آشنایی با لوازم و تجهیزات قهوه, آموزش

مقایسه فرنچ پرس و موکاپات ( اسپرسوساز روگازی )

مقایسه فرنچ پرس و موکاپات ( اسپرسوساز روگازی )

آن دسته از افراد که از قهوه‌سازهای اتوماتیک استفاده نمی‌کنند ، معولا راهی برای تهیه اسپرسو خود به صورت دستی پیدا می‌کنند و بیشتر به موکاپات و فرنچ پرس روی می‌آورند. این دو در میان مردم بسیار معروف و محبوب است. اما کدام یک بهتراست ؟

موکاپات و فرنچ پرس ، هردو می‌توانند یک فنجان قهوه فوق العاده تهیه کنند اما تفاوتهایی در این میان وجود دارد.

فرنچ پرس به گونه‌ای طراحی شده است که توسط علاقه مندان به قهوه خوش طعم خریداری شود. و این در حالی است که موکاپات یا اسپرسوساز روگازی برای افرادی طراحی شده است که از قهوه غلیظ و پر رایحه لذت می‌برند.

مقایسه فرنچ پرس و موکاپات ( اسپرسوساز روگازی )

اگر مشتاق هستید که بدانید کدام یک برای شما بهتر است با ما همراه باشید

نحوه استفاده فرنچ پرس و موکاپات

در استفاده از فرنچ پرس ، برخی آداب باید رعایت شود . مثلا برخی می‌گویند بهتر است شکفت قهوه رخ دهد . از درجه آسیاب درشت‌تر استفاده شود و مواردی از این قبیل.

اگر از دانه‌های تازه رست شده اسنفاده نمایید که در همان لحظه‌ی دم کردن آسیاب شده باشند ، طعمی بسیار مطلوب‌تر خواهید داشت. البته استفاده از فرنچ پرس به سادگی ریختن مقدار قهوه و آب به نسبت مشخص درون فرنچ پرس و صبر کردن برای دم شدن است.

مقایسه فرنچ پرس و موکاپات ( اسپرسوساز روگازی )

از طرف دیگر ، برای تهیه قهوه با موکاپات به کمی مهارت و تمرین نیاز است. در ابتدا باید بدانید که موکاپات از سه محفظه تشکیل شده است. محفظه‌ی زیرین جایگاه آب است و محفظه‌ی میانی برای پئدر قهوه و محفظه‌ی رویی برای قهوه تهیه شده است و هریک از آنها در پروسه تهیه قهوه بسیار تاثیر گذار است.

اسپرسوساز روگازی از فشار برای تهیه قهوه استفاده می‌کند و چگونگی قهوه خروجی بستگی زیادی به نحوه عملکرد شما و اجاق گازتان دارد.

، کنترل بیشتری در زمان تهیه قهوه توسط فرنچ پرس نسبت به موکاپات بر روند عملکرد وجود خواهد داشت . آب جوش برروی پودر قهوه ریخته می‌شود و سپس قهوه دم شده آماده برای نوشیدن است . تمامی این روند و زمان دم قهوه کاملا به شما بستگی دارد .

مقایسه فرنچ پرس و موکاپات ( اسپرسوساز روگازی )

در هر بار تهیه اسپرسو با موکاپات یا اسپرسوساز گازی ، مهارت بیشتر موجب تهیه قهوه بهتر خواهد شد و اگر زمان دقیق برنامه ریزی نشود ممکن است قهوه به دست آمده طعمی تلخ‌تر و نامطلبو‌تر داشته باشد.

استفاده از موکاپات چندان دشوار نیست اما یقینا به سهولت فرنچ پرس نخواهد بود .

قهوه فرنچ پرس طعمی ملایم ، بادی زیاد و علظتی کم دارد در بیشتر مواقع کمی از تفاله قهوه در آن وارد می‌شود . اما قهوه موکابات بسیار غلیظ ، دارای بادی فراوان و طعمی تلخ دارد. رایحه در هر دو روش بسیار زیاد است .

مقایسه فرنچ پرس و موکاپات ( اسپرسوساز روگازی )

قیمت این دو دستگاه تقریبا یکسان بوده و قیمتی مناسب و کم دارند.

2 دیدگاه در “مقایسه فرنچ پرس و موکاپات ( اسپرسوساز روگازی )

  1. Sima گفت:

    ممنون از زحماتتون. من هر اطلاعاتی راجع به قهوه و درست کردنش لازم دارم از مطالب خوب شما استفاده می کنم.
    مطالب اکر ترجمه‌اس واقعاً خوب ترجمه شده و یسیار روونه. اصلاً اون نچسبی مطالب ترجمه شده رو نداره.
    باز هم ممنونم ازتون

    1. جلال رمضانی گفت:

      ممنون از شما دوست عزیز و همراه همیشگی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *