آشنایی با لوازم و تجهیزات قهوه, آموزش

جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز

جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز

جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز چه اهمیتی دارد؟ قهوه و به خصوص اسپرسو، یک نوشیدنی بسیار محبوب در دنیای امروز است. کمتر کسی است که در خانه‌ خود دستگاه قهوه ساز یا اسپرسوساز نداشته باشد. دستگاه های اسپرسوساز نیز مانند هر لوازم برقی داخل آشپزخانه نیاز به نگه داری و تمیز کردن دارند.

برخی از مدل‌های اسپرسوساز به صورت خودکار عملیات تمیز کاری را انجام می‌دهند و نیاز چندانی به تمیز کاری و جرم گیری ندارند اما باید هر چند وقت یکبار نیز تمیز شوند. اسپرسوسازهای غیر اتوماتیک که تمیزکاری خودکار ندارند باید به صورت دستی و توسط افراد تمیز شوند. بهتر است هر چند ماه یکبار این کار انجام شود ولی اگر آب شرب منطقه‌ شما دارای املاح معدنی و سختی زیادی است ، تمیزکاری اسپرسوساز باید زودتر انجام شود.

برای همین هم ما در این مقاله می خواهیم تمیزکاری و جرمگیری انواع اسپرسو سا زهای مهم را بررسی کنیم و چگونگی روند آنها را بدانیم.

مشاهده کنید: انواع لوازم و تجهیزات نظافت اسپرسو ساز در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

اما اجازه دهید قبل از اینکه به چگونگی جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز برسیم، درباره اهمیت این کار و اینکه چه تاثیری بر دستگاه و همچنین عصاره گیری قهوه دارد، حرف بزنیم:

اهمیت جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز

شاید بگویید معلوم است که جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز اهمیت دارد. اما این جمله حق مطلب را درباره اهمیت این موضوع نمی رساند. به خصوص که صرفا گفتن اینکه اهمیت دارد، احتمالا به صورت ناخودآگاه اولویت آن را در ذهنمان کم می کند و شاید خیلی دیر به فکر آن بیفتیم.

پس بیایید دقیق تر و جزئی تر ببینیم که جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز چه تاثیراتی بر دستگاه و البته عصاره گیری قهوه دارد.

  1. طولانی شدن عمر دستگاه

به جرئت می توان گفت بزرگ ترین دلیل اهمیت جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز، همین مورد است. یعنی بالا رفتن عمر دستگاه و همچنین کم شدن احتمال نیاز پیدا کردن به تعمیرات. به عبارتی دیگر، وقتی شما به درستی به اسپرسو ساز رسیدگی کنید، باعث می شوید احتمال خرابی آن بسیار پایین بیاید و در نتیجه مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

برای مثال جرم گیری داخلی اسپرسو سازهای برقی خانگی باعث می شود رسوبات درون لوله های انقال آب یا بخار آب نماند و آن ها را فرسوده نکند. یا برای اسپرسو سازهای صنعتی، تمیزکاری آخر شیفت ها، باعث می شود دستگاه خیلی کمتر به سرویس یا تعمیرات نیاز پیدا کند و عمر مفید آن هم بالا رود.

  1. عصاره گیری و طعم بهتر قهوه

وقتی دستگاه خالی از جرم و رسوب باشد، قطعا قهوه خوشمزه تر و بهتری خواهیم داشت. دقیق تر اینکه، وقتی لوله های داخلی دستگاه، مخزن آب، هدگروپ و پرتافیلتر تمیز باشند، روند عصاره گیری قهوه استاندارد پیش می رود و در نهایت قهوه خوبی خواهیم داشت. برای مثال اگر مخزن آب اسپرسو ساز را رسوب زدایی نکنیم، این رسوبات از طریق لوله ها انتقال پیدا کرده و در نهایت روی قهوه ریخته شده و در فنجانمان پیدا شده و طعم را کلا بهم می ریزند. این موضوع به خصوص برای کافه ها بسیار حیاتی است. چراکه اگر قهوه بد مزه به مشتری داده، پس از مدتی باید آن را بست.

تمیز کردن اسپرسوسازهای تک بویلر و ترموبلاک دار

جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز خانگی یا آنهایی که مخزن آب جدا دارند و تک بویلر هستند، ساده است و فقط کمی حوصله می خواهد. در این قسمت به جرم گیری داخلی این اسپرسو سازها می رویم. دقت کنید که همه مراحل را انجام دهید و از روی یک مرحله نپرید.

نکته: از آنجایی که مایع های جرم گیر و شوینده با هم فرق دارند و هم کدام برای قسمتی از دستگاه کاربرد دارند، دقت کنید که برای این قسمتريال حتما از مایع های جرم گیر داخلی داسپرسو ساز استفاده کنید.

  • ابتدا ماده جرم گیر یا شوینده مخصوص را درون مخزن پر از آب دستگاه حل کنید.
  • سپس با گرفتن یک فنجان آب از نازل بخار ، محلول را به درون بویلر یا ترموبلاک هدایت کنید.
  • دستگاه را خاموش کنید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید. این زمان برای محلول مهم است تا بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد .
  • بعد از گذشت 20 دقیقه دستگاه را روشن کرده و حدود یک چهارم آب مخزن را از نازل بخار و همین مقدار را از هد گروپ بگیرید .
  • دوباره دستگاه را به مدت 20 دقیقه خاموش کنید .
  • در آخر تمامی آب باقی مانده درون مخزن را از طریق هدگروپ دستگاه و یا نازل بخار از دستگاه خارج کنید.
  • برای تمیز شدن دستگاه از محلول، دو بار مخزن آب دستگاه را پر کرده و از هد گروپ و نازل بخار خارج کنید.

چند نکته روزانه

این مراحلی که برای جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز تک بویلر گفته شد، به صورت هفتگی یا ماهیانه است. اما این نکات را باید به صورت روزانه نیز در نظر بگیرید:

  • پس از هر بار عصاره گیری، حتما پرتافیلتر را سریعا از هدگروپ جدا کنید و آن را بشویید. به هیچ وجه پرتافیلتر نباید پس از عصاره گیری به مدت طولانی به هدگروپ متصل بماند.
  • توصیه می شود از آب معدنی یا حداقل تصفیه سده استفاده کنید تا مخزن آب و لوله های انتقال آب و بخار آب کمتر رسوب بگیرند.
  • پس از هر بار عصاره گیری و باز کردن پرتافیلتر، یک بار هدگروپ را به اصطلاح فلش کنید. بدین صورت که برای چند ثانیه دکمه عصاره گیری را بزنید تا آب داغ از دوشو هدگروپ عبور کرده و باقی مانده های قهوه را بیرون بریزد.
  • سینی چکه گیر اسپرسو ساز را حتما پس از چند بار عصاره گیری خالی کنید.
  • یک حوله یا دستمال پارچه ای تمیز کنار اسپرسو ساز داشته باشید تا پس از شستن پرتافیلتر، آن را خشک کنید.

رسوب زدایی مخزن آب اسپرسو ساز برقی

مخزن آب یکی از مهم ترین اجزای اسپرسو سازهای برقی خانگی است. از این رو که اگر کیفیت آب خوب نباشد، حتی اگر بهترین قهوه جهان را هم داشته باشیم، در نهایت اسپرسوی مطلوبی نخواهیم داشت.

مشاهده کنید: مایع جرمگیر تجهیزات قهوه ساز و اسپرسو ساز خانگی سانتوس

پس بسیار اهمیت دارد که به تناوب و با فاصله زمانی درستی، مخزن آب را رسوب زدایی و جرم گیری کنیم. برای این کار چند مرحله بسیار ساده را باید انجام دهید:

  • مخزن آب را از اسپرسو ساز جدا کنید
  • مقدرا دوز مناسب (تقریبا 200 میلی لیتر) محلول مخصوص رسوب زدایی مخزن آب را داخل آن بریزید و مابقی حجم مخزن را آب کنید.
  • به مدت حدود یک ساعت نیم تا دو ساعت بگذارید محلول داخل مخزن بماند تا رسوب زدایی انجام شود.
  • سپس محلول را خالی و مخزن را آبکشی کنید.
  • چندین بار آبکشی را انجام دهید تا محلول به خوبی از بدنه مخزن آب پاک شود.

نکته: تا جای ممکن اجازه ندهید محلول با پوستتان تماس پیدا کند.

تمیز کردن اسپرسوسازهای تمام خودکار

اسپرسو سازهای تمام خودکار احتمالا خودشان سیستم های سلف کلینینگ دارند. برای همین اگر دستگاه اسپرسوساز تمام خودکار شما دارای چرخه‌ شستشوی خودکار است طبق دستورالعمل خود دستگاه مراحل را انجام دهید. اما اگر دارای شستشوی خودکار نیست به طریقه زیر اقدام کنید:

  • جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو سازابتدا ماده شوینده یا جرم گیر را درون مخزن پر از آب دستگاه حل کنید .
  • سپس از نازل بخار دستگاه یک فنجان آب بگیرید . با این کار محلول آب و ماده‌ شوینده به درون دستگاه راه می یابد.
  • دستگاه را به مدت 20 دقیقه خاموش کنید .
  • بعد از گذشت 20 دقیقه دستگاه را روشن کرده و حدودا نیمی از آب موجود درون مخزن را از طریق نازل بخار دستگاه از آن خارج کنید.
  • دوباره دستگاه را به مدت 20 دقیقه خاموش کنید .
  • سپس باقی مانده آب درون مخزن را از طریق نازل بخار دستگاه از آن خارج کنید و برای تمیز شدن دستگاه از محلول، مخزن آب را دوباره با آب تمیز پر کنید و از طریق نازل بخار از دستگاه خارج کنید.

جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز صنعتی

اسپرسو سازهای صنعتی عمدتا در کافه ها استفاده می شوند و از این تمیز کاری و جرم گیری آنها بسیار مهم است. چراکه همانطور که گفته شد، اگر اسپرسو ساز کافه ای به صورت متناوب تمیز نشود، قهوه خوبی تحویل نمی دهد و به زودی مشتری هایش را از دست می دهد.

جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو سازاما تمیزکاری این نوع دستگاه ها کمی پیچیده تر از دستگاه های خانگی و حتی تمام اتوماتیک است. چراکه سیستم های داخلی و بیرونی آنها برای عصاره گیری حرفه ای طراحی شده و شامل بسیاری از جزییات است و باید دقت بیشتری برای چگونگی تمیزکاری آنها اختصاص دهید.

مشاهده کنید: پودر جرم گیری اسپرسو ساز سانتوس در فرشوگاه اینترنتی قهوه ایلیا

نکته 1: در نظر داشته باشید که مواد و مایعات شوینده و برای جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز صنعتی چند نوع مختلف دارند و از نازل بخار گرفته تا هدگروپ و پرتافلیتر، هر کدام ماده مخصوص خودشان را دارند. اهمیت این نکته به خاطر این است که اگر اشتباه و جابجا از آنها استفاده کنید، هم به دستگاه آسیب می زنید و هم باعث بد شدن عصاره قهوه می شوید.

نکته 2: برندهای خوب و معروفی برای تهیه این مواد شوینده و جرم گیرها در بازار وجود دارد که می توانید خریداری کنید. پس لطفا از خرید برندهای متفرقه و مشکوک که با قیمت های پایینی هم عرضه می شوند، دوری کنید. چراکه احتمال دارد حتی باعث بیماری های و مسمومیت های زیادی شوند و دستگاه را نیز فرسوده کنند.

حال نوبت آن است تا مراحل عملی جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز صنعتی را بررسی کنیم:

  1. تمیزکاری اسپرسو ساز بصورت روزانه

تمیزکاری روزانه بسیار مهم است. پس ابتدا در نظر داشته باشید که به صورت روزانه، پرتافیلتر، سبد قهوه و هدگروپ را تمیز کنید. به این صورت که آنها را زیر آب داغ گرفته تا تفاله‌ آن پاک شود. سپس به وسیله‌ یک دستمال آن را با دقت تمیز کرده و در انتها با یک حوله‌ نرم خشک کنید. تفاله قهوه‌هایی که به هدگروپ چسبیده را نیز باید به وسیله‌ فرچه‌ مخصوص هدگروپ پاکسازی کنید.

پس از پاکسازی هدگروپ (Head Group) دکمه را بزنید تا یکبار آب و بخار از هدگروپ عبور داده شود. اگر صفحه‌ رویی هدگروپ قابلیت جدا شدن دارد، آن را جدا کنید و سپس توسط فرچه نیز سطح زیرین آن را تمیز کنید. شما می‌توانید پرتافیلتر را بدون قهوه درون هدگروپ ببندید و عملیات تهیه‌ قهوه را بدون قهوه انجام دهید تا آب با فشار از پرتافیلتر گذرکرده و کامل تمیز شود.

مشاهده کنید: فرچه تمیز کننده هد گروپ Barwell

جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو سازالبته پیش از انجام این کار دفترچه راهنمای دستگاه خود را مطالعه کرده و اگر اینکار توسط تولیدکننده توصیه شده آن را انجام دهید. اگر با استفاده از نازل بخار اسپرسو ساز خود، کف شیر تهیه می‌کنید پس از مدتی ممکن است مواد پروتئینی موجود در شیر که روی آن باقی می‌ماند باعث تغییر طعم نوشیدنی شما شود.

جهت جلوگیری از این موضوع، قبل و بعد از هربار استفاده، یک مرتبه نازل بخار را توسط بخاری که از آن عبور داده می‌شود پاکسازی کنید. پس از هربار استفاده، با یک حوله یا پارچه‌ تمیز و اندکی نم‌دار تمام سطح نازل بخار اسپرسو ساز خود را پاک کنید. اگر از مواد تمیزکننده استفاده می‌کنید مطمئن شوید که برای دستگاه شما ضرری نداشته باشد.

مشاهده کنید: مایع شوینده نازل بخارSMP در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

  1. نظافت ماهانه اسپرسو ساز

قهوه بطور طبیعی ماده‌ای همراه با چربی است که این چربی در قهوه‌های عربیکا بیشتر است. پس از مدتی مشاهده خواهید کرد که قطعات درونی و یا ظاهر دستگاه شما اندکی چرب شده است و ممکن است باقی مانده‌ قهوه نیز روی آن مانده باشد. پس علاوه بر تمیزکاری اسپرسو ساز خود بصورت روزانه، آن را بصورت ماهانه نیز با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص به آن تمیز کنید.

برای اینکار به دو مورد دقت کنید: اول اینکه حتما از تمیزکننده‌های مخصوص اسپرسوساز استفاده کنید و دوم اینکه حتما از روی دستورالعمل آن اقدام به تمیزکاری اسپرسو ساز خود کنید.

قطعاتی که از دستگاه شما جدا می‌شوند مانند پرتافیلتر، سبد قهوه و.. را از آن جدا کرده و درون محلول شیمیایی که با استفاده از پودر مخصوص به آن تهیه شده است، قرار دهید. اجازه دهید قطعات حدود نیم تا یک ساعت در محلول خیس بخورند. سپس قطعات را از محلول درآورده و با آب گرم شستشو دهید.

اگر به کیفیت قهوه‌ای که تهیه می‌کنید اهمیت می‌دهید و دوست دارید همواره قهوه‌ای با بهترین کیفیت بنوشید حتما نکاتی که گفته شد را انجام دهید.

تمیزکاری اسپرسو ساز بصورت روزانه لازم است اما کافی نیست، اگر می‌خواهید اسپرسو ساز شما بهترین بازدهی را داشته باشد حتما بصورت ماهانه نیز آن را تمیز کنید.

43 دیدگاه در “جرم گیری و تمیز کاری دستگاه های اسپرسو ساز

  1. امین گفت:

    سلام
    من یه دستگاه نوا 140 و یه دستگاه نسپرسو پلاس دارم میتونم از ماده ی جرم گیری که برای نسپرسو استفاده میشه و لینک گذاشتید به صورت مشترک استفاده کنم یا نوع دیگه ای باید باشه؟
    و برای جرم گیری نوا 140 باید از روش اول که توی متن هست استفاده کنم
    با تشکر

    1. جلال رمضانی گفت:

      درود به شما دوست عزیز .
      بله دوست عزیز می توان با این ماده جرم گیری دستگاه های نوا را نیز جرم گیری کنید .
      بله طبق روش اول اقدام نمایید.

  2. صادق گفت:

    سلام
    لاسپازیاله s2 رو چجوری تمیز کنم؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام . میتونید از روش اول برای تمیز کردن اسپرسوساز لاسپازیاله نیز استفاده کنید .

  3. حسین نژاد گفت:

    سلام من یه دستگاه بارنی932 دارم میتونم به همین روش ماده جرمگیر رو توی مخزن آب دستگاهم بریزم و جرمگیری دستگاهمو انجام بدم؟! مشکلی براش پیش نمیاد؟! یا اینکه خراب بشه؟!
    من برای خونه خریدم و در 1ماه 150~200شات ازش گرفتم. از آب جوشیده و فیلتر شده هم استفاده کردم. چندوقت یکبار خوبه که جرمگیری انجام بدم؟!
    اگه یک برند جرمگیر خوب با قیمت مناسب که بدرد دستگاهم بخوره، معرفی کنید که خیلی ممنون میشم
    ممنونم از پاسخگوییتون

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. بله به روش اول یعنی دستگاه های ترموبلاک دار جرمگیری انجام دهید. زمان جرمگیری بستگی به میزان سختی آب منطقه شما دارد. اگر سختی اب زیاد است هر دو سه ماه یکبار .

  4. علیرضا گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای تمیز کردن اسپرسوسازهای تک بویلر و ترموبلاک دار میشه از پودر رسوب زدایی که برای پورتافیلتر دستگاه های صنعتی استفاده میشه استفاده کرید یا از قرص هایی که برای جرم گیری دستگاه های فرانسه ساز هست استفاده کرد؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. از پودر و قرص هم میتوان استفاده کرد اما باید در آب به صورت محلول در آیند.

  5. علی گفت:

    سلام
    من یه نوا 149 دارم و آب از هد گروپ می پاشه و مثل قبل نیست انگار سوراخ های هد گروپ گرفته شده و با این روشی که گفتید جرم گیری کردم ولی بازم درست نشد،اگه امکانش هست منو راهنمایی کنید که باید چیکارکنم؟
    ممنون

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. از چه ماده ای برای رسوب زدایی استفاده کردین ؟

      1. علی گفت:

        پودر رسوب زدایی اسپرسو Puly

        1. جلال رمضانی گفت:

          برای راهنمایی بیشتر با پشتیبانی تماس بگیرید.

        2. علی گفت:

          سلام من یه دستگاه نسپرسو سیتیز دارم، میخواستم دستگاهم رو با آب و سرکه رسوب گیری بکنم، به نظر شما مشکلی نداره؟

          1. جلال رمضانی گفت:

            سلام. فکر نمی کنم برای دستگاه مشکلی پیش بیاد .لی بهتره هر دستگاه مخصوصا دستگاه های خارجی رو طبق استانداردی که خودشون تعیین کردن رسوب زدایی کرد.

  6. میلاد مقدم گفت:

    باسلام
    اسپرسو ساز بارنی دارم که خیلی شبیه نوا هست، مدتیه که از نازل بخارش میزان بخار خیلی کمی بیرون میاد اصلا فوم نمیده به شیر با همین روش رسوب زدایی مشکلش حل میشه یا نیاز به تعمیر داره؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. اگر از اولین رو خریداری تا به حال رسوب زدایی نکردین بهتره این کار رو هرچه سریعتر انجام بدین. به احتمال بسیار زیاد مشکل رفع میشه .

  7. سعید گفت:

    با سلام
    محصولی برای جرم گیری دستگاه اسپرسو نسپرسو دارید

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. خیر متاسفانه

  8. محمد گفت:

    سلام
    من به تازگی دستگاه اسپرسو ساز bismark خریدم ولی مخزن آب دستگاه بوی بدی میده
    و روی بوی قهوه تاثیر میزاره……
    میخواستم بهم بگین که چکار کنم مشکلم حل شه؟
    خیلی ممنون

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. اگربو از ساخت موادی هست که مخزن باهاش ساخته شده به هیچ وجه قابل برطرف شدن نیست . در غیر اینصورت با شستشوی مناسب با پاک کننده های قوی احتمال برطرف شدن بوی مخزن هست. میتویند ازجوش شیرین هم استفاده کنید در شستشو.

  9. احمد_ر گفت:

    سلام
    اسپرسوساز من Beem آلمانه، فقط از آب تصفیه شده با سختی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ استفاده میکنم برای چای هم همین اب رو استفاده میکنم و کتری اصلا گچ نمیگیره ولی اسپرسوساز من هر دو هفته یکبار احساس میکنم جرم گرفته و آب به سختی وارد هدگروپ میشه با بازکردن پیچ زیر هدگروپ و برداشتن صافی هدگروپ ابتدا آب به سختی و سپس مقدار قابل ملاحظه ای جرم شبیه ماسه بادی خارج میشه و بعد از اون آب با فشار خوب خارج میشه
    این کار رو هر دو یا حداکثر سه هفته یکبار مجبورم انجام بدم.
    این جرم از کجا میاد؟
    سپاس_احمد_ر

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. چه مدته از دستگاه استفاده می کنید ؟ تا به حال جرم گیری کردین ؟
      آب در نهایت خلوط هم مواد معدنی داره و به خاطر سرد و گرم شدن دستگاه رسوب می کنه .

  10. بهراد گفت:

    سلام. دستگاهم کروپسه اتوماتیکه…آیا میتونم از brew tab pully برای رسوب زدایی استفاده کنم؟ ممنون ازتون در صورت راهنمایی

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. بله میتونید از مواد شستشوی اسپرسوساز موجود در بازار استفاده کنید.

  11. محمدرضا گفت:

    با سلام
    دستگاه اسپرسو ساز من نوا 128 هست که حدود 6ماهه خریداری کردم جدیدا احساس میکنم مزه اسپرسو گرفته شده شبیه قبل نیست و کیفیت اون پایین اومده همیشه از آب جوشانده سرد شده استفاده کردم به نظر شما مشکل کجاست؟
    اگر با آب و سرکه رسوب زدایی کنم موثر خواهد بود؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. اگر طعم قهوه تغییر کرده مربوط به قهوه شماس نه دستگاه. اگر حس می کنید فشار دستگاه مانند روز اول نیست که قاعدتا بعد از 6 ماه استفاده نباید باشد، بهتر است دستگاه را رسوب زدایی کنید. خیر به هیچ وجه آب و سرکه پیشنهاد نمیشه .

  12. محمدرضا گفت:

    با سلام مجدد و ممنون از پاسخ‌گویی شما
    لطفاً در مورد چگونگی رسوب زدایی نوا 128 راهنمایی بفرمایین ممنون میشم

    1. جلال رمضانی گفت:

      نوا 128 هم از جمله دستگاه هایی است که ترموبلاک دارند. پس در همین مطلب راهنمایی کامل درج شده است.

  13. حمید گفت:

    سلام وقت بخیر دستگاه اسپرسوساز من وگا هست به تازگی از بویلر وقتی آماده به کار میشه آب میچکه و اینکه وقتی روشن می کنیم آبی که از بویلر خارج میشه آب تمیز نیست انگار آهکی هست..از وقتی که گرفتم جرمگیری نکردم…آیا مشکل من با جرمگیری حل میشه ؟ و اینکه دستگاه اسپرسوساز من ترموبلاک دار هست ؟ و این ماده جرم گیری براش مناسب ؟

    1. محسن مداحی گفت:

      دستگاه شما نیاز به رسوب زدایی داره و حتما باید از پودر جرمگیری بویلر استفاده کنید .

    2. محسن مداحی گفت:

      ضمنا دستگاه شما بویلر داره .

      1. پیمان گفت:

        سلام دستگاه من دلونگی مدل 155 هست و تازگیا داره از هدگروپ چکه میکنه
        مشکلش رسوب هست؟؟؟

        1. محسن مداحی گفت:

          ممکنه مشکل از واشر هدگروپ باشه .

          1. پیمان گفت:

            بدون پورتا فیلتر چکه داره

  14. محمد بهادریان گفت:

    سلام. من یک دستگاه delongi BCO420 دارم. برای جرم گیری از چه روشی باید استفاده کنم؟

    1. محسن مداحی گفت:

      از پودر شستشوی استفاده کنید .

  15. Saeed گفت:

    سلام میشه برای جرم گیری اسپرسو ساز خانگی از پودر چنته استفاده کرد

  16. Reza Sajadi گفت:

    سلام بنده به دستگاه دلونگی bco 264 دارم و از سرکه سفید رقیق شده با آب جوشیده سرد شده برای رسوب زدایی استفاده کردم منعی دارد؟ آیا روش خاص یا مواد خاصی و پیشنهاد میدید ؟
    ممنون میشم

  17. امیرعلی راد گفت:

    سلام وقت بخیر من دستگاه دلونگی خانگی دارم که تو دفترچه راهنمای خود دستگاه برای رسوب گیری سرکه و آب رو دستور نوشتن.شما میفرمایید پیشنهاد نمیشه.نظرتون در این بابت چیه؟

    1. مسعود زرفشانی گفت:

      سلام دوست عزیز
      این ترکیبی که گفتین خوبه، اما محلول جرمگیر هم برای این دستگاه ها هست که بهتره

  18. علي گفت:

    با سلام و وقت بخير.ببخشيد براي رسوب زدايي دستگاه نوا ١٤٩ كدام يك از محصولات زير به ترتيب اولويت بهتر هست استفاده كنيم و پيشنهاد مي كنيد؟و اينكه نياز نيست با استفاده از كور كن پرتافيلتر رسوب زدايي كنيم؟
    ١-قرص tanser
    2-محلول سانتوس
    ٣-پودر سانتوس

  19. Hamid گفت:

    سلام .من دستگاه گاستروبک 42624 دارم.شستشویی اتوماتیک داره.محلول خود گاستروبک برای شستشو پیدا نمیکنم.از چه برندی استفاده کنم.ضمنا دستگاه ترمو بلاک داره و از آب تصفیه خانگی استفاده میکنم.
    سوال دیگم اینه که از کور کن پرتافیلتر جهت شسشتشو برا این دستگاه میشه استفاده کرد یا خیر؟
    ممنون از شما

  20. احسان گفت:

    سلام من یه دستگاه نوا ۱۲۸ دارم با اینکه رسوب زدایی کردم با پودر خصوص،فشار بخارش بسیار خوبه اما آب خروجی از هد گروپ فشار کمی داره(قبل از رسوب زدایی بدون پرتافیلتر آبگیری کردم و حدود ۱۵۰-۱۶۰ میلی لیتر طی ۳۰ ثانیه و بعد از رسوب زدایی حدود ۲۰۰ میلی لیتر طی ۳۰ ثانیه خارج شد) به نظر شما این میزان خروجی کم نیست؟
    متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *