دانستنی های قهوه, دانش قهوه

گواهینامه اتحادیه رین فارست (Rainforest Alliance)

گواهینامه اتحادیه رین فارست ( Rainforest Alliance )

اتحادیه رین فارست یا جنگل بارانی یک سازمان غیر دولتی است که در زمینه‌ی حفظ تنوع زیستی و کاهش معیشت زندگی به وسیله‌ی تغییر روش‌های استفاده از زمین‌های کشاورزی، روش‌های تجارت و رفتارهای مصرف تلاش می‌کند. این سازمان در شهر نیویورک واقع شده و شعبه‌هایی چند در قاره‌های آمریکای جنوبی ، آسیا ، آفریقا و اروپا دارد و در بیش از 70 کشور جهان به فعالیت پرداخته است. این سازمان در سال 1987 توسط دانیل کتز افتتاح شد.

گواهینامه اتحادیه رین فارست ( Rainforest Alliance )

برنامه های اتحادیه رین فارست

اتحادیه رین فارست در سال 1989 اولین برنامه صدور گواهینامه‌ی جنگاداری را ارئه  داد تا به وسیله‌ی آن مسئولان و دست اندر کاران محیط زیست ، بازاریان و جامعه را بر حفظ درختان ، زمین‌های کشاورزی و منابع به دست آمده از جنگلها را تشویق کند.

این اتحادیه به تاسیس شورای جنگلداری ( FSC ) کمک کرد . شورای بی طرف بین المللی که استانداردها را مدیریت می‌کند . در سال 2016 حدود 45.9 میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی و جنگل‌های دنیا  تحت پوشش رین فارست قرار گرفت.

استانداردهای رین فارست در مجموع  برای محافظت از محیط زیست و حقوق کارگران و کارکنان صنعت‌های مختلی از جمله قهوه است.

گواهینامه اتحادیه رین فارست ( Rainforest Alliance )

استانداردهای محیطی رین فارست

مهمترین استاندارد محیطی مربوط به مزارع قهوه این گواهینامه به جنگل‌زدایی می‌پردازد. یک سری از استانداردها برای تمامی مزارع و جدا از استانداردهای محصول وضع کرده است. مزارعی که توسط جنگل پوشیده شده‌اند ، مانند مزارع قهوه ، باید حداقل 40 درصد آن تحت پوشش سایه قرار داشته باشد. حداقل 12 نوع درخت بومی باید در هر هکتار از زمین کشاورزی وجود داشته باشد.

کشاورزان مجاز به تغییر زمانهای آبدهی طیعی نیستند . آنها باید در زمان استفاده از مواد شیمیایی مانند آفت‌کش ها مرز بین محصولات مورد استفاده برای انسان با سایر محصولات را مشخص نمایند.

گواهینامه اتحادیه رین فارست ( Rainforest Alliance )

استانداردهای کاری رین فارست

استانداردهای کاری مورد استفاده در این گواهینامه دنباله رو استانداردهای کاری سازمان ملل و سازمان بین المللی کار است. مزارع باید از قوانین حداقل دستمزد و حد نساب کار هفتگی محلی پیروی کنند و کارکنان حق سازماندهی دارند. کودکان زیر 15 سال مجاز به استخدام نیستند و افراد زیر 18 سال برای استخدام به اجازه والدین نیاز دارند. اشتغال به کار نباید آنها را از رفتن به مدرسه و آموزش منع نماید. کودکان نباید در دستگاه‌ها و مکانهای خطرناک به کار گرفته شوند.

مزارع باید وسایل امنیتی برای کارکنان ( به طور مثال برای کار با آفت کش‌ها ) را فراهم نمایند.

گواهینامه اتحادیه رین فارست ( Rainforest Alliance )

انتقادها به این گواهینامه

استانداردهای اتحادیه رین فارست به اندازه‌ی استانداردهای برد فرندلی سخت گیرانه نیست .اما مهمترین انتقادی که به رین فارست وارد می‌شود این است که اگر فقط 30 درصد از یک محصول هم در شرایط و استانداردهای رین فارست به دست آید می‌تواند مهر و نشان رین فارست را دریافت نماید و در این جا خریدار نمیداند ک مابقی 70 درصد محصول تحت چه شرایطی تولید شده است. البته این مشکل با نشان تولید شده 100 درصد تحت شرایط رین فارست قابل رفع است.

گواهینامه اتحادیه رین فارست ( Rainforest Alliance )

[alert style=”success”]حتما مطالعه نمایید : گواهینامه قهوه برد فرندلی [/alert]

همچنین طبق گواهینامه های سوم شخص ، هزینه‌ای اضافی بر دوش کشاورز است که منجر به افزایش قیمت محصول می‌شود .


شادابی دست یافتنیست… با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *