راهنمای خرید, آموزش

تفاوت لاتیسما تاچ ، لاتیسما پلاس و لاتیسما پرو در چیست ؟

در این نوشته سعی در بررسی و مقایسه لاتیسما تاچ ، لاتیسما پلاس و لاتیسما پرو را داریم . اگر مایل به خرید یکی از این سه دستگاه هستید بهتر است این مطلب را مطالعه نمایید و سپس تصمیم گیری نمایید .

لاتیسما تاچ : یک قهوه ساز هوشمند و با بدنه‌ای براق که روش استفاده بسیار ساده ای دارد و برای تهیه قهوه روزانه به شما کمک می‌کند .

لاتیسما پلاس : این دستگاه با وجود تکنولوژی شیر گرم کن خود امکان تهیه اسپرسو ، لاته و کاپوچینو را برای شما فراهم می‌کند و زحمت شما را کاهش می‌دهد .

لاتیسما پرو : این دستگاه با تکنولوژی تک لمسی خود امکان تهیه انواع نوشیدنی های مدل باریستا را در منزل به شما می‌دهد .

طرز کار لاتیسما تاچ ، لاتیسما پلاس و لاتیسما پرو

لاتیسما تاچ : این دستگاه برای بیشتر نوشیدنی‌های شیردار از جمله کاپوچینو و لاته مناسب است . در این دستگاه از پاد نسپرسو استفاده می‌شود و محفظه شیر آن به دلخواه به دستگاه متصل می‌شود . این دستگاه فقط با لمس یک دکمه هرنوع نوشیدنی قهوه و شیر گرم برای شما آماده می‌کند . دارای 6 دکمه می‌باشد که تنظیمات آنها هم قابل تغییر است .

لاتیسما پلاس : سیستم تک لمسی شیرداغ این دستگاه ، قسمت اصلی آن و به تعبیری قلب دستگاه است . تنها کاری که شما باید انجام دهید گذاشتن کپسول نسپرسو داخل دستگاه و فشار دادن دکمه آن است . کلید های صفحه کنترل به شما این امکان را می‌دهد تا نوع نوشیدنی خود را بدون هیچ زحمتی انتخاب کنید . شما می‌توانید سه نوشیدنی شیری و دو بدون شیر انتخاب کنید و بدون هیچ ریخت و پاشی آن را تهیه نمایید .

لاتیسما پرو : در این دستگاه از کپسول‌های نسپرسو برای تهیه قهوه و انواع نوشیدنی‌های باریستا استفاده می‌شود . با تکنولوژی کاپوچینو این دستگاه شما قادر به تهیه 6 نوع نوشیدنی از قبل برنامه ریزی شده فقط در چند ثانیه هستید .

ویژگی‌ها

لاتیسما تاچ : دارای سیستم خاموش کننده اتوماتیک است که 9 دقیه بعد از آخرین قهوه شما خاموش می‌شود . همچنین 6 دکمه لمسی که انتخاب سریع قهوه دلخواهتان را برای شما فراهم می‌کند . سیستم کاپوچینو اتوماتیک این دستگاه امکان داشتن هات کاپوچینو ، ماکیاتو و شیر داغ را به شما می‌دهد .

لاتیسما پلاس : شما قادر به گذاشتن مخزن شیر در جلوی دستگاه هستید که با فشار یک دکمه کاپوچینو گرم به شما می‌دهد .همچنین وجود کپسول‌های نسپرسو باعث می‌شود که دیگر ریخت و پاش و اندازه گیری در کار نباشد . همچنین این کپسول‌ها بعد از تهیه قهوه خود به خود تخلیه می‌شوند .

لاتیسما پرو :  این دستگاه امکان تغییر سطوح شیر خروجی را به شما می‌دهد که در طعم و مزه تاثیر فراوانی دارد و همچنین شیر هیچ تماسی با داخل دستگاه ندارد . سیستم تمیز کننده خودکار این دستگاه یک ویژگی و امتیاز منحصر به فرد به شمار می‌آید . سیستم تک لمسی ( single touch  )  آن امکان سریع تهیه هرنوع نوشیدنی را فراهم کرده است .

نظرات افراد در مورد این سه دستگاه

لاتیسما تاچ :

شارون یکی از خریداران این دستگاه می‌گوید : این دستگاه هوشمند ، زیبا و بسیار جمع و جور است و جلوه‌ی بسیار خوبی به آشپزخانه ام می‌دهد . بعد از خرید و استفاده از چندین ماشین قهوه ساز دیگر ، این دستگاه با قابلیت صفحه دکمه‌های لمسی و امکان استفاده راحت از پاد خود رضایت خاصی به من داد . همچنین زمان گرم کردن آب این دستگاه بسیار کم است و طعمی که من انتظار داشتم را به من داد و این همان دلیلی است که ارزش خرید و استفاده از این دستگاه را نشان می‌دهد .

دایانا نیز یکی دیگر از خریداران لاتیسما تاچ می‎باشد که معتقد است ظاهر این دستگاه بسیار زیبا و منحصر به فرد است و باعث تحسین همه مهمان‌ها می‌شود . همچنین او از نحوه کار این دستگاه هم رضایت دارد و به نظر او کار با این دستگاه بسیار ساده بوده و می‌توان هرنوع نوشیدنی را در چند ثانیه تهیه کرد . مهمترین ویژگی این دستگاه از نظر دایانا فرایند شست و شوی آن است که سادگی و راحتی خاصی دارد .

لاتیسما پلاس :

آریانا یکی از مصرف کننده های دستگاه لاتیسما پلاس است و معتقد است این دستگاه علاوه بر زیبایی ظاهری بسیار جمع و جور بوده و بدون اینکه فضای زیادی را اشغال کند به راحتی در آشپزخانه او جای گرفته است . همچنین این دستگاه صدای کمی تولید می کند و علارغم کارایی زیادش ، شستشوی بسیار راحتی دارد .

تانیا نیز از این دستگاه استفاده می‌کند و از ویژگی‌‌های این دستگاه سرعت در تهیه قهوه ، تخلیه اتوماتیک کپسول و تعدد در تهیه انواع نوشیدنی را بهترین آنها می‌داند .

لاتیسما پرو :

اگنس از مصرف کنندگان لاتیسما پرو هست و ویژگی‌های این دستگاه را نحوه‌ی کار و استفاده بسیار ساده و آسان این دستگاه بیان می‌کند و معتقد است که دستگاه کیفیت بسیار مطلوبی دارد .

لیلا نیز از مصرف کنندگان می‌باشد و از ویژگی‌های این محصول گنجایش بیشتر مخزن آب گرم و امکان تهیه شیر داغ بدون استفاده از کپسول را بهترین آن می‌داند .

مقایسه تمیزکردن و شستشو

لاتیسما تاچ : فرایند بسیار ساده که شامل رسوب زدایی و شستن مخزن شیر می‌شود .

لاتیسما پلاس : مخزن شیر با لمس یک دکمه تمیز می‌شود .

لاتیسما پرو : دارای سیستم شستشوی اتوماتیک پیشرفته .

زمان گرم کردن

لاتیسما تاچ : حدودا 25 ثانیه

لاتیسما پلاس : حدود 40 ثانیه

لاتیسما پرو : 25 ثاینه قهوه و 40 ثانیه شیر

فشار پمپ

لاتیسما تاچ : 19 بار

لاتیسما پلاس : 19 بار

لاتیسما پرو : 19 بار

توان دستگاه

لاتیسما تاچ :  1400 وات

لاتیسما پلاس:  1200 وات

لاتیسما پرو : 1300 وات

گنجایش مخزن شیر

لاتیسما تاچ : 0.35 لیتر 350 سی سی

لاتیسما پلاس : 0.35 لیتر 350 سی سی

لاتیسما پرو : 0.5 لیتر 500 سی سی

گنجایش مخزن آب

لاتیسما تاچ : 0.9 لیتر 900 سی سی

لاتیسما پلاس : 0.9 لیتر 900 سی سی

لاتیسما پرو : 1.3 لیتر 1300 سی سی

[alert style=”error”] بررسی و خرید : محصولات نسپرسو [/alert]

10 دیدگاه در “تفاوت لاتیسما تاچ ، لاتیسما پلاس و لاتیسما پرو در چیست ؟

  1. امین گفت:

    با سلام
    خیلی خیلی عالیه بهترین قسمتش اینجاست که برای آدمای تازه کار خیلی خوب و راحته نه ریخت و پاشی در کاره و از همه مهتر اندازه گیری در کار نیست این از همه بهتره دیگه از شر اینکه چقدر قهوه رو آسیاب کنی بهتره یا چند ثانیه باید بمونه تا مزه تلخ و سوخته نده یا شیر رو مایل بگیریم و مواظب باشی که زیاد شیر داغ نشه آخر سر هم بعد کلی درد سر چیز خیلی خوبی از کار در نیاد راحت میشی واقعا به قیمت گرونش می ارزه

  2. امین گفت:

    چند تا سوال دارم
    اول اینکه کدوم برند بهتر هست ظاهرا بغیر از خود برند نسپرسو برند های دیگه هم مثل دلونگی این دستگاه ها رو تولید میکنه؟
    راستش من یه قهوه ساز دلونگی داشتم 400 خریده بودم اصلا خوب نبود مجبور شدم یه دستگاه نوا بخرم 450 تومن برای همین از برند دلونگی میترسم که یه مدل نسپرسو بخرم خوب در نیاد
    توی قسمت فروش بغیر از مدل هایی که اینجا معرفی کردین مدل های دیگه هم هست مثل
    Nespresso CITIZ – MILK
    Nespresso U
    Nespresso Inissia
    Nespresso Gran Maestria
    این مدل ها چه فرقی با مدل هایی که اینجا معرفی کردین داره؟
    راستش اینقدر راحت به نظر میاد که میخوام یه دستگاه نسپرسو بخرم و از شر دردسرهای کار و تنظیمات اظافه راحت بشم.
    نکته ی آخر اینکه یه چند روزی سایت از دسترس خارج شد و الان که خوشبختانه برگشتید سایت خیلی کند شده و دائما ارورر میده باید چندین بار رفرش کنم تا لود بشه با اینکه قبلا خیلی سریع لود میشد لطفا مشکل را برطرف کنید
    با تشکر فراوان

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      درود بر شما
      برند نسپرسو یک برند با سابقه در زمینه تولید کپسول و دستگاه های کسپولی است ولی دستگاه های این برند را شرکت های مختلفی تولید میکنند از جمله دلونگی، کروپس و…
      در اصل بیشتر دستگاه های نسپرسو را دلونگی تولید میکنه ولی کیفیت این دستگاه ها یا دستگاه های مستقل دلونگی بسیار متفاوته چرا که طراحی و نظارت این ها با نسپرسو است و فقط کار تولید را دلونگی انجام میده.
      مدل هایی که کلمه Milk آخرش داره مثل U milk و… در اصل یک دستگاه اسپرسو ساز کپسولی و یک آئروچینو هست. یعنی کف شیر را جداگانه با دستگاه ائروچینو تهیه میکنید و در اصل ترکیب قهوه و ساخت کافه مورد نظرتون رو خودتون به صورت دستی باید انجام دهید ولی در این سه دستگاه خود دستگاه به صورت اتوماتیک انجام میدهند. ما بقی دستگاه ها نیز صرفا اسپرسو ساز کپسولی هستند و بیشتر در ظاهر و امکانات جانبی با هم متفاوت هستند. و کیفیت اسپرسو خروجی اکثرشون شبیه همه…
      در مورد سایت نیز، به زودی تمامی اشکالاتش رفع خواهد شد…
      موفق باشید

  3. امین گفت:

    با تشکر از توضیحات کامل و خوبتون فقط یه سوالی که برام پیش اومده آیا این مدل ها مخصوصا همین مدلهای سه گانه که اینجا معرفی کردید قابلیت استفاده از پودر قهوه هم دارن یا صرفا از کپسول استفاده میکنن؟ و آیا بهتر نیست مدلی بخرم که هم کپسول هم پودر بشه استفاده کرد و اصلا همچین مدلی هست؟ چون به نظر میرسه کپسول تنها کمی محدودیت در انتخاب میاره و بعد از مدتی ممکنه تکراری بشه؟
    با تشکر فراوان :))

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      نخیر…تمامی محصولات موجوده نسپرسو، فقط کپسول نسپرسو میخوره…
      دستگاهی هست که هم کپسول بخوره هم پودر هم پد، مانند دستگاه تازیسیما بیالتی، ولی آن ها هم محدودیت های خودشون رو دارند. در فروشگاه ما، مدل های مختلف نسپرسو و بیالتی موجوده

  4. امین گفت:

    سلام
    من تصمیم گرفتم از بین لاتیسما تاچ و پلاس یکی را خریداری کنم اما نمیدونم کدوم بهتره. اول فکر میکردم بر اساس ویژگی هایی که دارن نامگذاری شدن و مثلا پلاس بهتر از تاچ هست اما ظاهرا که اینطور نیست و هر چی بیشتر تحقیق کردم ظاهرا هر دو خیلی شبیه به هم هستن فقط بعضی از موارد خیلی جزی با هم فرق دارن.
    با توجه به اینکه هر دو محصول گرانقیمت هستن
    میشه راهنمایی کنید از نظر تنوع تولید قهوه (کدومشون تنوع بیشتری داره یا هر دو به یه اندازه و یک شکل اسپرسو درست میکنن) و آیا کیفیت اسپرسو فرقی باهم دارن؟
    ظاهرا مدل تاچ پر طرفدار تر هست و البته گرون تر آیا همین دلیل به بهتر بودنش نیست؟
    و سوال آخر اینکه من تو یوتیوب دیدم برای لاتیسما پلاس یه پودری برای رسوب زدایی دستگاه استفاده میکنه آیا این رسوب زدایی فقط برای مدل پلاس هست یا برای همه ی مدل ها و اینکه باید پودر رسوب زدایی را جدا بخریم ؟
    با تشکر چون گرانقیمت هست دستگاه میخوام مطمون باشم

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام دوست عزیز
      از نظر تنوع و کیفیت تفاوت چندانی ندارند چرا که هردو از کپسول نسپرسو استفاده می کنند. این مسئله که مدل تاچ محبوب تر است بستگی به نظر شخصی افراد دارد. البته شاید بتوان دلیل آن را داشتن 6 دکمه در مقایسه با پلاس که 4 دکمه دارد دانست. در مورد رسوب زدایی باید به شما دوست عزیز بگویم که بیشتر دستگاه های نسپرسو به رسوب زدایی نیاز دارند و بعد از چند وقت باید با پودر آن را رسوب زدایی نمود. و پودر آن به صورت مجزا خریداری شود.

  5. مهدی گفت:

    سلام لطفا یه پست اموزشی درباره اسپرسوساز بیم i joy cafe بذارید چون برخلاف نسپرسو نه دفترچه فارسی داره نه اموزش درست حسابی اصلا معلوم نیست رسوب زدایی داره یا نداره و……
    و به نظرتون بین نسپرسو لاتیسما تاچ و پرو و بیم ای جوی کافه کدوم طعم بهتری تولید میکنن.خیلی ممنونم ازتون

  6. سینا گفت:

    سلام و خسته نباشید، میخواستم بدونم بین دستگاه های اسپرسوساز دلونگی مدل۳۱-۳۵ و دستگاه نسپرسو مورفی همراه کف شیر ساز کدوم کاراییش
    بیشتر است؟ باتشکر

  7. معدنچی گفت:

    سلام خسته نباشید لوازم یدک این قهوه ساز رو دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *