قهوه و سلامتی, دانش قهوه

چند خاصیت بی نظیر اضافه کردن روغن نارگیل به قهوه

چند خاصیت بی نظیر اضافه کردن روغن نارگیل به قهوه

نارگیل میوه‌ای بسیار خوشمزه و دوست داشتنی است که خواص فراوانی برای بدن انسان دارد. از نارگیل به صورت های مختلفی در تهیه انواع خوراکی‌ها از جمله کیک‌ها ، دسرها و نوشیدنی‌های فراوانی استفاده می‌شود . نارگیل معمولا به صورت پودر ، روغن و یا سالم استفاده می‌شود. از روغن نارگیل می‌توان در تهیه قهوه نیز استفاده کرد . این کار باعث سالم‌تر و خوشمزه‌تر شدن قهوه خواهد شد. با ما همراه باشید با چند خاصیت شگفت انگیز روغن نارگیل درون قهوه .

چند خاصیت بی نظیر اضافه کردن روغن نارگیل به قهوه

کمک به لاغری

علارغم این که روغن نارگیل یک نوع چربی به حساب می‌آید ، باعث لاغری انسان می‌شود. حدود 90 درصد از روغن نارگیل را چربی‌های اشباع شده تشکیل می‌دهند . با این حساب حتما این چربی‌ها باعث افزایش وزن خواهند شد ؟

خیر ، برعکس این چربی‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند . به آن دلیل که چربی‌های اشباع شده به سرعت توسط بدن جذب شده و در سوخت وساز بدن مصرف می‌شوند. به عبارت دیگر این ترکیبات انقدر شکستنی هستند که به سرعت تجزیه شده و دیگر زمانی برای ذخیره شدن در بدن نمی‌یابند .

طبق بررسی‌ای که در سالهای اخیر انجام شده است ، خانم‌هایی  که روغن نارگیل را به رژیم غذایی خود اضافه کرده‌اند توانسته اند چربی شکمی خود را تا حد زیادی کاهش دهند . همچنین چربی اشباع شده موجود در نارگیل باعث افزایش کلسترول خوب ( good  HDL ) می‌شود .

چند خاصیت بی نظیر اضافه کردن روغن نارگیل به قهوه

البته استفاده از هر ماده‌ی غذایی محدودیت‌های خود را دارد و باید مقادیر مصرف را کنترل کرد. اضافه کردن یکی دوقاشق پر از روغن نارگیل به فنجان قهوه ، هم باعث خوش طعم شدن و هم سالم‌تر شدن آن خواهد شد.

سرحالی بیشتر

طبق تحقیقات دانشمندان ، مردانی که تری‌گلیسرید با زنجیره متوسط ( MCTs ) مصرف می‌کنند ، در طول روز خود غدای پر کالری کمتری مصرف می‌کنند.

طبق تحقیقی دیگر ، افرادی که رژیم کم چربی دارند بیشتر احساس گرسنگی خواهند کرد و مواد و کالری بیشتری در طول روز خود مصرف می‌نمایند. خوردن چربی‌های اشباع شده بیشتر باعث می‌شود بدن در طول روز کمتر احساس خستگی و گرسنگی کند . مردانی که MCTs بیشتری برای صبحانه مصرف نمایند ، دیرتر به خوردن ناهار تمایل خواهند داشت.

چند خاصیت بی نظیر اضافه کردن روغن نارگیل به قهوه

اگر به دنبال خوراکی سالم‌تر هستید ، اضافه کردن مقادیر چربی می‌تواند معجزه آسا باشد . بیشتر مردم چربی ها را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند ولی غافل از اینکه با این کار خود را به خوردن بیشتر کالری مجبور می‌سازند .

در آخر هرچه در صبح از تری‌گلیسرید با زنجیره متوسط بیشتر مصرف کنید ، در طی روز سرحال‌تر و شاداب‌ر خواهید بود .

هوش بیشتر و حس بهتر

روغن نارگیل دارای آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی است که تاثیر ضد استرس و آرامش بخشی خاصی دارد . روغن نارگیل همچنین تاثیر مثبتی بر افسردگی افراد دارد. اگر زندکی پر مشغله و پر از استرسی تجربه می‎کنید ، نوشیدن یک فنجان قهوه به همراه روغن نارگیل می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد .

چند خاصیت بی نظیر اضافه کردن روغن نارگیل به قهوه

چاشنی مناسب برای قهوه

همه‌ی ما به خوبی از خواص قهوه و همچنین افزایش سوخت و ساز بدن مطلع هستیم . روغن نارگیل یکی از غذاهای ترموژنیک ( افزایش دهنده‌ی متابولیسم بدن ) است. زمانی که این روغن با قهوه که خود نیز باعث افزایش متابولسم بدن می‌شود مخلوط شده و مصرف شود ، مسلما نتیجه‌ای فوق العاده در پی خواهد داشت .

بسته به نوع قهوه‌ای که مصرف می‌شود ، قهوه دارای اسیدیته خاصی است . اضافه کردن روغن نارگیل می‌تواند این اسیدیته را کاهش داده و طعمی ملایم‌تر به قهوه ببخشد .

چند خاصیت بی نظیر اضافه کردن روغن نارگیل به قهوه

تقویت سیستم ایمنی بدن

روغن نارگیل سرشار از اسید لوریک است که به بدن در مقابله با بسیاری از باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند .  روغن نارگیل همچنین باعث مقابله بدن در برابر دو قارچ کاندیدا ( Candida ) و استافیلو اورئوس ( Staphylococcus aureus ) می‌شود . این دو قارچ مسبب چند بیماری قارچی بسیار طاقت‌فرسا در بدن هستند . چربی‌های موجود در روغن نارگیل باکتری‌ها را در خود مبحوث کرده و با شکستن غشای ویروس آنها را از بین خواهند برد.

چند خاصیت بی نظیر اضافه کردن روغن نارگیل به قهوه

روغن نارگیل همچنین تاثیرات مثبتی برای پوست دارد . با افزایش رطوبت پوست منجر به نابودی قارچ‌ها و باکتری‌های سطحی پوست خواهد شد .

2 دیدگاه در “چند خاصیت بی نظیر اضافه کردن روغن نارگیل به قهوه

  1. محمود گفت:

    درود بر شما
    وقت بخیر
    مطالب ضد و نقیضی در خصوص خواص و ضرر روغن نارگیل وجود دارد.
    لطفاً به این مطلب هم توجه کنید
    https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/03/27/1438536/%D8%A8%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%BA%D9%86-%D9%86%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D8%AF

    1. جلال رمضانی گفت:

      روغن نارگیل دارای بیشترین حجم چربی اشباع شده در بین روغن‌ها هست که باعث بالا رفتن میزان کلسترول بد خواهد شد اما این روغن به طرز شگفت آوری در افزایش کلسترول خوب بدن نیز دخالت دارد . به علاوه روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان های بسیار مفید برای بدن انسان است. این روغن به عنوان طعم دهنده در بسیاری از غذاها چه در ایران و چه در کشورهای پیشرفته استفاد می شود. بهتر این است که در مصرف این ماده نیز مانند تمامی مواد خوراکی تعادل برقرار شود. ممنون از نظرتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *