دانش قهوه, قهوه و سلامتی

نوشیدن قهوه و لاغری

لاغری

آیا قهوه باعث لاغری می‌شود؟ چگونه با استفاده از نوشیدن قهوه لاغر شویم؟! چه نوع قهوه‌ای برای سلامتی و از دست دادن وزن مناسب‌تر است؟

این‌ سوالات ممکن است تا به حال  برای بسیاری از افراد پیش آمده باشد.

امروزه کاهش وزن و تناسب اندام یکی از خواسته‌های اکثر افراد است. تناسب اندام باعث می‌شود جذاب‌تر باشید و همچنین اعتماد به نفس ویژه‌ای به شما می‌بخشد.

آیا شما نیز از افرادی هستید که قصد دارید وزن خود را کاهش دهید و لاغر شوید؟ قهوه چگونه به شما در این امر کمک خواهد کرد؟!

در ادامه با قهوه ایلیا همراه باشید تا به سوالات شما در این مورد بصورت کامل پاسخ دهیم.

1 – مصرف مداوم قهوه و لاغری :

لاغری

نوشیدن مداوم قهوه می‌تواند باعث کاهش وزن شود و یا در جلوگیری از افزایش وزن به شما کمک کند اما این در کنار یک رژیم غذایی سالم و کارآمد و همچنین انجام فعالیت‌های بدنی میسر است.

  • به مقدار مناسب قهوه بنوشید

نوشیدن قهوه به مقدار مناسب در روز می‌تواند بصورت موقت اشتهای شما را کاهش داده و همچنین سبب سوزاندن مقدار کمی کالری در بدن شما بشود. اما باور غلطی که ممکن است در بین برخی وجود داشته باشد این است که هرچه بیشتر قهوه بنوشیم به همان میزان بیشتر باعث کاهش وزن ما خواهد شد. اما حقیقت این است که مصرف زیاد قهوه باعث بالا رفتن سطح استرس و فراموشی می‌شود که هردوی این موارد سبب می‌شوند به زیاد خوردن روی بیاورید.

تنها نوشیدن 1 یا 2 فنجان قهوه پرکافئین در روز می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند. بطور کلی در روز بیشتر از 400 میلی‌گرم کافئین مصرف نکنید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که مصرف قهوه‌ بدون افزودنی‌های اضافی مانند شکر و … در کاهش وزن و لاغری شما موثر است.

2 – رعایت فواصل زمانی مرتب :

لاغری

اگر می‌خواهید بهترین نتیجه‌ را داشته باشید قهوه را در فواصل زمانی مرتب مصرف کنید.

این کار علاوه بر این که به شما انرژی فراوانی در طول روز می‌دهد، باعث می‌شود اشتهای شما  نیز کاهش یابد.

بطور مثال اگر در روز 4 فنجان قهوه مصرف می‌کنید، 1 فنجان صبح، 1 فنجان بعد از ناهار، 1 فنجان عصر و یک فنجان نیز پس از شام مصرف کنید.

اگر این برنامه‌ی‌ منظم زمانی را برای مدتی اجرا کنید تاثیر فوق‌العاده‌ی آن را پس از مدتی حس خواهید کرد.

3 – نوشیدن قهوه کم کافئین و قهوه سبز :

لاغری

حتما تا به حال این مطلب را شنیده‌اید که قهوه سبز باعث لاغری می‌شود. در واقع قهوه سبز همان قهوه‌ی خام یا تفت داده نشده است که از درخت قهوه بدست می آید.

در حقیقت عصاره قهوه خام شامل درصد بالایی (حدود 50 % ) از اسید کلروژنیک (Chlorogenic) ، کافئین و برخی آنتی اکسیدان ها است. کافئین قهوه سبز هم انرژی زا است و هم اشتهای کاذب را از بین می برد. تحقیقات نشان داده اند که اسید کلروژنیک موجود در قهوه بو داده نشده 45 درصد به کاهش جذب چربی‌ که در غذای مصرفی وجود دارد و تحریک متابولیسم کمک می‌کند. دانه قهوه رست نشده اشتها را کم می‌کند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و چربی سوزی را سریع‌تر می‌کند.

[alert style=”error”] بررسی و خرید : قهوه سبز ایلیا [/alert]

اگر مصرف قهوه‌ی شما در طول روز زیاد است نیز سعی کنید از قهوه‌‌های کم کافئین استفاده کنید. اگر از این نوع قهوه استفاده کنید در طول روز تا 8 فنجان قهوه نیز می‌توانید مصرف کنید که این مقدار باعث می‌شود وزن بیشتری از دست بدهید.

اگر از قهوه‌های برند استفاده می‌کنید روی جلد آن را مطالعه کنید تا از مقدار کافئین قهوه مطلع شوید. برخی قهوه‌ها مقدار دقیق کافئین آن را نیز ثبت کرده‌اند.

4 – به یاد داشته باشید :

  • مصرف قهوه در ساعات پایانی شب و هنگامی که می‌خواهید به رختخواب بروید علاوه بر اینکه خواب شما را مختل می‌کند در طولانی مدت باعث افزایش وزن شما نیز می‌شود.
  • مصرف آب را در طول روز فراموش نکنید. بطور متوسط آقایان در طول روز باید 3 لیتر و خانمها 2.2 لیتر آب بنوشند. نوشیدن آب کافی در طول روز به همراه قهوه تاثیر زیادی روی وزن شما خواهد داشت.
  • قبل از فعالیت‌های بدنی قهوه بنوشید. اگر از کسانی هستید که مرتب ورزش می‌کنید سعی کنید قبل از انجام فعالیت بدنی قهوه بنوشید. این کار باعث می‌شود کالری‌ بیشتری بسوزانید و وزن شما بیشتر و سریع‌تر کاهش پیدا کند.
  • از شیر کم چرب و شکر با شیرینی کم استفاده کنید. اگر اهل مصرف نوشیدنی‌های بر پایه قهوه مانند کاپوچینو، لاته و … هستید سعی کنید موادی که استفاده می‌کنید حداقل شیرینی و چربی را داشته باشند.

مصرف شیر کم چرب علاوه بر اینکه سبب کاهش وزن شما می‌شود باعث می‌شود شیر شما بیشتر کف کند. همچنین استفاده از شکر قهوه‌ای بجای شکر سفید نیز سالم‌تر است، اما بطور کلی سعی کنید کمتر از شکر استفاده کنید.

شما می‌توانید بجای استفاده از شکر، از شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل استفاده کنید.

نتیجه‌گیری :

لاغری

همیشه به یاد داشته باشید که قهوه معجزه نمی‌کند و به تنهایی باعث لاغری نمی‌شود! نوشیدن قهوه می‌تواند در کاهش وزن به شما کمک کند اما به تنهایی کارساز نیست. شما در کنار نوشیدن قهوه بطور صحیح، باید موارد دیگری را نیز انجام دهید که عبارتند از :

  • داشتن یک رژیم غذایی کارآمد و مناسب
  • استفاده از مواد مغذی و کم کالری در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی خود
  • مصرف حداقلی فست فودها و تنقلات پر کالری
  • داشتن فعالیت بدنی روزانه و ورزش
  • خواب کافی و مناسب

در آخر باید گفت کاهش وزن بطور کلی امری زمان‌بر است پس انتظار نداشته باشید با استفاده از رژیم‌های غذایی سنگین یا فعالیت بدنی بیش از حد و حتی مصرف بسیار زیاد قهوه، بطور سریع شاهد کاهش وزن خود باشید، چرا که این کارها فقط باعث آسیب رساندن به بدن شما می‌شود.


با قهوه ایلیا شاداب باشید!

‫0/5 ‫(0 نظر)

1 دیدگاه در “نوشیدن قهوه و لاغری

  1. لاغری گفت:

    سلام ، مطلب واقعا مفیدی بود مرسی که مطالب مفید میزارید برامون ،، من این مطلب با اجازتون برای 2 تا از دوستام ادرس سایتتونو تلگرام کردم براشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *