دانش قهوه, قهوه و سلامتی

قهوه و رابطه جنسی ، ارتباطی پایدار از گذشته تا حال

رابطه جنسی و مصرف قهوه از گذشته تا به حال با یکدیگر ارتباط داشته‌اند . تاریخچه‌ی کشف قهوه به سال‌ها پیش برمی‌گردد و مصرف آن از گذشته تا به حال در بین مردم وجود داشته و امروزه نیز گسترش یافته است . رابطه جنسی نیز از هنگامی که متولد شده‌ایم در وجود ما بوده است . ارتباط بین این دو موضوعی است که در مورد آن بسیار مطالعه شده است و از سال‌های دور تا به امروز نیز این رابطه وجود دارد .

در گذشته عده‌ای از مردم معتقد بودند که قهوه باعث افزایش توانایی جنسی می‌شود و عده‌ای دیگر نیز اعتقاد داشتند قهوه و رابطه جنسی ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند .

امروزه مطالعات و تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده است که ارتباط بین آنها را ثابت کرده است و بطور کلی می‌توان گفت تاثیر این ماده‌ی دوست داشتنی بر یک رابطه جنسی مثبت است . در این مطلب قصد داریم بطور جامع این موضوع را هم از نظر علمی و هم تاریخی بررسی کنیم .

اگر علاقه دارید در مورد این موضوع جالب اطلاعات کسب کنید ، با قهوه ایلیا همراه باشید .

پیشینه تاریخی :

قهوه و رابطه جنسی

تاریخچه‌ی ارتباط بین قهوه و رابطه‌ی جنسی به سال‌های 1600 میلادی برمی‌گردد . زمانی که زنان لندنی اعتقاد داشتند قهوه باعث کاهش میل جنسی شوهرانشان می‌شود .

آیا واقعا مصرف قهوه باعث کاهش میل جنسی در مردان می‌شود ؟!

در این دوره استفاده از کافی‌شاپ‌ها تنها برای مردان مجاز بوده است و درطبقه‌ی بالای کافی‌شاپ‌ها روسپی‌خانه‌هایی نیز وجود داشته است . بسیاری از مردان برای نوشیدن قهوه و برقراری ارتباط کلامی در مورد موضوعات مختلف به کافی‌شاپ‌ها مراجعه می‌کردند و پس از گذراندن مدت زمانی ، جهت ارضای جنسی خود به طبقه بالای کافی‌شاپ می‌رفتند و در ساعات پایانی شب به خانه بازمی‌گشتند اما هیچ علاقه‌ای به برقراری رابطه‌ی جنسی با همسران خود نداشتند !

به همین دلیل زنان تصور می‌کرده‌اند نوشیدن قهوه سبب کاهش میل جنسی شوهرانشان می‌شود اما در واقع اینگونه نبوده است و مردان تنها در مورد طبقه‌ی پایین کافی‌شاپ با همسران خود صحبت می‌کردند !

در این سال ها نوعی حس منفی در زنان راجع به قهوه ایجاد شد ، اما برعکس مردان در نوشیدن این ماده‌ی پرخاصیت حرفه‌ای شده بودند !

حتی در سال 1664 کتابی با عنوان ” دادخواهی زنان علیه قهوه ” نیز توسط زنان لندنی انتشار یافت .

عصر امروزی :

قهوه و رابطه جنسی

امروزه فرهنگ مصرف قهوه در بین مردم جا افتاده است و بسیاری از آن به عنوان اولین انتخاب و نوشیدنی اصلی استفاده می‌کنند . قهوه خواص بسیاری برای سلامتی دارد که می‌توانید از فواید بی‌نظیر آن در بخش قهوه و سلامتی مطلع شوید . یکی از این موارد ، تاثیر آن بر رابطه‌ی جنسی می‌باشد .

آیا حاضر هستید قهوه یا رابطه جنسی را ترک کنید ؟!

یک موسسه‌ی تحقیقاتی مرتبط با قهوه در سال 2001 تحقیقات جامعی را در مورد اینکه مردم در مصرف این نوشیدنی چقدر جدی هستند انجام داده است . نتیجه‌ای که از این تحقیقات به دست آمد نشان داد که همه‌ی افرادی که قهوه مصرف می‌کنند از نظر میل جنسی فعال هستند ، افراد بالغی که از این نوشیدنی استفاده می‌کنند عموما به اینترنت دسترسی دارند و از مصرف شکلات نیز لذت می‌برند .

در این تحقیق از افرادی که مورد مطالعه قرار گرفته بودند یک سوال پرسیده شد :

اگر شما مجبور باشید که برای یک ماه چیزی را ترک کنید کدام یک از موارد زیر خواهد بود ؟!

قهوه ؟ رابطه‌ی جنسی ؟ دسترسی به اینترنت در منزل ؟ یا شکلات ؟!

نتایجی که بدست آمد جالب توجه بود و مشخص شد که مردان و زنان اولویت‌های مشابهی در مورد قهوه و رابطه‌ی جنسی دارند و محققان به این باور دست یافتند که بیشتر از آنچه تصور می‌شود بین رابطه‌ی جنسی و مصرف قهوه ارتباط وجود دارد و در این زمینه زنان و مردان نظرات یکسانی دارند .

شاید این یکی از معدود مواردی باشد که مردان و زنان در مورد آن اتفاق نظر دارند !

مشاهدات و نتایج علمی :

قهوه و رابطه جنسی

کافئین یک ماده‌ی تحریک کننده است و تاثیر آن روی بدن ، به سرعت نمایان می‌شود . پس از مصرف کافئین تمامی اعضا و بافت‌های بدن تحریک می‌شوند . کافئین بطور مستقیم با سلول‌های بدن واکنش می‌دهد و واکنش‌های شیمیایی درون سلولی را تغییر می‌دهد و بطور غیر مستقیم نیز سبب افزایش آدرنالین در غدد ترشح کننده‌ی بدن می‌شود . و این باعث افزایش تحریک و فعالیت سلول‌ها می‌شود .

مقدار کمی از کافئین می‌تواند باعث تحریک سلول‌های مغزی شود ، این امر باعث بهبود تمرکز می‌شود و واکنش نسبت به موضوعات مختلف را سریع‌تر می‌کند .

[alert style=”success”] حتما مطالعه کنید : کافئین چیست ؟ [/alert]

کافئین همچنین می‌تواند سبب افزایش عمل پمپاژ خون شود و این باعث تحریک قلب می‌شود .

اندام تناسلی زنان و مردان نیز از رگ‌های خونی تشکیل شده است ، پس نتیجه‌ی منطقی این است که این عضوها از افزایش جریان خون استفاده می‌کنند و این باعث افزایش عملکرد و لذت در هنگام برقراری رابطه جنسی می‌شود .

در مطالعاتی راجع به فعالیت جنسی در مورد افراد مسن که توسط روان‌پزشکان انجام شده است ، این نتیجه بدست آمد که نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در طول روز سبب افزایش میزان فعالیت جنسی در زنان مسن و همچنین توانایی جنسی بیشتر در مردان پا به سن گذاشته می‌شود .

نتیجه گیری کلی :

قهوه و رابطه جنسی

همانطور که گفته شد قهوه نه تنها برای سلامتی ضرری ندارد بلکه فواید بسیاری را نیز برای بدن به همراه دارد .

کافئین به میزان انرژی جنسی کمک می‌کند و عملکرد اندام‌های جنسی را چه در مردان و چه در زنان بهبود می‌بخشد .

آیا کافئین می‌تواند به عنوان جایگزینی برای قرص‌های تحریک کننده‌ی جنسی استفاده شود ؟ ممکن است در پاسخ به این سوال جواب منفی بدهیم اما از تاثیرات بسیار مثبت و مفید آن بر روی اندام‌های جنسی و همچنین بهبود عملکرد در هنگام برقراری ارتباط جنسی نمی‌توان چشم‌پوشی کرد .

بنابراین اگر شما معمولا بجای داشتن یک رابطه‌ی جنسی خوب اغلب در حال چرت زدن هستید ، کافئین می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند !


شادابی دست یافتنی است ، فقط انتخاب کن !

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *