رست قهوه, دانش قهوه

مزایای رست قهوه در خانه چیست ؟

این که خودتان بخواهید [tooltip hint=”به معنای بو دادن قهوه است”]رست کردن[/tooltip] قهوه در خانه را امتحان کنید، شاید به نظر کاری سخت، پر از دردسر و حتی مضحک به نظر برسد. با این حال، می‌خواهیم در این مطلب به شما بگوییم که رست کردن قهوه در خانه نه تنها کاری پر زحمت یا مضحک نیست، بلکه می‌تواند باعث شود فنجان قهوه شما به بهترین کیفیت ممکن برسد. برای این که قهوه را در خانه رست کنید، دلایل زیادی وجود دارد. در این مطلب به صورت خلاصه به برخی از دلایل قانع‌کننده برای این کار می‌پردازیم.

طراوت و تازگی را به فنجان قهوه خود هدیه کنید

شاید بهترین دلیل برای رست کردن قهوه در خانه این است که می‌توانید بر روی طراوت و تازگی قهوه‌ای که مصرف می‌کنید، کنترل کاملی داشته باشید. هنگامی که قهوه را در تازه‌ترین حالت آن داشته باشید، واقعا متوجه تفاوت‌های بسیار زیادی در کیفیت قهوه‌ خواهید شد. این تفاوت را می‌توان مشابه تفاوت میان کیک خانگی پخته شده توسط یک کدبانوی هنرمند با کیک‌های صنعتی دانست. مطمئن باشید اولین سری قهوه‌ای که در خانه رست می‌کنید، طعم و عطر بسیار بهتری از قهوه‌ای خواهد داشت که پیش از این از فروشگاه‌های محلی خرید می‌کردید و دو هفته پیش ( یا حتی بیشتر ) از زمان رست آن گذشته بود.

علاوه بر این، یک نکته مهم دیگر را هم در نظر داشته باشید: احتمالا در حال حاضر خرید قهوه مورد نیاز شما به صورت کیلویی است. در نتیجه، در هر زمان فقط از یک نوع قهوه می‌توانید لذت ببرید. این در حالی است که اگر خودتان قهوه را در خانه رست کنید، می‌توانید انواع ‌قهوه‌های سبز و ترکیبات مختلفی از آن‌ها را برای رست کردن خریداری کنید. نگهداری قهوه سبز بسیار آسان است. همچنین، شما هر بار می‌توانید مقدار کمی از قهوه سبز خود را رست کنید. بنابراین، واقعا می‌توانید هر روز از طعم قهوه تازه رست شده لذت ببرید.

رست قهوه در خانه آسان است

احتمالا تصور شما این است که رست کردن قهوه در خانه کار دشواری است. با این حال، این کار ساده‌تر از تصور شما است. سادگی این کار را می‌توانید با جوشاندن آب در کتری یا تست کردن نان مقایسه کنید!

برای این کار کافی است که مقداری قهوه سبز را به صورت اینترنتی خرید کنید و برخی اقلام مورد نیاز از لوازم آشپزخانه را هم داشته باشید. این لوازم آشپزخانه هم موارد معمولی هستند که احتمالا در هر آشپزخانه‌ای وجود دارند. زمانی که موارد مورد نیاز را در اختیار داشته باشید، می‌توانید رست کردن قهوه در خانه را آغاز کنید. کل این کار با توجه به شیوه رست کردن قهوه و سطح رست کردن مورد علاقه شما، به 5 تا 15 دقیقه زمان نیاز دارد.

رست کردن قهوه در خانه چه مزایایی دارد؟

رست کردن قهوه در خانه کاری مقرون به صرفه است

دانه‌های سبز و رست نشده قهوه معمولا بسیار ارزان‌تر از قهوه رست شده هستند. گاهی این تفاوت قیمت به نصف هم می‌رسد. در نتیجه، اگر مشتاق نوشیدن قهوه هستید، با رست کردن قهوه در خانه واقعا می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

علاوه بر این، برای رست کردن قهوه (بر خلاف کارهایی نظیر پخت نان و کیک در خانه) مجبور به پرداخت هزینه‌های سنگین جهت خرید دستگاه‌های مخصوص نیستید. رست کردن قهوه را می‌توانید با دستگاه پاپ کورن‌ساز هم انجام دهید. البته، دستگاه‌های پیشرفته رست کننده قهوه هم وجود دارند که در صورت تمایل، می‌توانید اقدام به خرید آن‌ها کنید. با این حال، می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف و کم هزینه رست قهوه، باز هم به یک کیفیت عالی در فنجان قهوه خود دست پیدا کنید.

رست کردن قهوه در خانه یک سرگرمی مفرح است

رست کردن قهوه را می‌توان یک سرگرمی جالب برای کسانی دانست که به دنبال یافتن چیزهای جدید هستند. برای این کار، انواع مختلف قهوه در دسترس است که با تغییر دادن متغیرهای عصاره‌گیری و همچنین تغییر سطح رست کردن هر کدام از این قهوه‌ها، می‌توانید یک عمر به کسب تجربه و دانش در زمینه قهوه بپردازید.

هنگامی که به رست کردن قهوه در خانه به چشم یک سرگرمی نگاه می‌کنید، می‌توانید به شکلی هنرمندانه به ایجاد یک ترکیب جدید قهوه بپردازید. همچنین، می‌توانید تجهیزات خود را برای این کار طراحی کنید و به دنبال ایجاد تغییرات در شیوه رست کردن قهوه بروید.

[alert style=”success”] حتما مطالعه کنید : قهوه خودتان را رست کنید [/alert]

در کنار رست کردن قهوه، می‌توانید به سراغ گروه‌های دوستانه‌ای که در این زمینه وجود دارند، بروید. اگر هم چنین گروه‌هایی را سراغ ندارید، می‌توانید با دوستان خود آن را ایجاد کنید. این کار واقعا به شما کمک می‌کند که بیشتر درگیر این کار شوید و شیوه‌های صحیحی را برای هنرنمایی خود یاد بگیرید.

علاوه بر این، می‌توانید از طریق مطالعه وب‌سایت‌ها و کتاب‌هایی که در زمینه قهوه وجود دارند، اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

دوستان خود را با رست کردن قهوه در خانه تحت تاثیر قرار می‌دهید

اگر هیچ حسن دیگری را هم برای رست کردن قهوه در خانه متصور نباشید، می‌توانید مطمئن باشید که دوستان خود را با این کار تحت تاثیر قرار خواهید داد. حتما تجربه کرده‌اید که همیشه مواردی مثل درست کردن نان یا کیک خانگی باعث شور و هیجان دوستانتان در مهمانی‌ها می‌شود. حالا وقت آن است که با قهوه‌ای که خودتان رست کرده‌اید، کیفیتی فوق‌العاده به فنجان‌های قهوه دوستانتان ببخشید. حتما آن‌ها از این اتفاق استقبال می‌کنند. فقط این هشدار را هم به خاطر داشته باشید که از این پس، باید به دفعات از آن‌ها در مهمانی‌های خود با قهوه‌ای که خودتان رست کرده‌اید، پذیرایی کنید!

 

[kkstarratings]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *