قهوه و سلامتی, دانش قهوه

انواع ماسک قهوه

همه ما زیبایی را دوست داریم و امروزه پوست ما در معرض انواع آلودگی ها قرار دارد و دچار آسیب می شود. همانطور که قبلا در تاثیر قهوه بر رشد مو و تاثیر قهوه بر پوست بیان شد این نوشیدنی دوست داشتنی به جز مصارف خوراکی بسیار در امر زیبایی پوست و مو تاثیر گذار و اثر بخش است .در این مقاله شما میتوانید با بکار گیری روشهایی برای تهیه انواع ماسک قهوه  و استفاده از آن ها شادابی و جوانی را به پوست خود بازگردانید .با قهوه ایلیا همراه باشید.

انواع ماسک قهوه

ماسک صورت قهوه و کاکائو

ماسک صورت قهوه و کاکائو یکی از محبوبترین ماسک های ضد پیری است و دارای تاثیرات شگفت انگیزی است.این ماسک چین و چروک را کاهش می دهد در حالی که باعث درخشندگی پوست شما می شود.

طرز تهیه :

بسته به نوع پوست شما همچنین می توانید مواد تشکیل دهنده دیگر را نیز در ماسک صورت قهوه و کاکائو اضافه کنید. اگر شما یک پوست خشک دارید می توانید ماست یا خامه را همراه با عسل اضافه کنید و یا اگر شما دارای پوست چرب هستید می توانید آب لیمو را به آن اضافه کنید. برای آماده سازی ماسک، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و 2 قاشق  غذاخوری پودر قهوه را ترکیب کنید و به خوبی با 4 قاشق ماست (یا شیر بجای ماست) و 1-2 قاشق عسل مخلوط کنید. این ماسک را در منطقه صورت و گردن خود را به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید خشک شود و ماسک را بعد از 20 تا 30 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک قهوه لایه بردار

اکثر شما از انواع لایه بردارها برای شادابی پوست خود استفاده می کنید.استفاده از قهوه می تواند به حذف سلولهای مرده پوست شما و درخشنده شدن پوست بسیار کمک کند.

طرز تهیه :

2 قاشق غذاخوری پودر قهوه را با 1 قاشق نمک دریا و 1 قاشق روغن زیتون مخلوط کنید و خمیر بدست آمده را به صورت دورانی روی پوست بمالید و به مدت 5 الی 10 دقیقه روی پوست قرار دهید  و سپس با آب ولرم بشویید.از این ماسک می توانید برای همه ی بدن استفاده کنید.

[alert style=”success”]پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید : ۶ تاثیر شگفت انگیز قهوه بر پوست [/alert]

ماسک قهوه برطرف کننده التهاب وچین و چروک

کافئین به عنوان یک تنگ کننده برای کاهش تورم و التهاب در اطراف چشم کار می کند. بنابراین با استفاده از ماسک قهوه و عسل میتوانید از پف زیر چشم خلاص شوید واز خواص ضد پیری قهوه و عسل بهره مند شوید.

طرز تهیه :

1 قاشق غذاخوری سر پر قهوه را به همراه 1 قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و آن را زیر چشم و روی خطوط چین و چروک پوست به صورت دایره وار بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید.شما میتوانید از چند قطره لیمو برای اظافه شدن خواص ویتامین C به این ترکیب استفاده کنید.

ماسک قهوه برطرف کننده ی زبری و قرمزی پوست

در حال حاضر کافئین موجود در عصاره قهوه می تواند سلول های چرب پوست را به حداقل برساند و پوست شما را نرم و لطیف کند.

طرز تهیه :

کافیست کمی قهوه را دم کنید یا پودر قهوه را کمی بخیسانید و آن را روی پوست خود بمالید و بعد 10 دقیقه بشویید.

ماسک قهوه ضد سلولیت بدن

طرز تهیه :

2 قاشق سوپ خوری قهوه را با 1 قاشق سوپ خوری ژل آلوئه ورا خالص و یک قاشق سوپ خوری از روغن ویتامین E مخلوط کنید و روی پوست خود بمالید و نتیجه ی شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.بعد از استفاده از این ماسک رنگ پوست شما روشن و پوستتان صاف می شود.

[idea]مطلب اختصاصی : اسکراب بدن خانگی برای خلاص شدن از شر سلولیت[/idea]

ماسک قهوه برای مو

ماسک مو قهوه برای درخشندگی و صاف شدن مو بسیار عالی است.

طرز تهیه :

مقداری قهوه را دم کنید ( حدود 2 قاشق غذاخوری ) و با یک قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید وبگذارید تا به دمای اتاق برسد و به مدت 15 الی 30 دقیقه روی موهایتان قرار دهید و سپس موهای خود را با آب ولرم بشوید.

13 دیدگاه در “انواع ماسک قهوه

    1. علی شمس گفت:

      ممنون از نظرتون
      .امیدوارم هر روز بتوانیم با مطالب جدید در خدمت شما باشیم.

  1. بهروز گفت:

    با تشکر. توضیحات واقعا کامل بود

  2. حمید گفت:

    سلام: معلومات خیلی ارزشمندی بود فقط میخواستم بدانم هفته یاماه ویابهتر است سوال شود که چند روز وچند مرتبه اسفاده شود؟ ممنون

    1. علی شمس گفت:

      با سلام خدمت شما کاربر گرامی
      در پاسخ به سوال شما باید بگوییم که ، جواب این سوال کاملا به مورد مصرفی و شرایط بستگی دارد ، شرایطی مانند ، سن ، نتیجه مورد انتظار ، وضعیت پوست مصرف کننده . چون با توجه به این پارامتر ها مصرف ماسک میتوانند به صورت روزانه باشد تا رسیدن به نتیجه دلخواه میتواند یک روز یا حتی دوروز در میان باشد.
      تنها نکته حائز اهمیت در اینجا رعایت نکات استفاده از ماسک های صورت است که به صورت خلاصه در زیر خدمتتان ارائه میکنیم :
      1 – تست آلرژی به ماسک که بررسی کند به ماسک حساسیت پوستی نداشته باشید ، به این صورت که ابتدا ماسک را با توجه به طرز تهیه گفته شده درست نمایید سپس در ناحیه ای از پوست مثلا آرنج استفاده کنید و اگر پوستتان دچار خارش و التهاب نشد از آن استفاده کنید .
      2- پوست صورت باید حتما آری از هرگونه لوازم آرایشی و کرم باشد و بهتر است قبل از استفاده پوست را با آب ولرم بشوید و پس از خشک شدن صورت از ماسک استفاده کنید
      3 – ماسک را بیش از 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت نگاه ندارید
      4 – ماسک اگر مخصوص دور چشم نیست آن را از دور چشمهایتان دور نگه دارید
      5- مورد آخر اینکه ماسک را به آرامی و با آب ولرم از روی صورتتان پاک نمایید.
      امیدواریم که پاسخ کامل و کاربردی بوده باشد .درصورتی که سوال دیگری وجود داشت ما در خدمتیم .

  3. محمود گفت:

    براى ماساژ با قهوه به منظور كاهش سلوليت، قهوه به چه فرمى بايد باشد؟براى اين منظور آيا پودر قهوه فورى هم قابل استفاده است؟

    1. علی شمس گفت:

      با سلام
      برای ماساژ با قهوه باید دانه قهوه آسیاب شود و میزان آسییاب باید برای قهوه فرانسه باشد یعنی یک آسیاب تقریبا درشت . در پاسخ به اینکه میتوان از قهوه فوری استفاده کرد باید بگوییم خیر ، زیرا قهوه فوری نه تنها خاصیت قهوه را ندارد بلکه چون به صورت پودر فشره شده می!باشد به محض مخلوط شدن با آب رقیق می شود

  4. ماه گفت:

    سلام خسته نباشيد،ايا اين ماسك براي بستن منافذ پوست هم موثره؟اگر نيست چه ماسكي براي منافذ باز پوست موثره؟؟

    1. علی شمس گفت:

      با سلام
      همان گونه که میدانید کافئین اصلی ترین ماده تشکیل دهنده قهوه است . کافئین زمانی که بر روی پوست قرار میگیرد باعث تحلیل رفتن چربی های زائد زیر پوستی (سلولیت) و کشیده شدن و صاف شدن پوست میگردد با توجه به تحقیقاتی که بر روی تاثر کافئین بر پوست صورت انجام شده است محققان به این نتیجه رسیده اند که کافئین برروی اندازه منافذ باز پوست تاثیر بسزایی دارد و باعث کوچک تر شدن منافذ پوستی میشود . از همین رو در بسیاری از کرمها و مواد آرایشی از کافئین استفاده میشود .
      ماسک قهوه برای منافذ باز پوست :
      ماسکی دست ساز و خانگی برای بستن منافذ پوست وجود دارد که طریقه تهیه آن به این صورت است: ابتدا یک قاشق چای خوری عسل را درون یک چهارم لیوان شیر میریزید و به خوبی با هم مخلوط میکنید سپس یک قاشق غذا خوری پودر قهوه نرم به آن اضافه مینماید و مجددا با هم مخلوط میکنید ، حال ماسک آماده شده را بر روی پوست صورت خود که ان را شسته و تمیز نموده اید قرار دهید و بعد از گذشت 12 دقیقه بشویید ، این روند را تا مشاهده تاثیرات این ماسک بر روی صورت خود ادامه دهید ، پس از رسیدن به نتیجه مورد نظر میتوانید از این ماسک به صورت یک بار در هفته استفاده نمایید .
      لطفا در صورت استفاده از این ماسک نتیجه را از همین طریق اطلاع دهید

  5. فریبا گفت:

    باسلام.
    مطلب بسیارعالی بود.
    فقط میخواستم بپرسم ک جای جوش وخود جوش با چه ماسکی رفع میشه؟!ممنون میشم اگ راهنمایی کنید

    1. نگارغفارزاده گفت:

      روغن زیتون

  6. shagha گفت:

    سلام خسته نباشین من ماسک قهوه همراه بابادام خریدم دفعه اول که استفاده کردم صورتم پرازجوشای ریز شد…ایا عادیه یا نشانه ی حساسیته؟

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام. نشانه‌ی حساسیته. بهتره با پزشک مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *