دانستنی های باریستا

آب نسل سوم قهوه چیست ؟

پس از این که نسل سوم قهوه با روش‌های بسیار نوین و حرفه‌ای خود مانند سایفون به عرصه قهوه پا گذاشت ، دنیایی جدیدی را به روی علاقه مندان به قهوه باز کرد . برخی از قهوه نوشان و علاقه مندان به قهوه بعد از امتحان قهوه به روش‌های نسل سوم متوجه کمبودی شدند که در نهایت این کمبود به تولید محصولی به نام آب نسل سوم قهوه منجر شد .

آب نسل سوم قهوه چیست ؟

در تهیه قهوه به روش‌های نسل سوم ، آب بسیار مهم تلقی می‌شود چرا که حدود 98 درصد از یک فنجان قهوه دمی را آب فرا گرفته است . همچنین این آب ،  می‌تواند تاثیرات خاصی بر روی عصاره گیری و تولید رایحه‌های قهوه داشته باشد.

آب نسل سوم قهوه چیست ؟

آب نسل سوم چیست ؟

آب نسل سوم محصولی کپسول مانند است که حاوی مواد مورد نیاز یک آب برای تولید قهوه‌ای عالی است . بعد از تحقیقات و بررسی‌های فراوانی که بر روی سختی آب و تاثیر آن بر روی تهیه قهوه صورت گرفت ، محققین دریافتند که برخی از مواد معدنی موجود در آب تاثیر مثبتی بر روند تهیه قهوه و برخی دیگر تاثیری منفی دارند . کپسول‌های آب نسل سوم تحت استانداردهای سازمان قهوه اسپشالتی ( SCA ) تولید می‌شوند. این کپسول‌ها حاوی مقادیر کلسیم ، منیزیم و سدیم است که هر کدام از آنها می‌توانند یک گالن ( حدود 3.5 لیتر ) آب معمولی و غیر معدنی را به بهترین آب برای تهیه قهوه تبدیل نماید.

آب نسل سوم قهوه چیست ؟

داستان آب نسل سوم قهوه

زمانی که تیلور مینور رستری خود را در شهر اوهایو آمریکا افتتاح کرد ، به دلیل آب بسیار سخت اوهایو مجبور به تهیه و ساخت یک سیستم صافی برای خود شد. کم کم او با مشکلی پنهان مواجه شد . زمانی که مشتریان ، قهوه‌های رست شده‌ی او را در خانه تهیه می‌کردند ، طعم و رایحه‌ی خوبی نداشت .

آب نسل سوم قهوه چیست ؟

یکی از مشتریان او که مرتبا به سفرهای کاری می‌رفت و قهوه‌ی خود را همیشه همراه داشت متوجه شده بود که قهوه‌ای که تهیه می‌کند در شهرها و محله‌های مختلف طعمی متفاوت دارد. زمانی که او این شکایت خود را نزد مینور برد ، او به شوخی پاسخ داد که آبی مناسب تهیه قهوه مخصوص تو تهیه می‌کنم و به تو میدهم . این مطلب با این که به شوخی گفته شد اما اولین جرقه‌ی تولید آب نسل سوم را زد .

آب نسل سوم قهوه چیست ؟

البته این محصول اولین آبی نیست که برای تهیه قهوه تولید شده است . آب ( Global Customized Water ) نیز به عنوان آبی استاندارد برای مسابقات باریستا استفاده می‌شود. آب نسل سوم قهوه اولین محصولی است که برای مصرف مشتریان در کل جهان تهیه و عرضه شده است.

این محصول کاربردی بسیار ساده دارد . کپسول‌های آب نسل سوم قهوه حاوی مواد معدنی مورد نیاز برای تهیه قهوه است که برای اضافه شدن به آب طراحی و ساخته شده است. تنها کاری که باید انجام داد باز کردن کپسول و ریختن محتویات آن داخل آب است. سپس با کمی تکان دادن تمامی محتویات کپسول داخل آب حل شده و باعث تهیه‌ی بهترین قهوه خواهد شد.

آب نسل سوم قهوه چیست ؟

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *