دمنوش ها

قهوه قاصدک چیست ؟

آیا تا به حال در مورد قهوه قاصدک چیزی شنیده‌اید ؟ قهوه قاصدک نوشیدنی‌ ایست که بسیار شبیه به قهوه با عطر و طعمی تقریبا یکسان است. در واقع قهوه قاصدک اصلا قهوه نیست و نوعی چای است و اگر دقیق‌تر بگوییم یک دم‌نوش است. رنگ قهوه‌ای تیره آن ، این نوشیدنی را از نظر رنگ و طعم با قهوه مشابه کرده است.

قهوه قاصدک چیست ؟

 

قهوه‌ی قاصدک از ریشه‌های گیاه و قاصدک تهیه‌ می‌شود. البته این ریشه‌ها به طور طبیعی استفاده نمی‌شوند و ابتدا آنها تفت داده شده سپس به شکل شکر ریز آسیاب می‌شوند سپس با جوشیدن درون آب داغ به برای خورد مهیا می‌شوند.

قهوه قاصدک کاملا شبیه به نوشیدنی قهوه است با این تفاوت که اسیدیته و تلخی قهوه را ندارد. زمانی که ریشه گل قاصدک با موادی دیگر مانند کاسنی مخلوط می‌شود ، طعم آن نیز به قهوه نزدیک‌ر می‌شود .

قهوه قاصدک چیست ؟

 

یکی دیگر از تفاوت‌های قهوه قاصدک با قهوه واقعی ، عاری از کافئین بودن آن است. در قهوه قاصدک حتی 1 درصد هم کافئین وجود ندارد .

چرا قهوه قاصدک بنویشم ؟

برخی از افراد این نوشیدنی را صرفا به دلیل شباهت طعمی آن با قهوه و همچچنین عاری بودن از کافئین می‌نوشند اما برخی دیگر به دلیل خواص سرشار این نوشیدنی برای سلامتی انسان ازآن استفاده می‌کنند.

ریشه‌ی قاصدک منبع سرشاری از ویتامین‌ها ( به خصوص ویتامن A ) و مواد معدنی مانند پتاسیم است. این نوشیدنی به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و کبد نیز کمک می‌کند.

قهوه قاصدک چیست ؟

خواص گیاه قاصدک

ریشه این گیاه دارای ماده‌ای تلخ به نام تراگزاسین، کولین و تاراگزاسترول می‌باشد همچنین در ریشه آن مقدار کمی تانن وجود دارد و نوعی الکالوئید به نام تاکزین و تاراگزه رول در اعضای این گیاه یافت می‌شود. ضمناً این گیاه دارای ساپونین، قندهای مختلف و اسیدهای چرب است. این گیاه بالاترین حد ویتامین آ را در بین گیاهان داراست و همچنین دارای مقدار زیادی پتاسیم است. املاح کلسیم، پتاسیم، آهن، منیزیوم، سدیم، منگنز، فسفر، سیلیس و گوگرد در این گیاه ثابت شده‌است.

این گیاه از نظر پزشکی قدیم ایران سرد و خشک است و از دیرباز برای درمان بیماری‌های کبدی بکار می‌رفته‌است.

گیاه قاصدک تقویت کننده‌ی معده ، زیاد کننده‌ی شیر مادر ، کاهش دهنده درد قاعدگی ، ازدیاد کننده‌ی ترشحات صفرا ، و تصفه کننده‌ی خون است. استفاده از این گیاه برای درمان ورم‌های داخلی ، مسمومیت ، اگزوما ، کم خونی و رماتیسم استفاده می‌شود.

قهوه قاصدک چیست ؟

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *