روش های دم کردن قهوه, آموزش

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز کافه سولو ( Cafe Solo )

قهوه ساز کافه سولو ( Cafe Solo ) محصولی از شرکت دانمارکی اوا سولو ( Eva Solo ) می‌باشد که برای دم کردن قهوه به روش غوطه وری طراحی شده است و کارکرد آن کمی شبیه به فرنچ پرس می‌باشد ، اما مزیت آن نسبت به فرنچ پرس دارا بودن پوششی مقاوم از جنس نئوپرن و مقاوم در برابر ضربه و اتلاف حرارت است . این قهوه ساز همچنین دارای یک فیلتر محدب با طراحی زیبا و یک مخزن شیشه ای بدون دسته است . شرکت اوا سولو قهوه ساز Cafe Solo را به گونه ای طراحی کرده است که در هنگام ریختن قهوه در فنجان لبه‌ی آن بطور خودکار باز می‌شود و نیازی به برداشتن درب برای سرو قهوه نیست . این محصول یکی از محصولات متفاوت شرکت Eva Solo می‌باشد که در سال 2003 معرفی شد . به دلیل طراحی زیبا و منحصربفرد این محصول شرکت Eva Solo یک جایزه‌ی بین المللی نیز دریافت کرده است . اگر شما نیز علاقه دارید طرز تهیه قهوه با قهوه ساز کافه سولو را یاد بگیرید ، با ما همراه باشید .

مواد و تجهیزات لازم :

  • کتری
  • آب
  • دانه یا پودر قهوه
  • ماگ ( فنجان )
  • آسیاب قهوه ( توصیه می‌شود )
  • قهوه ساز کافه سولو

نسبت مناسب ترکیب قهوه و آب در کافه سولو ( Cafe Solo ) :

بر اساس توضیحات شرکت Eva Solo برای تهیه‌ی هر فنجان قهوه با قهوه ساز Cafe Solo ، شما به یک فنجان متوسط آب جوش ( ۱۱۰ گرم آب جوش ) و یک قاشق غذاخوری پودر قهوه نیاز دارید .

ظرفیت ۳ فنجان = ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری قهوه

ظرفیت ۴ فنجان = ۴ تا ۵ قاشق غذاخوری قهوه

ظرفیت ۸ فنجان = ۹  تا۱۰ قاشق غذاخوری قهوه

ظرفیت ۱۲ فنجان = ۱۳ تا ۱۵ قاشق غذاخوری قهوه

  • نکته : همواره مقداری بیشتر از آبی که برای قهوه خود نیاز دارید ، آب جوش تهیه کنید ، این آب جوش در ابتدای کار و برای گرم کردن محفظه شیشه‌ای دستگاه استفاده می‌شود .

طرز تهیه قهوه با قهوه ساز کافه سولو ( Cafe Solo ) :

کافه سولو Eva Solo

مرحله اول : آب جوش

ابتدا آب را روی منبع حرارتی قرار دهید تا جوش بیاید . پس از جوش آمدن حدود 30 ثانیه صبر کنید تا آب به دمای مناسب ( حدود 96 درجه سانتیگراد ) برسد .

سپس مقداری از آب جوش درون محفظه شیشه‌ای دستگاه ریخته و آن را در دستگاه بچرخانید و دور بریزید ، این کار باعث گرم شدن محفظه دستگاه می‌شود و همچنین اگر از دم قبلی چیزی روی محفظه باقی مانده باشد ، از بین می‌رود .

مرحله دوم : آسیاب و اضافه کردن قهوه

دانه قهوه مورد نیاز خود را ( به ازای هر نفر 1 قاشق ) بوسیله‌ی دستگاه آسیاب قهوه ، آسیاب کنید . درجه آسیاب پودر قهوه مناسب قهوه ساز کافه سولو ، باید زبر ( Coarse ) باشد . ( اگر از پودر قهوه استفاده می‌کنید ، این مرحله را نادیده بگیرید ) .

قهوه آسیاب شده را درون محفظه دستگاه ریخته و آن را کمی تکان دهید تا بصورت منظم در کف محفظه قرار بگیرد .

کافه سولو Eva Solo

مرحله سوم : اضافه کردن آب و هم زدن

به میزان مناسب آب جوش روی پودر قهوه خود بریزید ، سپس بوسیله‌ی یک قاشق به آرامی محلول را اندکی هم بزنید تا یکدست شود .

کافه سولو Eva Solo

کافه سولو Eva Solo

مرحله چهارم : قرار دادن فیلتر و سرو قهوه

فیلتر دستگاه را در جای خود قرار داده و درب آن را ببندید ، زیپ پوشش مقاوم دستگاه را تا انتها بالا بکشید و به مدت 4 دقیقه صبر کنید تا قهوه شما دم بکشد .

سپس قهوه را درون فنجان ریخته و با لذت نوش جان کنید !

کافه سولو Eva Solo

  • اگر تا 15 دقیقه بعد هم قهوه خود را درون فنجان نریختید نگران نباشید ! پوشش مقاوم کافه سولو باعث می‌شود قهوه شما گرم باقی بماند .

[alert style=”error”] جهت مشاهده و خرید قهوه ساز کافه سولو ، روی لینک روبرو کلیک نمایید : خرید قهوه ساز اوا سولو [/alert]

نکاتی برای حرفه ای تر شدن :

  • همواره سعی کنید از دانه قهوه استفاده کنید و بهتر است همان هنگامی که قصد تهیه‌ی قهوه را دارید آن را آسیاب کنید . ( قهوه ای که خودتان آسیاب می‌کنید همواره عطر و رایحه‌ی بهتری دارد و قهوه‌ی شما را دلچسب‌تر می‌کند ) .

[alert style=”success”] حتما مطالعه کنید : چرا باید آسیاب قهوه شخصی داشته باشید ؟ [/alert]

  • دقت کنید که درجه آسیاب قهوه در قهوه سازهای مختلف با هم متفاوت است ، درجه آسیاب برای کافه سولو همانند فرنچ پرس باید زبر ( Coarse ) باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *