزلیمر دچار می شوند و تاثیر قهوه بر بیماری آلزایمر به عنوان یک عامل پیشگیری کننده اثبات شده است.از آنجا که هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد جلوگیری از آن فوق العاده اهمیت دارد.همانطور که از روی نمودار قابل مشاهده است کسانی که بطور منظم روزانه 3 الی 5 فنجان قهوه می نوشند بسیار کمتر از دیگران دچار بیماری آلزلیمر می شوند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *