راهنمای خرید, آموزش

راهنمای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی

راهنمای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی

قهوه، نوشیدنی ای با ارزش غذایی بالا است که علاقمندان فراوانی در سراسر جهان دارد. در ایران نیز روز به روز به علاقه مندان این نوشیندنی خوش عطر و طعم اضافه می شود. تا جایی که داشتن یک دستگاه قهوه ساز و یا اسپرسو ساز هر فرد علاقه مند به قهوه را وسوسه می کند.

اما در بازار گسترده قهوه ساز ها، خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی به صرفه و البته با کیفیت نیاز به دانستن نکات مهم و تخصصی دارد. اگر به فکر خرید یک دستگاه اسپرسو ساز برای منزل، محل کار و یا کسب و کار کوچک خود افتاده اید، این مقاله به شما کمک می کند تا انتخاب بهتری داشته باشید.

برای همین در ابتدا انواع قهوه سازها و اسپرسو سازها را بررسی می کنیم و نکاتی را پیرامون آنها می گوییم.

راهنمای خرید اسپرسوساز های رو گازی (موکاپات)

راهنمای خرید موکاپاتشاید نخستین گزینه برای شما به جهت خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی، موکاپات باشد. اگرچه شاید طعم اسپرسویی که از موکاپات ها به دست می آید با طعم اسپرسوساز های برقی کاملا متفاوت است، ولی این نوع اسپرسو نیز مورد علاقه افراد بسیاری، مخصوصا علاقه مندان به تلخی زیاد است.

در بین برندهای مطرح موکاپات، بدون شک نام بیالتی سال ها است که می درخشد. بیالتی با فراوانی طرح و ایده های نو، بازار کلی اسپرسوساز های روگازی را در دست گرفته است. به جرات می توان گفت هیچ برندی توانایی رقابت با این تولید کننده ایتالیایی را ندارد. نتیجه کیفیت عالی ساخت، قهوه خروجی خوش عطر و طعمی است که به هیچ عنوان با قهوه خروجی موکاپات های دیگر مخصوصا برند های چینی قابل مقایسه نیست.

مشاهده کنید: انواع موکاپات ها در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

مواردی که برای خرید موکاپات ها باید توجه کنید:

برند: برند موکاپات خریداری شده، شاید مهم ترین موردی است که باید به آن توجه کنید. قطعا بین یک برند ایتالیایی مثل بیالتی با برندهای بی نام و نشان چینی تفاوت کیفیت فراوانی وجود دارد. البته نا گفته نماند که بعضی از مدل های برند بیالتی نیز در چین تولید می شود، اما جنس بدنه و نظارتی که بر روی آن می شود باعث شده تا کیفیت آن مرغوب بماند.

در بین برندهای دیگر موجود در بازار برند گت Gat ایتالیا نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. برندهای جانبی مانند فلر Feller  آلمان نیز کیفیت خوبی از خود نشان داده است.

جنس بدنه: جنس بدنه از موارد اصلی و مهم انتخاب یک موکاپات خوب است. معمولا بدنه های موکاپات یا از استیل ضد زنگ و یا از آلمینیوم تشکیل شده است. اگر برند مطمئنی انتخاب کردید خیالتان از بهداشتی بودن آلمینیوم استفاده شده در موکاپاتتان راحت باشد.

معمولا با توجه به نظارتی که اتحادیه اروپا بر روی کالای مرتبط با نوشیدنی و خوراکی دارد بهداشتی بودن جنس بدنه ها تضمین شده است. موکاپات هایی که از استیل ساخته شده نیز از نظر بهداشتی قابل دفاع ترند اما به دلیل خاصیت استیل و انتقال سریع تر گرما، قهوه تهیه شده در این موکاپات ها تلخ تر است و باید هنگام تهیه اسپرسو با آن ها حواستان باشد قهوه بوی سوختگی نگیرد.

ظرفیت: حتما ظرفیت موکاپات خود را به اندازه نیاز و مصرف خود انتخاب کنید. چرا که فیلترهای موکاپات در هر بار استفاده باید کاملا پر شود وگرنه قهوه ای رقیق و بد طعم را تجربه خواهید کرد. همچنین اگر مقدار آب استفاده شده کمتر از ظرفیت دستگاه باشد، قهوه غلیظ و فوق العاده تلخی خواهید داشت. برای مثال اگر در هر بار استفاده بیشتر از دو فنجان قهوه استفاده نمی کنید، سراغ ظرفیت های بالاتر از 2 فنجان نروید.

کارایی و مدل موکاپات: موکاپات ها نیز روز به روز پیشرفت می کنند. بنابراین حتما قبل از سفارش به مدل و کارایی موکاپات توجه کنید. برای مثال کسانی که اسپرسو با کرمای زیاد می خواهند می توانند از دو مدل بیالتی بریکا و بیالتی موکاکرم استفاده کنند. البته لازم به ذکر است که مدل بیالتی موکا کرم توقف تولید شده است و این مدل از برندهای جانبی دیگری همچون Feller در دسترس است.

راهنمای خرید اسپرسوساز های برقی خانگی غیر اتوماتیک

راهنمای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگیدیگر گزینه برای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی، اسپرسو سازهای غیر اتوماتیک است. تجربه نوشیدن یک اسپرسوی با کیفیت در خانه و یا محل کار، می تواند بسیار لذت بخش باشد. شاید به جرات بتوان گفت در بین دستگاه های با صرفه خانگی – اگر با دقت انتخاب شوند – دستگاه هایی هستند که این تجربه رابرای شما بوجود بیاورند.

با توجه به تنوع برندهای موجود و گاهی شگفتی آفرینی برندهای کم نام و نشان تر، و یا دور از انتظار بودن برند های معروف تر، باید برای خرید این نوع دستگاه ها توجه بسیاری کرد. در ادامه نکاتی را که لازم است قبل از خرید اسپرسوسازهای خانگی مد نظر داشته باشید را با هم مرور می کنیم.

مشاهده کنید: انواع قهوه سازهای خانگی و برقی در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

مواردی که برای خرید اسپرسوسازهای خانگی باید توجه کنید:

توان دستگاه و فشار بخار

توان دستگاه اسپرسوساز عبارت است از: قدرتی که برای تولید یک فنجان قهوه با کیفیت مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین کیفیت یک قهوه و کرمایی که روی آن ایجاد می شود، به مهم ترین جز یک دستگاه اسپرسوساز، یعنی موتور و نتیجتا توان موتور بستگی دارد.

دومین جز بسیار مهم یک اسپرسو ساز پمپ تولید بخار است که قدرت های متفاوتی دارد و در تولید بخار آب و آب جوش اثر گذار است. در بین اسپرسوسازهای خانگی در رده متوسط، به ترتیب توان و فشار بخار میتوان به دستگاه های زیر اشاره کرد:

اسپرسوساز همسول  با قدرت 1350 وات و فشار بخار 15 بار

اسپرسو ساز نوا 149 ، نوا 148، و گاستروبک 42606 با قدرت 1250 وات و فشار بخار 15 بار

اسپرسو ساز دلونگی ECP 35.31 با قدرت 1100 وات و فشار بخار 15 بار

اسپرسو ساز و قهوه ساز دلونگی BCO240 با قدرت 1750 ( برای دو دستگاه قهوه ساز و اسپرسو ساز که در اصل حدود 1000 وات به اسپرسو ساز می رسد) و فشار بخار 15 بار

اسپرسو ساز نوا 139 و نوا 140 با قدرت 1000 وات و فشار بخار 15 بار

اسپرسوساز و قهوه ساز دلونگی BCO264 با توان 900 وات و فشار بخار 15 بار

اسپرسوساز کاخلر با قدرت 900 وات و فشار بخار 15 بار

پرتافیلتر و طراحی فیلترها

پرتافیلتر یک دستگاه نشان دهنده سطح کیفی آن دستگاه است. قسمت پلاستیکی و استیل و وزن یک پرتافیلتر ضامن استقامت دستگاه شما خواهد بود. سبد پرتافیلتر ها از دو نوع فشرده و غیر فشرده تشکیل شده اند که اکثر اسپرسوسازهای خانگی از سبد های فشرده استفاده می کنند.

بنابراین طراحی سبدهای فشرده یک پرتافیلتر نیز میتواند مورد اهمیت باشد. به گونه ای که کرمای تشکیل شده بر روی قهوه تا حدود زیادی می تواند نشات گرفته از همین امر باشد. لازم به ذکر است طراحی پرتافیلتر هر دستگاه بازه عملکرد آن دستگاه را نیز مشخص می کند. به طوریکه بعضی برند ها با تغییراتی که در طراحی فیلتر ها می دهند، امکان استفاده از پد قهوه و یا کپسول قهوه را نیز در کنار پودر قهوه فراهم می سازند.

از نظر طراحی و کیفیت سبد قهوه، پرتافیلتر و همچنین کیفیت آن،‌ دستگاه های اسپرسوساز خانگی به صرفه را می توان به صورت زیر رده بندی کرد:

اسپرسوساز همسول با طراحی منحصر به فرد فیلتر و همراهی پرتافیلتر دوم برای استفاده از کپسول

اسپرسوساز گاستروبک با طراحی و جنس با دوام دسته

اسپرسوسازهای دلونگی با کیفیت ساخت بالا

اسپرسوسازهای نوا با طراحی فیلترهای فشرده

اسپرسوساز کاخلر با طراحی فیلترهای با دوام

جنس بدنه و کیفیت ساخت

قطعا ضامن سلامت و کیفیت هر دستگاهی،‌جنس بدنه و کیفیت ساخت آن دستگاه است. اسپرسو سازهای خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. علاوه بر ظاهر زیباتر و حس خوبی که هر دستگاه با کیفیت می دهد، عمر دستگاه نیز به کیفیت بدنه و مواد تشکیل دهنده آن مربوط است.

می توان دستگاه های موجود را از نظر کیفیت بدنه و ساخت به صورت زیر رده بندی کرد:

اسپرسوسازهای گاستروبک 42606 و نوا 149 با بدنه ی استیل و صفحه گرم کن فنجان استیل

اسپرسوسازهای دلونگی و اسپرسوساز همسول با کیفیت ساخت بالا، پلاستیک با کیفیت و مونتاژ بسیار خوب که زیبایی خاصی به محل کار و یا آشپزخانه شما می بخشد

اسپرسوساز کاخلر و نوا 139 و 140 به دلیل استفاده بیشتر از پلاستیک در رده های آخر قرار می گیرند

عملکردهای دستگاه

قطعا عملکرد بیشتر یک دستگاه رابطه مستقیم با محبوبیت و به صرفه بودن آن دستگاه دارد. بعضی از دستگاه های اسپرسو ساز مانند دستگاه های دلونگی BCO264 و BCO240 علاوه بر اسپرسو با کیفیت مطلوب و نازل بخار آب، قابلیت تهیه قهوه فیلتری (فرانسه) را نیز فراهم می سازند. در کل دستگاه های موجود خانگی را می توان بر اساس قابلیت بدین صورت رده بندی کرد:

قهوه ساز و اسپرسو ساز دلونگی BCO264 و BCO240 با قابلیت تهیه قهوه فیلتری، اسپرسو، با قهوه پودر و پد، و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

اسپرسو ساز همسول با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه، پد قهوه، و کپسول قهوه (کپسول نسپرسو) و نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

اسپرسو ساز دلونگی ECP 35.31 با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر و پد قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینوو و لاته و تهیه آب جوش

اسپرسو ساز گاستروبک 42606 و نوا 149 و 148 و 140 با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته و تهیه آب جوش

اسپرسوساز نوا 139 و کاخلر با قابلیت تهیه اسپرسو با پودر قهوه و همچنین نازل بخار جهت تهیه کاپوچینو و لاته

نکاتی تکمیلی برای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی

راهنمای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگیحالا پس از اینکه اسپرسو سازهای مختلف را بررسی کردیم، بد نیست اگر به نکاتی کلی تر هم بپردازیم. نکاتی که می توان برای خرید هر نوع قهوه سازی آنها را در نطر گرفت.

هزینه‌های بعدی

خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی فقط یک بار انجام می‌شود اما هزینه‌هایی که بعد از خرید با آنها روبرو خواهید شد بسیار مهم هستند. به طور مثال اگر شما یک دستگاه اسپرسوساز نسپرسو (Nespresso) یا هر دستگاه کپسولی دیگر خریداری کنید، باید به فکر هزینه‌های خرید کپسول های مورد استفاده نیز باشید.

اگر دستگاه فیلتری خریداری کنید، ملزوم به خرید قهوه، فیلترهای جدید و شاید آسیاب نیز خواهید شد. بهتر است این موارد را در نظر گرفته و مقایسه کنید کدام برایتان مناسب تر است.

دمای مورد نیاز برای تهیه قهوه

دمای ایده‌آل برای تهیه قهوه حدود 90 تا 95 درجه سانتی گراد است. بنابراین بهتر است برای به دست آوردن یک قهوه با طعم مطلوب، مطمئن شوید که دستگاه مورد نظر شما می‌تواند آب را تا این درجه گرم کند. بیشتر دستگاه‌های پیشرو در زمینه قهوه درجه‌ گرمای آب به دست آمده توسط دستگاه را بر روی بسته بندی یا داخل دفترچه راهنما درج می‌کنند.

توجه به میزان مصرف شخصی

اینکه با توجه به مصرف روزانه تان اقدام به خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی کنید، نکته مهمی است. برای مثال اگر مصرف روزانه قهوه شما تنها یک فنجان است، یک دستگاه کوچک بهترین گزینه برای شماست. ولی اگر مصرف روزانه قهوه‌ی شما بیش از چند فنجان است بهتر است به دنبال دستگاه‌هایی باشید که بتوانند این مقدار قهوه را به راحتی و با کمترین زحمت تهیه کند.

بررسی ویژگی‌های خاص

قهوه ساز کپسولی نسپرسوخرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی با ویژگی های خاص می تواند جذاب باشد. مثلا اگر شما عادت به نوشیدن قهوه صبح و بلافاصله بعد از بیرون آمدن از رخت خواب دارید، بهتراست قهوه سازی تهیه کنید که ویژگی روشن شدن خودکار و قابلیت تنظیم داشته باشد تا بتوانید شب در موقع خواب آن را تنظیم کرده و سپس بعد از بیدار شدن در صبح قهوه‎ خود را نوش جان کنید.

یا این که اگر همیشه فراموش می‌کنید بعد از تهیه قهوه، دستگاه خود را خاموش کنید، بهتر آن است که قهوه سازی با ویژگی خاموش شدن خودکار خریداری کنید.

نحوه جداشدن و تمیز کاری دستگاه

مسلما تمیز کردن دستگاه قهوه ساز یکی از مهمترین نکته‌هایی است که باید به آن توجه نمود . اگر قهوه سازی خریداری نمایید و اجزای آن به خوبی از هم جدا نشوند ، شما را دچا مشکل خواهند کرد.

همچنین قهوه سازی که خریداری می‌کنید باید اندازه‌ای متناسب با آشپزخانه شما داشته باشد تا درزمان تهیه قهوه دچار مشکل نشوید.

زیبایی و جنس قوری قهوه

به جز مسئله‌ تفاوت زیبایی که بین جنس شیشه و فولاد ضد زنگ مخزن قهوه وجود دارد، بحث دیگر در خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی، درجه حرارت است. قوری شیشه‌ای به شما اجازه می‌دهد که قهوه دم شده داخل آن را ببینید و با باز کردن درب آن رایحه‌های قهوه در کل آشپزخانه پخش شود، اما باید در نظر داشت که جنس شیشه‌ای مخزن باعث می‌شود تا حرارت قهوه از دست برود و تنها برای مدت 20 دقیقه قهوه‌ای گرم خواهید داشت. در طرف دیگر قوری یا مخزن که از جنس فولاد ضد زنگ باشد می‌تواند دما را تا حدود 1 ساعت حفظ کند.

بررسی ضمانت کالا

یکی از نکات مهم برای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی، بررسی ضمانتنامه آنهاست. شما هرگز علاقه‌ای به تهیه قهوه توسط قهوه سازی که از آن متنفر هستید، نخواهید داشت. بنابراین بهتر است از محلی خرید خود را انجام دهید که ضمانت تعویض یا بازگشت داشته باشد. زمانی که قهوه ساز را خریداری کردید و پس از باز کردن بسته بندی آن ، اگر از نوع محصول ناراضی بودید، بدون اینکه از آن استفاده کنید، بهتر است آن را به فروشگاه برده و تقاضای تعویض کنید.

مقایسه ویژگی های اسپرسو سازهای نوا

راهنمای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگیپس از بررسی های کلی و جزئی درباره قهوه سازها، بهتر است کاربردی تر با چند نمونه از اسپرسو سازهای معروف از برند نوا آشنا شویم. اسپرسو ساز هایی که جزو گزینه های همه افراد برای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی هستند.

با روند رو به رشد استقبال مردم از قهوه و به خصوص اسپرسو، دستگاه‌های متعددی برای تهیه این نوشیدنی بسیار محبوب ساخته و به بازار ارائه شده است. در این میان اسپرسوسازهای نوا توانستند رقیب های دیگر را کنار بزنند و بازار خوبی مخصوصا در ایران به خود اختصاص دهند. در این بخش می خواهیم به مقایسه چهار اسپرسوساز نوا 139 ، 140 ، 148 و 149 بپردازیم.

مشاهده کنید: انواع اسپرسو سازهای نوا در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

اسپرسوسازهای نوا با طراحی عالی و کیفیت مناسبی که دارند، دستگاهی پرقدرت و کاربردی برای مصارف خانگی و کافی شاپ های کوچک هستند. این دستگاه ها در رنج قیمت خود دارای کیفیتی مناسب هستند و قهوه‌ای که به دست می‌دهند از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

حال اولین نکته در مورد این چهار اسپرسوساز کشور سازنده آنها است که ساخت کشور چین هستند.

جنس بدنه

نوا 139 و 140 : بدنه‌ی استیل ضد زنگ .

نوا 148 : استیل و پلاستیک مات .

نوا 149 : استیل ضد زنگ براق .

میزان توان

نوا 139 و 140 : توان 1000 وات .

نوا 148 و 149 : توان 1250 وات .

فشار پمپ

فشار پمپ این چهار دستگاه اسپرسوساز 15 بار می باشد.

گنجایش مخزن آب

نوا 139 : 1 لیتر .

نوا 140 ، 148 ، 149 : 1.2 لیتر .

نازل بخار

139 : نازل بخار ثابت با قدرتی متوسط .

140 ، 148 ، 149 : نازل بخار متحرک و قوی مناسب برای تهیه کاپوچینو و لاته .

سبد قهوه

148:  دارای 3 سبد قهوه یک شات ، دو شات و تهیه پد قهوه با اندازه 51 میلی‌متر و فشرده .

139 ، 140 ، 149 : دارای دو سبد قهوه یک شات ، دو شات به اندازه 51 میلی‌متری و فشرده .

سیستم گرمایشی

در ساخت اسپرسوسازهای خانگی که شامل نوا هم می‌شود معمولا از ترموبلاک برای گرم کردن آب و تهیه قهوه استفاده می‌شود .

آب جوش

139: قابلیت تولید آب جوش به طور جداگانه را ندارد.

140 ، 148 ، 149 : دارای قابلیت آب جوش به طور مجزا .

یکی از ویژگی‌هایی که در هر چهار دستگاه یافت می‌شود صفحه گرم نگه دارنه فنجان قهوه در قسمت فوقانی آنها است که با گرم نگه داشتن فنجان باعث می‌شود در زمان خروج قهوه به داخل فنجان دمای زیادی از دست نرود و قهوه کیفیتی بهتر و مطلوب تر به خود بگیرد.

116 دیدگاه در “راهنمای خرید اسپرسو ساز برقی و قهوه ساز خانگی

  1. امیر زارع گفت:

    سلام خسته نباشید
    کیفیت اسپرسوی دستگاه های نوا قابل قبول هست؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      بله نسبتا قابل قبول هست .

      1. محدثه گفت:

        سلام
        بین دستگاه مباشی ۲۰۱۶ و نوا ۱۴۹
        کدوم یکی کیفیت بهتری برای قهوه و کاپوچینو دارن؟

        1. جلال رمضانی گفت:

          سلام. قهوه و کاپوچینو دو معفوله جدا هستن . همانطور که توی تمامی متون و سواات گفتیم دستگاه نوا 149 توان بیشتری داره در نتیجه قهوه خروجی بهتری داره اما نازل بخار پر قدرتی نداره ، از طرفی مباشی توان و قدرت بخار مطلوبی داره و برای قهوه و کاپوچینو مناسبتره البته مدل 2016 رو شخصا اطلاعاتی ازش ندارم .

        2. علی گفت:

          سوال منم همینه دقیقا
          شما به جوابی رسیدین و تهیه کردین

          کسی میدونه نوا ۱۴۹ بهتره یا مباشی ۲۰۱۶؟

  2. مصطفی گفت:

    با سلام ازبین نوا149 و هامسول 230 کدام بهتر است و کرمای بیشتری دارد

    1. محسن مداحی گفت:

      هامسول کیفیت بالاتری داره .

  3. setare گفت:

    سلام بین نوا ۱۴۰ و نوا ۱۴۹ شما پیشنهاد خرید کدوم رو می دید؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. با توجه به توان بالاتر دستگاه 149، قهوه خروجی آن کمی بهتر است اما در کل چندان تفاوت مشهودی ندارند.

  4. محمدمشعلی گفت:

    سلام نوا 149 بخرم یا بارانی 99932 لطفا راهنمایی کنید

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. کیفت قهوه خروجی . ساخت دستگاه بارنی بیشتر هستش.

  5. حامد گفت:

    نوا بهتره يا ساتليت ١٤٠؟
    ممنون ميشم راهنمايى بفرماييد

    1. جلال رمضانی گفت:

      متاسفانه در مورد این دستگاه اطلاعی ندارم قربان

  6. علیرضا گفت:

    با سلام به نظر شما بین دستگاهای نوا و اسپرسو ساز دلونگی مدل bco410 کدام کیفیت قهوه بهتر و فوم شیر مرغوب تری دارند؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. دستگاه های چند کاره معمولا نمی‌توانند مانند دستگاه های تک کاره کیفیت مطلوبی ایجاد کنند.

  7. خلیل گفت:

    سلام داداشم دستگاه وگا مدل R12 داره راضیه
    الان خودم میخواستم نوا مدل 140 خریداری کنم بنظرتون کدامشون بهتر ممنون میشم راهنمایی کنید ؟

  8. آرش گفت:

    سلام. اسپرسوساز ونیز مدل W18-050 بهتر است یا نوا 149؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. محصولات با برندهای متفرقه به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستن. در هیچ سایت یا فروشگاه معتبری از دستگاهی که فرمودین نامی برده نشده .

  9. Hassan گفت:

    سلام. من با هیچ اسپرسو سازی کار نکردم. به نظر شما بهترین دستگاه جهت مصرف خانگی با قیمت مناسب چی هست؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. گزینه بهترین وجود نداره باید ببینید چه دستگاهی برای شما مناسب هست.

  10. Amir گفت:

    سلام اقای رمضانی کیفیت اسپرسو و دستگاه هانوور مدل 1110 بهتره یا نوا149 لطف میکنید کمکم کنید در خرید

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. سال نو شما مبارک.
      متاسفانه اطلاعی در مورد دستگاه هانوور ندارم. ظاهرا برندهای متفرقه هستند .

  11. محمود گفت:

    سلام نوا 158کیفیتش به نوا های قدیمی تر میرسه ؟؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. نوا هیچ دستگاهی با نام 158 نداره.

  12. احسان گفت:

    با سلام وخسته نباشید
    دستگاه نوا 149 دارم برای اینکه کرم بگیرم از قهوه آن محکم را تمپ میکنم آیا این تمپ و فشرده کرده قهوه در طولانی مدت برای پمپ دستگاه مشکل و یا ضعیف نمیکنه آن را روزی دوبار تک شات استفاده میکنم

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. تمپ زیاد یا کم اصلا برای تهیه قهوه مناسب نیست و با تمپ زیاد شما نمیتونید کرمای بیشتری داشته باشین و این باور غلط هستش . اگر بیش از حد تمپ کنید در دراز مدت دستگاه از داخل آسیب می بینه

  13. امین گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید بابت سایت بسیار مفید شما. بین دو مدل اسپرسو ساز نوا 149 و مباشی ECM2010 کدام گزینه بهتری هست؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز. توان دستگاه نوا 149 بیشتر از مباشی هستش بنابراین قهوه خروجی بهتری داره اما نازل بخار مباشی بسیار قدرتمند تر از نوا هستش . اگر به دنبال نوشیدنی هایی مثل کاپوچینو هستید بهتره مباشی خرید کنید. البته این تفاوت کیفیت چندان مشهوید نیست

      1. ستاره گفت:

        ببخشید تفاوت کیفیت در قهوه خروجی زیاد مشهود نیست یا در قدرت بخار برای کاپوچینو؟من بین این دو موندم میخوام بدونم بین اسپرسوی خروجی نوا و مباشی خیلی تفاوت وجود داره؟و ایا بین بخار ۱۵بار نوا و ۲۰بار مباشی خیلی تفاوت وجود داره؟منظورم اینه کدوم تفاوت بیشتری داره که بدونم نوارو بخاطر تفاوت بالای قهوه خروجی اسپرسوش بگیرم یا مباشی رو بخاطر تفاوت بالای بخار۲۰بارش؟؟؟میخوام بدونم اگ اسپرسوشون نزدیک همه مباشی رو بخاطر بخار بگیرم و اگ بخارشون نزدیک همه نوارو بخاطر ااسپرسوش بگیرم خیلی عجله ای هست ممنون میشم پاسخموبدبن بین نوا ۱۴۹ومباشی۲۰۱۵موندم

        1. محسن مداحی گفت:

          از نظر کیفیت اسپرسو یکسان هستن ولی فشار بخار مباشی بالاتره .

  14. حمید گفت:

    من نوا 146 خریدم از قشم آیا دستگاه خوبی برای کاپوچینو است یا نه

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. متاسفانه دستگاه نوا 149 نازل بخار چندان قوی و قدرتمندی نداره و برای تهیه کف شیر مناسب برای کاپوچینو و لاته توصیه نمیشه .

  15. saeid گفت:

    سلام تفاوت دستگاه های نوا اصل و فیک در چی هست. الان توی بازار میگن که دستگاه های نوا فیک زیاد شده

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. دستگاه های نوا فیک ندارن. اگر خود مدل اصلی باشد.

  16. رضا گفت:

    سلام
    تفاوت مدل اسپروساز nova147 با nova 147 expxدر چیست

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. نوا مدل 147 نداره

    2. حسن گفت:

      سلام نوا ۱۲۸ بهتره یا نوا ۱۲۷ واسه مغازه میخوام نهایت روزی ۳۰یا۴۰ تا قهوه بزنم کدومش کیفتیت بهتری داره؟

  17. سید عبدالله طباطبایی گفت:

    سلام، خسته نباشید، یه سوالی داشتم ، لطفا دستگاه خوب معرفی کنید که حدود قیمت یک و نیم تا ماکزیمم 2 میلیون که اسپرسو، کاپوچینو و قهوه رو درست کنه، بسیار متشکر

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. منظورتنون از قهوه ، قهوه فرانسه هستش ؟
      بهتره در این مورد با پشتیبانی تماس بگیرید.

  18. رضا گفت:

    سلام خدمت شما
    بنده دستگاه مدل 139 را دارم
    چه نوع قهوه یا چه برندی را برای مصرف توصیه می کنید ؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. نوع و برند قهوه ربطی به دستگاه نداره بلکه به ذائقه شما بستگی داره. تنها باید با درجه اسپروسواز بریق خاگی آسیاب شده باشد.

  19. فریدون گفت:

    سلام
    لطفا نوا 149 را با نوا 127 مقایسه کنید و آیا اینقدر تفاوت مشهود است که برای 127 پول بیشتری پرداخت کنم
    ممنون

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. خیر پیشنهاد نمیشه. نتفاوت چندانی به جز ظاهری با 149 نداره.

  20. احسان گفت:

    سلام دوست من بین مدل های زیر کدوم رو پیشنهاد میکنید…و اینکه اگه ممکنه مختصری در مورد تفاوتشون چه از لحاظ قیمتی و چه از لحاظ کارکرداینجانب رو راهنمایی بفرمایید …بسیار ممنونم
    اسپرسوساز نوا مدل NOVA NCM-128EXPS
    اسپرسوساز مباشی مدل ECM2014
    اسپرسو ساز جمیلای مدل CRM3605

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. دستگاه نوا و جمیلای نیمه صنعتی محسوب میشن و توان بالایی نسبت به مباشی دارند. قهوه خروجی خیلی بهتری نسبت به مباشی دارن و تقریبا هم یکسان هستند.

      1. احسان گفت:

        ممنون بابت پاسخگویی
        .جیمیلای و نوا حدود 400تومن اختلاف دارن…تفاوت این دو ارزش این اختلاف رو داره؟
        شما کدوم رو پیشنهاد میکنید؟
        بازم ممنون

        1. جلال رمضانی گفت:

          سلام. خیر تفاوتی نداره .

          1. امین گفت:

            سلام.
            سوال این دوستمون بین مدل نوا 128 و جمیلای 3605 سوال من هم بود و در جایی خوندم که موتور جمیلای موتور بهتری هست و این دلیل این اختلاف قیمت هست. حال دو سوال:
            1. آیا این دو مدل دقیقا مثل هم هستند و از نظر قطعات داخلی تفاوتی ندارند و تنها بخاطر برند این اختلاف قیمتی وجود دارد؟
            2. آیا تا رنج 3.5 میلیون تومان دستگاهی با گروپ حرفه ای وجود دارد که از این دو مدل بهتر باشد؟
            من یک مدل هانور دارم و میخوام یک هزینه تا 3.5 میلیون انجام بدم و یک دستگاه با کیفیت بالا خریداری کنم.
            ممنونم از شما (روی شما و نظرتون حساب کردم و میکنم)

  21. سلام
    جناب رمضانی
    میشه یکدستگاه خونگی که هم اسپرسوساز هم خامه ساز خوبی و عالی تولید میکنه کنه معرفی بفرمایید. باتشکر فراوان

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. بهتره با پشتیبانی تماس بگیرید.

  22. میرقاسم میری زاده گفت:

    سلام جناب رمضانی
    تفاوت آسیاب نوا N600 معمولی با نوا N600 پلاس در چیست؟ لطفا آسیابی که بتونه قهوه نرم و نسوزنه معرفی می فرمایید.

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. توان دستگاه پلاس کمی بیشتره. برای چه مصرفی میخواین و در چه حد نرم ؟

  23. حامد گفت:

    عرض سلام و احترام جناب رمضانی، من قصد خرید یه دستگاه برای کافه کوچکم دارم و با تحقیقات زیادی که انجام دادم بین دستگاه های نوا 140و149 و مباشی 2010و2013 انقدر تردید برام ایجاد شده که کلا قدرت انتخابم رو از دست داده ام، عاجزانه تقاضا میکنم راهنمایی بفرمایید کدام مدل را خرید کنم که هم اسپرسوی با کیفیت ارائه بده و هم نوشیدنی های دیگه مثل کاپوچینو و….
    با سپاس و درود فراوان بر شما

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. اگر نوشیدنی های دیگه هم میخواین اصلا نوا خرید نکنید. مباشی 2010 و 2013 کیفیت مناسب تری دارن برای تهیه نوشیدنی هایی مثل کاپوچینو.

  24. هادی گفت:

    با عرض سلام،عذرخواهی میکنم کیفیت قهوه خروجی نوا 149 بهتر است یا بارنی 6866؟

  25. مهدی گفت:

    سلام جناب رمضانی،شرمنده نوا مدل 137 20بار داره؟یا فیکه؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      فیک نیست و ظاهرا به تازگی وارد بازار شده.

  26. مجتبی گفت:

    سلام. بنده در انتخاب نوا و کاخلر موندم نوا توان ۱۵ بار هست کاخلر ۲۰ بار لطفا راهنمایی کنید فرق بین بارها و کیفیت و عمر دستگاه کدوم بهتر هست. سپاس

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. در این مورد باید با پشتیبانی تماس بگیرید.

  27. ارش گفت:

    سلام وقت بخیر میخواستم از خدمتتون بپرسم که اسپرسو ساز نوا 161 با 20 بار فشار واتر پمپ بهتر یا azur 626با 25 بار .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. تا جایی که بنده اطلاع دارم نوا مدل 161 نداره

      1. ارش گفت:

        سلام این مدل رو عرض کردم اسپرسوساز نوا مدل NCM-161EXPs

        1. جلال رمضانی گفت:

          سلام. تا جایی که بنده اطلاع دارم نوا مدل 161 نداره .

  28. امید گفت:

    سلام وقت بخیر لطفا بین نوا ۱۴۹ و ۱۲۸Exps کدوم پیشنهاد میکنید میخوام بخرم

  29. بهار گفت:

    خیلی خیلی عالی بود. یه جمع بندی عالی با مقایسه ای که تصمیم گیری رو واقعا راحتتر میکنه. ممنون

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلامت باشید. در خدمتتون هستیم

  30. سلام بین قهوه ساز نوا و مباشی گیر افتادم یه قهوه ساز میخوام که تو مغازه کوچیکم استفاده کنم و بیشتر از ۱۷۰۰ نخوام هزینه کنم.
    شما چه دستگاهی رو پیشنهاد میدین؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. بین نوا و مباشی (البته مدل ها متاوت اند) تفاوت خاص و چشمگیری نیست.

  31. saeid گفت:

    سلام بین دستگاه نوا 140 و مباشی و گاستینو کدوم از نظر قیمت و کیفیت برای مصرف خانگی بهتره؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. هر سه در یک رنج هستن

      1. مریم گفت:

        باسلام خسته نباشید من بین اسپرسوساز دلمونتی و oryx موندم کدوم بهتره؟

  32. هامر گفت:

    سلام ببخشید سوالم این هست که قدرت نازل بخار نوا ۱۴۹ و ۱۲۷ هیچ فرقی نمیکنن برای تهیه کاپوچینو؟ و آیا فیلم اموزشی برای تهیه قوه با دستگاه نوا۱۲۷ وجود نداره؟

  33. علیرضا گفت:

    سلام خوب هستید
    آقای رمضانی عزیز من میخوام بدونم که یه قهوه اسپرسو که مباشی 2010 برامون درست میکنه کیفیتش با یه دلونگی 8 یا 10 میلیونی برابری میکنه؟
    یعنی منی که هر صبح دوست دارم یه اسپرسو بخورم همون مباشی رو بخرم کارم راه میوفته؟ کیفیت دلخواهم رو میتونم دریافت کنم؟
    ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایید

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. مسلما کیفیت دستگاه های دلونگی بسیار بالاس اما باید به مدل ها توجه کرد. شما هم باید به چند نکته برای خرید توجه کنید . اول میزان مصرف دوم کیفیت قهوه خروجی و سوم هزینه ای که مایلید پرداخت کنید.

  34. کیوان گفت:

    جناب رمضانی خدا قوت
    ممنون از وقتی که میزاری

    بین نوا ۱۴۰ و مباشی ۲۰۰۶ موندم
    بیشتر هم مصرفم اسپرسو هست
    راهنمایی می‌کنی ؟؟
    مرسی عزیز

    1. admin گفت:

      سلام. قهوه مباشی 2006 و 140 یکسانه . مباشی پیشنهاد منه

  35. مرتضی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من میخوام دستگاه نیمه صنعتی بخرم
    بین نوآ ۱۲۸ و بارنی ۳۰۰۵ مردد هستم
    راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. پشتیبانی قهوه ایلیا گفت:

      بارنی 3005 چون دو عدد پرتافیلتر داره . از نظر کیفیت قهوه یکسانن

  36. هانیه گفت:

    سلام بین نوا۱۲۸ و دلونگی ۶۸۵ کدوم فوم قهوه و شیر بهتری میده

    1. پشتیبانی قهوه ایلیا گفت:

      128

  37. ارش گفت:

    سلام روزتون بخیر وخسته نباشید .میخواستم بپرسم اصولا بین دستگاه مباشی و بارنی کدوم بهتره ؟ونظر جنابعالی رو درمورد دستگاه مباشی 2050 و بارنی 5700 بدونم .کدوم رو خرید کنم؟ممنونم از لطف و راهنماییتون.

    1. پشتیبانی قهوه ایلیا گفت:

      سلام. هر دو این محصولات یکی هستن .

  38. ریحانه گفت:

    سلام
    شما دستگاه اسپرسوساز هامسول تایید می کنید
    من خودم کاپوچینو و موکا می خورم و همسرم اسپرسو
    آیا خواسته هر دو تامون به خوبی بر آورده میکنه
    یا اینکه دستگاه بهتری پیشنهاد میکنید

    1. محسن مداحی گفت:

      بله شما رو راضی میکنه

  39. رها گفت:

    سلام خسته نباشید
    من میخواستم برای جهیزیم یه اسپرسوساز تا رنج قیمت دووخرده ای خرید کنم
    وهم نازل بخار و فوم برام مهمه هم کیفیت قهوه خروجی اسپرسو
    شما ازبین مدل دلونگی ونوا کدوم رو توصیه میکنید
    و ممنون میشم مدلش رو هم بگید
    باتشکر از توضیحات کامل شما

    1. محسن مداحی گفت:

      توصیه میکنم دلونگی 685 و یا اسپرسوساز هامسول رو خرید کنید .

    2. علیزضا گفت:

      برای خونه یک دستگاه خوب میخواستم طبق تحقیقی کردم دلونگی رو خوب گفتن حالا چی مدلی بخرم بین سه چهار تومان یا نوا چی مدلش خوبه

      1. محسن مداحی گفت:

        نوا مدل 140 خیلی خوبه – اسپرسوساز هامسول عالیه

  40. مرتضی گفت:

    سلام. وقتتون بخیر. بین مدلهای توی یک رنج مباشی و بارنی کدوم رو پیشنهاد میکنید. مثلا مباشی ۲۰۱۰ و بارنی ۵۴۰۳

  41. aref.jalilzadeh@gmail.com گفت:

    سلام / وقت بخیر / من یه مدل نوا 137 دیدم که روی جعبه زده 20 بار و اینکه فروشنده هم ادعا دارند که 20 بار هستش . میخواستم ببینم همچنین مدلی واقعی هست ؟

    1. محسن مداحی گفت:

      بله هست

  42. علی رضا گفت:

    سلام خسته نباشی
    نوا 127 خوبه یا پیشنهادی دیگه دارین شما
    برای کافه کوچیک روزی 60 تا 70 کاپ بزنم

    1. محسن مداحی گفت:

      نوا ۱۲۸ رو بخرید

  43. محمد گفت:

    سلام اسپرسوساز برگامو مدل BG-CM3840BSB نظرتون چطوره آیا بخار خوبی داره و برای کاپوچینو و اسپرسو خوبه ؟
    اگر نظرتون منفیه چه مدلی رو در حد ۲ میلیون پیشنهاد میدین

    1. محسن مداحی گفت:

      مباشی ۲۰۱۰ رو بخرید عالیه

  44. محمد گفت:

    سلام اسپرسوساز سوناشی ۴۹۶۱ برای کاپوچینو و اسپرسو چطوره؟

  45. رامین گفت:

    سلام خسته نباشید بین مباشی 2010 و نوا149 و دلونگی 421 کدام دستگاه رو برای مصرف خانگی توصیه میکنید

  46. ارش گفت:

    سلام من دستگاه بارنی 5700 رو خریدم ولی نمیدونم چرا مثل ویدئو شما کف و کرم نمیده .لطفا راهنمایی بفرماید ممنونم.

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام .
      باید از آسیاب بسیار نرم استفاده کنید و به خوبی قهوه رو تمپ کنید .

  47. ارش گفت:

    جناب مداحی از نرم نرم نمره 5 تا 15 اسیاب و تست کردم ولی بازم مثل ویدئو شما نشد .امکان داره از بسکت دو جداره سایز 58 استفاده کنم بهتر بشه ممنونم .

    1. محسن مداحی گفت:

      خیر نیازی به استفاده از بسکت دیگه ای وجود نداره . از قهوه نرم استفاده کنید .

  48. محمد گفت:

    سلام قهوه ساز مدل نوا ۱۴۰ ساخت مالزی کیفیتش با ساخت چین یکیه اخه مالزی از چین ارزونتر بود

    1. محسن مداحی گفت:

      ساخت مالزی در بازار وجود نداره . این دستگاه ساخت چینه

  49. سید سبحان گفت:

    سلام امروز نوا مدل ncm_1510 exps گرفتم، اصلا همچین مدلی شرکت نوا نزده

    1. سید سبحان گفت:

      نوا 151 اشتباه زدم 150

  50. مرتضی کریمی گفت:

    سلام نظرتون درباره بیسمارک ۲۲۵۰ یا کلا برند بیسمارک چطوره دسگاش

  51. مرتضی کریمی گفت:

    سلام نظرتون درباره بیسمارک ۲۲۵۰ یا کلا برند بیسمارک چطوره دسگاش راهنمایی کنید

    1. مسعود زرفشانی گفت:

      سلام دوست عزیز
      دستگاه های خوبی هستن…اگر در بازار موجود بود، خرید کنین

    2. سعید گفت:

      سلام خسته نباشید
      در بین اسپرسو سازهای موجود در بازار ، برای استفاده خانگی ، کدام دستگاه و برند رو پیشنهاد میدید ، یه زمانی میگفتند نوا ۱۴۰ ولی الان میگن موتورهای جدیدش ضعیفه و مناسب نیست ، فرض کنید تا حول ۵ میلیون براش در نظر بگیریم ممنون از پاسخ شما ، البته تمام مولفه های کیفیت و پشتیبانی از خدمات را شامل بشه و ارزش خرید نسبت به ۲ میلیونی ها داشته باشه ممنون

  52. محمد گفت:

    سلام بین دستگاه مباشی 2020 و نوا کدوم بهترع مخصوصا در زمینه عصاره گیری

  53. فاطمه گفت:

    سلام و وقت بخیر
    عذر میخوام شمابین جیمیلای ۳۰۶۵ و ۳۰۰۵e و نوا ۱۴۹ کدوم رو پیشنهاد میکنین
    ممنون میشم پاسخمو بدین خیلی نیاز به راهنمایی دارم

  54. رضا گفت:

    سلام من اسپرسو ساز مایر مدل 439میخام بخرم واسه مصرف خودم دیدم زده فشاربخار40 این چ تاثیری داره رو خروجی قهوه ولی کیفیت دستگاه بنظرشما خوبه یا نوا 128 یا مباشی 2010 کدوم بهتر این دوتا 15هستن فشاربخارشون

    1. مسعود زرفشانی گفت:

      سلام دوست عزیز
      فشارهایی که روی اسپرسوسازهای خانگی میز نند صرفا جنبه تبلیغاتی دارند و هیچ اسپرسوساز خانگی فشار بیست یا چهل ندارد

  55. زهرا گفت:

    سلام بین دستگاه اسپرسو ساز کاراکال و ندوا(ndva) عقربه دار کدومش بهتره؟
    یکی میگه کاراکال چون موتورش 1200 یا1020 و 20 باره
    یکی میگه نگاه به بار و وات نکن
    یکی میگه ندوا فیکه نوا هست و کمی ضعیفه
    ندوا 15 باره و موتورش850
    کاراکال 20 بار و موتورشم فکر کنم 1020 یا 1200
    کارایی و موتور کدوم بهتره؟ میشه راهنمایی کنید؟

  56. نوید نویدکیا گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا نوا ۱۴۷ ارزش خرید داره

  57. مصطفی گفت:

    سلام اسپرسو ساز یلکن چطوره.۱۹ بار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *