قهوه و سلامتی, دانش قهوه

خواص قهوه سبز و محدودیت‌های استفاده از آن

نوشیدن قهوه خواص بسیاری را برای بدن دارد که شما از آن آگاهی دارید. واژه‌ی قهوه سبز را نیز حتما شنیده‌اید، یکی از منابعی که ممکن است برای لاغری به همه‌ی افراد معرفی شود نوشیدن قهوه سبز است.
در ادامه شما را با این نوع قهوه بیشتر آشنا خواهیم کرد و حقایق جالبی در مورد قهوه سبز به شما خواهیم گفت. با قهوه ایلیا همراه باشید.

قهوه سبز چیست ؟

قهوه سبز

قهوه سبز در واقع همان دانه‌های قهوه هستند که فرآیند رُست روی آنها صورت نگرفته است. این دانه‌ها حاوی ترکیباتی هستند که به آنها کلرژنیک اسید گفته می‌شود. کلرژنیک اسید به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و باعث کاهش فشار خون و همچنین کم کردن وزن می‌شود.

هنگامی که دانه‌های قهوه رُست می‌شوند بطور چشمگیری کلرژنیک اسید آنها کاهش پیدا می‌کند. این همان دلیلی است که باعث می‌شود قهوه سبز نسبت به قهوه‌‌‍‌های رُست شده خواص بیشتری داشته باشد.
این نوع قهوه به صورت قرص‌ نیز موجود است و مقدار مصرف معمول آن بین 60 تا 185 میلی گرم در روز است.

فواید و مضرات :

قهوه سبز

فواید :

قهوه رست نشده علاوه بر اینکه یک قهوه لاغری مناسب است خواص دیگری نیز دارد. با توجه به مطالعات وسیع در رابطه با این دانه جادویی، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که خواص دارویی شگفت انگیزی در قهوه تفت داده نشده موجود است وحتی پزشکان استفاده از آن را برای بیماران قلبی، اشخاص دیابتی وهمچنین اشخاصی که مبتلا به اضافه وزن هستند تجویز می‌کنند و بسیاری از شرکت های دارویی اقدام به تولید قرص قهوه سبز نموده اند.آنتی اکسیدان اصلی در عصاره قهوه خام یعنی اسید کلوروژنیک، در آزاد شدن آنزیم G6P به وجود می‌آید که به طور محسوسی در تعادل قند خون نقش اساسی ایفا می‌کند، در نتیجه برای دیابتی‌ها دریافت این مکمل می‌تواند مفید باشد. تا امروز، دانه‌های قهوه سبز ، تاثیرگذارترین سلاح در مبارزه با چاقی و کمک به کاهش وزن هستند. البته خواص دیگری نیز همچون ضد افسردگی و مبارزه با آلزایمر نیز در این قهوه وجود دارد.

[alert style=”error”] بررسی و خرید : قهوه‌ی سبز ایلیا [/alert]

مضرات :

هر دارویی چه طبیعی و چه شیمیایی به جز خواص و مزایایی که برای شخص مصرف کننده به ارمغان می آورد ، مضرات و تاثیرات سوء نیز دارد.
این مضرات درگیاهان دارویی بیشتر جنبه ممنوعیت مصرف در شرایط مختلف را دارا هستند اما مضرات داروهای شیمیایی ممکن است مضرات زیان بار و جبران ناپذیری را برای شخص به همراه داشته باشد.
مضرات قهوه سبز و موارد منع مصرف قهوه خام عبارت اند از :
1 ) دوران بارداری و شیردهی : زنان باردار و مادران شیرده از خوردن قهوه سبز جدا خود داری کنند دلیل این امر وجود درصد بالایی از اسید کلروژنیک در قهوه سبز می‌باشد .
2 ) بیماری های خونی : بیماران مبتلا به هموفیلی و یا سایر بیماری های انعقادی خون از خوردن قهوه خام ( سبز ) به صورت جدی دوری کنند .
3 ) بیماران دیابتی : افرادی که دیابت دارند به همراه دارو های ضد دیابت به هیچ عنوان نباید از قهوه سبز استفاده کنند زیرا اسید کلروژنیک موجود باعث تشدید اثر دارو ها می شود.
همچنین قهوه سبز مانع از جذب روی و آهن در بدن می شود، در نتیجه مصرف کنندگان دارو ها و مکمل های حاوی روی و آهن باید حد اقل 2 ساعت بعد از مصرف داروهایشان از قهوه سبز استفاده کنند.
نکته قابل توجه اینکه خانم‌هایی که دارای کمبود آهن هستند به هیچ عنوان از این قهوه استفاده ننمایند.
مانند سایر قهوه‌ها، قهوه سبز نیز به دلیل وجود کافئین در صورت مصرف زیاد و یا در زمان نامناسب ممکن است اثراتی مانند ناراحتی‌های معده، افزایش ضربان قلب، افزایش حجم ادرار، بی‌خوابی، خستگی ویا استرس و اضطراب را به همراه داشته باشد.

قهوه سبز چگونه باعث لاغری می‌شود ؟

قهوه سبز

در حقیقت عصاره قهوه خام شامل درصد بالایی (حدود 50 % ) از اسید کلرژنیک (Chlorogenic)، کافئین و برخی آنتی اکسیدان هاست. کافئین قهوه سبز هم انرژی زاست و هم اشتهای کاذب را از بین می برد. تحقیقات نشان داده است که اسید کلرژنیک موجود در قهوه بو داده نشده 45 درصد به کاهش جذب چربی‌ که در غذای مصرفی وجود دارد و تحریک متابولیسم کمک می‌کند. اکثر محصولاتی که تا قبل از کشف این حقیقت مورد استفاده قرار می گرفتند شامل فقط ۲۰ تا ۳۰% اسید کلرژنیک بودند که در مقایسه با قهوه خام کمتر بوده است. دانه قهوه رست نشده اشتها را کم می‌کند، متابولیسم را افزایش می‌دهد و چربی سوزی را سریع‌تر می‌کند. در یک تحقیق که اخیرا در روزنامه تایمز ایالات‌متحده به چاپ رسید، داوطلبانی که قهوه را به صورت خام مصرف می‌کردند به مدت 12 هفته مورد بررسی قرار گرفتند. این داوطلبان به طور میانگین 5/8 کیلوگرم وزن کم کردند. این مقدار 16 درصد از کل چربی بدن آنها و 5/1 درصد از کل وزن این افراد بود. اما بخش جالب توجه این آزمایش این است که این داوطلبان هیچ تغییری در روند زندگی و نحوه‌ی تغذیه خود ایجاد نکردند و بدون گرفتن رژیم و ورزش اضافه بر برنامه روزانه شان 5/8 کیلوگرم وزن کم کردند.

نکته قابل توجه :

قهوه سبز
امروزه تناسب اندام یکی از اولویت‌های هر فردی در جامعه است و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و زیبایی افراد می شود. بنابراین دستیابی به یک چرخه‌ی سلامت همراه با مصرف مواد غذایی سالم خواسته‌ی بسیاری از افراد است. استفاده از قهوه سبز برای لاغری و تناسب اندام یک روش جدید است اما باید گفت که مصرف این نوع قهوه را نباید جایگزین یک رژیم غذایی سالم و انجام فعالیت‌های بدنی و ورزش کرد.
پزشکان توصیه می‌کنند برای دستیابی به چرخه‌ی سلامت، مقدار کالری دریافتی روزانه‌ی خود را بین 500 تا 1000 کالری تنظیم کنید و همچنین بین 60 تا 90 دقیقه در هفته فعالیت بدنی متعادل انجام دهید.
در واقع مصرف قهوه سبز در کنار این موارد به شما در کاهش وزن و دستیابی به وزن ایده‌آل خود کمک خواهد کرد.

94 دیدگاه در “خواص قهوه سبز و محدودیت‌های استفاده از آن

  1. المیرا گفت:

    من دانه قهوه سبز را خریدم و بهم گفتن صبح ناشتا 3 تا دانه و ظهر و شب هم بهمین صورت. میخوام بدونم درسته این طریقه مصرف.

    1. علی شمس گفت:

      سلام.به هیچ عنوان دانه قهوه سبز و یا پودر آن را با معده ی خالی میل نکنید.قهوه سبز دارای میزان بالایی کافئین و اسید کلروژنیک است که اگر با معده ی خالی مصرف شود به مرور زمان باعث مشکلاتی از قبیل زخم معده می شود.برای مصرف صحیح دم نوش قهوه سبز از مطلالب همین پست استفاده کنید.

    2. علی شمس گفت:

      متاسفانه بسیاری از فروشگاه های عطاری و کسانی که آگاهی کافی نسبت به طرز تهیه قهوه سبز و زمان مناسب مصرف آن ندارند فقط برای بدست آوردن سود مالی باعث بروز خسارت های زیان باری به بدن افراد می شوند.لطفاً قبل از مصرف هر ماده دارویی در موردش تحقیق کنید.

      1. نرگس طهماسبی گفت:

        واقعا ممنون بابت مطالب خوب و مفیدتون

  2. سعید محمودی گفت:

    با سلام
    ممنون از مطالب خوبتون خواهشا در مورد شیمی قهوه مطالب بیشتری بزارید
    با تشکر

  3. فاطمه صالحی گفت:

    سلام آقای سعید محمودی عزیز
    ممنون از لطف شما ، چشم حتما در برنامه آینده مطالب سایت قرار میدهیم

  4. امل گفت:

    قهوه ی سبز شنیدم نازایی میاره درسته

    1. علی شمس گفت:

      با سلام خدمت شما
      با توجه به کلیه مراجع و مقالات انگلیسی ، تا به حال هیچ گزارشی دال بر افزایش احتمال نازایی در خانم ها بر اثر مصرف قهوه سبز ذکر نشده است .اما همانطور که گفته د مصرف قهوه سبز برای زنان باردار و مادران شیرده و کودکان اکیدا توصیه نمیشود .همچنین افرادی که دارای بیماری خاصی هستند و دارو مصرف میکنند برای مصرف قهوه سبز حتما با پزشک معالج خود مشورت نمایند و نظر ایشان را در باره مصرف و یا عدم مصرف قهوه سبز جویا شوند .

  5. فرشته گفت:

    خیلی مژده خوبی بودکاهش وزن باخوراکی خوشمزه ازامروزشروکردم

  6. کیمیا گفت:

    باسلام. در متن بالا فرمودید که قهوه سبز مانع جذب آهن و روی میشود، و بهترین زمان مصرف آن راهم ۱۵دقیقه بعد از نهار وصبحانه فرمودید. آیا این مسئله باعث کاهش آهن خون و بدنبال آن مشکل کم خونی در یک فرد عادی نمیشود؟

    1. علی شمس گفت:

      با سلام
      برای افراد عادی استفاده متعادل به مقدار یک فنجان در روز مشکلی ایجاد نمی نماید
      ولی برای افرادی که دچار فقر آهن هستند و یا دارو های مرتبط با دستگاه گوارش مصرف می کنند حتما باید با پزشک معالجاشان در مورد مصرف قهوه سبز مشورت نمایند .

  7. Toki گفت:

    یجا رفتم بهم گفت لیپ و تن و قهوه سبز رو قاطی کن نیم ساعت قبل غذا بخور دو روز بعد سردر گرفتم علتش چیه؟

    1. علی شمس گفت:

      با سلام
      علت های متفاوتی میتونه داشته باشه که حتی مربوط به مصرف قهوه سبز هم نباه ولی به صورت کلی بنده تا کنون نسنیدم مصرف قهوه سبز به همراه سایر مواد غذایی مانند چایی و یا سایر دمنوش ها تجویز شده باشد.
      قهوه سبز را تنها دم کنید و مصرف کنید و اگر مجددا این حالت سر درد برای ما تکرار شد از مصرف ان خود داری کنید . زیرا ممکن است بدن شما با دوز بالای اسید کلروژنیک ناسازگاری داشته باشد.

  8. تهمینه گفت:

    سلام….من هرشب قبل خواب قرص اهن و روی میخورم…از امروز شروع کردم ب خوردن قهوه سبز.اگه یک ربع بعد صبحانه و ناهار بخورم برام مشکلی ایجاد میشه؟لطفا راهنماییم کنید.ممنونم.

    1. علی شمس گفت:

      سلام بهتر است در این مورد حتما با پزشک معالجتان مشورت کنید ، ولی با توجه به مراجع بهتر است 12 ساعت بین زمان مصرف قهوه سبز و قرص آهن و روی فاصله باشد . سعی کنید برای خنثی کردن اثر قهوه سبزو افزایش جذب آهن از مواد غذایی مانند مرکبات شامل پرتقال، نارنگی،‌ نارنج و … استفاده کنید که به جذب آهن و روی کمک می‌کنند

  9. sadaf گفت:

    سلام من دانه قهوه سبز رو دارم میشه بگید چجور باید مصرف کرد

    1. علی شمس گفت:

      سلام
      ابتدا باید دانه قهوه سبز را آسیاب کنید (که به دلیل سختی بسیار بالای دانه حتما باید توسط فروشگاه های قهوه و آسیاب های صنعتی انجام شود) سپس پودر قهوه سبز را با توجه به آموزش داده شده در همین مطلب تهیه و مصرف نمایید .
      ضمنا دقت داشته باشین که همه نوع دانه قهوه را نمی شود مصرف کرد و بهترین قهوه سبز و توصیه ما قهوه سبز اندونزی دوبار شستشو شده می باشد .

  10. اریا گفت:

    چقدر باید قهوه سبز مصرف بشه تا باعث لاغری باشه

    1. علی شمس گفت:

      تقریبا با مصرف روزانه دو فنجان بعد از صبحانه و بعد از ناهار به مدت 30 روز فرایند چربی سوزی در بدن شروع شده و با ادامه مصرف به طور میانگین در هر ماه بین یک الی دو کیلوگرم کاهش وزن خواهید داشت ، البته ممکن است این زمان در افراد مختلف با توجه به فیزیولوژی بدن آن ها متفاوت باشد .

  11. کاوه گفت:

    با سلام، آیا امکانش هست که قهوه سبز رو با اسپرسو ساز درست کنیم؟ من امتحان کردم فقط چون نمیشه مدت طولانی (15 دقیقه) اسپرسو ساز رو روی گاز و در معرض حرارت قرار داد آیا خواص قهوه منتقل میشه؟

    1. علی شمس گفت:

      با سلام خدمت شما دوست عزیز
      خیر ، امکان پذیر نیست ، زیرا مکانیزم تهیه قهوه اسپرسو با موکاپات وابسته به قهوه ای هست که فراوری شده ، در مراحل فراوری قهوه که قهوه رُست میگردد بسیاری از خواص قهوه بروز پیدا کرده و قهوه امکان انحلال در آب پیدا میکند . زمانی که پودر قهوه فراوری شده درون موکاپات ریخته میشود ، در مدت زمان کوتاهی به دلیل قابلیت انحلال در آب امکان عصاره گیری قهوه فراهم میگردد ولی قهوه سبز به دلیل خام بودن امکان عصاره گیری در مدت زمان کم برایش وجود ندارد و برای خروج عصاره نیاز به دم کشیدن و طی زمان بیشتری هست .

      1. رها گفت:

        سلام میشه بگین چ موقع قهوه ی سبز رو میل کنیم

        1. مسعود زرفشانی گفت:

          سلام دوست عزیز
          بستگی به بدنتون داره…ولی کلا بین صبحانه تا ناهار میتونه وقت خوبی باشه

  12. رها گفت:

    سلام من یک بار قهوه سبز رو دم کردم البته نه به روش شما به صورت یک قاشق غذا خوری در یک لیوان وبدون عسل وزغفران واون رو شب نوشیدم ولی حالم خیلی بد شدوتا 24ساعت دلدرد شدید وتهوع داشتم .دیگه جرات نکردم بنوشم میشه منو راهنمایی کنید که چطور استفاده کنم که اینطور نشم .من خیلی اضافه وزن دارم وهمه اطرافیانم با قهوه سبز خودشون رو لاغر کردن .سپاسگزارم

    1. علی شمس گفت:

      با سلام
      اشتباه اولتان این بوده است که قهوه سبز را شب مصرف کرده اید ، بهترین زمان مصرف قهوه سبز 30 دقیقه بعد از صرف ناهار می باشد
      قهوه سبز را حتما باید به شیوه ای دم کرد که تفاله قهوه سبز به همراه دمنوش مصرف نشود که بهترین گزینه برای این منظور استفاده از فرنچ پرس و یا گذراندن قهوه دم شده از فیلتر بسیار ظریف یا صافی میباشد .
      در نظر داشته باشید که بهترین مقدار مصرف قهوه سبز یک قاشق غذا خوری در یک فنجان و روزانه یک مرتبه می باشد .
      با مداومت مصرف پس از گذشت یک ماه اولین تغیرات وزنی را مشاهده خواهید کرد .
      نتیجه را لطفا از همین طریق به ما اطلاع دهید

  13. لعیا گفت:

    سلام
    تو چندتا سایت دیگه سرچ کردم طرز تهیه قهوه سبز رو جوری دیگه گفته بودن
    این با چیزی که شما گفتید کاملا تفاوت داره ؛ حالا واقعا موندم چکار کنم. !!!!
    لطفا راهنمایی کنید.

    1. علی شمس گفت:

      سلام
      ببینین روش های مختلفی وجود داره چیزی که در بین روش ها مشترکه اینه که حتما قهوه سبز باید 5 دقیقه در آب جوش قرار بگیره حال یا از دمای محیط به دمای جوش برسه مانند چایی و یا درون آب جوش قرار بگیره
      و مورد مهم تر از روش تهیه نکات مصرف هست که میتونین در مقاله و در نظرات کاربران و پاسخ های داده شده کاملا مطالعه کنین

  14. وحید گفت:

    سلام.
    یعنی میگید با اسپرسو ساز های برقی که توی کافی شاپ ها استفاده میشه نمیشه قهوه سبز استفاده کرد؟

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام.
      خیر این روش اصولی نیست .از دستگاه های اسپرسو ساز برای تهیه قهوه اسپرسو و کف شیر و تهیه قهوه هایی مانند کاپوچینو و لاته و … استفاده میشه.

  15. سحر گفت:

    سلام. من راكوتان استفاده ميكنم ايا مشكلي در استفاده ي اين دارو و قهوه سبز در يك روز هست؟

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام.باید با پزشک معالج خودتون مشورت کنید.

  16. Azin گفت:

    سلام يه سوال داشتم؟؟!!
    من شنيدم چون خيلى تلخ ميشه يه جور. ديگه مصرف كرد و اون اينه كه پودر قهوه رو تو كپسول خالى ريخت و مثل قرص مصرف كرد!!ايا اين روش هم واسه لاغرى جواب ميده يا حتما بايد دم بشه؟؟؟

    1. قهوه ایلیا گفت:

      سلام.
      به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید.مصرف پودر قهوه سبز باعث بروز بیماریهای گوارشی خواهد شد.شما فقط مجاز به مصرف عصاره‌ی دم شده قهوه سبز هستید.
      قهوه سبز دم شده به هیچ عنوان تلخی زیادی نداره و طعم و عطر گیاهی دارد.

  17. sky walker گفت:

    سلام
    قهوه سبز بسیار بدمزه و بد بو ، خوردنش سخته
    با چه موادی میشه مزه بهتری بهش داد

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام
      قهوه سبز نباید بد بو باشه.عطر و بوی قهوه سبز کاملا گیاهیه.اما اگر شما دوست نداشتین میتونید با کمی عسل نوش جان کنید.

  18. کیارش گفت:

    درود بر شما
    1) قهوه ای که رست شده ولی آسیاب نشده تا چه زمانی و در چه شرایطی میتوان نگهداری کرد که قابل مصرف باشد و عطر و طعم و تازه گی خود رو حفظ کند؟
    2) درصورتی که امکان نگهداری قهوۀ آسیاب نشده برای مدت محدودر یا نا محدود وجود دارد برای مصرف خانواده ای که در ماه 600 گرم اسپرسو مصرف میکنند با در نظر گرفتن میزان مصرف ماهانه این خانواده و محدودیت نگهداری قهوه آسیاب نشده چه میزان قهوه آسیاب نشده میتوان خریداری و انبار نمود ؟
    3) امکان ارسال قهوه از طریق باربری جهانبار به شهرستان بندر لنگه برای شما وجود دارد؟ لطفا” قیمت قهوه رو هم بفرمائید ممنون میشم . با سپاس از شما
    لطفا” در صورت امکان پاسخ من رو ازطریق ایمیل بفرمائید.

    1. محسن مداحی گفت:

      قهوه رست شده باید دور از رطوبت ، اکسیژن و نور مستقیم خورشید نگهداری شود.اگر دانه قهوه رو در ظرف در بسته نگهداری کنید به مدت 1 سال قابل استفاده هستش. ولی اگر قهوه رو آسیاب کردید باید زود مصرف بشه.
      پاسخ سوال دوم : بهتر است شما 500 گرم قهوه خریداری کنید و بعد از مصرف مجدد اقدام به خرید نمایید.
      پاسخ سوال سوم : نیازی به ارسال با باربری وجود ندارد.تمام قهوه های موجود در سایت قهوه ایلیا توسط شرکت پست به تمام نقاط ایران ارسال میشوند.
      در مورد قیمت قهوه به فروشگاه اینترنتی قهوه ایلیا مراجعه کنید و در قسمت دانه قهوه قیمت ها رو مشاهده کنید.

  19. مریم گفت:

    یک کیلو قهوه رو 60 هزارتومن گرفتم و کلا تو یک هفته تموم شد چطور میشه با این هزینه چند ماه برای لاغری استفاده کرد؟

    1. علی شمس گفت:

      با سلام
      میزان قهوه ای که در هر نوبت دارین استفاده میکنین خیلی زیاده ، میزان مصرفتون رو کاهش بدین به اندازه یک چای کیسه ای و حتما 1 وعده در روز با مصرف صحیح شما باید از یک کیلو گرم پودر قهوه سبز حداقل 30 روز استفاده کنید

  20. میلاد گفت:

    سلام، میخواستم بدونم قهوه سبز مثه قهوه معمولی (اسپرسو) آسیاب میشه به همون اندازه ؟

  21. محسن مداحی گفت:

    سلام.قهوه سبز معمولا با درجه coars یا همان درشت آسیاب میشه یعنی درشت تر از پودر قهوه اسپرسو

  22. سعید گفت:

    سلام من متفورمین مصرف میکنم البته قندم درحدود110می باشد.آیا مصرف قهوه سبز برای من مضر است؟

    1. علی شمس گفت:

      دوست خوبم آقا سعید سلام
      ارتباط قهوه سبز با رژیم لاغری و دیابت رابطه پیچیده ای است . علیرغم اینکه دانشممندان تحقیقات مهمی در خصوص تاثیرات مثبت قهوه بر شیوع بیماری دیابت نوع دوم انجام داده اند ولی این امر هنوز به جامعه جهانی بصورت علمی معرفی نگردیده است . بنابراین مصرف قهوه را حتما تحت نظر پزشک خود انجام دهید . با این حال توجه شما را به مقاله ای که اخیرا ترجمه کرده ام ولی هنوز در سایت منشر نشده جلب می کنم .
      قهوه و دیابت نوع دوم
      در سال 2015 ، تعداد افراد مبتلا به بیماری دیابت ( نوع اول و نوع دوم ) نزدیک به 415 میلیون نفر تخمین زده شده اند . پیش بینی می‌شود درسال 2040 این رقم به 642 میلیون نفر برسد . در اروپا 60 میلیون نفر مبتلا به دیابت وجود دارد ، بدین معنی که از 10 نفر یک نفر بالای 25 سال یا بیشتر مبتلا به دیابت است .
      شواهد علمی و آماری نشان می‌دهد که مصرف متوسط قهوه در روز ، خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم را به شدت کاهش می‌دهد . در زمان کنونی که افزایش شیوع دیابت نوع دوم بسیار گسترده شده است ، این عامل نوید بخش یک پتانسیل قوی در مبارزه با این بیماری است .
      اخیرا آزمایشات متعددی در جوامع مختلف انجام شده که بیانگر ارتباط دوز مصرف روزانه قهوه وکاهش خطر ابتلا به دیابت نوع دوم وجود دارد به عنوان مثال شخصی که 3 تا 4 فنجان قهوه در روز مصرف می‌کند ، از شخصی که کمتر از 2 فنجان درروز مصرف می‌کند ، خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را تا 25 درصد کاهش داده است .
      سازمان بررسی غذایی ایمنی اروپا (European Food Safety Authority’s review ) مصرف 3 تا 5 فنجان قهوه در روز را حد مجاز مصرف کافئین معرفی می‌کند ، درصورتی که مصرف منظم یک تا سه فنجان قهوه بیشتر از حد نرمال (6 تا 8 فنجان ) خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را 5 تا 10 درصد کاهش می‌دهد .
      وجود ارتباط آماری دقیق بین مصرف متوسط روزانه و کاهش شیوع دیابت نوع دوم ، نشان از تاثیرات مثبت قهوه در جلوگیری از شیوع این بیماری دارد ولی فاقد مکانسیم عملی برای ارائه هدفمند درمانی در دنیا می‌باشد .
      ازطرفی اخیرا دانشمندان مصرف قهوه تحت نظر پزشک را به بیماران دیابتی توصیه می کنند . شاید این موضوع این گونه توجیه می‌شود که آنتی‌اکسیدان‌های فراوان مثل منیزیم و کروم موجود در قهوه، به بدن کمک می‌کند تا از هورمون انسولین موجود در قهوه بهتر استفاده کند و اندازه آن را تنظیم نماید . معمولا بدن بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 ، به علت مقاومت به انسولین توانایی خوبی در استفاده از انسولین ترشح‌شده ندارد و ازاین رو، مصرف روزانه قهوه برای بیماران دیابتی نوع دوم تحت نظارت پزشک می تواند مفید باشد .
      علیرغم اینکه مشاهدات بالینی امیدوارکننده ای در مورد تاثیرات مثبت مصرف قهوه بر شیوع دیابت نوع دوم مشاهده گردیده است ولی هنوز به طور رسمی به دنیا معرفی نگردیده است . امید است در آینده ای نزدیک این تحقیقات علمی به نتیجه نهایی برسد و این بیماری هر چه سریع تر از جامعه بشری رخت برکند .
      منبع :
      http://www.healthline.com/health/coffee-s-effect-diabetes#Overview1

  23. adele گفت:

    سلام من قهوه سبز که جدید خریدم بوی خاک میدهد هم پودر و هم دم کرده اش ایا طبیعی هست این بو؟؟؟

    1. محسن مداحی گفت:

      باید بوی گساهی مثل دم نوش داشته باشه نه بوی خاک.

  24. مارال گفت:

    سلام دوست عزیز.واقعا در مصرف ان گیج شدم ی جا نوشته شده قبل از صبحانه وناهار و جای دیگه نوشته شده بعد از صبحانه و ناهار.تکلیف چیه؟؟؟

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام.شما عاقلانه بررسی کنید . آیا مصرف قهوه که مقدار زیادی اسید کلروژنیک و سایر اسید ها رو داره با معده خالی صحیحه؟
      اگر قبل از صبحانه و ناهار مصرف کنید به شدت کاهش وزن خواهید داشد ولی در این صورت دچار بیماری های گوارشی خواهید شد.

  25. مارال گفت:

    سلام دوست عزیز.من دیروز قهوه سبز خریدم از عطاری و خودم اومدم توی خونه اسباب کردم ولی زیاد پودر نشد.ایا در نتیجه اون تاثیری داره؟یا نه مهم دم کردن و مصرف اون هست؟؟ممنون میشم جوابمو بدین.

    1. محسن مداحی گفت:

      سلام.پودر قهوه سبز نباید نرم بشه.واینکه به طریقه ی درست مصرف قهوه سبز حتما دقت کنید

  26. الهام گفت:

    سلام.من شنیده ام که جهت تاثیر بیشتر بعد از هر وعده ی غذایی یک فنجان میل شود آیا این درست است؟

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      بیست دقیقه بعد از هر وعده غذایی و حتما عصاره آن «دم شده» میل شود… اگر سریعا بعد از غذا خورده شود یا در هر زمانی پودر آن به صورت خالی خورده شود برای معده خوب نیست و مضراتی به همراه دارد

  27. سمانه کاظمی گفت:

    سلام من ازامروز شروع کردم به خوردن قوه سبز روزی ی فنجان کافی است برای لاغری بخورم البته من الان کلان 6کیلو اضافه ورزن دارم ویک سوال دیگراینکه قهوه سبزباعث افت فشارهم میشود روزی یک فنجان یانه ممنونم ازراهنمایی های شما

    1. امید غفوری گفت:

      با سلام
      بله روزی یک فنجان کافی می‌باشد. مانند هر چیز دیگری در مورد مصرف قهوه سبز نیز نباید افراط شود و مصرف متعادل و مداوم آن می‌تواند اثربخش باشد. البته همانطور که در این مطلب عنوان شد مصرف قهوه سبز در کنار سایر موارد بهترین اثربخشی را دارد.
      در صورت مصرف بیش از حد ممکن است اندکی افت فشار به همراه داشته باشد که به دلیل کافئین بالای آن طبیعی است اما مصرف متعادل و بموقع آن هیچگونه اثر منفی روی بدن نخواهد داشت.
      همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که هیچگاه قهوه سبز را با معده‌ی خالی میل نکنید.
      امیدواریم به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید
      موفق باشید

  28. نغمه گفت:

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون من قهوه سبز رو مانند قهوه فرانسه تو قهوه ساز برقی که با فشار بخار آب قهوه رو از صافی عبور میده تهیه می کنم و حدود یک هفته ست به صورت ناشتا و قبل از ناهار با یک قاشق عسل مصرف می کنم و خوشبختانه فعلا مشکل افت فشار یا ناراحتی معده نداشتم چندتا سوال از خدمتتون داشتم:ا- آیا این روش تهیه، خواص قهوه رو منتقل می کنه و تاثیری برای لاغری داره؟2- آیا زمان ونحوه ی مصرف من صحیحه؟3- آیا میشه قهوه سبز رو آماده کرد و در یخچال نگهداری و بعدا به صورت سرد مصرف کرد؟ و سوال آخر: امروز صبح مقداری از قهوه داخل قوری قهوه ساز اضافه مونده بود بعد از یک ساعت دیدم که از حالت سبز روشن مغز پسته ای به رنگ یشمی خیلی تیره در اومده در حالیکه پودرقهوه ای که خریداری می کنم بسیار روشن و کرمی مایل به مغز پسته ایه علت این امر چی ممکنه باشه و ممکنه موندنش سمیش کنه و یا ضرر داشته باشه؟ببخشید از این همه سوال! پایدار باشید

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      درود بر شما
      بله طرز تهیه مشکلی نداره ولی به هیچ وجه به صورت ناشتا استفاده نکنید چرا که در دراز مدت باعث مشکلات جدی معده می شود. بهتره آماده نکنید چرا که لحظه ای که قهوه با آب دم می شود تمام خواص خود را آزاد می کند و هنگام سرد شدن اسید ها واکنش می دهند و خاصیت ها تغییر میکنند.
      قهوه قابلیت بود دادن داره و وقتی حرارت میبینه تغییر رنگ میده در اصل قهوه های موجود همین قهوه های سبز هستند که با درجه های مختلفی تفت داده شده اند احتمال تغییر رنگ همین می تونه باشه, با ماندن پودر قهوه در معرض اکسیژن تنها خاصیت های عطری طعمی و اندکی خاصیت های شیمیایی کم خواهد شد ولی سمی نمیشه…

  29. vajiheh گفت:

    سلام من قهوه سبز گرفتم بعد به من گفتن که 20 دقیقه بجوشونمش بعد بزارم 1ساعت بمونه بعد نیم ساعت قبل وعده غذایی بخورم بیشتر هم روی ناهار و صبحانه تاکید داشتن ولی از دیروز که شروع کردم به خوردن تقربا احساس تهوع دارم به نظزتون مشکل چیه؟مشکل به خاطر زمان مصرفشه؟

    1. امید غفوری گفت:

      با سلام
      بطور کلی قهوه سبز رو باید بعد از صبحانه و ناهار مصرف کرد نه قبل از آن و اینکه به هیچ وجه قهوه سبز رو با معده‌ی خالی مصرف نکنید. برای طرز تهیه قهوه سبز نیز می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید :
      https://goo.gl/M8e5bi

  30. لیلا نامجو گفت:

    با سلام
    آیا قهوه های سبز موجود در بازار با یکدیگر متفاوتند و در خصوص خرید قهوه سبز چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟ نظرتون در مورد قهوه های سبز حاضری آسیاب شده و بسته بندی با برندهای متفاوت چیه؟

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      تشخیص کیفیت دانه قهوه سبز، یک فرایند تخصصی است و نیاز به تجربه زیاد دارد. بنابراین کیفیت قهوه های سبز موجود در بازار توسط افراد بدون تجربه قابل تشخیص نیست. پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد تهیه قهوه سبز را دارید، از فروشگاه های قابل اعتماد خریداری کنید

  31. رستمي گفت:

    بابت اطلاعات شما سپاسگزاريم آيا ميتوان قهوه سبز را پودر كرد وبه صورت كپسول در آورد ومصرف كرد

    1. پویا اسفرجانی گفت:

      درود، به هیچ عنوان نباید پودر قهوه خورده شود و فقط به صورت دم شده استفاده نمایید و گرنه مشکلات جدی روده و معده گریبانگیر شما خواهد شد

  32. صفورا گفت:

    سلام من قهوه سبز دم شده رو قبل غذا میخورم آیا درسته یا باید حتما بعد غذا خورده شود؟

    1. امید غفوری گفت:

      با سلام
      بهترین زمان برای مصرف قهوه سبز بعد از صبحانه یا ناهار می‌باشد. سعی کنید آنرا قبل از وعده‌های غذایی مصرف نکنید زیرا ممکن است باعث بروز مشکلاتی در شخص گردد.

  33. Minoo گفت:

    سلام من کنسر برست دارم دوسال از شیمی درمانی گذشته بخاطر قرص های تاموکسیفن اضافه وزن پیدا کردم آیا ميتونم از قهوه سبز استفاده کنم دکترم گفته نباید رژیم بگیرم و در ماه نميتونم از ۵کیلو بیشتر کم کنم ميشه لطف کنید جواب بدین

    1. امید غفوری گفت:

      درود
      در این مورد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

  34. میکائیل گفت:

    سلام خسته نباشید
    من قهوه سبز اسیاب شده در یکی از فروشگاهای معتبر خریداری کردم
    بخاطر چربی های دور شکمم
    یه خانومی بعنوان مشاور، که بقول خوشون کارشناس و مشاوره در رابطه با این مسئله، قهوه سبز و لاغری میدن
    ایشون گفتن روزی ۲بار نیم ساعت بعد از نهار و بعد از شام و ۱ قاشق چایی خوری قهوه اسیاب شده رو با یک لیوان اب یا ماست بخورم
    وگفتن بعد از مصرف اگه معدم رفلکس یا سوزش داشت ، یک قاشق چایی خوری داخل یک لیوان اب جوش بریزم و بزارم دم بکشه بعد ، دم شده ش رو بخورم
    __________
    مشکلم اینجاست، شما گفتین دم شدش بهتره
    ولی ایشون گفتن بهتره اسیاب شده ش رو با یک لیوان یا ماست بخورم، مگه اینکه رفلکس معده داشته باشم دم شده ش رو بخورم
    بعد شما گفتین بعد ار صبحانه و بعد از نهار
    ولی ایشون میگن بعد از نهار و بعد از شام
    ___________
    یه عرض دیگه داشتم اینکه من در عرض ۱سال ۱۳ کیلو چاق شدم و بیشترین وزنم در عرض ۵ماه اخر بوجود امده یعنی چربی دور شکمم طوری هست که از کناره بدنم زده بیرون میترسم اگه همینطوری پیش بره تا چند ماه دیگه اطراف کمرم از شکمم بیشتر بزنه بیرون
    ایا قهوه سبز واقعا همه چربی های شکمم و اطراف شکمم رو از بین میبره و به حال عادی برمیگرده ؟؟؟
    خواهش کامل توضیح بدین و راهنماییم کنید
    خیلی ممنون

    1. امید غفوری گفت:

      درود
      قهوه سبز به دلیل کافئین بالایی که دارد بهتر است بعد از وعده شام مصرف نشود و بهترین زمان مصرف آن پس از صبحانه و ناهار است. به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب، در کنار مصرف قهوه سبز یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی را نیز در نظر داشته باشید.

  35. علی گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    میخواستم بپرسم برای کسانی که مشغله کاری دارند آیا میشود دمنوش قهوه سبز را از شب قبل آماده کرده و روز بعد بنوشند؟
    آیا خواص آن از بین میرود؟

    1. امید غفوری گفت:

      سلام. بطور کلی بهتر است قهوه همانموقع که تهیه می‌شود استفاده شود چون پس از مدتی که میگذرد ترکیبات آن ممکن است با هم واکنش نشان داده و خواص آن از بین برود.

  36. وحید گفت:

    سلام میشه مراکز و فروشگاه معتبر برای تهیه قهوه سبز معرفی کنید؟
    بعدش پودر قهوه بهتره یا نه؟ یه فروشگاه معتبر باشه که بتونم اصلشو تهیه کنم
    بعدشم چه میزان از قهوه رو استفاده کنم (چند گرم؟)
    با تشکر

    1. امید غفوری گفت:

      سلام. شما میتوانید از فروشگاه های معتبر و همچنین فروشگاه قهوه ایلیا قهوه سبز را تهیه کنید. جهت دستیابی به مطالب آموزشی نیز می‌توانید به مجله اینترنتی ما مراجعه کنید.

  37. م گفت:

    روزانه چند قاشق چایخوری باید برای اثر دهی بیشتر استفاده شود ؟؟ و بیشترین حد مجاز چقدر است؟؟

    1. محسن مداحی گفت:

      روزی یک بار بعد از ناهار – یک قاشق غذاخوری مانند دم نوش دم بشه و مصرف کنید .

      1. م گفت:

        خب اگر اینجوری مصرف بشه تاثیرش چقدر هست ؟ همراه با یک رژیم غذایی اصولی

        1. محسن مداحی گفت:

          بهتر همراه مصرف قهوه ورزش کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید .طبق گزارش هموطنان عزیزمون هر ماه حدود 1 کیلوگرم کاهش وزن داشتن .

          1. محبوبه گفت:

            سلام، من بخاطر بیماری csr که برای چشم هام به وجود اومده و لیزر انجام دادم دکتر مصرف کافیین و کاکائو و قهوه ی معمولی را برام ممنوع کرده و در حد خیلی کم میتونم چای خیلی کم رنگ و یا هفته ای یک بار نسکافه مصرف کنم،،، ایا میتوانم با این شرایط قهوه ی سبز مصرف کنم،، منظورم اینه کافین قهوه ی سبز در چه حدی است؟

          2. جلال رمضانی گفت:

            سلام. خیر .میزان کافئین قهوه سبز به مراتب بیشتر از قهوه رست شده هستش. شما باید قهوه بدون کافئین مصرف بفرمایید.

  38. م گفت:

    آیا بعد از مدتی استفاده بدن به آت عادت میکند و دیگر کاهش وزنی روی نمیدهد ؟

    1. محسن مداحی گفت:

      خیر در صورت استفاده صحیح کاهش وزن ادامه پیدا میکنه تا به وزن ایده آل برسید .

  39. بی نام گفت:

    سلام. من مشکل اضافه وزن ندارم.فقط کمی شکم دارم.و چربی بدنم فقط هنونجاست آیا مصرف قهوه سبز فقط روی چربی های شکمم میتونه اثر کنه؟ یا کل بدن و صورتمو لاغر می کنه؟؟

    1. محسن مداحی گفت:

      خیر قهوه سبز باعث شکسته شدن بافت چربی میشه .

  40. محمدحسین گفت:

    باسلام ، یک دوستی که فروشنده محصولات قهوه است به بنده پیشنهاد داد تا قهوه سبز رو به میزان یک لیتر با رعایت چگونگی دم کردن و صافی کردن آماده و در یخچال نگهداری کنم و هر روز پانزده دقیقه بعد از صبحانه و ناهار به اندازه یک استکان بخورم ، آیا این روش نگهداری درسته ؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      قهوه سبز باید بلافاصله بعد از تهیه شدن استفاده بشه در غیر این صورت واکنش‌های شیمیایی خاصی در آن رخ میدهد که میتواند مضر باشد. هیچ گاه با شکم خالی مصرف نشه چون عوارضی برای معده دارد. بهترین زمان هم نیم ساعت بعد از صبحانه یا ناهار است .

  41. Parmida گفت:

    سلام قهوه سبز برای ۱۶ ساله ها مناسبه؟با وزن ۶۰ کیلو

  42. مهدی گفت:

    سلام من بخاطر آمبولی ریه قرص وارفارین مصرف میکنم ایا میتوانم از قهوه سبز استفاده کنم ؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      خیر مصرف قهوه سبز برای شما به شدت مضر است ولی بازهم بهتر است در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

  43. الهام گفت:

    سلام
    من به علت اختلال هورمون های زنانه و مشکلات قاعدگی طبق دستور پزشک شبی یک عدد قرص متفورمین 200 مصرف میکنم ولی به هیچ وجه دیابت ندارم به نظر شما من مشکلی در مصرف قهوه سبز خواهم داشت؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام احتمال اینکه برای شما خطر ساز باشد هست. بهتر این است که با پزشک خود مشورت نمائید.

  44. یگانه گفت:

    سلام من پسر بیست و یک ماهه دارم مصرف این قهوه ایا برای پسرم مشکلی پیش میاره؟

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. بهتره تا زمانی که بچه تون شیرخوار هستند قهوه سبز مصرف نکنید

  45. سارا گفت:

    سلام پودر قهوه سبز نباید نرم باشه?!

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام. منظورتون از نرم چی هست ؟

  46. لیدا گفت:

    باسلام
    ممنون از مطالب مفیدی که گذاشتین
    من پودر قهوه سبز را هر نوبت قبل از غذا یعنی صبحانه نهار و شام در یک لیوان اب جوش به اضافه یه قاشق چایخوری پودر قهوه سبز استفاده میکنم و در اخر یک لیوان هم هنگام خواب
    ایا این روش درستی هست یا بعدا مشکلی برام پیش میاره

    1. جلال رمضانی گفت:

      سلام همراه عزیز. به هیچ عنوان قهوه سبز را قبل از غذا مصرف نکیند چرا که مشکل معده به وجود می آید و باعث سوزش و یا حتی زخم معده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *