راهنمای خرید, آموزش

نحوه انتخاب قهوه مورد علاقه و سفارش قهوه

سفارش قهوه

هنگامی که به یک کافه می‌روید و قصد دارید سفارش قهوه دهید لیست بلندی از اسامی را می‌بینید که شاید تفاوتشان برایتان چندان ملموس نباشد. ممکن است برحسب تجربه‌ی قبلی و یا بصورت تصادفی یک نوشیدنی را انتخاب کنید. ما در این مطلب قصد داریم شما را بصورت کامل با انواع نوشیدنی‌هایی که برپایه قهوه در کافی شاپ‌ها سرو می‌شود آشنا سازیم و کار شما را در انتخاب نوشیدنی خود راحت‌تر کنیم. با ما همراه باشید.

نحوه سفارش قهوه :

سفارش قهوه

در یک کافه نشسته‌اید و کافه‌ دار منو را برای شما می‌آورد و شما نگاهی به آن می‌اندازید. انتخاب شما براساس چیست؟ براساس تجربه‌‌ی قبلی است یا بصورت تصادفی انتخاب می‌کنید؟ از گارسن سوال می‌کنید و یا براساس علاقه‌ی خود سفارش می‌دهید؟ آیا تمام نوشیدنی‌هایی که با قهوه تهیه می‌شوند و در منوی کافه‌ها موجود هستند را می‌شناسید؟ در ادامه شما را با انواع نوشیدنی‌های موجود در کافه ها آشنا خواهیم کرد.

  • بهتر است قبل از سفارش قهوه و نوشیدنی مورد علاقه‌ی خود به نکات زیر توجه داشته باشید :

1 ) در ابتدا به یاد داشته باشید سوال کردن از باریستا هیچ مشکلی ندارد! هنگامی که اطلاعاتتان در مورد نوشیدنی و یا مساله‌ای کافی نیست اگر در مورد آن سوال نکنید ممکن است بعدا برای شما یا کافه دار مشکلی پیش بیاید از قبیل اینکه نوع نوشیدنی که شما انتظار دارید برای شما آماده نشده باشد. پس در مورد هر چیزی که اطلاعات کافی ندارید از باریستا سوال کنید.

[alert style=”success”] حتما مطالعه کنید : باریستا کیست؟ [/alert]

2 ) هنگام سفارش قهوه، اندازه‌ی قهوه‌ی دلخواه خود را انتخاب کنید. در بسیاری از کافه‌ها قهوه به صورت لیوان‌های کوچک، متوسط و بزرگ سرو می‌شود پس اندازه‌ی قهوه را انتخاب کنید.

3 ) شما می‌توانید میزان کافئین قهوه خود را نیز هنگام سفارش قهوه انتخاب کنید. در کافه‌ها قهوه‌ی مولتی کافئین یعنی با کافئین زیاد، با کافئین متوسط و بدون کافئین سرو می شود. اگر شما به کافئین موجود در قهوه حساسیت دارید حتماً به گارسن بگویید برای شما قهوه ی بدون کافئین بیاورد.

4 ) به لوازم و محصولاتی که به صورت رایگان روی میز شما قرار دارد دقت کنید تا در صورت دلخواه از آنها استفاده کنید. برای مثال در بسیاری از کافه‌ها شکر، دارچین و شیر به صورت رایگان روی میز شما قرار دارد.

5 ) اگر شما طعم‌های میوه‌ای یا طعم خاصی را دوست دارید می‌توانید از گارسن و یا مسئول کافه بخواهید در قهوه‌ی شما از طعم دهنده‌ها استفاده کنند. پر استفاده‌ترین طعم دهنده‌ها عبارتند از : وانیل، کارامل، فندق و انگور سیاه.

سفارش قهوه و نوشیدنی مورد علاقه :

1 ) قهوه اسپرسو ( Espresso Coffee )

سفارش قهوه

اسپرسو جزو پر طرفدارترین نوشیدنی در کافه هاست. در قهوه اسپرسو آب با فشار از قهوه عبور می‌کند و قهوه‌ای غلیظ به شما ارائه می‌دهد. قهوه اسپرسو بصورت تک و دوبل در منوی کافه ها موجود است. اسپرسو تک حدود 25 تا 30 میلی‌لیتر قهوه است و مقدار دابل اسپرسو 60 میلی‌لیتر می‌باشد.

2 ) قهوه ترک ( Turkish Coffee )

سفارش قهوه

قهوه ترک نیز از جمله قهوه‌های پرمصرف کافه هاست. این قهوه به وسیله قهوه جوش‌های معمولی و از جنس مس،برنج و یا استیل روی شعله گاز آماده می‌شود و دارای کف روی فنجان و مقداری لرد یا تفاله در ته فنجان است.

[alert style=”error”] بررسی و خرید : انواع پودر قهوه ترک [/alert]

3 ) قهوه فرانسه ( French Coffee )

سفارش قهوه

قهوه فرانسه برای کسانی مناسب است که نوشیدن قهوه باطعم ملایم و عطر و رایحه‌ی زیاد را می‌پسندند. این قهوه نیز جزو موارد اصلی منوی کافه‌هاست و هواداران زیادی دارد.

4 ) آمریکانو ( Americano )

سفارش قهوه

قهوه آمریکانو ( Cafe Americano ) همان اسپرسو است با این تفاوت که بوسیله‌ی آب جوش رقیق شده است. ابتدا یک شات اسپرسو در کف فنجان قرار می‌گیرد و سپس آب جوش روی آن ریخته می‌شود. نسبت اسپرسو یک سوم فنجان و آب جوش دو سوم می‌باشد. اگر از هواداران اسپرسو هستید اما تلخی زیاد آن شما را اذیت می‌کند می‌توانید از آمریکانو استفاده کنید.

5 ) لانگ بلک ( Long Black )

سفارش قهوه

این قهوه نیز ترکیبی از اسپرسو و آب جوش است و برعکس آمریکانو می‌باشد. در Long Black ابتدا دو سوم آب جوش کف فنجان ریخته می‌شود و سپس یک سوم اسپرسو روی آن می‌ریزند. تفاوت Long Black با Americano در این است که کرما ( لایه‌ی خامه‌ای روی قهوه ) موجود است اما در آمریکانو نیست و اینکه چون در لانگ بلک اسپرسو روی آب جوش ریخته می‌شود باعث می‌شود طعم تلخی بیشتری را احساس کنید.

6 ) کاپوچینو ( Cappuccino )

سفارش قهوه

کاپوچینو ترکیب اسپرسو به علاوه‌ی کف شیر است. یک سوم اسپرسو کف فنجان ریخته شده و دو سوم مابقی نیز با کف شیر پر خواهد شد. کاپوچینو نیز از نوشیدنی‌های پرطرفدار بر پایه‌ی اسپرسو می‌باشد.

7 ) لاته ( Latte )

سفارش قهوه

اگر می‌خواهید در قهوه اسپرسوی شما از شیر گرم استفاده شود، یک لاته سفارش دهید. کافه لاته به دلیل اشکال زیبایی که روی آن ایجاد می‌کنند مورد توجه است و مصرف آن زیاد است.

8 ) موکا ( Mocha )

سفارش قهوه

کافه موکا که با نام موکاچینو نیز شناخته می‌شود ترکیبی از اسپرسو، پودر شکلات، شیر و کف شیر می‌باشد. به زیانی ساده‌تر اگر اسپرسو و هات چاکلت خود را با هم ترکیب کنید نوعی از موکا را به دست آورده‌اید.

9 ) آفوگاتو ( Affogato )

سفارش قهوه

آفوگاتو ترکیب اسپرسو و ژلاتو ( بستی ایتالیایی ) و یا بستنی سنتی می‌باشد. به این ترتیب که ابتدا یک اسکوپ بستنی در کف فنجان قرار داده می‌شود و سپس یک شات اسپرسو روی آن ریخته می‌شود.

10 ) اسپرسو ماکیاتو ( Espresso Machiatto )

سفارش قهوه

این قهوه دارای یک یا دو شات قهوه اسپرسو همراه با یک لیوان شیر بخارزده و فوم شیر می‌باشد. اسپرسو ماکیاتو یک روش تهیه‌ی قهوه ایتالیایی است.

11 ) فلت وایت ( Flat White )

سفارش قهوه

این قهوه، قهوه‌ی معروف استرالیا می‌باشد. Flat White که ممکن است با نام فلت لاته ( Flat Latte ) نیز در منوی کافه‌ها با آن برخورد کنید نوعی اسپرسو می‌باشد که یک لایه‌ی نازک شیر روی آن وجود دارد.

12 ) آیس کافی ( Iced Coffee )

سفارش قهوه

انواع مختلفی از قهوه را می‌توان به صورت آیس کافی سرو کرد. آیس کافی در واقع همان استفاده از یخ جهت خنک شدن نوشیدنی شما می‌باشد. اگر در فصل تابستان هستید و از گرمای زیاد هوا به ستوه آمده‌اید می‌توانید یک آیس کافی خنک نوش جان کنید و لذت ببرید!


از طریق بخش دیدگا‌ه‌ها در پایین همین صفحه نظرات خود را در مورد این مطلب با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

1 دیدگاه در “نحوه انتخاب قهوه مورد علاقه و سفارش قهوه

  1. عباسی گفت:

    ممنون خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *