قهوه و سلامتی, دانش قهوه

تاثیر قهوه بر سرطان

امروزه سرطان دومین عامل مرگ میر بعد از ناراحتی های قلبی عروقی است.مطالعات زیادی از سال 1970 درباره ی تاثیر قهوه بر سرطان انجام شده است. با قهوه ایلیا همراه باشید.

تاثیر قهوه بر سرطان

 

تاثیر قهوه بر سرطان دستگاه گوارش

 

قهوه و سرطان مری

22 مطالعه بین سالهای 1974 و 2008 در اروپا و آمریکا منتشر شده است که به دنبال ارتباط بین مصرف قهوه و تاثیر قهوه بر سرطان مری بوده اند.نتیجه اکثر مطالعات کاهش خطر ابتلا به سرطان مری را با مصرف 3 فنجان قهوه در روز را نشان می دهد ولی با این حال پزشکان معتقدند که نباید قهوه را با دمای خیلی زیاد مصرف کرد.

قهوه و سرطان دهان و حلق

مطالعاتی که بین سال های 1989 و 2009 منتشر شده است نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان حلق در کسانی که در روز 3 تا 5 فنجان قهوه مصرف می کنند 36 درصد کاهش می یابد.

قهوه و سرطان کبد

قهوه می تواند سطح گردش آهن را کاهش دهد، و از این رو خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد.تحقیقات دانشمندان ژاپنی نشان می‌دهد مصرف منظم قهوه خطر ابتلا به سرطان کبد را 76 درصد کاهش می دهد و مصرف نامنظم آن خطر ابتلا به سرطان کبد را 43 درصد کاهش می دهد.

قهوه و سرطان پانکراس ( لوزالمعده )

14 مطالعه گروهی در اروپا و آمریکا و ژاپن بر روی 671000 نفر در 14 سال نشان می دهد نوشیدن قهوه باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده در مردان می شود.کسانی که به طور منظم قهوه مصرف می کنند 18 درصد و کسانی که نامنظم قهوه مصرف می کنند 14 درصد کمتر دچار این سرطان می شوند.

قهوه و سرطان روده ی بزرگ

قهوه حاوی بیش از 1،000 ترکیب است که به طور بالقوه می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را تحت تاثیر قرار دهد.به تازگی گروهی از محققان در موسسه ملی سرطان نیم میلیون آمریکایی را بیش از 15 سال مورد بررسی قرار داده است. محققان جزئیات رژیم غذایی، عادات و سلامت مردم را بررسی کرده و متوجه شدند افرادی که در روز چهار فنجان یا بیشتر قهوه می نوشند ( به طور منظم )و یا بدون کافئین 15 درصد کمتر به سرطان روده دچار می شوند.

تاثیر قهوه بر سرطان مثانه و پروستات

 

قهوه و سرطان مثانه

در مردان مصرف قهوه باعث کاهش سرطان مثانه می شود.البته باید دقت کنید که قهوه را با آب بدون کلر (آب معدنی ) دم کنید چرا که کلر یکی از عوامل ایجاد سرطان مثانه است.

قهوه و سرطان پروستات

مطالعه بر روی بیش از 47000 مرد و 5000 بیمار مبتلا به سرطان پروستات نشان می دهد مردانی که شش فنجان قهوه در روز مصرف می خطر 60٪  کمتر دچار سرطان کشنده پروستات می شوند.این ارتباط به نظر می رسد به اجزای غیر کافئین قهوه مربوط باشد.

تاثیر قهوه بر سرطان آندومتر و پستان

 

قهوه و سرطان پستان

زنان یائسه

مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف قهوه به میزان دو فنجان در روز باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان در زنان یائسه می شود.

زنان پیش از یائسگی

در زنان پیش از یائسگی، مصرف قهوه به طور منظم (4 فنجان در روز) باعث کاهش 38 درصدی خطر ابتلا به سرطان پستان می شود.

قهوه و سرطان آندومتر

تحقیقات نشان می دهد که مصرف قهوه با کاهش خطر سرطان آندومتر مرتبط است.مطالعات نشان داده است که قهوه خورها 20 % کمتر دچار سرطان آندومتر می شوند.همچنین این مطالعات نشان داده است نوشیدن هر فنجان قهوه در روز 7% احتمال بروز این سرطان را کاهش می دهد.

تاثیر قهوه بر سرطان های دیگر

قهوه و سرطان پوست

مطالعات نشان می دهد که کافئین موجود در قهوه از پوست در برابر اشعه ی UVB خورشید محافظت می کند و سلول های پوستی آسیب دیده از اشعه ی UVB کمتر می میرند و احتمال سرطان کاهش می یابد.

قهوه و سرطان ریه

مطالعات نشان می دهد کسانی که به صورت افراطی ( بیشتر از 7 فنجان در روز ) قهوه مصرف می کنند 27 درصد بیشتر به سرطان ریه مبتلا می شوند.البته این موضوع در مورد افراد سیگاری و استفاده ی قهوه با کافئین بالا بیشتر دیده شده است.در مورد قهوه بدون کافئین هیچ چیز اثبات نشده است.

[idea] خطرات تنقیه قهوه (Coffee Enema) در مقابل مزایای آن [/idea]

 منبع تحقیقات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *