دانستنی های قهوه, دانش قهوه

مشاغل با بیشترین مصرف قهوه

مشاغل با بیشترین مصرف قهوه

با پیشرفت حرفه‌ها و مشاغل و همچنین افزایش زمان کاری افراد ، آنها به دنبال راهی برای بالا بردن توانایی خود در انجام  این وظایف هستند . وجود کافئین در قهوه باعث هوشیاری بیشتر در انسان می‌شود بنابراین می‌تواند کمک بزرگی برای افرادی باشد که حرفه‌‌ی آنها نیاز به هوشیاری بالایی دارد . از این رو مصرف قهوه در جهان روند رو به رشدی دارد و روز به روز تعداد مصرف کنندگان این نوشیدنی بالا می‌رود . اکنون این سوال پیش می‌آید که چه مشاغلی نیاز به مصرف بیشتر قهوه در روز دارند .

مشاغل با بیشترین مصرف قهوه

ده شغل و حرفه که بیشترین مصرف قهوه را طبق نظرسنجی سال 2014 به خود اختصاص داده اند به قرار زیر است .

  • خبرنگاران ، مقاله نویسان و کارکنان رسانه‌های جمعی

 

  • مجریان قانون ( مامور پلیس )
  • آموزگاران
  • لوله‌کش و کارگران ساختمانی
  • پرستاران و پزشکان
  • مدیران شرکت‌ها
  • بازاریاب‌ها
  • پشتیبانی فنی فناوری اطلاعات
  • فروشندگان
  • رانندگان

مشاغل با بیشترین مصرف قهوه

در سال 2014 بررسی‌ای توسط  شرکت پرست ( Pressat ) انجام شد که حدود ده هزار نفر را در بر می‌گرفت . طبق نتایج این بررسی 85 درصد آنها حداقل سه فنجان قهوه در یک روز مصرف می‌کنند و 75 درصد از این افراد قهوه را عامل بهبودی در کارهای روزانه خود دانسته‌اند . آنها یک روز بدون قهوه را روزی بد بر عملکرد کاری خود می‌دانند .

به نظر می‌رسد که نوشیدن قهوه به یکی از الزامات درمشاغل و حرفه‌های مختلف  تبدیل شده است . در این میان بیشترین مصرف قهوه که تقریبا بیشتر از چهار فنجان در روز می‌شود را پراسترس ترین مشاغل به خود اختصاص داده‌اند . خبرنگاران و مقاله نویسان و با فاصله‌ی کمی از آنها ماموران پلیس و سپس آموزگاران و دبیران عناوین اول تا سوم این بررسی را به خود اختصاص داده‌اند . دلیل این که این مشاغل قهوه بیشتری مصرف می‌کنند را می‌توان ساعات کاری زیاد و احتمالا بیداری در شب و همچنین نیاز به هوشیاری بالا در کار خود ذکر کرد .

مشاغل با بیشترین مصرف قهوه

تاثیرات کافیئن بر افراد متفاوت است و ممکن است تاثیرش بر فردی بیشتر از بقیه باشد و یا برعکس  پس بنابراین هر شخص باید مقادیر مصرف کافئین خود را کنترل کند و از تاثیرات آن در بدن خود کاملا آگاهی داشته باشد .

طبق تحقیقاتی که اخیرا بر روی قهوه در دانشگاه کارولینای جنوبی واقع در ایالات متحده انجام شد ، مقدار پیشنهادی برای استفاده از کافئین در روز دویست میلی‌گرم اعلام شد . حدودا دو ماگ و یا چهار فنجان قهوه ، در بر گیرنده این مقدار کافئین است .

همانطور که مصرف بیش از اندازه از هر خوراکی باعث ایجاد خطراتی برای سلامتی فردی خواهد شد ، نادیده گرفتن مقادیر مصرف کافئین و استفاده بیش از حد قهوه و چای باعث ایجاد خطراتی برای سلامتی افراد می‌شود . مصرف بیش از اندازه قهوه و کافئین باعث افزایش احتمال سکته و بیماری‌های قلبی در انسان می‌شود .  پس بنابراین تلاش بر حفظ تعادل شرط اصلی برای سلامتی انسان است .

[alert style=”success”] اینفوگرافیک : چه مقدار کافئین شما را به کام مرگ می‌فرستد ؟ [/alert]

62 درصد افراد در این بررسی از خطرات ناشی از مصرف زیاد کافئین بی اطلاع بودند . همچنین بیشترین آمار مصرف قهوه را آقایان به خود اختصاص می‌دهند که البته فقط  5 درصد بیشتر از مصرف خانم‌هاست .

شارلی یکی از شخصیتهای معروف که در شرکت‌ بیمه فعالیت دارد می‌گوید : من در روز حدود 20 فنجان قهوه میخورم که فقط سه تا از آنها قبل از خروجم از خانه به سمت محل کار است .

نتیجه

استفاده از قهوه برای به دست آوردن هوشیاری و در پی آن بهبود در انجام کارهای روزانه امری اجتناب ناپذیر شده است . اما از آنجا که مصرف قهوه هم مانند هر خوراکی دیگر محدودیت‌هایی برای سلامتی انسان دارد پشنهاد می‌کنیم که از مصرف بیش از اندازه خودداری نمایید و در سلامت کامل از نوشیدن قهوه‌ی خود لذت ببرید .

منبع : Here are the professions that glug the most coffee. Journalists are officially the biggest addicts

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *