آشنایی با لوازم و تجهیزات قهوه, آموزش

قهوه ساز کلور ( Clever )

قهوه ساز کلور ( Clever ) یکی از بهترین و ساده ترین روش‌های دم کردن قهوه است که سازو کار اصلاح شده‌ی قهوه‌سازهای فیلتری و فرنچ پرس را دارد . در زمان دم کردن قهوه به صورت فیلتری شما قادر به تنظیم زمان اضافه شدن آب نیستید چرا که به محض افزودن ، آب با قهوه مخلوط شده شروع به واکنش می‌کند . همچنین در قهوه‌ساز فرنچ‌پرس بعد از اضافه شدن آب ، حرارت زیادی از دست می‌رود که ممکن است بر طعم قهوه اثر منفی بگذارد . این نوع قهوه‌ساز برای آن دسته از افراد مناسب است که تمایل به داشتن یک فنجان قهوه ملایم و زیاد دارند .

قهوه ساز کِلِوِر ( Clever )

 چندین ویژگی قهوه ساز کلور ( Clever ) که باعث رفع مشکلات قهوه‌سازهای ذکر شده می‌شود ، عبارت است از :

1- دریچه‌ای هوشمند که با قرادادن قهوه‌ساز به روی فنجان باز ، و به محض برداشتن از روی فنجان ، بسته می‌شود .

2- قابلیت کنترل زمان اضافه شدن آب .

3- درپوشی برای حفظ حرارت آب در طول دم شدن قهوه .

4- یک بشقاب پلاستیکی که قهوه ساز را روی آن قرار دهیم . این کار باعث تمیزی در کار می‌شود .

نحوه کار با قهوه ساز کلور ( Clever )

ابتدا حدود 300 تا 450 گرم آب را تا 90 درجه سانتی‌گراد گرم کنید و مقدار دانه‌ی قهوه مورد نیاز خود را وزن کنید که حدودا 25 گرم برای هر فنجان می‌باشد .

مراحل دم کردن قهوه

  • فیلتر کاغذی را درون دستگاه قرار دهید و کمی لبه های آن را فشار دهید . این کار باعث می‌شود فیلتر بهتر در جای خود قرار گیرد . فیلتر پیشنهادی برای این نوع دستگاه فیلتر سایز 4 است .
  • آب گرم را روی فیلتر بریزید با این کار فیلتر کاغذی شما خیس شده و تاثیرش بر عطر و طعم قهوه کمتر می‌شود . سپس این آب را دور بریزید .
  • 25 گرم دانه‌ی قهوه مورد نظرتان را انتخاب کنید و آن را با درجه‌ی متوسط درشت آسیاب و داخل فیلتر بریزید .

[alert style=”success”]حتما مطالعه کنید : راهنمای میزان آسیاب قهوه [/alert]

زمان سنج را فعال کنید و 50 تا 100 گرم آب بر روی قهوه بریزید ، تقریبا 30 ثانیه منتظر بمانید تا شکفت قهوه رخ دهد . مطمئن شوید که آب تمام پودر قهوه را در بر بگیرد .

  • مابقی آب را تا 450 گرم بر روی قهوه‌ها بریزید . در این روش نیازی به دقت زیاد مانند روش فیلتری نیست و تنها کافی است پودر قهوه با آب پوشیده شود .
  • درپوش را بر روی دستگاه بگذارید تا حرارت آب از دست نرود . منتظر بمانید تا زمان‌سنج به دقیقه 2 برسد .

  • به آرامی قهوه‌ساز را برداید و بر روی فنجان مورد نظرتان قرار دهید . مطمئن شوید که فنجان شما گنجایش همه قهوه دم شده را داشته باشد . قهوه به داخل فنجان شما می‌چکد . این پروسه 3.5 تا 4 دقیقه طول خواهد کشید .
  • قهوه شما آماده است . از خوردن آن لذت ببرید .

قهوه ساز کلور ( Clever )

نتیجه‌گیری

بی شک این دستگاه مورد علاقه قهوه‌دوستان قرار می‌گیرد . البته ممکن است مشکلاتی نیز وجود داشته باشد ، مثلا ممکن است دهانه‌ی فنجان یا فلاسک‌های افراد با این دستگاه متناسب نباشد و کوچکتر یا بزرگتر از آن باشد اما این دستگاه با داشتن  قیمتی مناسب ، امکان استفاده از فیلترهای اندازه 4 تا 6 و امکان کنترل مراحل دم کردن قهوه یکی از بهترین دستگاه‌های موجود است .

 [fancy_heading title=”از تماشای این ویدئو لذت ببرید” h1=”0″ icon=”icon-tv-line” “” style=”icon”]

[/fancy_heading]

6 دیدگاه در “قهوه ساز کلور ( Clever )

  1. ali گفت:

    این محصول موجود خواهد شد؟
    بین قهوه ساز های نسل 3 کدام را پیشنهاد میدهید؟
    فرنچ پرس هم جزء قهوه ساز های نسل 3 است؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      بله موجود خواهد شد و به محض موجود شدن از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی خواهد شد . قهوه سازهای نسل سوم هرکدام ویژگی خود را دارند و انتخاب آنها کاملا سلیقه‌ ایست ولی پیشنهاد من قهوه سازهای با فیلتر کاغذی است . بله فرنچ پرس جزو قهوه سازهای نسل سوم به شمار می‌رود .

  2. پوریا گفت:

    با سلام
    می‌خواستم بدونم این محصول کی موجود می‌شه (منظور خود برند کلور هست) و اینکه آیا کلور روی هر نوع لیوان و ماگی قابل استفاده هست؟ آیا باید به همراه کلور کتری‌های دراپر هم تهیه کنیم؟
    با تشکر

    1. جلال رمضانی گفت:

      مشخص نیست کی موجود بشه ئدوست عزیز. بهتر هست برای تهیه قهوه در روش های نسل سوم از کتری دریپر استفاده کرد. خیر بر روی همه انواع قرار نمی گیره و دهانه اندازه خاصی داره

  3. امین گفت:

    سلام
    بین کلور و کمکس کدوم بهتره و قهوه با طعم متفاوت تری میده در مقایسه با فرنچ پرس ؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. به نظر کلور بهتر هستش چرا که با درپوشی که داره مانع از سرد شدن آب قهوه میشه و عمل عصاره گیری بهتر اتفاق میوفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *