دانش قهوه, رست قهوه

راهنمای رست قهوه برزیل

رست قهوه برزیل

برزیل یکی از بزرگترین کشورهای تولیدکننده قهوه در جهان است و تقریبا همه برشته کاران رست قهوه برزیل را در کارگاه های خود دارند.

انواع قهوه مخصوص منحصر به فرد برزیلی وجود دارد. در داخل این کشور طیف متنوعی از مناظر و مناطق وجود دارد که فضایی برای شکوفایی قهوه های مختلف هستند. در نتیجه پروفایل های طعمی مختلف بی شماری برای امتحان وجود دارد.

با توجه به تنوع آن، قهوه تخصصی برزیلی به طور چشمگیری در هر لات متفاوت است. عوامل مختلفی مانند تراکم، فرآوری و تنوع وجود دارد که در برشته کردن تأثیر می گذارند.

حال در این مقاله می خواهیم قهوه برزیل، اینکه چگونه چشم انداز آن انواع و کیفیت های مختلف را در خود جای می دهد و نکاتی در مورد نحوه رست قهوه برزیل را با هم بخوانیم.

مطالعه کنید: راهنمای انتخاب اندازه رستر قهوه

درک قهوه برزیل

برزیل به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده قهوه در جهان، عمدتا در رستری های بزرگ تجاری یافت می شود. با این حال، این قهوه بسیار بیشتر از صرفا تجاری بودن است.

مزرعه قهوه برزیلکیفیت قهوه برزیل

قهوه تخصصی برزیل با رشد سالانه فروش، هفت درصد بازار جهان را در دست دارد.

قهوه تخصصی محبوب برزیلی اغلب با طعم خاصی همراه است. تیاگو سارایوا، برشته‌کننده Cafe Mandrake در شیلی، می‌گوید: «قهوه تخصصی برزیل، قهوه ای تمیز و شیرین است.»

آماندا لونگو، یکی از بنیانگذاران 4Beans Coffee در برزیل، 15 قهوه مختلف از حداقل 10 کشاورز از مناطق مختلف برزیل را برشته می‌کند. آماندا ابتدا به طعم های کلاسیک مورد انتظار از قهوه تخصصی برزیلی مانند شکلات و آجیل اشاره دارد که با اسیدیته کم و بادی متوسط همراه است.

«شیرینی و بادی خوب در قهوه یک ویژگی محبوب در بین برشته‌کنندگان است، زیرا این ویژگی‌ها هنگام ایجاد ترکیب‌های تخصصی به خوبی کار می‌کنند. این نوع قهوه یک نقطه شروع عالی برای نوشیدنی های تخصصی قهوه محسوب می شود و رست قهوه برزیل را جذاب می کند.»

با این حال، همان‌طور که فرانسیسکو سوپرویله، یکی از بنیان‌گذاران کافی‌شاپ و رستری Seis Montes در اروگوئه، می‌گوید: «مایه شرمساری است که درباره برزیل به طور کلی صحبت کنیم. برزیل کشوری است که فقط یک طعم قهوه تولید نمی کند و انواع متنوع طعم یادها را دارد و باید به خاطر تنوعی که ارائه می دهد قدردانی کرد.»

مشاهده کنید: انواع آسیاب قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

تنوع در برزیل

برزیل دارای طول جغرافیایی است که به 30 درجه جنوب استوا می رسد و بخش قابل توجهی از کمربند پرورش قهوه را در بر می گیرد. همچنین دارای دامنه متنوعی از ارتفاعات در سراسر کشور از 600 متر بالای سطح دریا در فلات پارانا تا 2000 متر در کوه های کاپاراو است که هر دو مناطق تولید قهوه هستند.

در داخل این فضای بزرگ، برزیل مجموعه‌ای از مناطق جغرافیایی و ویژگی‌های مختلف را در خود جای می‌دهد که مکان مناسبی برای شکوفایی انواع مختلف قهوه است و به عنوان یک محیط با تنوع بالا طبقه بندی می شود.

31 منطقه برای کشت قهوه در برزیل وجود دارد که در آن 46 گونه مختلف کشت می شود که بسیاری از آنها در برزیل کشف و توسعه یافته اند.

میوه قهوهپروفایل های طعمی از مناطق مختلف برزیل

در سراسر کشور و مناطق کشت قهوه، کیفیت های منحصر به فردی وجود دارد که می توان در قهوه های تخصصی برزیل یافت.

بورام ام، یکی از بنیانگذاران رستری  Um Coffee Co. در برزیل، می‌گوید: «برزیل دارای مناطق تولیدی مختلف با شرایط آب و هوایی مختلف است. به عنوان مثال در جنوب میناس که در سراسر جهان بسیار رایج است، نت های معروف برزیلی، شیرین و میوه ای را ارائه می دهد. همچنین اسپریتو سانتو با پروفایل های بسیار اسیدی شدیدتر است.»

آماندا عمق طعم‌هایی را که در مراحل رست قهوه برزیل یافت می‌شود توضیح می‌دهد: «مثلاً میوه‌های طبیعی فوق‌العاده ای وجود دارد. نت‌های میوه‌های شور، بادام هندی و توت‌های قرمز، یا قهوه با نت هلو از باهیا».

تیاگو در مورد کاپاراو، منطقه ای با ارتفاع زیاد صحبت می کند و طعم میوه ای و گلی جالب قهوه را توصیف می کند.

طیف گسترده ای از طعم ها و تجربیات قهوه در برزیل وجود دارد. هر یک از این ها نیز باید به طور مناسب برشته شوند تا این ویژگی ها افزایش یابد.

مطالعه کنید: راهنمای رست قهوه کنیا

نکاتی برای رست قهوه برزیل

هرچه اطلاعات بیشتری در مورد یک دسته قهوه به دست آورید، بهتر است. با توجه به تنوع قهوه‌ای که از برزیل می‌آید، مهم است که اطلاعات خاصی را برای قسمتی که با آن کار می‌کنید بررسی کنید.

درک ارتفاعات و تأثیر آن بر تراکم به دانستن میزان گرما و زمان اعمال حرارت در هنگام برشته کردن کمک می کند. چگالی دانه بر نحوه برشته شدن آن تأثیر می گذارد. به زبا ساده، دانه های با چگالی بالا (سخت) سریع تر به گرما پاسخ می دهند، در حالی که دانه های کم چگالی (نرم) کندتر پاسخ می دهند.

بورام می‌گوید: «ما می‌توانیم یک قهوه برزیل با فرآوری طبیعی با چگالی کم داشته باشیم که به سرعت توسعه طولانی‌تر و پروفایل‌های برشته‌کردن کندتر نیاز دارد. یا یک دانه با چگالی بالاتر از اسپریتو سانتو که به حرارت اولیه بالاتر و زمان برشته شدن کوتاه‌تری نیاز دارد.»

رست قهوه برزیلدانه های با چگالی بالاتر معمولاً شیرینی و اسیدیته میوه ای بیشتری دارند. دانه های با چگالی کمتر بیشتر شکلاتی و آجیلی هستند. قهوه تخصصی برزیل که در ارتفاعات پایین‌تر رشد می‌کند به دلیل شیرینی آن شناخته شده است که می‌توان آن را در هنگام برشته کردن برجسته کرد. فرانسیسکو توصیه می کند که گرما باید به تدریج اعمال شود تا به حفظ نت های میوه ای کمک کند.

بورام می‌گوید که حواستان باشد چگونه دانه های با فرآوری طبیعی با چگالی کمتر را رست می‌کنید، زیرا در خطر سوختن هستند. قهوه‌های با چگالی کمتر دارای حفره‌های هوای بیشتری هستند که انتقال گرما را در داخل دانه کاهش می‌دهد و می‌تواند منجر به سوختگی بیرونی شود. انتخاب دمای شارژ پایین تر می تواند به کاهش خطر سوزاندن دانه های کم تراکم کمک کند.

روش فرآوری قهوه نیز می‌تواند بر رویکرد رست قهوه برزیل تأثیر بگذارد و یکی از رایج ترین فرآوری ها در برزیل، فرآوری طبیعی است.

فرانسیسکو می گوید که هنگام برشته کردن، باید به اینکه فرآوری طبیعی یا تخمیری بوده، توجه کرد. او برای کمک به حفظ نت های میوه ای، زمان توسعه کوتاه تری را برای فرآوری طبیعی توصیه می کند.

آماندا نیز با این تفکر موافق است و می‌گوید که قهوه های فرآوری طبیعی برزیلی ساختارهای شکننده‌ای دارند که «توجه زیادی را به خود جلب می‌کند، زیرا هر لحظه ممکن است آسیب ببینند»

قهوه های فرآوری طبیعی پالپ دار که می‌توانند بادی سنگین‌تر و همچنین اسیدیته بالاتر را برجسته کنند، ممکن است به چنین توسعه کوتاهی نیاز نداشته باشند. با این حال، واکنش‌های شیمیایی پس از اولین ترک به سرعت اتفاق می‌افتد. بنابراین به دقت رست را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که شیرینی قهوه افزایش می‌یابد.

هر منطقه انواع مختلفی از زیرگونه ها جمله Catuai، Mundo Novo و Icatu را پرورش می‌دهد. هر گونه با سرعت های مختلف و به روش های مختلف رشد می کند که مستقیماً بر اندازه و تراکم دانه و در نتیجه نحوه رست قهوه برزیل تأثیر می گذارد. هنگام برشته کردن باید ویژگی های هر گونه در نظر گرفته شود. تنوع در اندازه و چگالی نیاز به رویکردهای مختلف برای برشته کردن و سرعت های مختلف دارد.

مشاهده کنید: انواع محصولات تخصی و تجاری ایلیا

نکته کلیدی برای رست قهوه برزیل ، یافتن بهترین روش و پروفایل برای قهوه شما است. تمام عوامل مربوط به مکان رشد و نحوه پردازش آن را در نظر بگیرید تا ویژگی های آن را به بهترین نحو برجسته کنید.

تنوع قهوه در برزیل بالاست و برای همین توانایی پرورش انبوهی از قهوه های مختلف با کیفیت های متفاوت را دارد. برشته‌کنندگان باید یاد بگیرند که چه فاکتورهای مختلفی را هنگام برشته کردن قهوه برزیلی در نظر داشته باشند، زیرا رست آنها بسته به نوع، محل رشد و نحوه فرآوری، به‌طور چشمگیری متفاوت است.

زمان آن فرا رسیده است که دنیای قهوه تخصصی برزیل و آنچه  می توانیم از طریق برشته کردن به دست آوریم را کشف کنیم.

منبع: Perfect Daily Grind

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *