دانستنی های باریستا

راهنمای نصب و راه اندازی اسپرسوساز در کافه

نصب و راه اندازی دستگاه اسپرسوساز برای یک کافه به سادگی خرید، تحویل و جایگذاری آن نیست بلکه مراحل و تکنیک‌هایی دارد که باید به آن توجه کرد. یک متخصص نصب و راه اندازی می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌های احتمالی، انتخاب محل دستگاه و دستورالعمل استفاده بهتر از دستگاه، کمک فراوانی بکند. در این مطلب به چند نکته در مورد نصب و راه اندازی اسپرسوساز اشاره خواهیم کرد.

دستگاه کجا قرار بگیرد ؟

تعیین مکان دستگاه به سادگی که شما فکر می‌کنید نیست. مکان دستگاه اسپرسوساز تاثیر فراوانی در گردش کار، مشتری مداری، جذب مشتری و همچنین زیبایی کافه شما خواهد داشت. در واقع می‌توان گفت که محل دستگاه اسپرسوساز قادر است یک کسب و کار را به شکست یا به موفقیت برساند. به همین دلیل هرچه زمان و دقت بیشتری برای تعیین مکان دستگاه به کار ببرید، نتیجه بهتری خواهید داشت.

به یاد داشته باشید که، هرچه زمان بیشتری را با مشتریان در ارتباط باشید نتیجه بهتری خواهد داشت، از این رو سعی کنید دستگاه خود را در انتهای کافه قرار ندهید.

راهنمای نصب و راه اندازی اسپرسوساز در کافه

ارتفاع دستگاه باید به گونه‌ای باشد که در حال کار با آن کاملا راحت باشید. اگر قبلا در یک کافه کار کرده باشید بهتر می‌توانید ارتفاع دستگاه را از سطح زمین نعیین کنید. اما اگر اولین تجربه‌ی شماست، بهتر است از فردی که تجربه دارد کمک بخواهید. برای یک فرد با قد معمولی ارتفاعی حدود 90 تا 100 سانتی‌متر می‌تواند بهترین باشد.

اگر قصد استفاده از چندین دستگاه در کافه خود دارید باید به فضای مناسب میان آنها توجه داشته باشید. روزی را در نظر بگیرید که مشتری فراوانی در کافه باشد و میز شما بسیار شلوغ است، در این صورت آیا فضای خالی برای تمامی کارهای مورد نیاز خود دارید؟

فراموش نکنید که شما نیاز به فضای خالی برای تمپ کردن، بخار زدن، عبور کردن و مکانی برای قرار دادن ظروف کثیف دارید.

بررسی آب و انرژی

لطفا شرایط گارانتی دستگاه خود را با دقت مطالعه نمایید. برخی از شرکت‌های تولید کننده دستگاه اسپرسوساز، پیشنهاد‌های خوبی برای کیفیت آب و انرژی مورد نیاز دستگاه ارائه می‌دهند. سعی کنید از آنها پیروی نمایید چرا که می‌تواند برای شما در پیشرفت کسب و کارتان کمک بزرگی باشد.

ابتدا به سراغ اب خواهیم رفت. کیفیت آب از نظر سختی و PH را به خوبی بررسی نمایید. با این کار از رسوب و خوردگی دستگاه توسط آب سخت و PH کم جلوگیری می‌کنید. متاسفانه، آب هر منطقه یا هر کافه با دیگری متفاوت است و بنا به نیاز هر شخص، باید وسایل مورد نیاز تهیه و کیفیت آب را متناسب با قهوه تنظیم نماید.

راهنمای نصب و راه اندازی اسپرسوساز در کافه

بعد از آن، به یک منبع انرژی برای راه اندازی دستگاه نیاز است. هر شرکت سازنده برای دستگاه خود ولتاژ ورودی خاصی تعیین می‌کند و شما برای اینکه از شرایط گارانتی خارج نشوید بهتر است از مقدار مشخص شده استفاده نمایید.

اگر خود اطلاعی در مورد برق یا انرژی مورد نیاز ندارید بهتر است از متخصص این کار درخواست کمک کنید. سعی کنید از محافط برای جلوگیری از خطر نوسانات احتمالی برق استفاده نمایید.

[alert style=”success”] نکته ای که باریستاها و صاحبان کافه باید در مورد کیفیت آب بدانند!

[/alert]

جمع بندی، نصب و راه اندازی

در این مرحله تمامی احتیاجات بررسی و تهیه شده‌اند. معمولا در این زمان یک شخص متخصص برای نصب در محل حضور پیدا خواهد کرد. در ابتدا شخص نصب کننده موارد زیر را بررسی می‌نماید.

اتصالات به اندازه مورد نیاز در دسترس باشد.

جایگاه دستگاه به قدری محکم باشد تا بتواند وزن آن را تحمل نماید.

برای عبور سیم‌ها و لوله‌ها فضای خالی در نظر گرفته شده باشد.

فضای خالی برای لوازم تنظیم آب موجود باشد.

راهنمای نصب و راه اندازی اسپرسوساز در کافه

و در نهایت تمامی موارد مورد نیاز را بررسی می‌کند تا بتواند دستگاه را راه اندازی و نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دهد. معمولا هزینه‌ی نصب و راه اندازی دستگاه‌های اسپروسو ساز به عهده خود مشتری است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *