دانش قهوه, رست قهوه

نکات مدیریت هزینه رستری های کوچک

مدیریت هزینه رستری های کوچک

از حدود پنج شش سال پیش که مصرف قهوه در ایران بالا رفت، شاهد تولد رستری های کوچک و حتی خانگی بوده ایم. در این مقاله می خواهیم مدیریت هزینه رستری های کوچک را با هم بررسی کنیم.

با رشد تصاعدی قهوه تخصصی در سال‌های اخیر، شاهد افزایش مشابهی در ظهور دستگاه‌های برشته‌کننده نانو، رست‌کننده‌های خانگی و کافی‌شاپ‌هایی بوده‌ایم که شروع به بو دادن دانه‌های قهوه خود کرده‌اند.

با توجه به افزایش روزافزون کسب‌وکارهای کوچک که به دنبال بهره‌مندی از مزایای فراوان قهوه تازه برشته شده هستند، احتمالاً تعدادی سؤال در مورد صرفه اقتصادی این کار وجود دارد. در مراحل اولیه، برشته کردن قهوه می تواند کسب و کاری باشد که با حاشیه سود خوب کار می کند، ولی نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد.

مشاهده کنید: انواع قهوه تازه رست در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه برشته‌کننده‌ها و کافه‌های کوچک‌تر که قهوه خودشان را برشته می‌کنند می‌توانند هزینه‌هایشان را مدیریت کنند، Jonas Lillie، مدیرعامل و بنیانگذار Aillio نکاتی را به ما می گوید.

قهوه رست شدهچرا مدیریت هزینه رستری های کوچک بسیار مهم است؟

به بیان ساده، بدون قدرت خرید، زیرساخت ها و مقیاس بزرگی که رسترهای تجاری بزرگ دارند، سودآوری می تواند به یک مسئله تبدیل شود. در این بین، پایین نگه داشتن هزینه ها می تواند بقای یک رستری را تعیین کند.

جوناس توضیح می دهد: «دلایل مختلفی وجود دارد. برای شروع، در حال حاضر، قیمت قهوه سبز بسیار بالا است و به نظر نمی رسد که به این زودی ها تغییر کند. فراتر از آن، قیمت‌های حمل‌ونقل و تدارکات، قیمت انرژی و همچنین هزینه‌های هر چیز دیگری که مربوط به قهوه است، مانند کاسه‌ها و قاشق‌ها و غیره.»

جوناس اشاره می‌کند که خوده عملیات رست یکی از زمینه‌های کلیدی است که رستری های کوچک ‌تر می‌توانند هزینه‌های آن‌ها را کاهش دهند و می‌گوید که «این یکی از معدود چیزهایی است که واقعاً تحت کنترل شماست»

او با ذکر این نکته شروع می کند که تصمیم ساده برای برشته کردن قهوه، خود نیاز به سرمایه گذاری اولیه دارد، اما توضیح می دهد که استقلال زیادی برای کافی شاپ ها یا سایر مشاغل قهوه ایجاد می کند. این فرآیند به هیچ وجه آسان نیست، اما می تواند بسیار مفید باشد.

او می‌گوید: «فرض کنید یک کافی‌شاپ دارید و قهوه برشته‌شده‌تان را از یک عمده‌فروشی دریافت می‌کنید. «شما به آن برشته کننده وابسته هستید، [و به طور مؤثری به آن ها] کیفیت، در دسترس بودن و قیمت را واگذار می کنید. اگر هر یک از این سه عامل تغییر کند، می تواند بر کسب و کار شما تاثیر منفی بگذارد، اما شما هیچ کنترلی روی آن ندارید. بنابراین کنترل فرآیند برشته کردن، استقلال شما را افزایش می دهد.»

جوناس اشاره می‌کند که امروزه بسیاری از برشته‌کننده‌های برجسته موج سوم در سرتاسر جهان به‌عنوان فعالیت‌های کوچک یا کافی‌شاپ‌ها شروع به کار کردند که پس از مدتی، خود را گسترش دادند.

قهوه سبز رست نشدهچگونه می توانید هزینه ها را به حداقل برسانید؟

در ادامه بحث مدیریت هزینه رستری های کوچک ، بهتر است بدانیم چگونه باید هزینه ها را به حداقل رساند. در حالی که ممکن است خود قهوه سبز به طور قابل توجهی ارزان تر از قهوه برشته شده از یک روستر تجاری باشد، فرآیند برشته کردن به طور واضحی از دیدگاه تجاری نیازمند هزینه هایی است. با این حال، فهمیدن نحوه کنترل این هزینه ها می تواند به طور موثری برایتان کارآمد باشد.

گاز در مقابل برق

جوناس می‌گوید: «بیایید هزینه‌های برشته کردن را تقسیم کنیم. در ابتدا، صرف نظر از اینکه از گاز یا برق استفاده می کنید، هزینه های انرژی را دارید. انرژی، به طور کلی، گران است، بنابراین باید از یک رستر با مصرف انرژی کمتر شروع کنید. البته جابجایی از گاز به رستر برقی کم مصرف نیز نقطه خوبی برای شروع است.»

با این حال، حتی با وجود برق، در بسیاری از مکان‌ها قیمت‌های آب و برق می‌توانند در طول یک روز در نوسان باشند. این بدان معناست که رست قهوه در ساعات کم مصرف می تواند راه دیگری برای صرفه جویی در هزینه ها باشد.

مطالعه کنید: راهنمای رست قهوه ربوستا

کارایی روستر

کارآیی رستر دیگر موضوعی است که در بحث مدیریت هزینه رستری های کوچک باید مد نظر داشت. جوناس می افزاید: «بعد از آن، کارایی خود رست را باید در نظر بگیرید. بسیاری از دستگاه‌های برشته‌کننده قهوه عایق‌بندی ضعیفی دارند، بنابراین شما به جای اینکه تمام انرژی را به فرآیند واقعی برشته کردن هدایت کنید، مکان خود را گرم می‌کنید.»

از این رو اما بسیاری از رستر مدرن بر افزایش کارایی و دقت تمرکز دارند، تا میزان آزمون و خطا هنگام تعیین یک پروفایل رست جدید را به حداقل برسانند. در نتیجه این امر ضایعات را به حداقل رسانده و هزینه ها را کاهش می دهد.

مدیریت هزینه رستری های کوچکپرسنل رستری

یکی از مهم ترین فاکتورها در بحث مدیریت هزینه رستری های کوچک ، پرسنل ان هستند. در نتیجه آخرین منطقه ای که جوناس شناسایی می کند، کارکنان است. از لحاظ تاریخی، تیم‌های برشته‌ کاری، تعدادی افراد را به کار می‌گیرند که توسط یک «سر روست» هدایت می‌شوند.

جوناس توضیح می‌دهد: «برای برشته‌ کاری های کلاسیک که با موتور گازی کار می‌کنند، معمولاً به یک روست‌مستر حرفه‌ای نیاز دارید تا مطمئن شوید که یکدستی در کار حفظ می شود. به عبارتی، نوعی اتوماسیون در اینجا، همراه با استفاده خوب از داده، می تواند کمک کند.»

در سال‌های اخیر، اتوماسیون به یک روند رو به رشد در بازار برشته کردن قهوه تبدیل شده است، زیرا این امکان را به متخصصان می‌دهد تا بیشتر بر سایر حوزه‌های تجاری تمرکز کنند.

او می افزاید: «بعد از آن، زمان صرف نظافت و نگهداری می شود. چیزی به نام برشته کن خود تمیز شونده وجود ندارد، اما هر چه راحت تر بتوانید این قسمت را درست کنید، بهتر است.»

با این حال، در حالی که قطعات جدید یا جایگزین به وضوح نیاز به هزینه دارند، مدت زمانی که پرسنل به اینجور کارها می پردازند نیز مهم است. یعنی زمانی که باید هر ماه مقدار مشخصی از آن صرف تمیز کردن و نگهداری رستر شود. امری که بر مدیریت هزینه رستری های کوچک بسیار تاثیرگذار است.

در نهایت، زمانی را که یکی از اعضای تیم می‌تواند صرف توسعه محصول، بازاریابی یا فروش کند، محدود می‌کند.

مشاهده کنید: انواع قهوه ساز در فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا

سایر نکات مدیریت هزینه رستری های کوچک

علاوه بر مدیریت منبع انرژی و وارد کردن اتوماسیون به عملیات برشته کاری، یکی از مهم ترین مواردی که در مدیریت هزینه رستری های کوچک باید در نظر بگیرید، دستگاه برشته کردن یا همان رستر است.

جوناس توضیح می دهد که مدیریت هزینه رستری های کوچک یکی از محرک های اصلی مدل جدید Aillio، AiO بود. او می‌گوید که هدف ساخت این دستگاه، از بین بردن موانع برای رستری های کوچک و بهبود حاشیه سود آنهاست.

او می‌گوید: «AiO از همان اصل گرمایشی روستر Bullet R1 استفاده می‌کند، که گرمایش القایی است. این به معنای صرفه جویی در مصرف انرژی در حدود 75 درصد است. به عبارت دیگر، AiO از یک چهارم انرژی برشته‌ کاری های سنتی استفاده می‌کند.»

جوناس اضافه می کند که با اتوماسیون ارائه شده توسط AiO، رستری های کوچک (مانند کافی شاپ های مستقل) می توانند به سرعت ساعات کار کارکنان را برای تمرکز بر سایر حوزه های تجاری آزاد کنند.

 او توضیح می دهد: «شما فقط به یک حرفه ای نیاز دارید تا مشخصات رست را توسعه دهد. شما به کسی نیاز ندارید که همیشه در آنجا باشد تا فرآیند را زیر نظر داشته باشد و تعیین کند رست کامل شده است. باریستای شما می تواند این وظایف را بر عهده بگیرد.»

جوناس اضافه می‌کند که پس از انتخاب رستر مناسب، سازماندهی کلی، استانداردسازی فرآیندها و استفاده از تخصص، همگی می‌توانند به شما کمک کنند تا سرعت خود را افزایش دهید.

او می‌گوید: «شما باید با سازماندهی و تنظیم رویه‌های عملیاتی استاندارد شروع کنید. برشته کردن قهوه آنقدرها هم سخت نیست و اطلاعات زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما در شروع کار کمک کند. به همین دلیل است که ما Roast World را ایجاد کردیم، یک پلت فرم آنلاین برای اشتراک گذاری پروفایل ها و یافتن قهوه.»

در نهایت، جوناس می‌گوید: «در آینده، فکر می‌کنم تمرکز بیشتری بر صرفه‌جویی از طریق فناوری خواهد بود. با شروع استفاده از ماشین‌های بهبودیافته‌ای که از نظر انرژی کارآمدتر هستند و ویژگی‌های خودکار بیشتری دارند، پس‌انداز به‌طور خودکار ظاهر می‌شود.»

رستر هوشمنداو در پایان می‌گوید: «تکنولوژی ما را به آینده سوق می‌دهد و به ما در بهبود بهره‌وری و به حداقل رساندن ضایعات کمک می‌کند. با این حال، من فقط معتقد نیستم که همه چیز صرفاً در مورد کاهش هزینه ها است. شناخته شدن به عنوان یک کافی شاپ یا برشته کن به همان اندازه مهم است.»

شکی نیست که بو دادن قهوه خود به شما کنترل بیشتری بر هویت کسب و کارتان می دهد، اما شروع این سفر به عنوان یک برشته کاری خانگی یا یک کافی شاپ می تواند مملو از چالش ها و هزینه ها باشد.

یافتن راه هایی برای مدیریت این موارد در حین حرکت به سمت جلو مهم است. استفاده از ظرفیت فناوری های نوظهور و پلتفرم های آنلاین مکانی عالی برای شروع است و می تواند به بازگرداندن کنترل در دستان شما به عنوان صاحب کسب و کار کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *