قهوه و سلامتی, دانش قهوه

تاثیر قهوه بر دندان

همه ی ما به علت خواص زیاد قهوه از این نوشیدنی در طول روز استفاده می کنیم اما بیشتر ما از تاثیر قهوه بر دندان بی اطلاع هستیم و نمی دانیم آیا قهوه بر روی دندان ها اثر مخرب دارد یا خیر؟با قهوه ایلیا همراه باشید.

تاثیر قهوه بر دندان

تاثیر قهوه بر دندان

 

اگر شما به طور متعادل از قهوه استفاده کنید این نوشیدنی می تواند از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.دانشمندان برزیلی دریافتند ترکیبی در قهوه به نام trigonelline و آنتی اکسیدان پلی فنل از پوسیدگی دندان و ایجاد سوراخ روی دندان ها جلوگیری می کند و این تاثیر قهوه بر دندان قابل توجه است.البته دقت کنید که قهوه اسیدی است و رنگ دانه های موجود در قهوه می تواند در طولانی مدت داخل دندان که متخلخل است نفوذ کرده و باعث تغییر رنگ دندان های شما شود پس بعد از نوشیدن قهوه دندان های خود را مسواک کنید و یا از آدامس های بدون قند استفاده کنید.

منابع بیشتر در مورد تاثیر تریگونلین موجود در قهوه بر دندان : trigonelline and tooth

منبع نوشته : ASM Journals

2 دیدگاه در “تاثیر قهوه بر دندان

  1. mehdi گفت:

    شما هم اصلا حالتون خوش نیست بخدا خودتون با خودتون درگیرید یکی میگه قهوه واسه دندون خوبه یکی میگه قهوه اثار تخریب کننده داره واسه دندون… یکی میگه قهوه چاق میکنه اون یکی دیگه حرف بقیه رو تکذیب میکنه و میگه چاق کنند نیست و کاملا لاغر میکنه حالا چه جالب تو یه وب سایت دو نفر دیگاه متفاوت نسبت به یک موضوع دارن ترو خدا جعمش کنید شماها بیمارید اینم لینکش
    https://iliya.ir/coffee-articles/coffee-and-health/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B1-%D9%82%D9%87%D9%88%D9%87-%D9%85%D8%AD%D8%A7%D9%81%D8%B8/

    1. جلال رمضانی گفت:

      درود بر شما دوست عزیز. اگر به درستی و با دقت مطالب را بخوانید متوجه خواهید شد که در هر دو مطلب نوشته شده قهوه باعث می شود تا رنگ دندانها به قهوه ای تغییر کند. در مطلب دوم در ادامه مطلب قبل ، راههای پیشگیری و یا محافظت از تغییر رنگ دندان نوشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *