قهوه و سلامتی, دانش قهوه

تاثیر کافئین بر ناخن انسان

کافیئن به ماده‌ای مهم و معروف در ایالات متحده آمریکا برای تهیه محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست تبدیل شده است. در این مطلب قصد داریمبه تاثیر کافئین بر ناخن را بررسی کنیم. امروزه در بیشتر محصولات آرایشی از کافئین استفاده میشود.سوالی که در اینجا برای ما مطرح است اینست که آیا کافئین تاثیر مثبت بر روی ناخن انسان دارد یا خیر ؟

تاثیر کافئین بر ناخن انسان

[alert style=”success”] کافئین « Caffeine » چیست ؟ [/alert]

در سال 2017 و در کشور آمریکا ، یک شرکت بزرگ تولید لوازم آرایشی خط تولید لاک‍های ناخن‌ را با فرمول جدیدی که در آن از کافئین استفاده شده بود راه اندازی کرد . این شرکت به منظور ایجاد جذابیت و درخشندگی بیشتر محصول خود از کافئین استفاده کرد . در همان سال در کشور آمریکا زنان علاقه مند به لاک ، استقبال فراوانی از این محصول جدید کردند. در همین زمان بود که نکته‌ای ذهن همه‌ی مصرف کنندگان این محصول را به خود مشغول کرد که آیا کافئین برای ناخن‌ ضرر ندارد و یا تاثیر کافئین بر روی ناخن چگونه خواهد بود .

تاثیر کافئین بر ناخن انسان

در همین راستا شرکت بزرگ Cutex ( یکی از بزرگترین برندهای تولید لوازم آرایش ) ، اظهار داشت که کافئین باعث کاهش ویتامن آ ( Vitamin A ) در بدن می‌شود. از این رو مصرف لاک‌های ناخن و یا محصولات آرایشی که دارای کافئین هستند و برای ناخن استفاده می‌شوند مضر دانسته شدند. و مصرف این لوازم کاهش پیدا کرد.

[alert style=”success”] چندین استفاده از تفاله قهوه برای زیبایی [/alert]

البته محصولاتی جایگزین برای این محصول به مشتریان معرفی شد. از جمله این محصولات می‌توان به روغن آووکادو ، گلیسیرید بادام و ویتامین ای ( E ) اشاره کرد.

تاثیر کافئین بر ناخن انسان

روغن آووکادو و گلیسیرید بادام دارای چربی اشباع شده فراوانی هستند که به حفظ رطوبت، نرمی و درخشندگی پوست کمک بزرگی می‌کنند.

تاثیر کافئین بر ناخن انسان

ویتامین ای ( E ) تقویت کننده و مرطوب کننده‌ی ناخن و پوست بدن است و از زردی ناخن نیز جلوگیری می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *