دانش قهوه, دانستنی های قهوه

12 افزودنی برای طعم دار کردن قهوه

12 افزودنی برای طعم دار کردن قهوه

قهوه ساده که به آن قهوه سیاه هم می گویند، اگرچه جذاب است، اما گاهی اوقات نیاز داریم تا با آن طعم های دیگر را تجربه کنیم. یک راه عالی برای طعم دار کردن قهوه، اضافه کردن برخی مواد طعم دهنده اضافی است. شیرین ‌کننده‌ها و خامه ‌هایی که اغلب مملو از مواد شیمیایی هستند را فراموش کنید، چیزی که ما در مورد آن صحبت می ‌کنیم طعم ‌دهنده‌های طبیعی هستند.

هرچند برخی از این طعم دهنده در ترکیب با قهوه شاید عجیب به نظر برسند، اما طعم نهایی آنها ارزش امتحان کردن را دارد.

در زیر ما روش ‌های مختلفی را برای طعم دار کردن قهوه بررسی کرده ایم و فکر می‌ کنیم این ۱۲ مورد بهترین‌ هایی هستند که می توانند جوانه‌ های چشایی شما را غلغلک دهند.

پس از مرور این لیست، حتما در خانه حداقل یکی دوتا از این ترکیبات قهوه را امتحان کنید.

مشاهده کنید: انواع قهوه های تازه رست در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

1. دارچین

دارچین برای 12 افزودنی برای طعم دار کردن قهوهیکی از روش های رایج برای برای طعم دار کردن قهوه افزودن دارچین به آن است. البته افزودن دارچین به قهوه چیز جدیدی نیست، اما یکی از آن ‌هایی است که امتحان خود را پس داده و مورد علاقه بسیاری از علاقه مندان قهوه است. اما بگذارید یک نکته جالب را درباره چگونگی افزودن دارچین به قهوه بگوییم.

می توانید به جای اینکه دارچین را روی قهوه خود بپاشید یا حتی آن را در دم کرده قهوه خود هم بزنید، اگر می خواهید به قهوه خود طعم دارچینی واقعی بدهید، بهتر است دارچین را با دانه های قهوه خود دم کنید.

آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست، کافی است تکه های کامل دارچین را همراه با دانه های قهوه کاملا آسیاب کنید. اگر دانه ‌هایتان را قبل از هر دم کردن تازه آسیاب نمی‌کنید، می ‌توانید قبل از اضافه کردن آب، مقداری دارچین را در قهوه آسیاب شده‌ تان بپاشید.

افزودن دارچین به شروع فرآیند دم کردن قهوه باعث می شود قهوه کاملاً ترکیب شده ای ایجاد شود که در واقع طعم دارچین دارد و البته فقط بوی آن را ندارد.

2. کاکائو نیبس

کاکائو برای 12 افزودنی برای طعم دار کردن قهوهکاکائو نیبس اگر شکلش همچون شکلات است، اما شکلات نیست. کاکائو نیبس همان چیزی است که شکلات قبل از تبدیل شدن به شکل هایی که همه ما می شناسیم، وجود دارد. این تکه ها بیشتر سیاه رنگ هستند و 100% از دانه های کاکائو تشکیل شده اند. بافت آنها نیز متفاوت است و همچنین بسیار مغذی ‌تر و به‌علاوه طعمی تلخ و غلیظ ارائه می‌ دهد.

همین مشخصات طعمی است که کاکائو نیبس را به افزودنی عالی برای برای طعم دار کردن قهوه شما تبدیل می کند. به ازای دانه قهوه ای که برای دو فنجان نوشیدنی برمی دارید، حدود ½ قاشق چایخوری نوک کاکائو اضافه کنید، با هم آسیاب کنید و قهوه خود را به طور معمول دم کنید.

اگر عاشق شکلات تلخ و قهوه سیاه هستید، این قهوه طعم دار شما را به زانو در می آورد.

مشاهده کنید: چاکلت اورجینال ایلیا

3. وانیل

وانیلاگر دوست دارید خامه های طعم دار و شکر را به قهوه خود اضافه کنید، اما از کالری اضافه ای که در فنجان خود اضافه می کنید راضی نیستید، مقداری وانیل را امتحان کنید.

بهترین راه برای استفاده از این طعم دهنده طبیعی قهوه این است که قبل از آسیاب کردن، یک دانه وانیل را به کل دانه های قهوه خود اضافه کنید. اگر نمی توانید وانیل تازه بخورید، می توانید چند قطره از عصاره را مستقیماً در فنجان قهوه یا پورتافیلتر دستگاه اسپرسوساز خود قبل از عصاره گیری بریزید. به یاد داشته باشید.

4. زنجبیل

زنجبیلبرای کسانی که از چای زنجبیل لذت می برند، این ترکیب قهوه ممکن است عالی باشد.

اگر از زنجبیل به مقدار زیاد استفاده شود، می‌تواند مضر باشد، بنابراین توصیه می‌ کنیم برای طعم دار کردن قهوه خود با زنجبیل، قبل از دم کردن، فقط چند برش کوچک به قهوه آسیاب شده اضافه کنید. آب داغ از روی زنجبیل می گذرد و با قهوه شما طعم می گیرد. اگر زنجبیل تازه ندارید، می ‌توانید با استفاده از یک یا دو قاشق غذاخوری پودر زنجبیل به جای آن، مکمل را مصرف کنید. اما مطمئناً زنجبیل تازه بهتر است.

5. هل

هلهل در غرب نسبتاً ناشناخته است، اما در خاورمیانه بسیار محبوب است. طعم هل بسیار شبیه زنجبیل است و دارای فواید سلامتی بی ‌شماری است. فیبر و سایر مواد معدنی ضروری تنها برخی از فواید پنهان هل هستند. مانند کمک به گردش خون.

برای طعم دار کردن قهوه با هل، قبل از آسیاب کردن، دانه ‌های هل کامل را به دانه ‌های قهوه ‌تان اضافه کنید یا چند عدد دانه هل از قبل آسیاب شده را به فنجان قهوه‌‌ تان اضافه کنید.

6. بادیان ستاره ای

بادیان ستاره ایبادیان ستاره ای به خاطر طعم قوی گیاه شیرین بیان با طعم های شیرین و گلی معروف است. برای آن دسته از شما که از شیرین بیان لذت می برید، وقتی با قهوه تیره برشت همراه شود، یک قهوه عالی ایجاد می کند.

برای طعم دار کردن قهوه با بادیان ستاره ای، قبل از آسیاب کردن، بادیان ستاره ای خود را به کل دانه های قهوه اضافه کنید و بقیه مراحل را همانطور که معمولاً دم می کنید، بگذرانید. با این حال، اگر بیش از حد از آن استفاده کنید می ‌تواند مضر باشد.

7. جوز هندی

جوز هندیاگر می خواهید طعمی عجیب را در قهوه صبح خود داشته باشید، توصیه می کنیم کمی جوز هندی را امتحان کنید. شیرینی اضافه شده و طعم خاکی واقعا منحصر به فرد است و راهی مطمئن برای غلغلک دادن جوانه های چشایی است.

مقدار جوز هندی برای افزودن به فنجان قهوه به ذائقه شخصی بستگی دارد. با این حال، یک تکه برای یک فنجان معمولی عالی است.

مشاهده کنید: قهوه ترکیبی ایلیا مدل ولوتی

8. اسطوخودوس

اسطوخودوسشاید تعجب کنید چرا اسطوخودوس را برای طعم دار کردن قهوه انتخاب کرده ایم. اسطوخودوس بهترین همراه برای بسیاری از چیزهاست و قهوه نیز از این قاعده مستثنی نیست. می توانید چند قطره اسطوخودوس را به قهوه آسیاب شده خود اضافه و سپس دم کنید. یا چند قطره روغن اسطوخودوس را به قهوه دم کرده خود اضافه کنید. در هر صورت، این ترکیب طعم بسیار خوبی دارد، به خصوص در یک بعد از ظهر بهاری.

9. میخک

میخکمیخک یکی از خوش رایحه ترین افزودنی ها برای طعم دار کردن قهوه است. وقتی صحبت از میخک و قهوه به میان می‌ آید از آن کم استفاده کنید، زیرا این ادویه می‌تواند بسیار قوی باشد. میخک را می توانید با دانه های قهوه خود آسیاب کنید یا چند میخک را به قهوه از قبل آسیاب شده خود اضافه و دم کنید. اگر طعمش خیلی قوی شد، نسبت های مختلف را ازمایش کنید تا به ترکیب مطلوبتان برسید.

10. روغن نعناع

روغن نعناعنعناع یکی از آن طعم دهنده هایی است که برای همه چیز می تواند به کار رود. از انواع آدامس و نوشیدنی ها بگیرید تا قهوه و چای. این گیاه که بهتر است به شکل عصاره و روغن برای ترکیب با قهوه استفاده شود، جفت بسیار خوبی برای قهوه های تیره برشت می تواند باشد.

برای امتحان کردن این قهوه نعنایی، چند قطره از روغن نعناع را به قهوه‌ تان در طول فرآیند دم‌ آوری اضافه کنید، با این حال، از آن کم استفاده کنید، زیرا روغن نعناع به شکل غلیظ آن، بسیار قوی است و می تواند قهوه شما را خراب کند.

11. یک تخم مرغ خام

ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما افزودن یک تخم مرغ خام به قهوه طعم فوق العاده ای دارد. قهوه داغ، مخلوط با یک تخم مرغ خام طعمی منحصر به فرد را ارائه می دهد. چیزی که باید حداقل یک بار آن را امتحان کنید. هرچند ممکن است طعمی نباشد که برای همه لذت بخش باشد. اما منجزر کننده هم نیست. اضافه کردن یک تخم مرغ خام به قهوه بادی متراکم و کمی کرمی می دهد، بدون اینکه طعم و عطر طبیعی قهوه را بپوشاند.

12. کره

اگر در مورد قهوه ضد گلوله چیزی نشنیده اید، حتماً در غار زندگی می کرده اید. بسیاری از دوستداران قهوه و علاقه مندان به سلامتی به این ترکیب کره با قهوه عادت کرده اند. چیزی که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

این ترکیب عجیب را می توان در جنوب شرقی آسیا جستجو کرد، جایی که این ترکیب بسیار رایج است. اگرچه تصور ترکیب کره با قهوه سخت به نظر می رسد، اما اگر به درستی این ترکیب را تهیه کنید، شگفت زده خواهید شد.

فقط اضافه کردن یک قاشق چای خوری کره ارگانیک، به قهوه شما بافتی صاف و غنی با عمق کره ای می دهد که واقعا منحصر به فرد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *