آموزش, روش های دم کردن قهوه

چند روش برای تهیه قهوه خانگی به روش باریستاها

در سالهای گذشته مردم برای اینکه یک نوشیدنی بسیار خوب قهوه نوش جان کنند حتما باید به کافه می رفتند اما امروزه به دلیل وجود وسایل و ابزارهای پیشرفته هر کسی می‌تواند باریستای خود باشد و قهوه ای عالی نوش جان نماید. در این مطلب چند نکته بسیار ساده و در عین حال موثر در تهیه قهوه خانگی برای شما آورده‌ایم.

چند روش برای تهیه قهوه خانگی به روش باریستاها

تهیه قهوه از دانه های تازه آسیاب شده

اولین موضوعی که یک باریستا رعایت میکند استفاده از دانه‌ی قهوه به جای خرید پودر قهوه است. از زمانیه که قهوه آسیاب می‌شود شروع به آزادسازی گازهای خود کرده و به سرعت این عمل را انجام می‌دهد. پیشنهاد من برای تهیه یک قهوه با عطر و رایحه مناسب استفاده از قهوه تازه آسیاب شده است . بهترین زمان برای استفاده از پودر قهوه حدودا یکساعت بعد از آسیاب شدن است.

چند روش برای تهیه قهوه خانگی به روش باریستاها

عدم جوشاندن آب مجدد

هیچ گاه آب دوبار جوشیده شده نمی‌تواند کیفیتی مطلوب  مانند آب تازه داشته باشد. به این دلیل که تغییراتی در مواد معدنی و اکسیژن آب در حال جوشیدن رخ می‌دهد . با هر بار جوشیدن این تغییرات بیشتر می‌شود که بر روی کیفیت قهوه خروجی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

چند روش برای تهیه قهوه خانگی به روش باریستاها

عدم استفاده از آب در حال جوش

اگر درست زمانی که آب کتری در حال جوش است ، آن را برداشته و بر روی قهوه می‌ریزید ، احتمال اینکه رایحه های بد قهوه را فعال کنید زیاد است. با این کار قهوه کمی رایحه‌های واقعی خود را آزاد نمی کند.  برای بهتر شدن عطر و طعم قهوه بهتر است پس از اینکه آب جوشید حدود 5 دقیقه صبر نمایید و سپس آن را برای تهیه قهوه استفاده نمایید. البته این کار برای تهیه قهوه فرانسه است. در زمان تهیه اسپرسو ، بهتر است قبل از اینکه دسته پورتافیلتر را ببندید ، مقداری آب از هدگروپ دستگاه بگیرید ، این کار باعث می‌شود دمای آب درون دستگاه متعادل تر شود.

[alert style=”success”] اینفوگرافیک : باریستای خودت باش [/alert]

استفاده از وسایل تمیز

در تهیه قهوه فرانسه و قهوه های فیلتری ، فیلتر و دستگاه باید تمیز باشد . استفاده از فیلترهای قدیمی و وسایل کثیف در طعم قهوه تاثیر منفی می‌گذارند و چه بسا برای سلامتی نیز مضر باشند. بهتر این است که از فیلتر جدید و سبدهای قهوه تمیز استفاده کنید.

چند روش برای تهیه قهوه خانگی به روش باریستاها

عدم استفاده از قهوه بیات شده

هر قهوه در هر بسته بندی دارای تاریخ انقضا خواهد بود. این تاریخ بهترین زمان استفاده از قهوه را به ما نشان می‌دهد. به این معنی که بهتر است تا اتمام آن قهوه مصرف شود. پس از تاریخ انقضا ، قهوه عطر و طعم اولیه خود را از دست می‌دهد.

‫0/5 ‫(0 نظر)

2 دیدگاه در “چند روش برای تهیه قهوه خانگی به روش باریستاها

  1. متین گفت:

    با سلام خدمت شما، بعضی از مطالبتون رو واقعا متوجه نمیشم، بعضی جاها مطلبی گذاشتید اما در مطلب بعدی اون مطلب قبلی رو نقض کردید، مثلا اینجا و در این مطلب نوشتید برای تهیه قهوه فرانسه بعد از اینکه آب جوشید ۵ دقیقه صبر کنیم بعد اونو‌ روی قهوه بریزیم، اما در یه مطلب دیگه واسه درست کردن قهوه فرانسه(فرنچ پرس) نوشتید وقتی آب جوشید ۳۰ ثانیه صبر کنیم بعد ار اون آب استفاده کنیم. بالاخره من متوجه نشدم برای تهیه قهوه فرانسه باید آب جوشیده شده رو ۵ دقیقه صبر کرد یا ۳۰ ثانیه؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      درود بر شما دوست عزیز.
      مهم زمان صبر کردن نیست مهم این است که آب در حال جوش استفاده نکنیم. دمای آب باید حدود 90 درجه باشد و زمانی که آب در حال جوشیدنی است دمای آن از 100 درجه گذشته است. پس برای کمی خنک تر شدن به مقداری زمان نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *