راهنمای خرید, آموزش

راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی

راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی

راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی به شما کمک می‌کند تا یک آسیاب قهوه عالی با توجه به بودجه‌ای که برای خریدش در نظر گرفته اید تهیه کنید. خرید آسیاب قهوه خانگی یکی از بهترین راه‌ها جهت افزایش کیفیت قهوه بشمار می‌رود. هنگامی که صحبت از تهیه‌ یک قهوه خوب پیش می‌آید راه‌های مختلفی برای بالا بردن کیفیت آن پیشنهاد می‌شود که استفاده از یک آسیاب قهوه خانگی در این زمینه می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند. تهیه‌ قهوه با بهره‌گیری از آسیاب قهوه باعث می‌شود قهوه‌ خروجی شما طعم اصلی خود را حفظ کند و همچنین عطر و رایحه‌ آن به مقدار قابل توجهی بیشتر باشد.

مشاهده کنید: انواع آسیاب های قهوه خانگی در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

طبق تحقیقات انجام شده عطر و رایحه قهوه بسیار فرار است. در نتیجه زمانی که شما دانه‌های قهوه را با آسیاب شخصی خود آسیاب می‌کنید، این فرصت را دارید که نهایت استفاده را از طعم و رایحه‌ ذرات قهوه های آسیاب شده ببرید.

راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگیاکثر برند‌های تولیدی قهوه و کافی شاپ‌ها انواع پودر قهوه را به صورت آماده و بسته بندی شده به مشتریان خود عرضه می‌کنند. در حالی که اگر مواردی مانند دقت در بسته بندی، شرایط نگهداری و رعایت نظافت به درستی انجام نشود، سبب کاهش کیفیت قهوه در برخی موارد می‌شود.

همچنین اگر پودر قهوه را برای استفاده‌ طولانی مدت تهیه می‌کنید، ممکن است پس از مدتی و با گذشت زمان عطر و رایحه‌ آن کمتر شود. علت آن نیز این است که مولکول‌های اکسیژن موجود در هوا با ترکیبات موجود در پودر قهوه واکنش نشان داده و سبب تغییر و پایین آمدن کیفیت آن می‌شود .

حال اگر دوست دارید قهوه‌ای که در منزل تهیه می‌کنید، بهترین کیفیت را داشته باشد لازم است که علاوه بر یادگیری صحیح روش‌های مختلف تهیه‌ قهوه و کیفیت دانه‌ قهوه‌ای که از آن استفاده می‌کنید، از یک آسیاب قهوه‌ خانگی خوب بهره ببرید که تازه ترین قهوه را به شما ارائه ‌دهد. از این رو داشتن یک راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی بسیار کاربردی است.

موارد مهم در راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی

امروزه انواع مختلفی از آسیاب‌ قهوه خانگی در بازار موجود است و گسترش روز به روز آن نیز، طیف وسیعی از انتخاب را پیش روی شما قرار می‌دهد که این ممکن است کار شما را برای انتخاب آسیاب قهوه‌ مورد نیاز خود اندکی دشوار سازد.

برای همین در راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی، ما شما را با راهنمایی‌های مقدماتی جهت خرید آسیاب قهوه با توجه به نیازهای خود و بودجه‌ای که در اختیار دارید، آشنا می‌سازیم. با قهوه ایلیا همراه باشید.

راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگیهر آنچه پیش از خرید آسیاب قهوه باید بدانید

  1. همه کاره بودن

پیش از خرید آسیاب قهوه باید این نکته را در نظر داشته باشید که آسیاب شما بتواند نوع قهوه‌ای که می‌خواهید را برای شما تهیه کند. برای مثال برای تهیه‌ قهوه ترک، دانه‌ قهوه باید با درجه بسیار نرم آسیاب شود و آسیاب قهوه شما باید این قابلیت را داشته باشد. برای تهیه‌ قهوه‌های دیگر نیز مثل اسپرسو و فرنچ پرس، دانه‌ها باید با درجه زبرتری آسیاب شوند. اکثر قهوه‌سازهای خانگی توانایی آسیاب قهوه برای قهوه ترک را ندارند.

  1. تمیزکاری آسان

یکی دیگر از مواردی که بهتر است در نظر داشته باشید این است که آسیاب شما پس از استفاده به راحتی تمیز شود. اجزاء برخی آسیاب‌ها قابل جدا شدن هستند و برخی دیگر را باید به طور کلی تمیز کرد. در برخی آسیاب‌ها که جنس ضعیف‌تری دارند ممکن است جای لک روی دستگاه پس از تمیز کردن باقی بماند.

  1. آلودگی صوتی

یکی از مهم ترین موارد در راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی، میزان صدای آسیاب است. آسیاب‌های برقی کار شما را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کنند، اما اکثرا سر و صدای بیشتری را نیز تولید می‌کنند. اگر میزان آلودگی صوتی برای شما مهم است، استفاده از آسیاب‌های دستی برای شما بهتر است. اگرچه انواعی از آسیاب‌های برقی نیز وجود دارند که سر و صدای کمتری را نسبت به سایر مدل‌های آن تولید می‌کنند.

  1. میزان بودجه

قیمت آسیاب‌ها یکی از موارد مهم دیگریست که قبل از خرید آسیاب باید در نظر داشته باشید. با نگاهی به قیمت آسیاب‌ها در بازار ممکن است در خرید آن اندکی مردد شوید. اما در نظر داشته باشید که خرید یک آسیاب قهوه جهت تهیه‌ یک قهوه‌ تازه و با کیفیت به شما کمک فراوانی می‌کند.

  1. میزان و نوع قهوه مصرفی

آیا از عاشقان قهوه هستید و در طول روز مصرف قهوه‌ شما زیاد است؟ یا اینکه جزء افرادی هستید که کم و متعادل قهوه مصرف می‌کنید؟ معمولا چه نوع قهوه‌ای مصرف می‌کنید؟ اسپرسو، ترک یا فرنچ؟

اگر مصرف قهوه‌ شما در طول روز زیاد است، پیشنهاد می‌شود از آسیاب‌های برقی استفاده کنید و اینکه قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید که آسیاب قهوه‌ مورد نظرتان بتواند با درجه‌ای که شما می‌خواهید برایتان دانه‌ قهوه را آسیاب کند.

مشاهده کنید: انواع آسیاب های قهوه صنعتی در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

انواع آسیاب قهوه از نظر کارایی

دیگر چیزی که در راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی مهم است، کارآیی آسیاب قهوه است. حال به طور کلی آسیاب‌های قهوه به دو نوع تقسیم می‌شود:

  • آسیاب قهوه خانگی: این نوع از آسیاب‌ها به دو نوع دستی و برقی تقسیم می‌شوند.
  • آسیاب قهوه نیمه صنعتی و صنعتی

آسیاب قهوه خانگی (دستی)

آسیاب قهوه خانگی دستیدر این نوع از آسیاب‌ها همانگونه که از اسم آنها مشخص است دانه‌های قهوه را باید به صورت دستی آسیاب کرد. از مزیت‌های این نوع آسیاب می‌توان به قیمت مناسب و همچنین تولید نکردن حرارت و گرمای زیاد که ممکن است باعث از بین رفتن اندکی از طعم اصلی قهوه شود، اشاره کرد. از از معایب آن نیز می‌توان به طولانی‌تر بودن فرآیند آسیاب کردن قهوه و استفاده از نیروی دست، اشاره کرد.

اما به طور کلی اگر به دنبال آسیاب قهوه‌ای هستید که فضای کمتری از محیط شما را اشغال کند و آلودگی صوتی کمتری را نیز تولید کند، می‌توانید از این نوع آسیاب استفاده کنید. اما اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارید قهوه را سریعا آماده کرده و نوش جان کنید بهتر است از آسیاب‌های برقی استفاده کنید.

آسیاب قهوه خانگی (برقی)

آسیاب‌های قهوه برقی به دلیل راحتی و سریع بودن در استفاده، جزو پر مصرف ترین آسیاب‌ها هستند. بطور کلی آسیاب‌های برقی 2 نوع تیغه دارند:

1 – تیغه‌ ساده‌ مرکزی فلزی که توسط موتور الکتریکی کوچکی به حرکت در می‌آید.

آسیاب تیغه ای2 – تیغه‌ دندانه‌ای که به دو نوع مخروطی (قیفی) و صفحه‌ای تقسیم می‌شود.

آسیاب مخروطیتیغه های ساده نسبت به تیغه های دندانه‌ای، دانه‌ قهوه را در زمان سریع تری به شما تحویل می‌دهند، اما دو عیب کلی دارند: اول اینکه به دلیل سرعت بالای آن، به دانه‌ قهوه‌ بیش از اندازه حرارت می‌دهد و همین امر ممکن است باعث تغییری اندک در طعم و رایحه‌ پودر قهوه‌ خروجی شما شود.

مورد دوم اینکه قهوه آسیاب شده‌ خروجی بوسیله‌ آسیاب‌های با تیغه‌ ساده آن طور که باید یکدست نمی‌شود و ممکن است برخی ذره‌های آن بزرگتر و بعضی دیگر ریزتر باشند. پس برای رسیدن به نتیجه‌ مطلوب بایدآن را چند بار آسیاب کنید. اما در تیغه‌های دندانه‌ای قهوه‌ی خروجی بصورت یکدست ارائه می‌شود.

در مجموع باید گفت که هر دو نوع از این تیغه‌ها دانه‌ قهوه را برای شما آسیاب می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از آسیاب‌های با تیغه‌ ساده نیز دانه‌های قهوه را آسیاب کرده و قهوه مورد نظر خود را تهیه کنید، اما اگر می‌خواهید قهوه‌ای با بهترین کیفیت را  بنوشید بهتر است آسیاب‌هایی با تیغه دندانه‌ای تهیه کنید.

مطالعه کنید: راهنمای درجه آسیاب قهوه

بهترین آسیاب ها در راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی

در این بخش از راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی، می‌توانید لیستی از بهترین آسیاب‌های قهوه خانگی را مشاهده کنید.

آسیاب های دستی

  1. راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی دستی چوبی

آسیاب قهوه چوبیآسیاب قهوه دستی این آسیاب قهوه دارای تیغه های فلزی است که قهوه را به خوبی آسیاب می کند. جنس بدنه این آسیاب از چوب ساخته شده است که ظاهری زیبا به آن می بخشد. این آسیاب در چندین درجه به صورت دستی قابل تنظیم است .

  • ظاهر زیبا
  • مواد مرغوب بکار رفته در جنس بدنه
  • قابلیت آسیاب دانه‌ی قهوه در چندین درجه
  1. راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی دستی معمولی

این نوع آسیاب قهوه دارای تیغه‌ سرامیکی قوی و دو محفظه شیشه‌ای است. از مزیت های این آسیاب قهوه، توانایی آسیاب دانه قهوه از درجه خیلی نرم (قهوه ترک) تا خیلی زبر است.

از دیگر مزیت های این آسیاب قهوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تیغه سرامیکی قابل شستشو
  • تنظیم درجه آسیاب از خیلی نرم ( ترک ) تا خیلی زبر
  • جنس بدنه شیشه و سیلیکون
  • دارای یک محفظه شیشه ای به همراه درب پلاستیکی برای تازه نگه داشتن قهوه آسیاب شده
  • درب محافظ سیلیکونی
  • ضربه گیر محفظه اصلی
  1. راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی مدل گتر 60 و 80 گرمی

آسیاب دستی گترآسیاب قهوه خانگی مدل گتر «Gater» یکی از آسیاب های معمولی است که دارای تیغه های سرامیکی است که قهوه را به خوبی آسیاب می کند. جنس بدنه این آسیاب از پلکسی، پلاستیک و دسته‌ آن از فلز استیل ساخته شده است که ظاهری زیبا به آن می بخشد.

گتر دارای درجه ای برای تنظیم میزان نرمی و زبری قهوه است و همچنین دارای قابلیت آسیاب قهوه با درجه نرم تا درشت است. تیغه‌های آسیاب قهوه گتر از نوع مخروطی هستند و قهوه را کاملا یکدست آسیاب می‌کند. مخزن پودر قهوه این آسیاب گنجایش 60 و 80 گرم قهوه آسیاب شده را دارد.

مشاهده کنید: انواع آسیاب قهوه گتر 80 گرمی در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

  • آسیاب دستی گتر 60 گرمیتیغه سرامیکی قابل شستشو
  • تنظیم درجه آسیاب از خیلی نرم (ترک) تا خیلی زبر
  • جنس بدنه شیشه و سیلیکون
  • دارای یک محفظه شیشه ای به همراه درب پلاستیکی برای تازه نگه داشتن قهوه آسیاب شده
  • درب محافظ سیلیکونی
  • ضربه گیر محفظه اصلی

آسیاب‌های برقی

  1. راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی گاستروبک مدل 42601

آسیاب برقی گاستروبک 42601این مدل از آسیاب قهوه گاستروبک (Gastroback) از مدل های آسیاب تیغه ای است. این دستگاه برای مصارف خانگی طراحی و تولید شده و از همین رو از آن برای سایر مصارف آسیاب خانگی مانند آسیاب فلفل، سماغ، لیمو و… استفاده کرد.

البته پیشنهاد ما به شما این است که اگر برای آسیاب کردن قهوه تان از این دستگاه خوش ساخت استفاده می کنید، ترجیحا موارد ذکر شده را با آن آسیاب نکنید. زیرا به مرور زمان روی طعم و عطر قهوه شما تاثیر می گذارد. البته ذکر این نکته هم ضروری است که در صورت آسیاب سایر مواد به غیر از قهوه پس از اتمام کار محفظه داخلی دستگاه را به خوبی با یک حوله نم دار تمیز کنید. سایر ویژگیهای این دستگاه عبارت اند از :

  • دور موتور: 500 تا 650 دور در دقیقه
  • دارای 5 درجه آسیاب مختلف (فرانسه و اسپرسو)
  • تمام اتوماتیک و دارای تیغه استیل ضد زنگ
  • بدنه موتور از جنس استیل ضد زنگ
  • دارای تایمر پیشرفته و هوشمند که با انتخاب تعداد فنجان مورد نیاز زمان را تنظیم می کند (از 2 فنجان تا حد اکثر 12 عدد)
  • دارای مخزن استیل قابل جدا شدن برای شستشوی آسان
  • مناسب برای آسیاب ادویه جات
  • مجهز به سیم جمع کن و پایه های ضد لرزش
  1. راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی گاستروبک مدل 42602

آسیاب برقی گاستروبک 42602این مدل از آسیاب  قهوه گاستروبک ویژه مصارف شخصی برای استفاده در منازل و شرکت ها طراحی شده است. درجه آسیاب کمتری دارد، گنجایش مخزن آن کمتر است و حتی ابعاد و وزن کمتری نیز نسبت به نمونه حرفه ای گاستروبک 42639 دارد.

ویژگی‌های مهم:

  • دارای 5 درجه آسیاب مختلف (فرانسه، اسپرسو، ترک و …)
  • تمام اتوماتیک و قابلیت تنظیم میزان قهوه دلخواه
  • دارای تایمر، کلید OFF/ON و دکمه Start
  • مجهز به سیم جمع کن
  • مخزن بزرگ مخصوص دانه های قهوه با گنجایش 170 گرم
  1. راهنمای خرید آسیاب قهوه گاستروبک مدل 42639

آسیاب برقی گاستروبک 42639آسیاب قهوه گاستروبک 42639 یک آسیاب قهوه همه کاره و بسیار حرفه ای است که قابلیت ها و کارایی خیره کننده اس، آن را به وسیله ای برای استفاده در کافی شاپ ها، هتل ها و سایر مصارف حرفه ای مناسب کرده است. این دستگاه قابلیت آسیاب کردن دانه قهوه را با 25 درجه مختلف دارد که می‌تواند قهوه را از بسیار نرم تا بسیار درشت برای شما آسیاب کند. در ادامه برخی از قابلیت های این دستگاه را یاد آور می‌شویم:

  • دارای برنامه دستی و اتوماتیک و همچنین برنامه شروع خرد کردن اتوماتیک
  • دارای نمایشگر میزان خرد کردن قهوه، مقدار قهوه خرد شده مورد نیاز بر حسب فنجان
  • دارای تیغه های خرد کن از جنس استیل بسیار قوی
  • دارای مخزن نگه داری قهوه و پایه نگه دارنده
  1. راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی برقی مدل N600

آسیاب برقی N600این آسیاب برای کافه‌های کوچک و استفاده خانگی طراحی شده است و مجهز به 16 درجه برای تنظیم زبری و نرمی پودر قهوه است. مخزن این آسیاب گنجایش 200 گرم دانه قهوه را دارد. این آسیاب توان آسیاب کردن 10 کیلوگرم قهوه را در ساعت دارد.

همچنین آسیاب قهوه برقی 600N دارای مخزن کوچکی برای قهوه های آسیاب شده است که قهوه ها بعد از آسیاب شدن درون آن ریخته شده و از هدر رفتن پودر جلوگیری می شود. از ویژگی های مهم این آسیاب پودر کردن قهوه به صورت نرم است. با خرید این آسیاب شما دارای یک آسیاب با دوام و کارایی بسیار بالا و بسیار کم صدا هستید.

مطالعه کنید: آسیاب قهوه چیست؟

  • 16 درجه‌ی مختلف آسیاب
  • سرعت بالا در آسیاب کردن
  • قابلیت آسیاب جهت تهیه‌ی انواع قهوه‌ها
  • بدون سر و صدای اضافی
  • ظاهر شیک و زیبا
  1. راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی کیچن‌ اید مدل 5KCG0702E

آسیاب قهوه کیچن ایدآسیاب قهوه کیچن ‌اید مدل 5KCG0702E یک آسیاب پر قدرت و بسیار زیباست. این آسیاب ابعاد بزرگی ندارد، ولی بسیار کاربردی طراحی شده است. تیغه های آسیاب قهوه کیچن‌اید از جنس استیل و از نوع صفحه‌ای هستند و با قدرت زیاد و سرعت پایین قهوه را خرد می‌کنند تا طعم و عطر قهوه حفظ شود. ظرفیت مخزن دانه قهوه به‌ اندازه کافی بزرگ است تا شما دانه‌های قهوه را به میزان کافی درون آن ریخته و پس از خرد شدن دانه‌ها، پودر قهوه داخل مخزن ذخیره قهوه‌های آسیاب شده می‌ریزد و شما می‌توانید از آن استفاده کنید.

این مخزن بزرگ‌تر از مخزن دانه‌ها است تا در صورت نیاز میزان بیشتری پودر قهوه تهیه کنید. این آسیاب دارای 15 درجه قابل تنظیم است و به شما این امکان را می‌دهد تا قهوه خود را به صورت نرم و یا درشت آسیاب کنید. طراحی بدنه به‌صورت فلزی، با رنگ هایی جذاب، بسیار زیبا و لوکس، جزء ویژگیهای این آسیاب پر قدرت به حساب می‌آید .

  • قدرت و توان بالا
  • دارای تیغه‌های دندانه‌ای جهت آسیاب بهتر دانه‌ها
  • حفظ طعم و رایحه‌ی اصلی قهوه پس از آسیاب
  • دارای محفظه‌‌های با حجم زیاد
  1. راهنمای خرید آسیاب قهوه برویل مدل BCG820

آسیاب برویلآسیاب قهوه برویل مدل BCG820 یک آسیاب هوشمند و حرفه‌ای از شرکت برویل (Breville) است که قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. در این آسیاب شما می‌توانید درجه آسیاب از نرم تا درشت و تعداد فنجان قهوه را از روی LCD انتخاب کنید و دستگاه به طور اتوماتیک قهوه را برای شما آسیاب می‌کند.

تیغه‌های آسیاب قهوه برویل از نوع مخروطی از جنس استیل بسیار با دوام هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قهوه را به صورت یکدست آسیاب کرده که همین عامل در خوش طعم شدن قهوه بسیار اثرگذار است. این آسیاب دارای محفظه‌ مخصوصی است که زیر خروجی قهوه قرار می گیرد و به شما این امکان را می‌دهد تا مقدار زیادی قهوه را آسیاب کنید.

  • دارای نمایشگر ال سی دی جهت سهولت کار
  • تیغه‌های بادوام از نوع دندانه‌ای
  • محفظه‌ی جداگانه برای قهوه آسیاب شده با ظرفیت بالا
  • چندین درجه‌ی مختلف جهت آسیاب

4 دیدگاه در “راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی

  1. مرتضی گفت:

    عالی و ممنون

  2. نیما گفت:

    درود و عشق. بسیار عالی و مفید

  3. پیمان منافی گفت:

    ممنون از راهنمایی شما ولی کاش قیمت هم ثبت میکردید

  4. حبیب گفت:

    سلام بین آسیاب مباشی ۲۲۸۸ و ۰۱۹ کدوم بهتره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *