آشنایی با لوازم و تجهیزات قهوه, آموزش

اسپرسو ساز راک ( Rok Espresso Maker ) چیست ؟

اسپرسو ساز

امروزه مصرف قهوه به خصوص قهوه اسپرسو در بین مردم جایگاه ویژه‌ای دارد. از این رو قهوه سازهای زیادی جهت تهیه‌ی قهوه طراحی و اختراع شده است. یکی از این قهوه‌سازها  اسپرسو ساز راک می‌باشد. اسپرسو ساز راک یک اسپرسو ساز دستی است که ساخت آمریکا می‌باشد و کیفیت بالایی دارد. قهوه‌ی خروجی این دستگاه شبیه به موکاپات می‌باشد.

در ادامه با قهوه ایلیا همراه باشید.

معرفی اسپرسو ساز راک

اسپرسو ساز

در دنیای امروز روش‌های متعددی جهت تهیه‌ی انواع قهوه وجود دارد. قهوه ترک، قهوه اسپرسو و قهوه فرانسه بعنوان سه دسته‌ی اصلی تهیه‌ی قهوه است که در این بین مصرف قهوه اسپرسو در بین مردم بسیار زیاد می‌باشد.

به همین جهت انواع اسپرسوسازهای برقی و گازی اختراع شده‌اند. استفاده از موکاپات ( اسپرسوساز گازی ) و اسپرسوسازهای برقی بسیار متداول است، اما استفاده از اسپرسو ساز دستی نیز می‌تواند جالب توجه باشد که شاید عده‌ی زیادی از مردم از آن آگاهی ندارند.

[alert style=”success”] حتما مطالعه کنید : طرز تهیه قهوه با قهوه جوش گازی ( موکاپات ) [/alert]

اسپرسو ساز راک ( Rok Espresso Maker ) یک اسپرسوساز دستی است که قهوه را با استفاده از نیروی دست و دو بازوی فلزی در دو طرف دستگاه تهیه می‌کند.

چگونگی تهیه قهوه بوسیله اسپرسو ساز راک

اسپرسو ساز

در این قهوه ساز باید از آب جوش استفاده کرد. ابتدا یک فنجان زیر دستگاه قرار داده شده و آب جوش در محفظه‌ی بالایی دستگاه ریخته می‌شود، سپس دو بازوی فلزی را به به بالا برده تا آب آماده‌ی عبور از پرتافیلتر شود، حال بازوها کمی پایین آورده می‌شود تا قهوه بطور کامل  با آب تماس پیدا کند. پس از چند ثانیه بازوها به آرامی تا انتها پایین آورده می‌شوند و آب با فشار از روی قهوه عبور می‌کند. می‌توان بازوها را یکبار دیگر بالا و پایین کرده تا قهوه‌ی بیشتری بدست اید.

این فرآیند حدود 20 ثانیه به طول می‌انجامد.

 کیفیت ساخت و کیفیت قهوه خروجی

جنس این اسپرسوساز از استیل ضد زنگ می‌باشد و اندازه‌ی  پورتا فیلتر آن نیز نسبت به اسپرسو سازهای حرفه‌ای اندکی کوچک‌تر است. این دستگاه مجهز به کف شیر ساز نیز می‌باشد البته شاید قابل مقایسه با نازل بخار اسپرسو سازهای حرفه‌ای نباشد اما شما می‌توانید با استفاده از آن به راحتی کف شیر تهیه کنید.

کیفیت و طعم قهوه‌ی خروجی این اسپرسو ساز شبیه به موکاپات بوده و کرمای آن نیز از اسپر سوسازهای برقی کمتر است.

صحبت پایانی

اسپرسو ساز

هرچند استفاده از اسپرسو سازهای برقی و گازی امروزه بسیار رایج است اما استفاده از اسپرسو ساز دستی راک نیز می‌تواند یک انتخاب باشد. از مزیت‌های این اسپرسو ساز می‌توان به عدم نیاز به برق، راحتی در استفاده و کیفیت ساخت خوب اشاره کرد.

استفاده از این اسپرسوساز در سراسر دنیا از جمله ایران نیز نسبت به بقیه‌ی روش‌ها رواج کمتری دارد که شاید به دلیل قیمت نسبتا بالای آن باشد.

در پایان می‌توانید طرز تهیه اسپرسو به وسیله‌ی این اسپرسو ساز را در ویدیوی زیر مشاهده فرمایید

2 دیدگاه در “اسپرسو ساز راک ( Rok Espresso Maker ) چیست ؟

  1. احمد گفت:

    از کجا باید تهیه کنم این دستگاه رو

    1. سالار گفت:

      از کجا تهیه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *