دانستنی های قهوه, دانش قهوه

قهوه بدون کافئین کاریر ( Charrier )

[alert style="success"] [/alert]

اخیرا سازمان بین المللی قهوه تغییراتی در لیست 10 قهوه برتر از نظر گیاه شناسی ایجاد کرده است. در این میان گیاه قهوه‌ای به نام قهوه کاریرانا ( charrieriana ) یا کاریر ( Charrier ) جزو 10 گیاه برتر قرار گرفت . این یک گونه از قهوه است که به تازگی کشف شده است.

قهوه بدون کافئین کاریر ( Charrier )

قهوه بدون کافئین کاریر چیست ؟

قهوه  کاریر ( Charrier ) گونه ای از گیاهان گلدار خانواده روانسیان است . این گیاه قهوه به صورت ذاتی فاقد کافئین است و به تازگی در کشور کامرون کشف شده است. این تنها گیاه قهوه بدون کافئین شناخته شده در آفریقاست. نام این گیاه به افتخار پروفسور بزرگ و محقق، آندره کاریر ( André Charrier ) ، نامگذاری شده است که حدود 30 سال از عمر خود را صرف تحقیق درمورد قهوه و انواع آن کرده است.

قهوه بدون کافئین کاریر ( Charrier )

 

درختچه قهوه کاریر حدود 1 تا 1.5 متر ارتفاع و برگ های بسیار نازکی دارد. میوه این گیاه حدودا 5 میلی‌متر قطر دارند و اولین بار در سال 1983 کاشت شد اما تا سال 2008 که پروفسور کاریر ، دریافت که این یک گونه از قهوه بدون کافئین است، به رسمیت شناخته نشده بود.

[alert style=”success”] قهوه بدون کافئین یا دی‌کف ( Decaf Coffee ) [/alert]

چرا قهوه کاریر مهم است ؟

شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید وبا خود بگویید که قبلا هم قهوه بدون کافئین وجود داشت پس اهمیت این گونه قهوه برای چیست.

اهمیت این گونه ق

قهوه بدون کافئین از آن جهت است که برای تهیه قهوه بدون کافئین باید هزینه زیادی متحمل شد و در آخر پروسه کافئین زدایی ،  قهوه بدون کافئین مقادیر زیادی از عطر و طعم و رایحه های خود را از دست می‌دهد. با وجود این گونه قهوه که به صورت ذاتی فاقد کافئین است ، دیگر علاقه مندان به قهوه می توانند به راحتی قهوه نوش جان کنند بدون این که نگران میزان زیاد کافئین در بدنشان باشند.

قهوه بدون کافئین کاریر ( Charrier )

برای مثال شخصی تمایل دارد چندین شات اسپرسو در روز استفاده کند اما به دلیل ازدیاد میزان کافئین در بدن، دچار استرس ، اضطراب و تپش قلب می‌شود. اکنون این فرد به راحتی می‌تواند چندین شات قهوه کاریر مصرف نماید بدون این که از کافئین آن دچار آسیب شود.

شاید طولی نکشد تا کل جهان را قهوه کاریر فرا بگیرد اما اگر واقعا طعم این قهوه بدون کافئین ، مانند قهوه‌های کافئین‌دار باشد، می‌توان تمام روز را قهوه نوشید و از طعم و رایحه آن و همچنین خواصی که دارد بهره برد بدون هیچ نگرانی در مورد کافئین آن .

قهوه بدون کافئین کاریر ( Charrier )

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *