راهنمای خرید, آموزش

راهنمای خرید کپسول قهوه نسپرسو

کپسول قهوه

امروزه استفاده از کپسول قهوه به عنوان یکی از راه های آسان و سریع تهیه‌ یک قهوه‌ خوب بشمار می‌آید که استفاده‌ از آن نسبت به گذشته در حال افزایش است و برای همین هم در این مقاله به راهنمای خرید کپسول قهوه نسپرسو می پردازیم.

اما مهم‌ترین مزیت تهیه‌ قهوه با استفاده از کپسول نسبت به دیگر روش‌ها این است که کپسول قهوه کار شما را بسیار راحت‌تر می‌کند. به دلیل اینکه اندازه‌ هر کپسول مطابق با شات های اسپرسو است و این مورد باعث می‌شود کار شما بسیار سریع‌تر و راحت‌تر شود.

کپسول قهوه فقط برای استفاده در قهوه‌سازهایی که با بهره بردن از کپسول، قهوه تهیه می‌کنند طراحی شده است. حال شرکت نسپرسو (Nespresso)  به عنوان یکی از بزرگترین و بهترین تولید کنندگان کپسول‌های قهوه ، سالیان زیادی است که در این زمینه فعالیت می‌کند .

نسپرسو انواع گوناگونی از کپسول‌های قهوه با طعم و عطرهای متفاوت را روانه‌ بازار کرده است که تفاوت بین انواع مختلف آن ممکن است اندکی گیج کننده باشد. برای همین هم در این راهنمای خرید ما شما را با انواع مختلف آن و تفاوتهایی که بین آنها وجود دارد آشنا می‌سازیم تا شما بتوانید با توجه به ذائقه‌ خود از بین انواع کپسول قهوه نسپرسو، بهترین انتخاب را انجام دهید.

برای خرید کپسول قهوه ابتدا نیاز است با مفاهیمی آشنا شویدو یکی از مفاهیم مهم که هم برای خرید کپسول قهوه و هم برای کلیه‌ دانه‌ها و پودرهای قهوه نیاز است که بدانید”Intensity”  است.

خرید کپسول قهوه نسپرسوIntensity  چیست؟

Intensity  به عنوان استانداردی برای قهوه به شمار می‌رود و بطور کلی به معنی میانگین امتیازهای داده شده توسط کارشناسان حرفه‌ای قهوه از لحاظ‌های گوناگون مانند غلظت، طعم و رایحه، کافئین و … است. به عبارتی این استاندارد یکی از فاکتورهای مهم در راهنمای خرید کپسول قهوه نسپرسو به شمار می رود.

حال محدوده‌ نمره‌های داده شده از 2 تا 12 است. البته این نکته را فراموش نکنید که امتیاز پایین‌تر یک قهوه نسبت به دیگری دلیل پایین بودن کیفیت آن نیست. به عبارتی Intensity با توجه به ذائقه‌های افراد، امتیاز یک قهوه را تعیین می‌کند.

به عنوان مثال هرچه غلظت قهوه بالاتر باشد، امتیاز بیشتری می‌گیرد. اما برخی افراد قهوه‌ با غلظت پایین‌تر را بیشتر می‌پسندند. پس قهوه‌ مورد علاقه‌ آنها از نظر غلظت نمره پایین تری را داراست.

مشاهده کنید: انواع کپسول قهوه در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

Intensity  شامل 8 مورد است :

  1. رُست : هرچه درجه‌ رست تیره‌تر باشد، نمره‌ی آن بالاتر است .
  2. تلخی : هرچه درجه‌ رست تیره تر باشد، تلخی قهوه بیشتر است و تلخی بیشتر نمره‌ بیشتری می‌گیرد .
  3. ترش‌مزگی یا اسیدیته : هرچه ترشمزگی کمتر باشد، نمره‌ دریافتی بالاتر است .
  4. آسیاب : درجه‌ آسیاب نرم‌تر مساوی است با نمره بهتر و بالاتر .
  5. غلظت : هنگامی که درجه‌ آسیاب قهوه نرم‌تر باشد، آب راحت‌تر از میان ذرات آن عبور می‌کند. همچنین زمان بیشتری برای تهیه‌ قهوه نیاز است و غلظت آن بیشتر می‌شود. هرچه غلظت بالاتر باشد، نمره‌ بیشتری را داراست .
  6. مقدار قهوه بدست آمده : کپسول‌های قهوه با Intensity عدد 8 و بالاتر یک گرم قهوه‌ بیشتری را نسبت به دیگر کپسول‌ها دارا هستند. بالاترین درجه‌ Intensity برای کپسول قهوه حاوی 6 گرم قهوه است .
  7. کافئین : هرچه درجه‌ رُست تیره تر باشد، کافئین قهوه کمتر است. کافئین بالاتر نمره‌ بالاتری را دریافت می‌کند .
  8. طعم و رایحه : برخی از انواع طعم و رایحه‌های قهوه هستند که طعم میوه‌ای و گلی مانند می‌دهد. این قهوه‌ها اگر با درجه‌ تیره آسیاب شوند، سریعا می‌سوزند و چیزی که باقی می‌ماند، طعمی دودی و شکلاتی تلخ است. طبیعتا هرچه که طعم و رایحه‌ قهوه بهتر باشد نمره‌ آن نیز بالاتر است .

نکته: در خرید کپسول قهوه نسپرسو این نکته را در نظر داشته باشید که ترکیبات قهوه‌ای که   Intensity  بالاتری را دارند، برای تهیه‌ قهوه همراه با شیر و یا طعم دهنده‌های دیگر توصیه می‌شوند و قهوه‌هایی که Intensity آنها 5 و یا پایین‌تر است برای مصرف عادی و یا با مقدار اندکی شیر بهتر است. البته به طور کلی این نکته بستگی به ذائقه‌ افراد دارد.

خرید کپسول قهوه نسپرسوتقسیم بندی کپسول‌های قهوه نسپرسو

بطور کلی کپسول‌های قهوه نسپرسو به 7 دسته تقسیم بندی می‌شوند :

  1. کپسول‌های اسپرسو (Espresso) : این نوع از کپسول‌ها به عنوان متداول ترین و قدیمی ترین قهوه‌ای که اکثر مردم از نوشیدن آن لذت می‌برند شناخته شده است. ترکیبات این کپسول‌ها، شامل ترکیباتی از بهترین قهوه‌ها هستند .
  2. کپسول‌های با غلظت فراوان (Intenso) : این سری از کپسول‌ها دارای غلظتی فراوان هستند و برای کسانی مناسب است که طعمی اصیل از قهوه را می‌خواهند. طعم این کپسول‌ها نیز با تلخی زیاد همراه است .
  3. کپسول‌های بدون کافئین (Decaffeinato) : به عنوان نوع خاصی از کپسول‌های نسپرسو به حساب می‌آیند و برای کسانی که به نوعی با مصرف کافئین مشکل دارند تهیه شده است. انواع متفاوتی از کپسول‌های بدون کافئین همراه با طعم، رایحه و غلظت‌های گوناگون موجود است .
  4. کپسول‌های لانگو (Lungo) : نوع دیگری از کپسول‌های نسپرسو به این دسته متعلق است که بطور تقریبی برای دو شات از قهوه‌ اسپرسو استفاده می‌شوند .
  5. کپسول‌های خالص تک خاستگاه (Pure Origin) : این کپسول‌ها نیز نوعی از کپسول اسپرسو هستند، با این تفاوت که جزو قهوه‌ های تک خاستگاه از بهترین مزارع پرورش قهوه در دنیا هستند و بصورت خالص از بهترین مزارع تک خاستگاه جهان عرضه می‌شوند .
  6. کپسول‌های دگرگون و طعم دار (Variations) : این دسته کپسول برای کسانی مناسب است که می‌خواهند طعمی جدید از قهوه را امتحان کنند. کپسول‌های این سری همگی طعم دار هستند و برای کسانی که زیاد علاقه‌ای به طعم تلخ قهوه ندارند گزینه‌ خوبی است.
  7. کپسول‌های محدود: (Limited Edition)  کپسول‌های این سری بصورت محدود تولید شده‌اند که معمولا شیوه‌ کاشت و پرورش آنها از بقیه متفاوت است و نسبت به دیگر کپسول‌ها، از ترکیبات قهوه و نوع پرورش خاصی برخوردار هستند. این نوع برای کسانی مناسب است که می خواهند در خرید کپسول قهوه نسپرسو خاص و متفاوت باشند.

نام متداول این محصول ” کپسول قهوه ” است و بیشتر مردم آن را به این نام می‌شناسند اما برخی به آن ” ظرف قهوه ” نیز می‌گویند.

مشاهده کنید: انواع محصولات نسپرسو در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

راهنمای خرید کپسول قهوه نسپرسو

خرید کپسول قهوه نسپرسو نیز مانند پودر و پد قهوه بیشتر از همه به ذائقه‌ و سلیقه‌ خودتان بستگی دارد. قبل از اقدام به خرید بهتر است سلیقه‌ی خودتان را شناسایی کنید . قهوه‌ی خیلی تلخ را می‌پسندید یا ملایم؟ غلظت آن چه اندازه باشد؟ عطر و رایحه تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟

میزان اسیدیته ( ترشمزگی ) قهوه چقدر باشد؟ برخی طعم اصیل قهوه همراه با غلظت فراوان و کرمای بالا را دوست دارند و برخی دیگر علاقه دارند قهوه‌ای با طعمی ملایم و عطر و رایحه‌ای فراوان بنوشند.برخی نیز دوست دارند تجربه‌ای جدید از نوشیدن قهوه داشته باشند و از سری کپسول‌های خاص و طعم دار شده‌ی نسپرسو انتخاب کنند . در این بخش تمامی کپسول‌های نسپرسو همراه با ویژگی‌های کامل آنها معرفی شده است که قبل از اقدام به خرید کپسول قهوه نسپرسو پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید .

  1. کپسول‌های اسپرسو  (Espresso)

کپسول‌های اسپرسو بخش مهمی از بین تمامی کپسول‌های نسپرسو را به خود اختصاص داده است که طرفداران بسیار دارند. ترکیبات این کپسول‌ها شامل ترکیباتی عالی به منظور تهیه‌ یک قهوه‌ی اسپرسو بینظیر است و از بهترین نواحی پرورش و تولید قهوه‌ دنیا بدست آمده است .

  • کپسول قهوه Livanto

کامل و متعادل : قهوه‌ خالص عربیکا از آمریکای جنوبی و مرکزی. یکی از بهترین قهوه‌های متعادل نسپرسو

غلظت : 6 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول : 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه : گندم مانند

خاستگاه : ترکیبی از عالی ترین قهوه‌ عربیکای آمریکای مرکزی و جنوبی که در کاستاریکا و کلمبیا یافت می‌شود و به منظور حفظ طعم اصلی آن طبق روش های سنتی خوب نگهداری می‌شود .

رست : درجه‌ رست مدیوم که طعم غلاتی آن شامل گندم و جو را نگهداری می‌کند .

طعم و رایحه: ترکیبی از غلات گوناگون مانند گندم و جو و طعم‌های کاراملی و میوه‌ای

  • کپسول قهوه Capriccio

قوی و برجسته : ترکیبی از عربیکای آمریکای جنوبی به همراه تاثیری از ربوستا. همراه با عطر و رایحه‌ بسیار قوی که می تواند انتخاب خوبی برای خرید کپسول قهوه نسپرسو همه پسند باشد.

غلظت : 5 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول : 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه : غلات مانند

خاستگاه : عربیکای رشد کرده در ارتفاعات آمریکای جنوبی که ترکیبی از اسیدیته‌ ملایم و عطر قوی را ارائه می‌دهد. این قهوه توسط عربیکای برزیل و مقدار کمی ربوستا به تعادل بینظیری رسیده است .

رست : رست نرم آن ترکیبی متمایز با ترش مزگی اندک را می‌سازد .

طعم و رایحه : طعمی شبیه به گندم و جو متعادل شده بوسیله‌ اسیدیته‌ سبک

مشاهده کنید: اسپرسو ساز کپسولی نسپرسو مدل Lattissima Touch در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

  • کپسول قهوه Volluto

شیرین و میوه‌ای : قهوه‌ خالص عربیکای آمریکای جنوبی همراه با طعم شیرین و بیسکویتی و اسیدیته‌ پایین و طعم میوه‌ای

غلظت : 4 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول : 40 میلی لیتر

مشخصه‌‌ طعم و رایحه : گندم مانند

خاستگاه : ترکیبی از بهترین قهوه‌های عربیکای برزیل و کلمبیا و پرورش یافته در بهترین محیط‌های رشد قهوه

رست : رست مدیوم که از طعم غلات مانند عربیکای برزیل و تازگی و طعم میوه‌ای عربیکای کلمبیا محافظت می‌کند .

طعم و رایحه : طعم ملایم و میوه‌ای با استفاده از طعم شیرین بیسکویتی

  • کپسول قهوه Cosi

سبک و لیمویی : قهوه‌ خالص آفریقای شرقی و عربیکای آمریکای جنوبی و مرکزی همراه با غلظت سبک و طعم مرکبات. انتخابی مناسب برای خرید کپسول نسپرسو با طعمی متفاوت.

غلظت : 3 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول : 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه : مرکبات

خاستگاه : ترکیبی از بهترین قهوه‌های آفریقای شرقی با طعم لیمویی همراه با سبکی و شیرینی آمریکای مرکزی و جنوبی .

رست : درجه‌ رست تقریبا لایت که تازگی و سبکی برای شما به ارمغان می‌آورد .

طعم و رایحه : طعم مرکباتی همراه با طعم و رایحه‌ لیمویی قوی که همراه با غلظت سبک باعث شادابی می‌شود .

  1. کپسول‌های با غلظت فراوان (Intenso)

دومین دسته برای خرید کپسول قهوه نسپرسو، Intenso نام دارد. این سری از کپسول‌ها دارای غلظتی فراوان هستند و برای کسانی مناسب است که طعمی اصیل از قهوه را می‌خواهند. طعم این کپسول‌ها نیز با تلخی زیاد همراه است .

  • کپسول قهوه Kazaar

این کپسول قهوه با رایحه‌ای تلخ و کمی فلفلی، همراه با مزه‌ای بسیار تلخ و تند است که با اندک طعم خامه‌ای به همراه کرمای بالا، ملایم شده است.Kazaar به عنوان غلیظ ترین نوع قهوه نسپرسو شناخته می‌شود. این محصول ترکیبی از دو نوع قهوه ربوستا و عربیکا است و از دو خاستگاه گوآتمالا و برزیل و قهوه عربیکای آمریکای جنوبی منطقه سرادو (که به صورت جداگانه رست می‌شود) تهیه شده است.

غلظت : 12 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 25 تا 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: قوی و غلیظ و اندکی تند

خاستگاه: ترکیبی ممتاز از بهترین قهوه‌های آمریکای جنوبی

رست: قهوه‌های موجود در این کپسول به منظور دستیابی به طعمی بهتر، بصورت جداگانه رست شده‌اند .

طعم و رایحه : طعمی تلخ همراه با اندکی تندی

  • کپسول قهوه Dharkan

یکی از خاص ترین موردها برای خرید کپسول قهوه نسپرسو، Dharkan است. از خصوصیات این کپسول می‌توان به طعم تلخ، غلظت فراوان و خوش عطر و رایحه بودن آن اشاره کرد. این قهوه ترکیبی از دانه های 100 درصد شسته شده عربیکای آسیا و آمریکای لاتین است که مقداری از آن به مدت طولانی و با دمای پایین رست می‌شوند تا عطر و طعمی منحصر به فردی پیدا کند . همچنین در فرآیند بو دادن این قهوه از مقدار کمی پودر کاکائو تلخ و سرلاک استفاده شده تا اندک طعم و بوی این دو، تجربه‌ نوشیدن یک قهوه لذیذ را میسر سازد. قهوه نسپرسو دارکان درصد کافئین متوسطی دارد، که مصرف آن را لذت بخش می‌کند .

غلظت : 11 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 25 تا 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: کاکائو و سرلاک

خاستگاه : صد در صد عربیکای منطقه‌‌ی آسیا و آمریکای لاتین

رست : رست این قهوه به صورت آهسته صورت می‌گیرد که باعث می‌شود عطر و طعم آن بیشتر و بهتر شود.

طعم و رایحه : طعم تلخ همراه با غلظت و عطر و رایحه‌ای زیاد

  • کپسول قهوه Ristretto

قدرتمند، غلیظ و متمایز: ترکیبی از بهترین قهوه‌های عربیکای آمریکای جنوبی و آفریقای شرقی همراه با تاثیر کمی از قهوه‌ ربوستا. این قهوه غلظت بالایی را داراست.

غلظت : 10 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 25 تا 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه : غلیظ و خوشبو

خاستگاه: ترکیبی از بهترین نوع قهوه‌های آمریکای جنوبی از منابعی مانند کلمبیا و برزیل، همراه با ترش مزگی (اسیدیته) ملایم قهوه‌های آفریقای شرقی و تاثیری از قهوه ربوستا که به منظور دادن انرژی بیشتر استفاده شده است .

رست : برای دستیابی به ترکیبی از اسیدیته ، طعم میوه‌ای و رایحه‌ی بینظیر دانه‌های قهوه بصورت آهسته و جداگانه رست می‌شوند . در نهایت باید گفت که طعم و رایحه‌ی قوی و غلظت بسیار بالا از ویژگی‌های مخصوص این کپسول می‌باشد .

طعم و رایحه : طعم میوه‌ای و شکلات گونه‌ همراه با تلخی قوی و اسیدیته‌ی ملایم

  • کپسول قهوه Arpeggio

غلیظ همراه با کرمای عالی: درجه‌ رُست تیره از قهوه‌های عربیکای آمریکای جنوبی و مرکزی. غلظت بالا همراه با طعم کاکائو گونه

غلظت : 9 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول : 25 تا 40 میلی لیتر

مشخصه‌ طعم و رایحه : کاکائو گونه

خاستگاه: ترکیبی از بهترین قهوه‌های آمریکای جنوبی و مرکزی با ویژگی‌های قهوه‌های کاستاریکا

رست : درجه‌ رست مدیوم همراه با غلظت بالا

طعم و رایحه: طعم میوه‌ای، جو، کاکائو گونه و طعم خاکی مانند جزئی

  • خرید کپسول قهوه نسپرسو رمکپسول قهوه Roma

کامل و متعادل : رست آهسته و متعادل از قهوه‌های عربیکای آمریکای جنوبی و مرکزی همراه با ربوستا. طعم تلخی ملایم خاکی مانند با ماندگاری بالای این مورد آن را یکی از انتخاب های خوب برای خرید کپسول قهوه نسپرسو می کند.

غلظت : 8 ار 12

حجم فنجان برای یک کپسول : 25 تا 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه : خاکی مانند

خاستگاه : پرورش یافته در ارتفاعات، ترکیبی از عربیکای آمریکا و عربیکا و ربوستای برزیل. عربیکای آمریکای مرکزی طعم ملایم را به همراه می‌‌آورد و عربیکا و ربوستای برزیل که غلظت و طعم ماندگار را به دنبال دارد .

رست: رست لایت و درجه‌ی آسیاب نرم که اسپرسویی ملایم برای شما به ارمغان می‌آورد .

طعم و رایحه: طعمی خاکی مانند از ترکیب دانه‌های طعم داده شده‌ خاستگاه‌های مختلف

  1. کپسول‌های بدون کافئین (Decaffeinato)

درست است که داشتن کافئین بالا یکی از فاکتورهای مهم در خرید کپسول قهوه نسپرسو و به طور کلی همه انواع قهوه است. اما از آنجایی که همه نمی توانند کافئین مصرف کنند، شرکت نسپرسو انواعی از کپسول‌های بدون کافئین را برای کسانی که نسبت به کافئین حساس هستند و یا اینکه با نوشیدن کافئین اذیت می‌شوند، تهیه کرده است .

  • کپسول قهوه Arpeggio Decaffeinato

این کپسول ترکیبی از بهترین قهوه‌های آمریکای مرکزی و شمالی است که به صورت دارک رست شده‌اند. در نتیجه طعم تلخی دلپذیری را برای شما بوجود می‌آورد و اندک طعم میوه‌ای و یا مالت را همراه با آن حس خواهید کرد که این خاصیت نشانگر ویژگی قهوه‌های کاستاریکا است. آرپجیو با غلظت نسبتا زیادی که دارد، (9 از 12) کرمای بالایی با یادآوری عطر خوش قهوه و کاکائو را به ارمغان می‌آورد .

غلیظ همراه با کرمای عالی : درجه‌ رُست تیره از قهوه‌های عربیکای آمریکای جنوبی و مرکزی . غلظت بالا همراه با طعم کاکائو گونه

غلظت : 9 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 25 تا 40 میلی لیتر

مشخصه‌ طعم و رایحه: کاکائو گونه

خاستگاه: ترکیبی از بهترین قهوه‌های آمریکای جنوبی و مرکزی با ویژگی‌های قهوه‌های کاستاریکا

رست: درجه‌ رست مدیوم همراه با غلظت بالا

طعم و رایحه: طعم میوه‌ای، جو، کاکائو گونه و طعم خاکی مانند جزئی

  • کپسول قهوه Volluto Decaffeinato

این قهوه طعمی شیرین و بیسکویتی مانند دارد. اسیدیته‌ یا ترشمزگی این کپسول پایین است و طعم میوه‌ای دارد. غلظت این کپسول 4 از 12 و نسبتا پایین است. خاستگاه این کپسول مربوط به کشورهای برزیل و کلمبیاست. بطور کلی این کپسول طعمی ملایم همراه با تلخی کم دارد و برای کسانی مناسب است که شدت کمتری را در خرید کپسول قهوه نسپرسو مد نظر دارند.

غلظت : 4 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه‌‌ طعم و رایحه: گندم مانند

خاستگاه: ترکیبی از بهترین قهوه‌های عربیکای برزیل و کلمبیا، پرورش یافته در بهترین محیط‌های رشد قهوه

رست: رست مدیوم که از طعم غلات مانند عربیکای برزیل و تازگی و طعم میوه‌ای عربیکای کلمبیا محافظت می‌کند .

طعم و رایحه: طعم ملایم و میوه‌ای با استفاده از طعم شیرین بیسکویتی

  • کپسول قهوه Vivalto Decaffeinato

این کپسول Lungo بوده و با استفاده از هر کپسول می‌توانید تا 110 میلی‌لیتر قهوه داشته باشید. کپسول نسپرسو Vivalto Lungo ترکیبی از بهترین قهوه‌های آمریکای جنوبی و شرق آفریقا است.

خوش طعم و متعادل : قهوه‌ای متعادل که از ترکیبات مختلف قهوه‌های عربیکای آمریکای جنوبی و آفریقای شرقی تهیه شده است که طعم گل مانند نیز در آن مشهود است .

غلظت : 4 ار 12

حجم فنجان برای یک کپسول : 110 میلی ‌لیتر

مشخصه طعم و رایحه: گل مانند

خاستگاه: ترکیب فوق‌العاده‌ای از عربیکای آمریکای جنوبی که در مناطق مرتفع آن رشد کرده است. اسیدیته‌ آن ملایم است. عربیکای اتیوپی طعم و رایحه‌ای گل مانند به آن اضافه کرده است و قهوه‌ Cerrado  برزیل به آن تلخی بخشیده است .

رست: رست جداگانه‌ی ترکیبات مختلف این قهوه باعث شده است که ویژگی‌های اصلی آن بخوبی حفظ و باهم ترکیب شود .

طعم و رایحه: ترکیبی عالی از قهوه‌ی چند خاستگاه باعث بوجود آمدن قهوه‌ای با طعم و رایحه‌ای بینظیر مثل طعم خاکی ، غلات شیرین و گلی شده است.

  • راهنمای خرید کپسول قهوه نسپرسوکپسول قهوه Intenso Decaffeinato

غلیظ و قدرتمند: قهوه‌ عربیکای آمریکای جنوبی با مقدار کمی ربوستا که سبب دادن طعمی کاکائویی به آن شده است. این قهوه غلیظ ترین نوع از کپسول‌های قهوه‌ بدون کافئین است و کرمای زیادی تولید می‌کند. برای همین هم این مورد برای خرید کپسول قهوه نسپرسو بدون کافئین ولی خاص، مناسب است.

غلظت: 7 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: کاکائو

خاستگاه: قهوه‌های درجه یک انتخاب شده از عربیکای آمریکای جنوبی که مقداری ربوستا باعث غلیظ شدن آن می‌شود .

رست: درجه‌ رست آهسته که تازگی و سبکی برای شما به ارمغان می‌آورد و طولانی بودن آن سبب غلظت بیشتر می‌شود .

طعم و رایحه : طعمی شکلاتی و کاکائویی مانند که رایحه‌ای بسیار قوی را نیز همراه خود دارد و کرمای زیادی برای شما تولید می‌کند .

  1. کپسول‌های لانگو  (Lungo)

برخی افراد حجم قهوه خروجی برایشان یکی از فاکتورهای مهم در خرید کپسول قهوه نسپرسو است. برای همین هم نوع دیگری از کپسول‌های نسپرسو به این دسته متعلق است که بطور تقریبی برای دو شات از قهوه‌ اسپرسو استفاده می‌شوند .

  • کپسول قهوه Envivo Lungo

این قهوه توسط متخصصین قهوه کمپانی نسپرسو، به صورت اختصاصی برای صبح و مناسب برای شروع روز فرآوری شده است. چرا که قهوه‌ای بسیار قوی و موثر است که در حجم لانگو (فنجان بزرگ حدود 110 میلی لیتر) تهیه می‌شود. این قهوه تلخی دلچسب، کافئین بالا، با درجه غلظت 9 از 12 و مناسب برای شروع روز است. این قهوه با رست تیره، از ترکیب قهوه‌ ممتاز عربیکای هند و نوعی روبوستا مکزیک تهیه شده است. فنجان شما محتوی قهوه‌ای قوی با غلظت بالا و رایحه ای خوشبو که یادآور بوی چوب و نان زنجبیلی است، خواهد بود .

غلیظ و خوش رایحه : ترکیبی عالی از قهوه‌های آسیا و آمریکای جنوبی با عطر و رایحه‌ای بالا

غلظت : 9 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول : 110 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه : زنجبیل و خاک

خاستگاه : ترکیبی ممتاز از عربیکای هند و روبوستای مکزیک

رست : رست تیره ( دارک )

طعم و رایحه : طعمی خاص و متعادل که با عطر و رایحه‌ی چوب و زنجبیل همراه شده است .

  • کپسول قهوه Fortissio Lungo

این کپسول شامل درصد بالایی از بهترین قهوه‌های عربیکای آمریکای جنوبی و مرکزی به همراه مقدار کمی روبوستا تهیه شده است. قهوه عربیکای این کپسول در بین قهوه‌های عربیکا از بالاترین غلظت همراه با تلخی زیاد برخوردار است.

قوی و غلیظ : تهیه شده از بهترین قهوه‌های عربیکای آمریکای جنوبی و مرکزی همراه با درصدی از روبوستا با غلظت زیاد و تلخی فراوان

غلظت : 8 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 110 میلی‌لیتر

مشخصه طعم و رایحه: خاکی مانند

خاستگاه: قهوه متعادل عربیکا از مناطق آمریکای مرکزی و جنوبی که برای غلظت بیشتر و طعم تلخ‌تر آن مقداری قهوه‌ ربوستا نیز به آن اضافه شده است .

رست: دانه‌های قهوه‌ این کپسول با درجه‌ تیره رست شده‌اند .

طعم و رایحه: غلظت بالا همراه با عطر و بوی فوق العاده، از ویژگی‌های اصلی این محصول است. طعم خاکی مانند آن نیز ویژگی دیگر این محصول است .

  • کپسول قهوه Vivalto Lungo

کپسول نسپرسو Vivalto Lungo ترکیبی از بهترین قهوه‌های آمریکای جنوبی و شرق آفریقا است که طعمی ملایم را به همراه دارد و می تواند انتخاب مناسبی برای خرید کپسول قهوه نسپرسو در نوع لانگو ولی ملایم باشد.

خوش طعم و متعادل: قهوه‌ای متعادل که از ترکیبات مختلف قهوه‌های عربیکای آمریکای جنوبی و آفریقای شرقی تهیه شده است که طعم گل مانند نیز در آن مشهود است .

غلظت: 4 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 110 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: گل مانند

خاستگاه: ترکیب فوق‌العاده‌ای از عربیکای آمریکای جنوبی که در مناطق مرتفع آن رشد کرده است. اسیدیته‌ آن ملایم است. عربیکای اتیوپی طعم و رایحه‌ای گل مانند به آن اضافه کرده است و قهوهCerrado  برزیل به آن تلخی بخشیده است .

رست: رست جداگانه‌ ترکیبات مختلف این قهوه باعث شده است که ویژگی‌های اصلی آن به خوبی حفظ و باهم ترکیب شود .

طعم و رایحه: ترکیبی عالی از قهوه‌ چند خاستگاه باعث بوجود آمدن قهوه‌ای با طعم و رایحه‌ای بی نظیر مثل طعم خاکی، غلات شیرین و گلی شده است .

  • کپسول قهوه Linizo Lungo

این کپسول 100 درصد عربیکا و از منطقه‌ آمریکای جنوبی است. این کپسول قهوه مناسب افرادی است که خیلی به طعم تلخ قهوه علاقه‌ای ندارند و بیشتر عطر و رایحه‌ و طعم خوب آن برایشان اهمیت دارد.

عالی و متعادل: عربیکای خالص آمریکای جنوبی . ترکیبی عالی از قهوه‌های عالی برزیل و کلمبیا

غلظت: 4 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 110 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: شبیه به طعم جو و غلات

خاستگاه: قهوه‌ خالص عربیکای برزیل و کلمبیا

رست: بصورت آهسته رست شده که طعم شیرینی خوشایندی به آن می‌دهد .

طعم و رایحه: غلات مانند بخصوص طعمی شبیه به جو

  1. کپسول‌های خالص تک خاستگاه  (Pure Origin)

این دسته برای آن افرادی تهیه شده که در خرید کپسول قهوه نسپرسو دقیق هستند. کپسول‌های تک خاستگاه تنها مربوط به یک مکان است و ترکیبی از مزارع پرورش قهوه مختلف نیستند. این کپسول‌ها به عنوان گروه خاص کپسول‌های نسپرسو به شمار می‌روند که از بهترین تک مزرعه‌های دنیا جمع آوری می‌شود .

  • کپسول قهوه Indriya From India

قدرتمند و تند: قهوه‌ی بینظیری از عربیکای مناطق جنوبی هند همراه با غلظت فراوان که مشخصه‌ اش تندی آن است .

غلظت : 10 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: تند بودن

خاستگاه: عربیکا و ربوستای انتخاب شده از بهترین مزارع جنوبی هندوستان که در سرزمین‌های مرتفع آن رشد می‌کند .

رست: عربیکا برای بدست آمدن عطری قوی و ماندگار به صورت آهسته  رُست می‌شود و در مقابل ربوستا به منظور بدست آمدن غلظت قوی تر بیشتر رُست می‌شود و این دو باعث بوجود آمدن ترکیبی خوب و متعادل می‌شود .

طعم و رایحه: طعم کاکائو مانند، همچنین طعم ادویه‌های تند و جوز هندی را نیز یادآور می‌شود .

  • کپسول قهوه Rosabaya de Colombia

این کپسول قهوه از 100 درصد عربیکای منطقه‌ی آمریکای جنوبی بدست آمده است که دارای غلظتی و طعمی متعادل است.

میوه‌ای و متعادل : قهوه‌ای خالص از عربیکای کلمبیا همراه با اسیدیته‌‌ ملایم، تلخی کم و طعم میوه‌ای دارد.

غلظت: 6 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: نوشیدنی برزیلی

خاستگاه: اسپرسوی تک خاستگاه خالص عربیکای کلمبیا که توسط تعداد کمی از پرورش دهندگان قهوه در مناطق وسیعی از کلمبیا پرورش یافته است که به دلیل شرایط فرآوری آن، عطر و طعم اصلی آن ماندگاری بیشتری را پیدا می‌کند .

رست: سرعت رست آهسته و جداگانه باعث ایجاد طعم میوه‌ای و اسیدیته می‌شود و غلظت آن نیز بالاتر می‌رود .

‌طعم و رایحه: طعم میوه‌ای همراه با نوعی نوشیدنی برزیلی

  • کپسول قهوه نسپرسوکپسول قهوه Dulsão do Brasil

شیرین و ملایم: عربیکای خالص برزیل. قهوه‌ای عالی و متعادل با طعم شیرین مثل عسل به همراه طعم جو مانند، برای کسانیکه انتخابشان در خرید کپسول قهوه نسپرسو، یک قهوه تلخ نیست.

غلظت : 4 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه‌‌ طعم و رایحه: عسل

خاستگاه: عربیکایی بی نظیر و ممتاز از سرزمین‌های مرتفع جنوب برزیل که دانه‌های آن بصورت دستی جمع آوری شده و در زیر نور خورشید فرآیند خشک سازی آن انجام شده است .

رست: بصورت آهسته رست شده که طعم شیرینی خوشایندی به آن می‌دهد .

طعم و رایحه: طعم شیرینی عسل مانند همراه با تاثیری از غلاتی مانند گندم و جو

  • کپسول قهوه Bukeela ka Ethiopia Lungo

این کپسول قهوه ترکیبی از قهوه‌ دو منطقه‌ اتیوپی است. کشوری که به عنوان زادگاه قهوه نیز شناخته می‌شود. این دو نوع قهوه بصورت جداگانه رست شده و سپس با هم ترکیب می‌شوند. یکی رست دارک یا تیره برای بدست آمدن غلظت بیشتر قهوه و دیگری رست لایت یا روشن برای رسیدن به طعم و عطر بهتر. این کپسول بصورت لانگو است که توسط هر کپسول می‌توانید 110 میلی‌لیتر قهوه داشته باشید. این قهوه مخصوص کسانی است که در خرید کپسول قهوه نسپرسو، اتیوپی را انتخاب می کنند.

خوش طعم و متعادل: عربیکای خالص از دو منطقه‌ اتیوپی با طعم گل مانند

غلظت: 3 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 110 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: گل مانند همراه با اندکی طعم چوبی یا خاکی

خاستگاه: عربیکای خالص اتیوپی که از دو منطقه‌ متفاوت اتیوپی بدست می‌آید. یک نوع از این دانه‌ها شسته شده و بطور طبیعی در معرض نور خورشید، خشک می‌شوند. اما نوع دیگر در منطقه‌ای که آب کمی وجود دارد، بدست می‌آید. بنابراین دانه‌ها شسته نمی‌شوند و فرآیند آنها بطور طبیعی صورت می‌پذیرد .

رست: دو نوع رست متفاوت دارک و لایت به منظور ایجاد خواصی متعادل

طعم و رایحه: طعمی خاکی مانند و یا شبیه به گل

  1. کپسول‌های دگرگون و طعم دار  (Variations)

 این دسته کپسول برای کسانی مناسب است که در خرید کپسول قهوه نسپرسو، می‌خواهند طعمی جدید از قهوه را امتحان کنند. کپسول‌های این سری همگی طعم دار هستند و برای کسانی که زیاد علاقه‌ای به طعم تلخ قهوه ندارند گزینه‌ خوبی است .

  • کپسول قهوه Caramelito

این کپسول عطر و طعمی شیرین و کاراملی دارد که باعث می‌شود طعم تافی خامه‌ای را تداعی کند. برای کسانی که به طعم تلخ قهوه علاقه ندارند، این کپسول گزینه‌ بسیار مناسبی است .

شیرین و میوه‌ای: ترکیبی از بهترین عربیکای آمریکای مرکزی و جنوبی که طعمی ملایم و شیرین به همراه دارد .

غلظت: 6 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی‌لیتر

مشخصه طعم و رایحه: طعم شیرین و خوشمزه مانند تافه خامه‌ای

خاستگاه : ممتازترین قهوه‌های آمریکای جنوبی و مرکزی شامل کشورهای کاستاریکا و کلمبیا

رست: رست با حرارت متوسط که باعث می‌شود طعم مالت و میوه‌ای آن بیشتر شود .

طعم و رایحه: طعم و رایحه‌ای بسیار ملایم و شیرین که رایحه‌ کاراملی نیز به آن افزوده شده و طعمی ویژه را به شما ارائه می‌دهد .

  • کپسول قهوه Ciocattino

این کپسول قهوه بصورت 100 درصد عربیکا است و از مناطق جنوبی و مرکزی آمریکای جنوبی بدست آمده است. این کپسول طعم شکلاتی مانند دارد و غلظت آن نیز تقریبا بالاست. کپسول نسپرسو Ciocattino مناسب کسانی است که در خرید کپسول قهوه نسپرسو به طعم تلخی قهوه همراه با غلظت بالا و طعمی شکلاتی توجه دارند. با هر کپسول می‌توانید 40 میلی‌لیتر قهوه‌ خوش طعم تهیه کنید.

قوی و شکلاتی: قهوه 100 درصد عربیکا از بهترین و تازه ‌ترین قهوه‌های آمریکای جنوبی

غلظت: 6 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: شکلات

خاستگاه: ترکیبی از بهترین قهوه‌های آمریکای جنوبی مشخصا کشورهای کاستاریکا و کلمبیا که به منظور حفظ عطر و طعم آن به روش‌های سنتی فرآوری شده است .

رست: رست مدیوم

طعم و رایحه: شکلاتی و کاراملی مانند

  1. کپسول‌های محدود (Limited Edition)

کپسول‌های این سری به صورت محدود تولید شده‌اند که معمولا شیوه‌ کاشت و پرورش آنها از بقیه متفاوت است و نسبت به دیگر کپسول‌ها، از ترکیبات قهوه و نوع پرورش خاصی برخوردار هستند. به طور کلی این دسته برای افرادی تولید شده که در خرید کپسول قهوه نسپرسو بسیار حساس هستند و می خواهند از خاص ترین قهوه ها بنوشند.

  • کپسول قهوه Barista Corto

این کپسول قهوه دارای نهایت غلظت و تلخی فراوان است. این کپسول دارای ترکیبی ایده‌ آل است که توسط کارشناسان شرکت نسپرسو آماده شده است .

غلیظ و با گیرایی بالا: قهوه‌ای غلیظ با بهترین ترکیبات عربیکا و روبوستای آسیا و آمریکای جنوبی

غلظت : 11 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: بسیار غلیظ با تلخی فراوان

خاستگاه: ترکیبی از بهترین عربیکای هندوستان و روبوستای ممتاز گواتمالا

رست: ترکیبات قهوه این کپسول به صورت دارک رست است که عربیکا و روبوستای آن به صورت جداگانه رست شده‌اند .

طعم و رایحه: به دلیل وجود قهوه روبوستا در این کپسول، مقدار تلخی و غلظت آن بسیار زیاد و گیرایی آن بالاست .

  • کپسول قهوه Barista Scuro

این کپسول قهوه دارای غلظتی فراوان همراه با طعمی خاص است. به هنگام تهیه‌ این کپسول اگر آن را با فوم شیر ترکیب کنید، بسیاری از ویژگی‌های طعمی آن آشکار می‌شود. این کپسول یک قهوه‌ ترکیبی است که توسط کارشناسان شرکت نسپرسو تهیه شده و دارای طعمی ویژه بوده که مناسب مشتریان خانگی و کافی شاپ‌ها نیز هست.

غلظت بالا و طعمی ویژه: قهوه‌ای ترکیبی از بهترین قهوه‌های عربیکای آمریکای جنوبی

غلظت : 8 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: غلیظ و نسبتا تلخ

خاستگاه: ممتازترین قهوه عربیکای کشورهای کلمبیا و کاستاریکا

رست: رست مدیوم – دارک که باعث تلخی و غلظت بالای این کپسول شده است .

طعم و رایحه: طعمی نزدیک به شکلات تلخ همراه با عطری فراوان که بسیار مناسب ترکیب با شیر است.

  • کپسول قهوه Intenso On Ice

این کپسول از بهترین قهوه‌های برزیل و کاستاریکا تهیه شده و دارای عطر و غلظت بالایی است. در واقع این کپسول جهت تهیه‌ یک فنجان قهوه‌ سرد (Ice Coffee) خوش طعم و عطر و با غلظت بالا طراحی شده است. به عبارتی می توانید فاکتورهای خاصی مانند تهیه قهوه با یخ را نیز در خرید کپسول قهوه نسپرسو در نظر بگیرید.

معطر همراه با غلظت فراوان: قهوه‌ای ترکیبی از برزیل و کاستاریکا که غلظت بالا و عطری فراوان دارد .

غلظت: 10 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه طعم ورایحه: خوش طعم و رایحه، مناسب قهوه سرد

خاستگاه: ترکیبی از ممتازترین قهوه‌های برزیل و کاستاریکا که غلظت بالایی دارند .

رست: قهوه‌‌های برزیل و کاستاریکا که بصورت جداگانه و با دمای متوسط رست شده‌اند تا بهترین غلظت و عطر و طعم را برای شما به ارمغان آورند .

طعم و رایحه: مشخصه‌ اصلی این قهوه عطر بسیار زیاد آن است که سبب می‌شود از نوشیدن آن لذت ببرید .

  • کپسول قهوه Leggero On Ice

این کپسول، دارای قهوه‌ای متعادل بوده که برای تهیه‌ قهوه سرد طراحی شده است. این محصول جزو کپسول‌های خاص شرکت نسپرسو بوده که برای نوشیدن یک قهوه‌ متعادل همراه با عطر و طعم میوه‌ای خوشایند در منزل بسیار مناسب است و احتمالا باید یکی از گزینه های خرید کپسول قهوه نسپرسو باشد.

ملایم و میوه‌ای: شامل ترکیبی از بهترین قهوه‌های کنیا و کلمبیا که عطری زیاد همراه با طعمی ملایم را برای شما به ارمغان می‌آورد .

غلظت : 6 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی‌لیتر

مشخصه طعم و رایحه: عطر و طعمی میوه‌ای و لذت بخش

خاستگاه: قهوه‌های ممتاز کنیا و کلمبیا با غلظت متوسط

رست: رست جداگانه‌ قهوه‌های کنیا و کلمبیا همراه با حرارت ملایم باعث شده است بهترین عطر و طعم از یک قهوه را بتوانید امتحان کنید .

طعم و رایحه: مشخصه‌ اصلی این قهوه عطر و طعمی میوه‌ای همراه با غظت متعادل بوده که مناسب تهیه یک قهوه سرد خوش طعم است .

  • کپسول قهوه Liquorice

این کپسول با طعم گیاه شیرین بیان است و برای کسانی که زیاد به طعم تلخ قهوه علاقه‌ای ندارند و یا دوست دارند تجربه‌ای نو از نوشیدن قهوه داشته باشند، گزینه‌ مناسبی برای خرید کپسول قهوه نسپرسو است.

متفاوت و نسبتا تند: طعمی نسبتا تند همراه با غلظتی متوسط و رایحه‌ای فراوان

غلظت: 6 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: گیاه شیرین بیان

خاستگاه: بهترین عربیکای منطقه‌ی آمریکای مرکزی و جنوبی

 رست: رست ملایم که باعث می‌شود طعم و رایحه‌ای بهتر و بیشتر به خود بگیرد .

طعم و رایحه: گیاه شیرین بیان که طعم نسبتا تندی دارد، مشخصه‌ اصلی این کپسول است که عطر و رایحه‌ بینطیری دارد.

  • کپسول قهوه محدود نسپرسوکپسول قهوه Orangette

این کپسول دارای طعم شکلات و پرتقال است و برای کسانی که زیاد به طعم تلخ قهوه علاقه‌ای ندارند و یا دوست دارند تجربه‌ای نو از نوشیدن قهوه داشته باشند، گزینه‌ی مناسبی برای خرید کپسول قهوه نسپرسو است .

متعادل و شکلاتی: طعمی ملایم همراه با طعم و رایحه‌ شکلاتی و پرتقالی

غلظت: 6 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: طعمی متعادل و خوشمزه

خاستگاه: بهترین عربیکای آمریکای مرکزی و جنوبی

رست: رست با درجه‌ی ملایم که باعث می‌شود طعم و عطر آن بهتر و بیشتر شود .

طعم و رایحه: ترکیب دو طعم شکلات و پرتقال در این کپسول، طعمی خاص و متفاوت را به وجود آورده است که از نوشیدن آن لذت خواهید برد .

  • کپسول قهوه Snowball

این کپسول دارای طعم وانیل به همراه نارگیل است و یکی از جالب ترین محصولات برای خرید کپسول قهوه نسپرسو به شمار می رود و می توانید آن را در لیست خرید کپسول قهوه نسپرسو تان بگذارید.

شیرین و خوش طعم: ترکیبی ممتاز از عربیکای آمریکای جنوبی و مرکزی که طعمی ملایم دارد .

غلظت: 6 از 12

حجم فنجان برای یک کپسول: 40 میلی لیتر

مشخصه طعم و رایحه: طعمی متعادل و خوشمزه

خاستگاه: بهترین قهوه عربیکای آمریکای جنوبی و مرکزی

رست: رست با حرارت ملایم که باعث می‌شود طعم و رایحه‌ آن بهتر و بیشتر شود .

طعم و رایحه: این کپسول با ترکیبی از طعم‌های وانیل و نارگیل طعمی ملایم دارد که باعث می‌شود از نوشیدن آن لذت ببرید .

15 دیدگاه در “راهنمای خرید کپسول قهوه نسپرسو

  1. امین گفت:

    سلام
    توضیحات خیلی خوب و کاملی بود فقط میشه توضیح بدید که برای کاپوچینو یا لاته کدوم کپسولها بهتر هستن و طعم بهتری میدن و یا اصلا فرقی میکنه که کپسول خاصی برای ترکیب با شیر استفاده کنیم یا نه؟

    1. yasi گفت:

      in do ta ke esmesho minevisam baraye kapochino va late hastesh . behtarin ghahve baraye in kar bayad arabika khales bashe. shoma az rosabaya va dulsao bayad estefade konid

  2. علي گفت:

    ممنون از اطلاعات عاليتون ، ميخواستم بدونم دستگاه بيوليتي هم از كپسول نسپرسو ميتونه استفاده كنه ؟ كپسول ها سايز هاي مختلف دارند ؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      خیر فقط کپسول های خود بیالتی رو میشه استفاده کرد. بله اندازه و ساخت کپسول نسپرسو متفاوت هستش

  3. Arash گفت:

    سلام لطفا در مورد سایز های کپسولها و اینکه از کجا میشه سایز کپسولی که با دستگاهمون همخونی داره رو فهمید و طریقه خریدشون رو هم توضیح بدین , ممنون

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام . کسپسول های خود برند نسپرسو با بایشتر دستگاه های نسپرسو همخونی دارند. از داخل سایت فروشگاه قهوه ایلیا میتونید خرید بفرمائید

  4. کاریز گفت:

    چه اطلاعات خوبی رو به اشتراک گذاشتید
    موفق باشید

    1. جلال رمضانی گفت:

      ممنون. سلامت باشید دوست عزیز

  5. skinhair.ir گفت:

    مطلب بسیار خوبی بود.ممنون

  6. کریم زاده گفت:

    سلام
    ممنون بابت توضیحاتتون
    من کپسول با کافیین‌ بالا میخوام کدومها مناسب هستن

    1. مسعود زرفشانی گفت:

      سلام دوست عزیز
      کپسول هایی که اینتسی بالای 5 دارن عمدتا کافئین زیادی دارن…مثل کپسول هند یا Roma

    2. نونا گفت:

      کافیین کدوم تز همه بیشتره

  7. علیرضا گفت:

    ممنوووووووون ، خیلی کامل بود همه چی

  8. شایان گفت:

    سلام ممنونم از توضیحات عالیتون و فک میکنم امروز که دارم مینویسم چند کپسول اضافه شده و‌جنتایی هم تغییر اسم داشتند اگر اشتباه نکنم.
    ایا کپسول صد روبوستا هم در این محصولات وجود داره؟

  9. فرانک گفت:

    سلام. فرق کپسول های vertuo با original توی برند نسپرسو‌ چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *