راهنمای خرید, دانش قهوه

تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو چیست ؟

مینی پرسو محصولی بی‌نظیر است که توسط شرکت واکاکو در سال 2014 طراحی و ساخته شد. این محصول پدیده‌ای شگرف در دنیای قهوه است که با هزینه‌ای کمتر از یک دستگاه برقی، اسپرسویی با غلظت و کرمای عالی تهیه می‌کند. شرکت واکاکو همواره به دنبال ارتقاء این محصول بود و در نهایت با الهام گرفتن از ایده‌های کاربران و مشتریان خود و با بهره گیری از متخصصین خود توانست دستگاه اسپرسو ساز همراه دیگری به نام نانوپرسو را به بازار ارائه دهد. در این مطلب قصد داریم تا تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو را برای شما دوستان و همراهان همیشگی قهوه ایلیا بررسی کنیم.

تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو چیست ؟

نرم و سبک‌تر

در نگاه اول، اندازه‌‎ی نانوپرسو توجه همه را جلب خواهد کرد. ارتفاع این دستگاه نسبت به مینی پرسو 2 سانتی‌متر کوتاه‌تر شده و به شکل خارق العاده‌ای حجم مخزن آب آن به 80 میلی لیتر افزایش یافته است.

وزن این دستگاه کاهش یافته و نسبت به مینی پرسو حدود 26 گرم کمتر شده است. در ساخت و طراحی این دستگاه از جنسی محکم و قوی استفاده شده است که سبب محکم و سخت‌ جلوه داده شدن آن می‌شود، این در حالی است که وزن دستگاه کمتر از مینی پرسو می‌باشد.

[alert style=”success”] نانو پرسو چیست ؟ [/alert]

شستشوی آسان

طراحی درپوش خروجی نانوپرسو به گونه‌ ایست که به راحتی از یکدیگر جدا شده و می‌توان به سادگی هر قطعه از آن را به صورت مجزا شستشو و تمیز کرد.

قسمت اصلی داخل دستگاه، یعنی جایی که سبد قهوه قرار می‌گیرد، طراحی ساده و دقیقی دارد. در طراحی این قسمت سعی شده کمترین منافذ وجود داشته باشد تا همه‌ی قهوه تنها از تعداد منفذ مشخص خارج شود و به این گونه یکنواختی خاصی پیدا کند.

تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو چیست ؟

فشار 18 بار پمپ نانوپرسو

سیستم پمپ جدید این محصول قادر است تا فشار را به 18 بار افزایش دهد که موجب بهبود هرچه بهتر عصاره گیری خواهد شد. قسمتهای داخلی این دستگاه قادر به تحمل فشار بسیار بالای پمپ هستند. نکته‌ی بسیار مهم در این قسمت، نیروی بسیار کمی است که برای رساندن فشار داخل دستگاه به 18 بار استفاده می‌شود. پمپ نانوپرسو در مقایسه با مینی پرسو به 15 درصد نیروی کمتر برای فشردن نیاز دارد. به طور مثال، برای اینکه مینی پرسو را به 16 بار فشار برسانید باید حدود 13.6 کیلوگرم نیرو بر آن وارد کنید اما در نانو پرسو این میزان به 11.6 کاهش یافته است. این امکان برای خانم‌ها بسیار مهم و مناسب تلقی می‌شود.

تفاوت نانوپر سو و مینی پرسو چیست ؟

در کنار نانوپرسو دستورالعمل‌هایی نیز ارائه می‌شود تا خریداران این محصول دچار سردرگمی نشوند. به طور مثال پیشنهاد می‌شود 8 گرم پودر قهوه‌ای که داخل سبد قرار می‌گیرد، با فشار بسیار زیاد، فشرده کنید. پمپ نانو پرسو با فشار بالایی که ایجاد می‌کند، می‌تواند سخت ترین تمپ ممکن را نیز تحمل کند و عصاره گیری قهوه را به خوبی انجام دهد.

عصاره گیری گرم، تک شات

در اینجا از 8 گرم پودر قهوه نرم با تمپ بسیار زیاد استفاده شده است.

کرمای بسیار زیاد و غلیظ به همراه غلظت بالای قهوه و مزه‌ای باور نکردنی که حتی با دستگاه‌های برقی خانگی نیز نمی‌توان به آن دست یافت.

تفاوت نانوپر سو و مینی پرسو چیست ؟

عصاره گیری گرم دابل شات

نانوپرسو با استفاده از سبد قهوه دابل شات 16 گرمی قهوه، که به صورت مجزا فروخته می‌شود، قادر به تهیه دابل اسپرسو نیز هست. درجه‌ی آسیاب مورد استفاده مانند تک شات است و تمپ آن نیز بسیار سخت فشرده شده است.

کرمای بسیار عالی و طعم بی‌نظیر قهوه برای علاقه مندان به دابل اسپرسو.

تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو چیست ؟

قهوه دم سرد

در این آزمایش از آب سرد که مستقیما از شیر گرفته شده است، درجه‌ی آسیاب همان اسپرسو است و تمپ کمی نرم‌تر استفاده شده است. قهوه کاملا سرد است و کرما بسیار عالی دارد. طعم قهوه بسیار مطلوب بوده و برای فواصل گرم مثل تابستان مناسب است.

تفاوت نانوپرسو و مینی پرسو چیست ؟

در ادامه پیشنهاد می‌کنم از چند ویدیو زیر که در مورد نانوپرسو است لذت ببرید.

 

 

 

[alert style=”error”] خرید نانو پرسو واکاکو [/alert]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *