دانستنی های قهوه, دانش قهوه

استارباکس « Starbucks » ، محبوب‌ترین کافی شاپ زنجیره ای جهان

استارباکس ( Starbucks ) یکی از شرکت‌های مشهور مربوط به مواد غذایی در آمریکا می‌باشد که بیشتر بخاطر قهوه‌ در جهان شناخته شده است. این موسسه درسال 1971 در شهر بندری Seattle تاسیس شد .

تاریخچه استارباکس ( Starbucks History ) :

استارباکس

” سال 1971 ومغازه‌ی بسیار کوچکی در شهر بندری Seattle ” . این عبارت به عنوان شروع کننده‌ی داستان تاسیس یکی از بزرگترین برندهای دنیای قهوه می‌باشد ؛ ” Starbucks “.

در سال 1981 Howard Schultz ( رییس استارباکس و مدیر اجرایی مجموعه ) در حال پیاده روی در شهر Seattle بود که به مغازه‌ی کوچکی که چای ، قهوه و ادویه های غذایی می‌فروخت با نام استارباکس ( Starbucks ) ، برخورد کرد و در آنجا یک فنجان قهوه‌ی سوماترا نوشید . هاوارد غرق در طعم و رایحه‌ی بینظیر این قهوه شد و بخاطر علاقه‌ فراوانی که به قهوه داشت پس از گذشت 1 سال در این مغازه شروع به کار کرد .

وی در سال 1983 به ایتالیا سفر کرد و در آنجا شیفته‌ی قهوه فروشی های ایتالیایی شد. او خیال راه اندازی کافه‌های کوچکی شبیه به کافه‌های سنتی ایتالیایی را دربازگشت به آمریکا در سر خود می‌پروراند ، مکانی برای برقراری ارتباط ، صحبت با افراد دیگر و نوشیدن یک فنجان قهوه‌ی دلچسب .

هاوارد پس از گذشت چند سال و به تدریج کار خود را به عنوان مدیر استارباکس آغاز کرد .

استارباکس

استارباکس ( Starbucks ) سوددهی خود را در seattle از اوایل دهه‌ی 80 میلادی آغاز کرد ، در اواخر دهه‌ی 80 به British Columbia ( شهری در کانادا ) و در اوایل دهه‌ی 1990 به کالیفرنیا رسید .

اولین شعبه استارباکس در خارج از آمریکا در سال 1996 و در توکیو بازگشایی شد که امروزه حدود یک سوم از درآمدهای حاصل از شعبه های خارج از آمریکا مربوط به این شعبه است .

استارباکس

طی سالهای 1987 تا 2007 بطور میانگین روزانه 2 شعبه جدید از استارباکس در سراسر دنیا افتتاح شده است .

استارباکس در جهان امروز :

استارباکس

تولیدات و شعبه های استارباکس در سراسر جهان توزیع شده اند. اخیرا و از نوامبر سال 2016 حدود 24 هزار شعبه‌ی جدید در بیش از 70 کشور جهان بازگشایی شده است که بخش عمده‌ی آن شامل کشورهای زیر می‌باشد .

13 هزار شعبه در آمریکا ، 2 هزار شعبه در چین ، 1500 شعبه در کانادا ، 1200 شعبه در ژاپن و 1000 شعبه در کره جنوبی. 

نام و طرح لوگوی استارباکس از یک رمان آمریکایی به نام Moby Dick با نویسندگی Herman Melville’s که راجع به یک پری دریایی و با استفاده از افسانه‌های یونان باستان بوده است ، الهام گرفته شده است .

محصولات و خدمات متنوع :

استارباکس

از افتتاح مغازه‌ی کوچک استارباکس در سال 1971 تا به امروز که شعبه‌های گوناگونی ازآن در سرتاسر جهان بازگشایی شده است چیزی نزدیک به 5 دهه می‌گذرد و محصولات این موسسه در سراسر دنیا مشتاقان فراوانی دارد .

فعالیت این موسسه تنها به خدمات مربوط به قهوه منحصر نمی‌شود و چندین محصول مختلف و با کیفیت عالی را در فروشگاههای خود در سرتاسر جهان عرضه می کند که عبارتند از :

1 . قهوه : بیش از 30 ترکیب مختلف از بهترین و خالص ترین قهوه های تک خاستگاه در جهان

2 . نوشیدنی های دست ساز : قهوه های دمی تازه ، نوشیدنی های اسپرسو از نوع سرد و داغ ، قهوه Frappuccino ( نوعی قهوه با برند استارباکس و طعم داده شده بوسیله اسانس و ترکیبات مجاز خوراکی ) ، نوشیدنی های بدون قهوه ، نوشیدنی ها و چای های ترکیبی و تازه استارباکس .

[alert style=”error”]حتما مشاهده کنید : محصولات برند starbucks [/alert]

استارباکس

3 . کالاهای تجاری : تجهیزات مربوط به دم کردن چای و قهوه ، ماگ ( فنجان ) و متعلقات آن ، کالاهای بسته بندی شده ، کتابها و هدایا .

4 . غذاهای تازه : شیرینی پخته شده ، انواع ساندویچ ، سالادها ، پیش غذا ، محصولات لبنی و نوشیدنی‌های میوه‌ای .

سهام شرکت و کارکنان :

استارباکس

استارباکس بطور رسمی در چهارم نوامبر سال 1985 تحت نظر قوانین منطقه‌ی واشنگتن آمریکا پایه گذاری شد و سهام آن در روز 26 ژانویه سال 1992 بطور عمومی به قیمت 17 دلار به ازای هر سهم در بورس گذاشته شد و در پایان همان روز به ازای هر سهم 21.5 دلار فروخته شد .

هم اکنون دفتر اصلی استارباکس در شهر seattle واقع در آمریکا قرار دارد و طبق آمار ، در ماه ژانویه سال 2015 تعداد 3501 نفر در آن جا مشغول به کار هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *