دانستنی های باریستا, آشنایی با لوازم و تجهیزات قهوه

سیروپ چیست ؟

سیروپ یا شربت چیست ؟

سیروپ در آشپزی ، مایعی غلیظ و چسبناک است که معمولا از انحلال شکر در آب به دست می‌آید و معمولا مقدارشکر زیادی برای این امر مصرف می‌شود. سیرپ تقریبا شبیه به همان شهد است . این چسبناکی ناشی از پیوندهای متعدد هیدروژنی بین شکر حل شده و آب است.

سیروپ‌ها به وسیله حل شدن شکر در آب یا کاهش طبیعی آب میوه‌ها مانند آب نیشکر ، آب ذرت و شیره افرا به دست می‌آید.

سیروپ یا شربت چیست ؟

سیروپ برای نوشیدنی

انواع سیروپ‌ها برای طعم دادن در برخی از نوشیدنی‌ها به کار می‌روند . شکر معمولی به راحتی درون آب سرد حل نمی‌شود بنابراین نمی‌توان آن را به راحتی درون نوشیدنی‌ها استفاده کرد. سیروپ‌ها به دلیل مایع بودن به راحتی با نوشیدنی‌های دیگر مخلوط شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیروپ یا شربت چیست ؟

سیروپ ساده

سیروپی تهیه شده از آب و شکر که توسط آشپزها برای شیرین کردن برخی نوشیدنی و دسر ها استفاده می‌شود. ریختن شکر درون آب داغ و هم زدن آن تا زمانی که همه‌ی شکر در آب حل شود و سپس اجازه داده می‌شود تا آن خنک و سرد شود. نسبت آب به شکر در برخی مکان‌ها از یک به یک و یک به دو ( 1:1 و 1:2 ) بنابر وزن و حجم شکر متغیر است. معمولا سیروپ‌ها برای شیرین نمودن نوشیدنی‌ها استفاده می‌شوند و از آنجایی که به راحتی درون مایعات حل می‌شود به عنوان سس غذا نیز کاربرد دارد.

[alert style=”error”] بررسی و خرید : طعم دهنده ها [/alert]

سیروپ های طعم دار

سیروپ یا شربت چیست ؟

این سیروپ‌ها از مخلوط شدن سیروپ ساده به اضافه برخی طعم دهنده‌ها ساخته می‌شوند. تعداد بسیار متعددی از طعم دهنده‌ها را می‌توان برای این منظور استفاده کرد. همچنین می‌توان این طعم دهنده‌ها و چاشنی‌ها را برای به دست آمدن طعمی دیگر با یکدیگر مخلوط کرد. به عنوان مثال گیاهان ، چاشنی‌ها و ادویه‌جات و… . سیروپ‌های رایحه‌ای با اضافه کردن مقادیری آب ماده‌ی خاصی به آن تهیه می‌شود. این گونه سیروپ‌ها بیشتر درون کافی‌شاپ‌ها و به خصوص در آمریکا برای ایجاد رایحه‌های خاصی در قهوه استفاده می‌شوند. سیروپ‌های ساده را می‌توان برای شیرین نمودن دسرهایی مانند پنکک استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *