دانش قهوه, رست قهوه

مدرن سازی رستری قهوه ؛ چرا و چگونه؟

مدرن سازی رستری قهوه

مدرن سازی رستری قهوه و به روز رسانی تجهیزات آن می تواند شما را نسبت به رقبا جلوتر نگه دارد. اما این کار چگونه انجام می شود و چه فایده هایی دارد؟

حرکت از یک راه ‌اندازی آزمایش‌شده احتمالاً چالش‌هایی دارد. انطباق گردش کار و اطمینان از کیفیت بالای شما می تواند یک چالش باشد. با این حال، با برنامه‌ریزی و تجهیزات مناسب، می‌توانید به‌طور یکپارچه از قدیمی به جدید تبدیل شوید و در عین حال آن احساس دست‌ساز اسنان بودن را حفظ کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، اعضای تیم Taf در آتن، یونان در این مورد صحبت هایی دارند. آنها می گویند که چرا احساس می کنند وقت آن رسیده که رستری خود را مدرن کنند و چگونه ماشین آلات جدید خود را در خط تولید موجود ادغام کردند.

مشاهده کنید: انواع آسیاب قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

چه زمانی و چگونه باید مدرن سازی رستری قهوه را شروع کنید؟

یانیس تالومیس مدیرعامل و رئیس کیفیت در Taf است. او درباره زمانی که تیم احساس کرد زمان مدرن سازی رستری قهوه فرا رسیده است، می‌گوید:«بدون استثنا، ما همیشه به دنبال بهبود و تکامل در Taf بوده‌ایم. همانطور که شاهد رشد تقاضا بودیم، طبیعتاً شروع به برشته کردن قهوه بیشتری کردیم، اما می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که استانداردهای کیفیت استثنایی خود را نیز حفظ می‌کنیم.»

با این حال، یانیس توضیح می دهد که دلایل مختلفی پشت تصمیم آنها برای ارتقا وجود دارد.

او می‌گوید: «هدف اصلی ما ارتقای تجهیزات و به‌کارگیری پتانسیل کامل برشته کاریمان بود. اما این از چند جهت برای ما سودمند بود: افزایش کارایی، ظرفیت تولید بالاتر، استانداردهای سازگاری و کیفیت بهتر، و اطمینان بیشتر در مورد سلامت و ایمنی.»

کارایی و گردش کار

همیشه عشق خاصی به برشته کردن قهوه وجود داشته است. با این حال، کار طولانی و سخت است و اغلب به کار دستی زیادی نیاز دارد.

در حالی که بسیاری از رستری ها با خریدن یک رستر جدید به دنبال ارتقا هستند، اما این کار در هر شرایطی لازم نیست انجام شود. یانیس توضیح می‌دهد که در مورد Taf، مدرن‌سازی به معنای وارد کردن تجهیزاتی بود که جریان کار را ساده‌تر می‌کرد.

مدرن سازی رستری قهوهاو می گوید: «ما روال خود را بهبود بخشیده و تعدادی از فرآیندهای کلیدی را مدرن کرده ایم. یکی از آنها به ویژه حمل و نقل قهوه سبز و بو داده است که در حال حاضر بسیار کارآمدتر است.»

این افزایش راندمان نه تنها به صرفه جویی زمان بیشتر و سودآوری بیشتر منجر می شود، بلکه مقداری از استرس فیزیکی را نیز از فرآیند برشته کردن می کاهد.

مطالعه کنید: ساده کردن کنترل کیفیت رست قهوه

افزایش کیفیت قهوه با به حداقل رساندن خطای انسانی

به لطف تجهیزات مدرن، اکنون می توان کنترل کیفیت را در هر مرحله از خط تولید بهبود بخشید. این تا حد زیادی با اتوماسیون فرآیندهای موجود به دست می‌آید که می‌تواند به کاهش و در نهایت به حداقل رساندن خطای انسانی در سرتاسر رست‌ کمک کند. انجام این کار می تواند به یک برشته کننده کمک کند تا کیفیت را در سراسر رست به حداکثر برساند.

ایلیا تالومیس، رئیس رستری Taf، توضیح می‌دهد که مدرن سازی رستری قهوه آنها فقط خطای انسانی را در قهوه برشته از بین نمی‌برد. آنها می‌توانند به محض رسیدن دانه‌های سبز به سایتشان، هرگونه ناسازگاری یا مشکل در مرتب‌سازی و درجه‌بندی را برطرف کنند.

اگر دانه ها مرتب نشده باشند، این ناهماهنگی ها می تواند بر کیفیت قهوه برشته شده نهایی تأثیر بگذارد. این امر علاوه بر تأثیر بالقوه بر شهرت رستری، می تواند مشخصات مزرعه را نیز کاهش دهد.

ایلیا توضیح می‌دهد: «قهوه‌های ما در مزرعه‌هایی که با آنها روابط طولانی و مستقیم داریم بررسی می‌شود. آنها اغلب قبل از اینکه به رستی ما بیایند با دست مرتب می شوند.»

با این حال، مهم نیست که مرتب‌سازی چقدر دقیق باشد، همیشه یک عنصر خطای انسانی قابل بررسی است. او می گوید که با در نظر گرفتن این موضوع، ارتقاء اخیر آنها به رفع هر گونه مشکل در مرتب سازی کمک کرده است.

او توضیح می‌دهد: «به منظور کاهش نسبت خطای انسانی با قهوه سبز، ما یک مرتب‌کننده Satake را در قهوه‌خانه سبز خود اضافه کردیم. این کار دوباره قهوه را مرتب می کند، قبل از انتقال دانه های سبز به سیلوهای متعدد.»

با استفاده از مقیاس درجه بندی SCA برای قهوه، دانه های سبز از نزدیک ارزیابی می شوند و بر اساس اندازه یا نقص طبقه بندی می شوند. با یک نمونه 350 گرمی از دانه های سبز، تنها مقدار مشخصی از دانه ها می توانند قبل از کاهش درجه قهوه دچار مشکل شوند.

با این حال، حتی برخی از قهوه های با بالاترین امتیاز که می توانید تهیه کنید، مقداری دانه های معیوب در کیسه دارند. حتی اگر فقط بر درصد کمی از محصولات تأثیر بگذارد، ممکن است یک یا دو مشتری در هنگام دم کردن طعم‌های نامطلوب را تجربه کنند.

با استفاده از تجهیزات تخصصی برای فیلتر کردن دانه‌های ناخواسته، ایلیاس می‌گوید که استانداردهای کیفیت را می‌توان 100% حفظ کرد و ثبات را در سراسر رست بهبود بخشید.

او می گوید: «ما می دانیم که اجتناب از اشتباهات ناخواسته در هر مورد غیرممکن است. این خطای انسانی است. با این حال، هدف ما کاهش آنها به حداقل است.»

مشاهده کنید: قهوه ترکیبی ایلیا مدل آروماتیک 

تجهیزات جدید و ترکیب

بنابراین، ما می دانیم که مدرن سازی رستری قهوه می توانند به بهبود استانداردهای کیفیت برای بو دادن قهوه های تک منشا کمک کنند. اما در مورد قهوه های ترکیبی ها چطور؟

برای برشته‌کنندگان معتبرتر، ترکیب‌های مخصوص خودشان می‌توانند بخش مهمی از تجارت را تشکیل دهند. برشته کردن قهوه متعادل و قابل تکرار با قیمتی مقرون به صرفه تر می تواند راهی عالی برای رستری های قهوه تخصصی باشد.

با این حال، برای استفاده حداکثری از دانه های استفاده شده در یک ترکیب، اکثر رسترها هر قهوه تشکیل دهنده را به طور جداگانه برشته می کنند و سپس آنها را مخلوط می کنند.

البته به طور کلی، این کار می تواند هزینه آور باشد. چراکه با تعداد زیادی مراحل اضافی در مقایسه با رست کردن منشاء تک روبرو ایم.

مدرن سازی رستری قهوهبه دنبال یک گردش کار کارآمدتر و به دنبال راه هایی برای کاهش رویه های قدیمی، یانیس می گوید که Taf به طور قابل توجهی روند ترکیب قهوه خود را بهبود بخشیده است.

او می گوید: «ما از پروبات P60 و R120 استفاده می کنیم. این تجهیزات جایگزین نشده است زیرا نه تنها کاملاً کاربردی است، بلکه برای برشته کردن قهوه های با کیفیت بالا برای مدت زمان طولانی طراحی شده است. با این حال، برای بهبود ترکیب خود، ما یک رستر دیگر، Probat G120 Retro را اضافه کردیم که به طور قابل توجهی ظرفیت تولید روزانه ما را افزایش می دهد. ما P60 و R120 موجود را به G120 متصل کردیم و با سیستمی به نام Cablevey بین آنها یک زنجیره ایجاد کردیم.»

یانیس توضیح می دهد که سیستم Cablevey در واقع به طور خودکار قهوه برشته شده را قبل از انتقال مخلوط تکمیل شده به منطقه بسته بندی، برای مخلوط کردن در سراسر دستگاه رستر منتقل می کند.

جابجایی خودکار دسته‌های بزرگ قهوه برشته شده از رست‌کننده‌های جداگانه نیز نیاز افراد را به حمل مقادیر زیادی دانه در اطراف برطرف می‌کند. هنگامی که آنها توسط Cablevey حمل و نقل می شوند، تمام کاری که رسترهای تولیدی باید انجام دهند این است که هر کیسه را پر و مهر و موم کنند.

معتبر ماندن

با مدرن سازی رستری قهوه ، نگرانی‌هایی وجود دارد که تجهیزات جدید می‌توانند از اصالت و مهارتی که فرهنگ قهوه تخصصی را مشخص می‌کند، کم کنند.

یانیس، با این حال، مخالف است. او می‌گوید تجهیزاتی که به مجموعه خود اضافه کرده‌اند، در صورت امکان به تیم برشته‌ کاری شان این امکان را داده است که بیشتر روی کیفیت محصولات خود تمرکز کنند.

او توضیح می دهد: «صنعت ما به هیچ شکلی تحت تأثیر قرار نگرفته است. مدرن سازی رستری قهوه فقط گام‌هایی را که ما روزانه برمی‌داریم تسهیل کرده است.»

ما فرآیند برشته کردن را گام به گام کنترل می‌کنیم و «هد رستر» همیشه بالا سر همه چیز قرار دارد.

به عنوان مثال، در یک رست قهوه تجاری، هد روستر دارای وظایف اضافی است که معمولاً ماهیت اداری یا تدارکاتی دارند. به حداقل رساندن این موارد به آنها این امکان را می دهد که در عوض روی کیفیت قهوه ای که در حال برشته کردن هستند تمرکز کنند.

مطالعه کنید: چگونه یک ترکیب اسپرسو بسازیم؟

یانیس همچنین خاطرنشان می کند که گردش کار جدید اجرا شده با افزایش ظرفیت تولید بدون افزایش نیروی کار به نفع شرکت خواهد بود.

مدرن سازی رستری قهوهاو می‌گوید: «به‌ روز رسانی و گسترش با افزایش کارایی، ثبات، کیفیت و ایمنی و همچنین بهبود انعطاف‌پذیری و سرعت به ما کمک می‌کند. ما خوشحال و مفتخریم که می گوییم رست  ما همچنان در حال رشد است و راهی برای استفاده از فناوری پیشرفته به نفع خود پیدا کرده ایم.»

در سرتاسر جهان، رستری های مخصوص قهوه به درستی به کیفیت قهوه‌شان و همچنین اصالت و مهارتی که آن را برشته می‌کنند، افتخار می‌کنند.

در حالی که بسیاری از برشته‌کنندگان می‌توانند مقدار مشخصی از رشد را داشته باشند، همیشه زمانی وجود دارد که در آن حجم کار اضافی مشکل ساز می‌شود.

با استفاده صحیح از مدرن سازی رستری قهوه ، رستری ها می‌توانند کیفیت را حفظ کرده و کارایی را بالا ببرند.

منبع: Perfect Daily Grind

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *