آموزش, راهنمای خرید

چه قهوه‌ای برای من مناسب تر است ؟

حتما تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده است که به طور اتفاقی به کافی شاپ بروید و قهوه‌ای نوش جان نمایید سپس به قهوه علاقه‌مند شوید و قصد داشته باشید مقداری قهوه برای خود خریداری کرده و به خانه ببرید و از آن لذت ببرید ولی دراین لحظه به مشکلی بر خواهید خورد که چه نوع قهوه‌ای باید خریداری نمایید تا با ذائقه‌ی شما مناسب باشد.

از آنجایی که قهوه‌ی هر کشور خواص ویژه‌ی خود را دارد ، شما با انبوهی از انتخاب مواجه می‌شوید . بهتر است برای انتخابی بهتر خواص و ویژگی‌های قهوه های برخی از کشورها را بدانید. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌های برخی از قهوه ها آشنا نماییم. با ما همراه باشید ..

[alert style=”success”] حتما مطالعه کنید : کاپینگ عملیاتی برای تست قهوه [/alert]

قبل از همه به ویژگی هایی که باید به آنها برای خرید قهوه توجه کرد می‌پردازیم.

اسیدیته : میزان ترشی قهوه که در داخل دهان حس می‌شود.

بادی یا غلظت : تاثیر این خاصیت قهوه بعد نوشیده شدن درون دهان مشخص می‌شود.

کافئین قهوه : کافئین کمی باعث طعم تلخی قهوه می‌شود و شادابی پس از چشیدن قهوه به دلیل وجود کافئین است.

برزیل

قهوه‌های کشور برزیل دارای اسیدیته زیاد ، غلظت نسبتا کم و کافئین متوسطی است و طعم و رایحه‌ای شکلاتی و آجیلی دارد.

چه قهوه ای برای من مناسب تر است ؟

کلمبیا

این قهوه تعادل بسیار مناسبی بین اسیدیته ، تلخی و شیرینی خود دارد. برای شروع نوشیدنی قهوه کلمبیا یکی از بهترین گزینه‌ها است. بادی این قهوه متعادل است و کافئین متوسطی دارد . قهوه کلمبیا پس از دم شدن عطر و طعمی کاراملی و شیرین از خود بروز می‌دهد .

چه قهوه ای برای من مناسب تر است ؟

کاستا‌ریکا

قهوه‌ی کاستا‌ریکا یکی دیگر از قهوه‌های با ویژگی متعادل است. این قهوه اسیدیته متوسط و بادی زیادی  به همراه کافئین متوسط و همچنین عطر و طعم آجیلی دارد.

چه قهوه ای برای من مناسب تر است ؟

اتیوپی ( فرآوری تر )

قهوه‌ اتیوپی که از فرآوری تر به دست آمده باشد دارای اسیدیته‌ی بسیار زیاد و غلظت متوسط است. کافئین این قهوه متوسط و تلخی کمی دارد. عطر و رایحه‌ای فلورال و طعمی مانند لیمو و شکلات در دهان باقی می‌گذارد .

چه قهوه ای برای من مناسب تر است ؟

اتیوپی ( فرآوری خشک یا طبیعی )

برخلاف قهوه فرآوری تر اتیوپی ، قهوه فرآوری خشک این کشور دارای اسیدیته بسیار کم و غلظت زیاد است. کافئین این قهوه مانند نمونه‌ی فرآوری تر آن متوسط و عطر و رایحه‌ای شرابی و طعمی آجیلی دارد.

چه قهوه ای برای من مناسب تر است ؟

گواتمالا

قهوه گواتمالا با اسیدیته‌ی ملایم و بادی کم یکی از عطرآگین ترین قهوه‌های دنیا به شمار می‌آید . رایحه‌ای میوهای و شیرین از خود بروز می‌دهد و طعمی مانند مرکبات در دهان باقی می‌گذارد.

چه قهوه ای برای من مناسب تر است ؟

سوماترا

این کشور دارای قهوه‌ای با اسیدیته کم ، و غلظتی نسبتا زیاد است. طعمی مانند توت و رایحه‌ای زمینی و دودی دارد. کافئین این قهوه نیز متوسط است.

چه قهوه ای برای من مناسب تر است ؟

کنیا

قهوه کنیا اسیدته‌ای زیاد و بادی متوسط دارد. این قهوه درشت ، بزرگ و آبدار است . قهوه کنیا شیرینی خاص به همراه کافئین متوسط و عطر و رایحه‌ای بسیار زیاد  و فلورال دارد. این قهوه معمولا به صورت خالص مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه قهوه ای برای من مناسب تر است ؟

نیکاراگوئه

نیکاراگوئه قهوه‌ای با بادی ، اسیدیته‌ و کافئین متوسط دارد. عطر و رایحه‌ی این قهوه شکلاتی و و طعمی آجیلی دارد.

چه قهوه ای برای من مناسب تر است ؟

پرو

متعادل و شیرین همراه با اسیدیته‌ ، بادی و کافئین متوسط که طعمی کاراملی و آجیلی از خود بروز میدهد.

چه قهوه ای برای من مناسب تر است ؟

 البته قابل ذکر است که این یک گزارش از قهوه‌های ایده آل است و عوامل بسیاری بر عطر و طعم قهوه‌ها تاثیر دارند. از آن جمله می‌توان آب و هوا ، فرآوری قهوه و تفت آن اشاره کرد. تفت قهوه یکی از مهمترین عواملی است که باعث ایجاد عطر و رایحه‌های قهوه می‌شود و این کاملا بستگی به مهارت تفت دهنده‌ی قهوه دارد که بتواند به بهترین نحو خصوصیات قهوه را آشکار سازد.

برای افراد مبتدی در قهوه استفاده از ترکیب‌ها میتواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

چه قهوه‌ای برای من مناسب تر است ؟


قهوه ایلیا با تجربه‌ی چندین ساله در زمینه رست و تفت قهوه توانسته است قهوه‌هایی با کیفیت و ویژگیهای مطلوب به بازار عرضه نماید. قهوه ایلیا با تجربه‌ی زیاد در زمینه قهوه چهار ترکیب مطلوب برای هر ذائقه‌ای تولید کرده است که شما می‌توانید در لینک زیر آنها را مشاهده  و بررسی نمایید.

[alert style=”error”] بررسی و خرید : برند قهوه ایلیا [/alert]

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *