دانش قهوه, قهوه و سلامتی

تاثیر قهوه بر فشار خون

با افزایش مصرف قهوه در ایران برای کسانی که دارای فشار خون بالا هستند این سوال پیش می آید که تاثیر قهوه بر فشار خون چگونه است و آیا باعث بالا رفتن فشار خون می شود؟با قهوه ایلیا همراه باشید.

تاثیر قهوه بر فشار خون

 

کافئین موجود در قهوه همان عاملی است که باعث تاثیر قهوه بر فشار خون می شود.کافئین می تواند باعث افزایش کوتاه مدت در فشار خون شما شود,حتی اگر شما فشار خون بالا ندارید.معلوم نیست چه چیزی باعث این افزایش فشار خون می شود.برخی از محققان معتقدند که کافئین هورمونی است که کمک می کند شریان های بزرگتر مسدود شوند.دیگران فکر می کنند که کافئین باعث می شود غدد آدرنال انتشار آدرنالین را بیشتر کنند که فشار خون خود را افزایش می دهد.به نظر می رسد که بالا رفتن فشار خون در افراد مسن بالای 70 سال و افراد چاق در اثر مصرف قهوه و نوشیدنیهای کافئین دار بیشتر است.اگر شما دارای فشار خون بالا هستید بهتر است قبل مصرف قهوه با پزشک مشورت کنید هرچند که نوشیدن 2 فنجان قهوه در روز هیچ آسیبی ایجاد نمی کند.اگر شما نگران هستید که آیا قهوه باعث بالا رفتن فشار خونتان می شود یا خیر میتوانید فشار خون خود را در یک بازه ی 30 تا 120 دقیقه بعد از نوشیدن قهوه مقایسه کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

3 دیدگاه در “تاثیر قهوه بر فشار خون

  1. محمد گفت:

    سلام من چک کردم هر وقت نسکافه میخورم فشار خونم بشدت افزایش پیدا میکند و به عدد ۲۰ روی ۱۲ رسیده در صورتیکه فشار خون عادی من ۱۳ روی ۹ میباشد . مجبور شدم زیر زبانی فشار استفاده کنم . دوستان چک کنید که باعث ایجاد مشکل برای شما نشود

    1. خدایی گفت:

      من هم یه مدت اینحوری بودم اما بعدش متوجه شدم دلیلش همسایه ای هست که مدام گُل (ماریجوانا) تو مشاعات ساختمان مصرف میکنه و سردرد های فشار خون ما هم دلیلش اون بود و بعد از جابحایی دیگه با قهوه یا هر چیز دیگه ای فشارم بالا نمیره
      این همسایه اسمش (مهدی شهرام مصطفایی) هست که فوق العاده آدمهای اوباش اراذلی هستن هرجا این فامیلی رو دیدید ازشون فرار کنید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *