آموزش, روش های دم کردن قهوه

طرز تهیه قهوه با آئروپرس ( Aeropress )

دستگاه آئروپرس ( Aeropress ) ترکیب 2 دستگاه فرنچ پرس و اسپرسو میکر است . در واقع در این دستگاه در حالی که قهوه غوطه ور است تحت فشار هم قرار می گیرد . آلن آدلر مخترع آئروپرس زمانی که این دستگاه را اختراع کرد هیچ وقت فکر نمی‌کرد ، اینچنین مورد استقبال عموم واقع شود . ولی در واقع اون چیزی را به مردم هدیه کرد که همه خواستار آن بودند . تهیه آسان و سریع یک قهوه خوب دلیل اصلی توجه مردم به این روش است . برای آشنایی بیشتر با آئروپرس مقاله Aeropress چیست و چه تفاوتهایی با فرنچ پرس دارد ؟ را حتما مطالعه کنید .

در ذیل مراحل گام به گام  تهیه قهوه ایلیا با دستگاه آئروپرس ( Aeropress ) به تفضیل آموزش داده می‌شود . امید است با اجرای صحیح این مراحل و تهیه قهوه عالی ، شما نیز به طرفداران این دستگاه و آقای آلن آدلر بپیوندید .

آئروپرس

 1 . انتخاب دانه قهوه و آسیاب کردن آن

اولین اصل در تهیه قهوه خوب ، انتخاب دانه تازه و با کیفیت است . زمانیکه از آئروپرس ( Aeropress ) برای تهیه قهوه استفاده می کنید ، میزان آسیاب دانه انتخابی  باید Medium – Fine باشد . به مقدار 17 گرم از قهوه دلخواهتان را وزن و سپس آسیاب کنید . برای انتخاب نوع قهوه به فروشگاه ما مراجعه کنید .

آئروپرس

 2 . مونتاژ قطعات دستگاه آئروپرس

قطعات دستگاه آئروپس ، شامل یک سیلندر و یک پیستون را طبق شکل زیر مونتاژ کنید . جهت اندازه گیری قهوه و مقدار آبی که باید درون دستگاه بریزید ، آن را روی ترازو بگذارید .

آئروپرس

 3 . اضافه کردن قهوه آسیاب شده

براساس روش که دستگاه رانصب کردیم ، اکنون سیلندر دستگاه آئروپرس ( Aeropress ) در بالا قار دارد . قهوه آسیاب شده را داخل سیلندر می ریزیم .

آئروپرس

 4 . اضافه کردن اولیه آب

آب 90 درجه سانیگراد را برای اولین بار از کتل روی قهوه درون سیلندر بریزید . به نحویکه یک سوم سیلندر پر شود .

آئروپرس

 5 . هم زدن قهوه

با استفاده از هم زن دستی دستگاه ، مخلوط آب و قهوه را به هم بزنید تا آب موجود در سیلندر ، تمام پودر قهوه را پوشش دهد . پس از آن 30 ثانیه منتظر بمانید . در این زمان از عطر و رایحه متساعد شده از قهوه ، لذت ببرید .

آئروپرس

 6 . اضافه کردن مجدد آب

پس از اتمام وقت استراحت اول ، مجددا به مخزن سیلندر آب اضافه کنید تا مخزن پر شود . سپس وارد وقت استراحت دوم 60 ثانیه‌ای می‌شوید .

آئروپرس

 7 . مرطوب کردن فیلتر

در وقت استراحت دوم ، فیلتر دستگاه را با استفاده از آب داغ کمی مرطوب کنید . دلیل اصلی انجام این کار ، از بین بردن تاثیرات فیلتر کاغذی بر روی طعم قهوه می‌باشد . سپس فیلتر را در جای خود ببندید و محکم کنید . در همین زمان مخلوط داخل سیلندر را یک بار دیگر به هم بزنید .

آئروپرس

 8 . چرخاندن آئروپرس

این مرحله کمی نیاز به دقت و تجربه دارد . با یک دست خود قوری  و با دست دیگر آئروپرس  را بگیرد . سپس با دقت و سرعت دستگاه را روی قوری بچرخانید به نحویکه مایع داخل سیلندر به بیرون نریزد . پس از آن پیستون دستگاه در بالا قرار می‌گیرد .

آئروپرس

9 . فشردن پیستون

خبر خوش اینکه تا رسیدن به یک قهوه عالی چند لحظه ای زمان باقی نمانده است . پس از ثابت شدن قوری و آئروپرس ، پیستون دستگاه را به آرامی و یکنواخت به پایین فشار دهید . همانطور که مشاهده می‌کنید ، آب موجود در سیلندر از فیلتر می گذرد و داخل قوری می‌ریزد . این کار را تا اتمام محتویات داخل سیلندر ادامه دهید .

آئروپرس

همانطور که پیش از این گفتیم ، عواملی مثل دانه قهوه ، نوع آسیاب ، دمای آب و زمان دم کشیدن ، همگی از عوامل موثر بر تهیه این قهوه می‌باشد .  قهوه ایلیا با ارائه محصولات متنوع و با کیفیت ، قدرت انتخاب صحیح را برای شما فراهم نموده است . اکنون قهوه شما آماده می باشد . از آن لذت ببرید .

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

2 دیدگاه در “طرز تهیه قهوه با آئروپرس ( Aeropress )

  1. علیرضا صداقت گفت:

    سلام و سپاس از شما
    چرا لینک خرید این دستگاه بی نظیر رو نزاشتید؟ لطفا ویدیوهای دیگه ای ازین دستگاه شر کنید چون واقعا قدرت مانور زیادی داره و واقعا لذت بخشه. با تشکر .
    صداقت

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز . شما می تونید از لینک زیر برای خرید این دستگاه اقدام کنید…
      https://goo.gl/Rd4ZUd

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *